Dank je!lilili schreef:Dank je!
Ik vind het altijd fantastisch als ik dieren heerlijk zie knabbelen. Prachtige hond trouwens in je signature.
Het was in ieder geval op NG, zover ben ik inmiddels
Moderator: moderatorteam
Dank je!lilili schreef:Dank je!
Ik vind het altijd fantastisch als ik dieren heerlijk zie knabbelen. Prachtige hond trouwens in je signature.

Ach ja, ze lullen maar een eind weg.Nanna schreef:Ik voer ook brok bijMojuan schreef:Nou idd, dat heb ik aan den lijve ondervonden (spreekwoordelijk gezegd).malinois schreef:(ps. moet je overigens op BP zeggen dat als je er brokken bij voert het prima is, dan wordt je nog net niet afgeschoten of voor dierenmishandelaar uitgemaakt)
Wat een jankerds daar af en toe zeg.En wie op die basis mij uit meent te moeten maken voor mishandelaar kan op een verbaal nekschot rekenen.

Antonetta schreef:Mowgli vind alle varianten van smuldier heerlijk, dus voor haar geen ander merk.
Pup Balou krijgt er last van zijn ingewanden van. Ik heb hem vanmorgen vlees en kip gemengd gegeven en het is nu weer mis. Kip gaat gewoon niet terwijl ik hem eerder kipfilet of een poot door zijn brokken gaf zonder dat hij er last van kreeg, pens lust hij niet. Ik kijk nu of hij geen last krijgt als ik de kip helemaal weg laat, maar ik vind vlees alleen zo eentonig voor hem.
Ik had laatst carnibest voor hem gekocht, vlees gemengd met kip. Toen ik vroeg of ik ook een andere variant kon kopen was dit per kilo niet mogelijk. Er moest dan een verpakking van 10 kilo worden aangebroken en dit wilde ze niet. Ik zie het niet zitten om 10 kilo van het zelfde soort te kopen voor een pincher pup.
Ik vraag niet om advies, ik hoef niet te weten wat jij zou doen. Ik geef niet eens smuldier.Loek schreef:Een feit is dat in de goedkopere kvv voornamelijk orgaanvlees zit en goedkope vleessoorten, in smuldier zit ook nog eens kunstmatige calcium.Bonnie F schreef:Ik zit me dan iedere keer weer af te vragen of opmerkingen zoals van Loek feiten zijn of conclusies getrokken uit bijvoorbeeld de prijs.
"dat kan niet anders voor die prijs" vind ik geen bewijs.
Zou ik het voeren als ik een hond had ? misschien wel maar dan met toevoeging van spiervlees, af en toe eens een nek, echte lap pens en anders zou ik brokken erbij voern maar niet alleen smuldier.
En als je nou op www.deogomeat kijkt dan zie je dat je ook bij de aanbiedingen heel goedkoop wat extraatjes erbij kan nemen, zal op ander voersites ook wel zo zijn hoor dus geen reclame![]()
Maar hoe dan ook, je moet altijd kijken naar je hond hoe die het op bepaald voer doet.

Ik word altijd zo moe van al die aannames die als feiten gepresenteerd worden. Ik voer overigens ook lotgering. Ook vanwege de prijs. Zappa doet het er prima op.malinois schreef:Smuldier is gewoon compleet, simpel zat. Ze moeten aan bepaalde eisen voldoen om een kvv compleet te mogen noemen. Daar is aan voldaan dus je kunt het zonder enige toevoeging alleen voeren. Qua prijs vind ik altijd zo'n dooddoener. Ik ga geen 3 tot 4 euro de kilo betalen als het ook voor 1,50 kan bijv. Lotgering is incl. Verz.kst nog goedkoper dan smuldier. Prima voer, ziet er goed uit en de honden doen het er uitstekend op. En dit laatste vind ik nu eenmaal het allerbelangrijkste...Bonnie F schreef:Ik zit me dan iedere keer weer af te vragen of opmerkingen zoals van Loek feiten zijn of conclusies getrokken uit bijvoorbeeld de prijs.

Ik heb plastic bakken gekocht waar precies een bakje smuldier inpast. Zo kan het ontdooien zonder open te hoeven staan. Ik zit er nooit met mn handen in, zou niet weten waarom.Cleva schreef:Dat doe ik inderdaad ook.Nanna schreef:Meteen afspoelen en bij het plastic afval gooien (wij hier in Brabant scheiden inmiddels plastic van overig vuil, jawel)Cleva schreef:Ik vind het wel een beetje stinken en die smerige bloederige rotbakkies vind ik ook heel erg vervelend.
Als je ze gewoon in de vullisbak smijt zonder af te spoelen weet je de volgende dag niet wat je ruikt
En toch vind ik het vies.
Ik vind het ook geen kwestie om te ontdooien, hoor.
Ik heb er gewoon een dagrantsoen uit staan en na het voeren haal ik twee nieuwe uit de vrieskist. Dat is toch niet zo moeilijk?

Ik wel, idd. zit in de pens/vlees weleens plastic oid. Dat heb ik er wel uitgehaald bij de Smuldier destijds... verder moet ik het toch verdelen bij de honden, dus moet het sowieso vastpakken, ik gebruik op dit moment 2,5 pakje lotgering voor 3 honden per dag. En verder wil ik het fijn hebben niet het samengekleefde pakje (zowel bij lotgering als smuldier) want dan moeten ze er tenminste nog iets voor doen... anders is het helemaal hap sloek weg.Frenk schreef:Ik heb plastic bakken gekocht waar precies een bakje smuldier inpast. Zo kan het ontdooien zonder open te hoeven staan. Ik zit er nooit met mn handen in, zou niet weten waarom.Cleva schreef:Dat doe ik inderdaad ook.Nanna schreef:Meteen afspoelen en bij het plastic afval gooien (wij hier in Brabant scheiden inmiddels plastic van overig vuil, jawel)Cleva schreef:Ik vind het wel een beetje stinken en die smerige bloederige rotbakkies vind ik ook heel erg vervelend.
Als je ze gewoon in de vullisbak smijt zonder af te spoelen weet je de volgende dag niet wat je ruikt
En toch vind ik het vies.
Ik vind het ook geen kwestie om te ontdooien, hoor.
Ik heb er gewoon een dagrantsoen uit staan en na het voeren haal ik twee nieuwe uit de vrieskist. Dat is toch niet zo moeilijk?

Dat staat toch gewoon bij de ingredienten? http://www.voerwijzer.com/smuldier-kompleetBonnie F schreef:Ik vraag niet om advies, ik hoef niet te weten wat jij zou doen. Ik geef niet eens smuldier.Loek schreef:Een feit is dat in de goedkopere kvv voornamelijk orgaanvlees zit en goedkope vleessoorten, in smuldier zit ook nog eens kunstmatige calcium.Bonnie F schreef:Ik zit me dan iedere keer weer af te vragen of opmerkingen zoals van Loek feiten zijn of conclusies getrokken uit bijvoorbeeld de prijs.
Zou ik het voeren als ik een hond had ? misschien wel maar dan met toevoeging van spiervlees, af en toe eens een nek, echte lap pens en anders zou ik brokken erbij voern maar niet alleen smuldier.
En als je nou op www.deogomeat kijkt dan zie je dat je ook bij de aanbiedingen heel goedkoop wat extraatjes erbij kan nemen, zal op ander voersites ook wel zo zijn hoor dus geen reclame![]()
Maar hoe dan ook, je moet altijd kijken naar je hond hoe die het op bepaald voer doet.
Ik wil weten hoe jij WEET dat er in smuldier voornamelijk orgaanvlees zit.
Dan valt het toch best mee met de hoeveelheid orgaan?Valerie schreef:Dat staat toch gewoon bij de ingredienten? http://www.voerwijzer.com/smuldier-kompleetBonnie F schreef: Ik vraag niet om advies, ik hoef niet te weten wat jij zou doen. Ik geef niet eens smuldier.

Daar staat dat dus niet. Dat had ik natuurlijk al lang opgezochtValerie schreef:Dat staat toch gewoon bij de ingredienten? http://www.voerwijzer.com/smuldier-kompleetBonnie F schreef:Ik vraag niet om advies, ik hoef niet te weten wat jij zou doen. Ik geef niet eens smuldier.Loek schreef:Een feit is dat in de goedkopere kvv voornamelijk orgaanvlees zit en goedkope vleessoorten, in smuldier zit ook nog eens kunstmatige calcium.Bonnie F schreef:Ik zit me dan iedere keer weer af te vragen of opmerkingen zoals van Loek feiten zijn of conclusies getrokken uit bijvoorbeeld de prijs.

Pens valt niet onder spiervlees hoorBonnie F schreef:Daar staat dat dus niet. Dat had ik natuurlijk al lang opgezochtValerie schreef:Dat staat toch gewoon bij de ingredienten? http://www.voerwijzer.com/smuldier-kompleetBonnie F schreef:Ik vraag niet om advies, ik hoef niet te weten wat jij zou doen. Ik geef niet eens smuldier.Loek schreef: Een feit is dat in de goedkopere kvv voornamelijk orgaanvlees zit en goedkope vleessoorten, in smuldier zit ook nog eens kunstmatige calcium.
65 % pens, in penscompleet.
vers rundvlees (80%), lever, hart, schapenvet, groenten, zonnebloemolie, vitamines en mineralen. in vleescompleet
Kijk zelf maar
Ik erger me dus aan dat stomme roepen: dingen als feiten verkondigen alleen omdat men dat denkt.
Bv dat het vrij goedkoop is.....Fizgig schreef:.........Er kunnen ook praktische redenen zijn om smuldier te voeren...........
Nee, zeg ik dat ? Geef het zelf ook aan mijn hond.Nanna schreef:Is daar wat mis mee?Canidae schreef:Bv dat het vrij goedkoop is.....Fizgig schreef:.........Er kunnen ook praktische redenen zijn om smuldier te voeren...........
Ik heb nu geen hond, heb altijd honden gehad en heb me wel degelijk in voeding verdiept.Fizgig schreef:En Loek, wat weet jij nou eigenlijk, je hebt niet eens een hond. Er kunnen ook praktische redenen zijn om smuldier te voeren. Voor mij bijvoorbeeld is het de enige en echt de enige kvv die ze zonder getreuzel meteen opeten. En ik ben niet gemaakt voor de tien minuten neerzetten en dan weghalen methodiek, en dan volhouden. Dus smuldier is here to stay! En dan nog om de dag omdat ze het anders laten staan. Mijn honden houden meer van brokken en barfhapjes.
Nee wie zegt dat dan ?Nanna schreef:Is daar wat mis mee?Canidae schreef:Bv dat het vrij goedkoop is.....Fizgig schreef:.........Er kunnen ook praktische redenen zijn om smuldier te voeren...........
Het begint er mee dat jij maar in de ruimte lult...Loek schreef:Pens valt niet onder spiervlees hoorBonnie F schreef:Daar staat dat dus niet. Dat had ik natuurlijk al lang opgezochtValerie schreef:Dat staat toch gewoon bij de ingredienten? http://www.voerwijzer.com/smuldier-kompleetBonnie F schreef: Ik vraag niet om advies, ik hoef niet te weten wat jij zou doen. Ik geef niet eens smuldier.
vers rundvlees (80%), lever, hart, schapenvet, groenten, zonnebloemolie, vitamines en mineralen. in vleescompleet
Kijk zelf maar
Ik erger me dus aan dat stomme roepen: dingen als feiten verkondigen alleen omdat men dat denkt.Hart en lever is puur orgaan en waar dacht je dat het vet vandaan kwam bij smuldier, omdat ze puur en mager rundvlees erin doen
![]()
Ga jezelf eens verdiepen in voeding voordat je wat over een ander blaat
Maw wil jij hiermee zeggen dat Smuldier niet compleet is, en dat is het dus wel, dat is gewoon een feit en geen mening.Loek schreef:In iedere kvv zit vooral veel orgaanvlees, vandaar dat het belangrijk is om wat spiervlees bij te voeren, af en toe eens een kipkarkas/eendenek dus het is wel compleet maar vooral met orgaan en dat kan ook niet anders voor die prijs van smuldier. De duurdere kvv zoals tinlo, alaska kan je wel compleet noemen

En waarom heb je nu dan geen hond meer? Wat doe je hier dan eigenlijk? In een discussie over voer, als je niks te voeren hebt. Smuldier is helemaal geen goedkope rommel, of alle hondenvoer is rommel. Je denkt waarschijnlijk omdat het zo goedkoop is dat het rommel is, maar dat klopt niet heur. Woon je in het Gooi ofzeu?Loek schreef:Ik heb nu geen hond, heb altijd honden gehad en heb me wel degelijk in voeding verdiept.Fizgig schreef:En Loek, wat weet jij nou eigenlijk, je hebt niet eens een hond. Er kunnen ook praktische redenen zijn om smuldier te voeren. Voor mij bijvoorbeeld is het de enige en echt de enige kvv die ze zonder getreuzel meteen opeten. En ik ben niet gemaakt voor de tien minuten neerzetten en dan weghalen methodiek, en dan volhouden. Dus smuldier is here to stay! En dan nog om de dag omdat ze het anders laten staan. Mijn honden houden meer van brokken en barfhapjes.
Als je gelezen had kletsmuts dan had je ook gezien dat ik geschreven had dat mensen hun honden moeten voeren waarop de hond het goed doet, of dat nou smuldier is of brokken.
Dat ik smuldier goedkope rommel vind maakt niets uit, dat is een mening, net zoals jij en ieder ander forumlid ook zijn mening heeft.
En verder, mocht het je interesseren fidz, ik vind je een bijzonder irritant wezen wijsneus dat je bentJouw ervaring met honden is ook niet je van het na alle onzin die ik van jou lees en vooral de voedingsproblemen die je zelf veroorzaakt hebt bij je honden
![]()
Dus mondje dicht piepmuis
Een kvv waar voornamelijk orgaanvlees inzit kan ik niet compleet noemen, of het er nou wel of niet opstaatmalinois schreef:Het begint er mee dat jij maar in de ruimte lult...Loek schreef:Pens valt niet onder spiervlees hoorBonnie F schreef:Daar staat dat dus niet. Dat had ik natuurlijk al lang opgezochtValerie schreef: Dat staat toch gewoon bij de ingredienten? http://www.voerwijzer.com/smuldier-kompleet
Kijk zelf maar
Ik erger me dus aan dat stomme roepen: dingen als feiten verkondigen alleen omdat men dat denkt.Hart en lever is puur orgaan en waar dacht je dat het vet vandaan kwam bij smuldier, omdat ze puur en mager rundvlees erin doen
![]()
Ga jezelf eens verdiepen in voeding voordat je wat over een ander blaatMaw wil jij hiermee zeggen dat Smuldier niet compleet is, en dat is het dus wel, dat is gewoon een feit en geen mening.Loek schreef:In iedere kvv zit vooral veel orgaanvlees, vandaar dat het belangrijk is om wat spiervlees bij te voeren, af en toe eens een kipkarkas/eendenek dus het is wel compleet maar vooral met orgaan en dat kan ook niet anders voor die prijs van smuldier. De duurdere kvv zoals tinlo, alaska kan je wel compleet noemen
Ik wil ik wil, kijk lekker op google dommerdFizgig schreef:O ja en ik wil nog een wetenschappelijke onderbouwing waarom een natuurlijke calciumbron beter is dan een chemische. Loek, shoot!
Aah, ik wilde je niet ongelukkig maken! Volgens mij is het trouwens niet de eerste keer dat je dat tegen Loek zegt. Misschien is het tijd voor een gele/rode kaarten systeem?MJ schreef:
Whahaha, dus jij bent de engerd in het grote enge bos! Of die hak je juist in stukken...Nanna schreef:Ik wel. Helaas mag je volgens de wet geen mensenvlees voeren.Fizgig schreef:Kadavers hakken ben ik niet zo goed in, haha.
Nanna schreef:Ik wel. Helaas mag je volgens de wet geen mensenvlees voeren.Fizgig schreef:Kadavers hakken ben ik niet zo goed in, haha.