Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Melkklier problemen bij gesteriliseerde teef. Update 29-09

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Melkklier problemen bij gesteriliseerde teef. Update 29-09

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli geeft de hele week al af en toe een pijnkreetje. Nu was ze tijdens het spelen met Balou hard met haar snuit in aanraking gekomen met een kast, we gingen er van uit dat ze wat last van haar bek had. Nadat ze vanmiddag weer jankte, zijn we op zoek gegaan of we de pijnlijke plek konden vinden. Zij bleek een erg opgezette tepel te hebben waar bruine afscheiding uitkomt. Mijn dochter heeft een bevriende dierenarts gebeld voor advies, zij zei dat we gelijk langs mochten komen. Ze krijgt nu vijf dagen antibiotica injecties, word het niet beter dan word er deze week nog een punctie gedaan. Het zou een melkklier ontsteking kunnen zijn maar de DA sluit ook een melkkliertumor niet uit. Bij een gesteriliseerde teef komen melkklier tumoren weinig voor, maar Mowgli is pas op latere leeftijd gesteriliseerd en dan zou het wel kunnen. We kunnen nu alleen maar afwachten en hopen dat het een melkklier ontsteking blijkt te zijn. Mowgli is buiten de pijnkreetjes om niet ziek of zo.

Is er iemand die deze klachten herkent?
Afbeelding Het is niet makkelijk om tussen al dit haar de tepels te vinden, maar dus toch belangrijk om ze in de gaten te houden.
Laatst gewijzigd door Antonetta op 29 sep 2012 09:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Aantal honden: 1

Re: Lekkende opgezette melkklieren.

Ongelezen bericht door wiebel »

De oude bouvier van mijn vader heeft nu achter 2 tepels melkklier tumoren, ik ben daar achter gekomen omdat de haren rondom 1 tepel vies waren, uit de tepel kwam waterige bruin/gele vloeistof. (we doen er niks meer aan want heeft er geen last van en ze is bijna 12 en eigenlijk al een beetje op)
ff goed in de gaten houden en hoop dat het met de medicatie oplost voor je teefje.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Re: Lekkende opgezette melkklieren.

Bedankt voor je reactie.

Ik heb begrip voor de keuze om niets meer te laten doen, zeker als de hond bijna twaalf en op is. Mowgli is zeven en zeker niet op, ik wil dan ook eigenlijk niet van het slechte uitgaan en hoop dat we deze keuze niet hoeven te maken.

Dat mijn dochter en de DA beiden zeggen dat de afscheiding geen etter is, maakt mij nog ongeruster. Dit zal je wel bij een ontsteking verwachten.

Mowgli is niet ziek wil gewoon spelen en rennen, maar ze is wel een beetje jengelig. Hierom denk ik dat ze er af en toe wel pijn van heeft.

Ondanks dat ik erg bezorgd ben, moeten we toch deze week afwachten en hierna nog op de uitslag van de eventuele punctie. Hierna zien we wel verder, Mowgli is van mijn dochter zij neemt de uiteindelijke beslissingen.
Afbeelding.
Antonetta
Zeer actief

Re: Melkklier problemen bij gesteriliseerde teef. Update 29-

Gisteren is Mowgli weer voor controle bij de DA geweest. We zijn ruim een week geleden gestopt met de AB, Mowgli zat niet lekker in haar vel en haar buik was opgezet en hard, het lekken van de tepel was wel gestopt. Na het stoppen van de AB ging het weer beter met Mowgli, ze bleek last van haar darmen te hebben door de AB.
Haar melkklier is nog steeds opgezet en pijnlijk bij aanraking. Er is nu besloten om het nog een week aan te zien. Bij een melkklier tumor gaat het meestal om meerdere melkklieren, bij Mowgli gaat het maar om een. Het zal dus heel goed toch om een ontsteking kunnen gaan. Is het na een week niet over dan word ze doorverwezen en word er verder onderzoek gedaan. Ook kunnen we dan beslissen om de melkklier voor de zekerheid weg te laten halen.
Met Mowgli gaat het verder goed, de tepel is pijnlijk bij aanraking maar voor de rest lijkt ze er geen last meer van te hebben.
We wachten nog een weekje af.
Afbeelding.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”