Demi schreef:Lola96 schreef:Ik kon geen 2 wkn wachten, heb mijn DA maar gelijk even gebeld.
Hij zegt dat dit absoluut niet met de Spondylose te maken heeft.
Volgens hem likt een hond alleen op de plek waar de pijn zit.
In het geval van Max gaat dat niet op, de plek waar hij toen likte zat niks.
Poot is toen grondig nagekeken.
Bij Cujo zat ook niets op haar voorpoten. Door de spondylose krijgt ze elke keer een soort stroomstootje, zo werd het mij uitgelegd, en dat kan overal in haar lichaam zijn. Door het likken aan de poten maken endorfine aan en dat geeft ze een fijn gevoel, dus willen ze blijven likken.
Door het vele likken ontstaat er soms een bult, dus echt een verdikking in de huid. En dan nog gaan ze door met likken. Cujo zat bij 1 plek al bijna op haar bot!
En ik let 24 uur op haar, ze slaapt bij me, als ik weg moet zorg ik dat er iemand bij zit etc. Mijn DA was ook echt bezorgd hierover en mompelde ook iets met kan kwaadaardig worden oid.
Dus vandaar de voetbalsokken nu

Daar likt ze nu niet, maar nu begint ze boven het verband te likken

Krijgt ze van de Spondylose een stroomstootje in haar voorpoten?
Dat zou ik dan eerder achter verwachten.
Heb mijn DA toen de tijd ook gevraagd of Max door het likken endorfine aanmaakt.
Volgens mijn DA is dat niet het geval.
Cujo zat bijna op het bot? Jeetje zeg, dat is wel heel erg heftig.
Bij Max kwam er een bultje op dat leek op een wrat.
Na het ontstaan van het bultje heeft hij er door het likken binnen 3 wkn iets kwaadaardigs van gemaakt.
Dat ging echt zo snel, ben me toen echt rot geschrokken.
Bij Max is het mogelijk dat er daar al kwaadaardige cellen op de huid hebben gezeten waardoor hij juist is gaan likken.
We zijn nu 2 jaar verder maar wanneer hij alleen thuis blijft krijgt hij standaard nog steeds een verbandje om zijn poot.
Het blijft voor hem maar een aantrekkelijk plekje om te likken.
Misschien kun je bij Cujo op de plek boven het verband Tabasco smeren.
Ik kreeg deze tip van een andere DA, schijnt bij de meeste honden te werken.
Ik heb wat dat betreft gewoon weer pech dat ik een allesetende Lab heb die ook van Tabasco houdt.