Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

smuldier rommel?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: smuldier rommel?

Ongelezen bericht door malinois »

lilili schreef:Dank je!
Ik vind het altijd fantastisch als ik dieren heerlijk zie knabbelen. Prachtige hond trouwens in je signature.
Dank je!

Het was in ieder geval op NG, zover ben ik inmiddels :F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Nanna schreef:
Mojuan schreef:
malinois schreef:(ps. moet je overigens op BP zeggen dat als je er brokken bij voert het prima is, dan wordt je nog net niet afgeschoten of voor dierenmishandelaar uitgemaakt)
Nou idd, dat heb ik aan den lijve ondervonden (spreekwoordelijk gezegd).
Wat een jankerds daar af en toe zeg.
Ik voer ook brok bij :19: En wie op die basis mij uit meent te moeten maken voor mishandelaar kan op een verbaal nekschot rekenen.
Ach ja, ze lullen maar een eind weg.
Nu moet ik er eerlijk bij zeggen dat ik wel even boos ben geweest hoor, maar inmiddels zal het me allemaal een worst wezen wat ze daar vinden, en ik heb besloten om voortaan alle domme opmerkingen te negeren over het feit dat ik ook brok voer naast vers.
Mijn honden zijn gezond, zien er prachtig uit, en zijn gelukkig. Dat lijkt me een stuk belangrijker.

En nu wordt er ook nog eens flink gejankt door 1 persoon dat ik ze jankerds heb genoemd op dít forum. Lekker laten janken :cheer:
:zweep:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Antonetta schreef:Mowgli vind alle varianten van smuldier heerlijk, dus voor haar geen ander merk.

Pup Balou krijgt er last van zijn ingewanden van. Ik heb hem vanmorgen vlees en kip gemengd gegeven en het is nu weer mis. Kip gaat gewoon niet terwijl ik hem eerder kipfilet of een poot door zijn brokken gaf zonder dat hij er last van kreeg, pens lust hij niet. Ik kijk nu of hij geen last krijgt als ik de kip helemaal weg laat, maar ik vind vlees alleen zo eentonig voor hem.

Ik had laatst carnibest voor hem gekocht, vlees gemengd met kip. Toen ik vroeg of ik ook een andere variant kon kopen was dit per kilo niet mogelijk. Er moest dan een verpakking van 10 kilo worden aangebroken en dit wilde ze niet. Ik zie het niet zitten om 10 kilo van het zelfde soort te kopen voor een pincher pup.

bij een verkooppunt kan je het toch gewoon per kilo krijgen???
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Loek schreef:
Bonnie F schreef:Ik zit me dan iedere keer weer af te vragen of opmerkingen zoals van Loek feiten zijn of conclusies getrokken uit bijvoorbeeld de prijs.
"dat kan niet anders voor die prijs" vind ik geen bewijs.
Een feit is dat in de goedkopere kvv voornamelijk orgaanvlees zit en goedkope vleessoorten, in smuldier zit ook nog eens kunstmatige calcium.
Zou ik het voeren als ik een hond had ? misschien wel maar dan met toevoeging van spiervlees, af en toe eens een nek, echte lap pens en anders zou ik brokken erbij voern maar niet alleen smuldier.
En als je nou op www.deogomeat kijkt dan zie je dat je ook bij de aanbiedingen heel goedkoop wat extraatjes erbij kan nemen, zal op ander voersites ook wel zo zijn hoor dus geen reclame :wink:
Maar hoe dan ook, je moet altijd kijken naar je hond hoe die het op bepaald voer doet.
Ik vraag niet om advies, ik hoef niet te weten wat jij zou doen. Ik geef niet eens smuldier.
Ik wil weten hoe jij WEET dat er in smuldier voornamelijk orgaanvlees zit.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Bonnie F
Zeer actief

malinois schreef:
Bonnie F schreef:Ik zit me dan iedere keer weer af te vragen of opmerkingen zoals van Loek feiten zijn of conclusies getrokken uit bijvoorbeeld de prijs.
Smuldier is gewoon compleet, simpel zat. Ze moeten aan bepaalde eisen voldoen om een kvv compleet te mogen noemen. Daar is aan voldaan dus je kunt het zonder enige toevoeging alleen voeren. Qua prijs vind ik altijd zo'n dooddoener. Ik ga geen 3 tot 4 euro de kilo betalen als het ook voor 1,50 kan bijv. Lotgering is incl. Verz.kst nog goedkoper dan smuldier. Prima voer, ziet er goed uit en de honden doen het er uitstekend op. En dit laatste vind ik nu eenmaal het allerbelangrijkste...
Ik word altijd zo moe van al die aannames die als feiten gepresenteerd worden. Ik voer overigens ook lotgering. Ook vanwege de prijs. Zappa doet het er prima op.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik voer geen smuldier omdat ik het te waterig vind en ook zelf vies vind al is dat laatste niet doorslaggevend.
Het is zo persoonlijk, waar je hond het goed op doet is prima voer en dan heb je voor jezelf nog ruim keuze uit wat jij makkelijk vindt.
Het lukt hier best op Farmfood en Rodi en af en toe vis of restanten kip en rundvlees.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Cleva schreef:
Nanna schreef:
Cleva schreef:Ik vind het wel een beetje stinken en die smerige bloederige rotbakkies vind ik ook heel erg vervelend.
Meteen afspoelen en bij het plastic afval gooien (wij hier in Brabant scheiden inmiddels plastic van overig vuil, jawel)
Als je ze gewoon in de vullisbak smijt zonder af te spoelen weet je de volgende dag niet wat je ruikt :cool2:
Dat doe ik inderdaad ook.
En toch vind ik het vies.

Ik vind het ook geen kwestie om te ontdooien, hoor.
Ik heb er gewoon een dagrantsoen uit staan en na het voeren haal ik twee nieuwe uit de vrieskist. Dat is toch niet zo moeilijk?
Ik heb plastic bakken gekocht waar precies een bakje smuldier inpast. Zo kan het ontdooien zonder open te hoeven staan. Ik zit er nooit met mn handen in, zou niet weten waarom.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
Cleva schreef:
Nanna schreef:
Cleva schreef:Ik vind het wel een beetje stinken en die smerige bloederige rotbakkies vind ik ook heel erg vervelend.
Meteen afspoelen en bij het plastic afval gooien (wij hier in Brabant scheiden inmiddels plastic van overig vuil, jawel)
Als je ze gewoon in de vullisbak smijt zonder af te spoelen weet je de volgende dag niet wat je ruikt :cool2:
Dat doe ik inderdaad ook.
En toch vind ik het vies.

Ik vind het ook geen kwestie om te ontdooien, hoor.
Ik heb er gewoon een dagrantsoen uit staan en na het voeren haal ik twee nieuwe uit de vrieskist. Dat is toch niet zo moeilijk?
Ik heb plastic bakken gekocht waar precies een bakje smuldier inpast. Zo kan het ontdooien zonder open te hoeven staan. Ik zit er nooit met mn handen in, zou niet weten waarom.
Ik wel, idd. zit in de pens/vlees weleens plastic oid. Dat heb ik er wel uitgehaald bij de Smuldier destijds... verder moet ik het toch verdelen bij de honden, dus moet het sowieso vastpakken, ik gebruik op dit moment 2,5 pakje lotgering voor 3 honden per dag. En verder wil ik het fijn hebben niet het samengekleefde pakje (zowel bij lotgering als smuldier) want dan moeten ze er tenminste nog iets voor doen... anders is het helemaal hap sloek weg.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Bonnie F schreef:
Loek schreef:
Een feit is dat in de goedkopere kvv voornamelijk orgaanvlees zit en goedkope vleessoorten, in smuldier zit ook nog eens kunstmatige calcium.
Zou ik het voeren als ik een hond had ? misschien wel maar dan met toevoeging van spiervlees, af en toe eens een nek, echte lap pens en anders zou ik brokken erbij voern maar niet alleen smuldier.
En als je nou op www.deogomeat kijkt dan zie je dat je ook bij de aanbiedingen heel goedkoop wat extraatjes erbij kan nemen, zal op ander voersites ook wel zo zijn hoor dus geen reclame :wink:
Maar hoe dan ook, je moet altijd kijken naar je hond hoe die het op bepaald voer doet.
Ik vraag niet om advies, ik hoef niet te weten wat jij zou doen. Ik geef niet eens smuldier.
Dat staat toch gewoon bij de ingredienten? http://www.voerwijzer.com/smuldier-kompleet
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Valerie schreef:
Bonnie F schreef: Ik vraag niet om advies, ik hoef niet te weten wat jij zou doen. Ik geef niet eens smuldier.
Dat staat toch gewoon bij de ingredienten? http://www.voerwijzer.com/smuldier-kompleet
Dan valt het toch best mee met de hoeveelheid orgaan?
:zweep:
Bonnie F
Zeer actief

Valerie schreef:
Bonnie F schreef:
Loek schreef:
Daar staat dat dus niet. Dat had ik natuurlijk al lang opgezocht
65 % pens, in penscompleet.
vers rundvlees (80%), lever, hart, schapenvet, groenten, zonnebloemolie, vitamines en mineralen. in vleescompleet
Kijk zelf maar

Ik erger me dus aan dat stomme roepen: dingen als feiten verkondigen alleen omdat men dat denkt.
Afbeelding
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Bonnie F schreef:
Valerie schreef:
Bonnie F schreef:
Loek schreef: Een feit is dat in de goedkopere kvv voornamelijk orgaanvlees zit en goedkope vleessoorten, in smuldier zit ook nog eens kunstmatige calcium.
vers rundvlees (80%), lever, hart, schapenvet, groenten, zonnebloemolie, vitamines en mineralen. in vleescompleet
Kijk zelf maar

Ik erger me dus aan dat stomme roepen: dingen als feiten verkondigen alleen omdat men dat denkt.
Pens valt niet onder spiervlees hoor :roll: Hart en lever is puur orgaan en waar dacht je dat het vet vandaan kwam bij smuldier, omdat ze puur en mager rundvlees erin doen :mrgreen:
Ga jezelf eens verdiepen in voeding voordat je wat over een ander blaat :ok:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik zag trouwens op de site van Lupa diervoeding dat ze daar smuldier ook hebben in lam&rijst en nog meer soorten. Dat wist ik niet dat smuldier die andere soorten ook hadden. Zelfs paard hebben ze. Alleen je moet wel meteen 24 pakjes kopen en als ze het niet moeten, zit je daarmee.

Ik voer ook smuldier, om de dag meestal. Er zit inderdaad een calciumsoort in die niet uit bot komt, dacht ik. Daarom voer ik ook bot af en toe, runderkraakbeen en nekjes enzo. Maar ik denk dat de meeste hondeneigenaren ook wel wat erbij geven af en toe wat natuurlijke calcium bevat. Uit elkaar vallen zullen ze er niet van, haha. En Hd en Ed is toch een genen-verhaal uiteindelijk. Je hebt trouwens ook gemalen botten mixen om toe te voegen als je natuurlijke calcium wilt. Maar goed, wat weten leken zoals wij nou eigenlijk over calcium en hoe je dat het beste kunt geven. Ik kan het iig niet met wetenschappelijke argumenten ondersteunen waarom honden beter een natuurlijke calciumbron kunnen eten, wie wel?

En Loek, wat weet jij nou eigenlijk, je hebt niet eens een hond. Er kunnen ook praktische redenen zijn om smuldier te voeren. Voor mij bijvoorbeeld is het de enige en echt de enige kvv die ze zonder getreuzel meteen opeten. En ik ben niet gemaakt voor de tien minuten neerzetten en dan weghalen methodiek, en dan volhouden. Dus smuldier is here to stay! En dan nog om de dag omdat ze het anders laten staan. Mijn honden houden meer van brokken en barfhapjes.
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

Fizgig schreef:.........Er kunnen ook praktische redenen zijn om smuldier te voeren...........
Bv dat het vrij goedkoop is.....
Afbeelding
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

Nanna schreef:
Canidae schreef:
Fizgig schreef:.........Er kunnen ook praktische redenen zijn om smuldier te voeren...........
Is daar wat mis mee?
Nee, zeg ik dat ? Geef het zelf ook aan mijn hond.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Na toppie toch? Ik denk zelf dat smuldier beter is dan menig broksoort en zou het fijn vinden als mevroi en meneer het als enig voer zouden blieven.
Loek
Zeer actief

Fizgig schreef:En Loek, wat weet jij nou eigenlijk, je hebt niet eens een hond. Er kunnen ook praktische redenen zijn om smuldier te voeren. Voor mij bijvoorbeeld is het de enige en echt de enige kvv die ze zonder getreuzel meteen opeten. En ik ben niet gemaakt voor de tien minuten neerzetten en dan weghalen methodiek, en dan volhouden. Dus smuldier is here to stay! En dan nog om de dag omdat ze het anders laten staan. Mijn honden houden meer van brokken en barfhapjes.
Ik heb nu geen hond, heb altijd honden gehad en heb me wel degelijk in voeding verdiept.
Als je gelezen had kletsmuts dan had je ook gezien dat ik geschreven had dat mensen hun honden moeten voeren waarop de hond het goed doet, of dat nou smuldier is of brokken.
Dat ik smuldier goedkope rommel vind maakt niets uit, dat is een mening, net zoals jij en ieder ander forumlid ook zijn mening heeft.
En verder, mocht het je interesseren fidz, ik vind je een bijzonder irritant wezen wijsneus dat je bent :roll: Jouw ervaring met honden is ook niet je van het na alle onzin die ik van jou lees en vooral de voedingsproblemen die je zelf veroorzaakt hebt bij je honden :mrgreen:
Dus mondje dicht piepmuis :ok:
Loek
Zeer actief

Nanna schreef:
Canidae schreef:
Is daar wat mis mee?
Nee wie zegt dat dan ?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Loek schreef:
Bonnie F schreef:
Valerie schreef:
Bonnie F schreef: Ik vraag niet om advies, ik hoef niet te weten wat jij zou doen. Ik geef niet eens smuldier.
Kijk zelf maar

Pens valt niet onder spiervlees hoor :roll: Hart en lever is puur orgaan en waar dacht je dat het vet vandaan kwam bij smuldier, omdat ze puur en mager rundvlees erin doen :mrgreen:
Het begint er mee dat jij maar in de ruimte lult...
Loek schreef:In iedere kvv zit vooral veel orgaanvlees, vandaar dat het belangrijk is om wat spiervlees bij te voeren, af en toe eens een kipkarkas/eendenek dus het is wel compleet maar vooral met orgaan en dat kan ook niet anders voor die prijs van smuldier. De duurdere kvv zoals tinlo, alaska kan je wel compleet noemen
Maw wil jij hiermee zeggen dat Smuldier niet compleet is, en dat is het dus wel, dat is gewoon een feit en geen mening.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Loek schreef:
Fizgig schreef:En Loek, wat weet jij nou eigenlijk, je hebt niet eens een hond. Er kunnen ook praktische redenen zijn om smuldier te voeren. Voor mij bijvoorbeeld is het de enige en echt de enige kvv die ze zonder getreuzel meteen opeten. En ik ben niet gemaakt voor de tien minuten neerzetten en dan weghalen methodiek, en dan volhouden. Dus smuldier is here to stay! En dan nog om de dag omdat ze het anders laten staan. Mijn honden houden meer van brokken en barfhapjes.
Ik heb nu geen hond, heb altijd honden gehad en heb me wel degelijk in voeding verdiept.
Als je gelezen had kletsmuts dan had je ook gezien dat ik geschreven had dat mensen hun honden moeten voeren waarop de hond het goed doet, of dat nou smuldier is of brokken.
Dat ik smuldier goedkope rommel vind maakt niets uit, dat is een mening, net zoals jij en ieder ander forumlid ook zijn mening heeft.
En verder, mocht het je interesseren fidz, ik vind je een bijzonder irritant wezen wijsneus dat je bent :roll: Jouw ervaring met honden is ook niet je van het na alle onzin die ik van jou lees en vooral de voedingsproblemen die je zelf veroorzaakt hebt bij je honden :mrgreen:
Dus mondje dicht piepmuis :ok:
En waarom heb je nu dan geen hond meer? Wat doe je hier dan eigenlijk? In een discussie over voer, als je niks te voeren hebt. Smuldier is helemaal geen goedkope rommel, of alle hondenvoer is rommel. Je denkt waarschijnlijk omdat het zo goedkoop is dat het rommel is, maar dat klopt niet heur. Woon je in het Gooi ofzeu?
Loek
Zeer actief

malinois schreef:
Loek schreef:
Bonnie F schreef:
Valerie schreef: Dat staat toch gewoon bij de ingredienten? http://www.voerwijzer.com/smuldier-kompleet
Kijk zelf maar

Het begint er mee dat jij maar in de ruimte lult...
Loek schreef:In iedere kvv zit vooral veel orgaanvlees, vandaar dat het belangrijk is om wat spiervlees bij te voeren, af en toe eens een kipkarkas/eendenek dus het is wel compleet maar vooral met orgaan en dat kan ook niet anders voor die prijs van smuldier. De duurdere kvv zoals tinlo, alaska kan je wel compleet noemen
Maw wil jij hiermee zeggen dat Smuldier niet compleet is, en dat is het dus wel, dat is gewoon een feit en geen mening.
Een kvv waar voornamelijk orgaanvlees inzit kan ik niet compleet noemen, of het er nou wel of niet opstaat :roll: In smuldier zit geen bot, ja kunstmatig calcium, amper goed spiervlees dus ik vind het bagger. Ze voldoen aan de wettelijke verplichtingen, dat wel maar dat zegt niets over de kwaliteit :wink: Verdiep je eens in andere merken en kijk eens precies wat daar in zit, dan gaan die schellen misschien van de ogen af :ok:
Dat jij het voert prima, dat jij vind dat je honden het er goed op doen, prima maar dat kan je alleen maar weten als je een uitgebreid bloedonderzoek hebt laten doen, dat weet je hoe de waardes zijn. of het klopt of afwijkt.
Fizgig
Zeer actief

O ja en ik wil nog een wetenschappelijke onderbouwing waarom een natuurlijke calciumbron beter is dan een chemische. Loek, shoot!
Loek
Zeer actief

[quote="Fizgig"]En waarom heb je nu dan geen hond meer?
Ik geloof toch echt niet dat ik jou daar uitleg over verschuldigd ben gek :piew:
Wat doe je hier dan eigenlijk? In een discussie over voer, als je niks te voeren hebt.
Zijn jouw zaken toch niet ?
Smuldier is helemaal geen goedkope rommel, of alle hondenvoer is rommel.
Tuurlijk is smuldier goedkope rommel als je het vergelijkt met carnibest, alaska, tinlo en nog wat andere merken. Een bakkie kvv van 55 cent ken je toch niet vergelijken met een kvv van pak en beet boven de drie euro
Je denkt waarschijnlijk omdat het zo goedkoop is dat het rommel is, maar dat klopt niet heur.
Het is zo goedkoop omdat pens amper iets kost en er voor de rest vrijwel alleen maar vet en orgaanbagger inzit heur :wink:
Woon je in het Gooi ofzeu?
Dus om een mening te mogen hebben moet ik in het Gooi wonen, of zeu ?[/quote]
Loek
Zeer actief

Fizgig schreef:O ja en ik wil nog een wetenschappelijke onderbouwing waarom een natuurlijke calciumbron beter is dan een chemische. Loek, shoot!
Ik wil ik wil, kijk lekker op google dommerd :ok:
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Volgens mij omdat een natuurlijke calciumbron beter opgenomen wordt door het lichaam, Fizgig,

en beter uit te scheiden is als een chemische calciumbron wanneer er teveel gegeven wordt. :wink:

en liever even een ander kleurtje gebruiken,Loek of anders even goed quoten. Rood is voor modteam, anders is het zo lastig te onderscheiden wannneer modteam wat plaatst. :mrgreen:
Fizgig
Zeer actief

Oe, ik heb je rode letters laten schrijven, ben je boos ofzo Loek? Ziet er wel zo uit namelijk.
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

:ugh:
Fizgig
Zeer actief

MJ schreef::ugh:
Aah, ik wilde je niet ongelukkig maken! Volgens mij is het trouwens niet de eerste keer dat je dat tegen Loek zegt. Misschien is het tijd voor een gele/rode kaarten systeem?

Maar je hebt gelijk over die natuurlijke calciumbron hoor, ik snap alleen niet zo waarom mensen dat belangrijk vinden. In brokken zit dat ook niet en in veel meer kvv soorten niet. Dan moet je maar gaan barfen of nrv-en oid. Kvv is toch iets wat bedacht is omdat het praktischer is dan een kadaver hakken in je keuken. Dus ja, dan heb je niet alles wat ze in de natuur hebben, maar dat vind ik niet zo erg als je het gemak van kvv hebt. Kadavers hakken ben ik niet zo goed in, haha. Nou ja, een barf-hapje ontdooien lukt nog net dus ik zit goed.
Fizgig
Zeer actief

Nanna schreef:
Fizgig schreef:Kadavers hakken ben ik niet zo goed in, haha.
Ik wel. Helaas mag je volgens de wet geen mensenvlees voeren.
Whahaha, dus jij bent de engerd in het grote enge bos! Of die hak je juist in stukken...
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Nanna schreef:
Fizgig schreef:Kadavers hakken ben ik niet zo goed in, haha.
Ik wel. Helaas mag je volgens de wet geen mensenvlees voeren.
:LOL:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”