Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ironisch? hondagressieve berner
Moderator: moderatorteam
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
ironisch? hondagressieve berner
En door wie is de kooi nu al voor de tweede keer aangevallen?
door een klapkaak?
Nee, door de (8-jarige) bernerreu van nieuwe kennissen van mij.
Hoorde gisteravond het typische hoge gejammer van een kooiker in de stress.
Keek uit het raam en zag zoon met onze honden en die berner, die dus altijd los loopt.
dit is nu de tweede keer en volgens mij gebeuren er wel vaker dingen.
In het park hoorde ik een hondeneigenaar zeggen: oh, daar komt B, ik loop even een stukje door.
Deze hond loopt altijd los.
De baas vindt dat deze alleen maar andere honden terecht wijst, er vloeit immers geen bloed...
Beste oplossing is natuurlijk contact vermijden, maar gisteravond kwam hij onverwachts uit het steegje opdagen.
lastige situatie, er vloeit geen bloed oke, en ik vind deze mensen aardig, oke, maar voor de kooi is dit toch wel erg vervelend.
Bernerbaas vindt het de kooi zijn eigen schuld omdat ie zich weigert te onderwerpen.
door een klapkaak?
Keek uit het raam en zag zoon met onze honden en die berner, die dus altijd los loopt.
In het park hoorde ik een hondeneigenaar zeggen: oh, daar komt B, ik loop even een stukje door.
De baas vindt dat deze alleen maar andere honden terecht wijst, er vloeit immers geen bloed...
Beste oplossing is natuurlijk contact vermijden, maar gisteravond kwam hij onverwachts uit het steegje opdagen.
lastige situatie, er vloeit geen bloed oke, en ik vind deze mensen aardig, oke, maar voor de kooi is dit toch wel erg vervelend.
Bernerbaas vindt het de kooi zijn eigen schuld omdat ie zich weigert te onderwerpen.
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: ironisch? hondagressieve berner
"De kooi" is je hondje?
Hier loopt er ook zo een, een prachtige oudduitse herder die alles en iedereen grijpt. Loopt uiteraard ook altijd los, dat is handiger. Zucht. Je doet er zo weinig aan hé
Hier loopt er ook zo een, een prachtige oudduitse herder die alles en iedereen grijpt. Loopt uiteraard ook altijd los, dat is handiger. Zucht. Je doet er zo weinig aan hé

Iedere dag feest!
-
kooi
- Zeer actief
de kooi is het kooikerhondje op de foto, hij is van mijn zoon... 
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Pff. Ja. Ik zou ze er toch even op wijzen dat dit niet de bedoeling is.
Hier in de buurt loopt ook zo'n Berner die erg nodig alles moet intimideren en áltijd losloopt,
baasje staat er vrolijk naar te kijken. Maar oh wee als de andere hond dan eens van zich afbijt.
Ontlopen die handel.
Edit: Zo sociaal vind ik Berners trouwens niet hoor. Hier in de wijk lopen overigens ook een hondagressieve Golden, twee valse Cavaliers en maarliefst drie bijtgrage Shiba's.

Hier in de buurt loopt ook zo'n Berner die erg nodig alles moet intimideren en áltijd losloopt,
baasje staat er vrolijk naar te kijken. Maar oh wee als de andere hond dan eens van zich afbijt.
Ontlopen die handel.
Edit: Zo sociaal vind ik Berners trouwens niet hoor. Hier in de wijk lopen overigens ook een hondagressieve Golden, twee valse Cavaliers en maarliefst drie bijtgrage Shiba's.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zou berner eens een hele ouderwetse holpeuter verkopen... zo 1 die hij niet meer vergeet... en als baasje nog wat bijdehands tevertellen heeft krijgt die hem ook.
Wat een stom excuus om je hond niet aan tehoeven pakken zeg.. je hond zou er een trauma van oplopen.
Wat een stom excuus om je hond niet aan tehoeven pakken zeg.. je hond zou er een trauma van oplopen.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Klinkt als een baas die de hond heeft genomen als verlengstuk van zijn/haar ego... waarom zou je het anders goedkeuren dat jouw hond persé dominant wil zijn over alle honden die hij tegenkomt?
Vermijden is de enige optie als de baas het niet wil zien/niet wil corrigeren. Is inderdaad wel erg vervelend!
Vermijden is de enige optie als de baas het niet wil zien/niet wil corrigeren. Is inderdaad wel erg vervelend!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- Magic
- Zeer actief
Ik zou trouwens ook wel flink klaar zijn met die kennis...

Iedere dag feest!
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ging toch echt wel in gesprek met die eigenaar en al vond ik hem nog zo aardig, ik werd nu minder aardig!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zie geen speciale reden waarom dat onderwerpen zou moeten.kooi schreef:En door wie is de kooi nu al voor de tweede keer aangevallen?
door een klapkaak?
Kooi hoort bij een andere roedel dan Berner.
Vermoedelijk beschouwt Berner alles in en om huis en het park als "zijn" terrein.
Kan hij vinden, maar daar moet de bernerbaas dan wel wat aan doen en niet jou met een probleem opzadelen dat in feite zijn probleem is.
Als je goed contact hebt met bernerbaas zou je hem dat eens kunnen vertellen.
-
Sammy&Loki
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Loki is 3 kwart berner senner en een kwart golden retriever
Ik heb sinds kort ook een Berner mixje (mannetje) en ik merk nu al dat ie wat dominate trekjes heeft (nu alleen nog binnenshuis, buiten is nog eng :p) maar we zijn er meteen mee bezig om dat eruit te krijgen... Je kan als eigenaar niet altijd voorkomen dat je hond uitvalt, maar de manier waarop je er mee omgaat is toch wel vrij belangrijk.
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Hier loopt zo'n Leonberger. Altijd los. Altijd moeilijkheden. En luisteren, ho maar... Heel irritant. Ik blijf met Boris ver uit de buurt, maar soms zie je het gewoon niet aankomen.
Ik vind die vrouw trouwens verre van aardig.
Ik vind die vrouw trouwens verre van aardig.

-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
De zogenaamde hond sociale rassen zijn het echt niet altijd. Ik kom hier regelmatig van die dominant agressieve labradors tegen, en de meeste baasjes reageren alsof hun labradors opgevoed geboren worden...die doen toch nooit iets??!!! Mijn stafford is dan vaak de klos en daar ben ik niet blij mee want die houd al niet van vreemde honden en wordt er nog banger door...(maar ja, ik heb een klapkaak dus is het vast mijn eigen schuld..) Pfff!
Ik zou de eigenaar van die berner toch echt even laten weten hoe ik erover dacht en anders kreeg de hond de volgende keer toch echt een hollewipper van me...
Ik zou de eigenaar van die berner toch echt even laten weten hoe ik erover dacht en anders kreeg de hond de volgende keer toch echt een hollewipper van me...
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Ach.. wilde hij niet alleen maar spelen?
Hier loopt er eentje en die heeft mijn teefje al twee keer gepakt.
Maar dat ligt volledig aan mij, want ik heb mijn teefje vast en die moet los,
want ze wil vast wel met de reu van hem spelen.
Gevolg .. ik loop met een vrij angstig teefje.......
Bang voor grote zwarteachtige honden. Lekker hoor.
Hier loopt er eentje en die heeft mijn teefje al twee keer gepakt.
Maar dat ligt volledig aan mij, want ik heb mijn teefje vast en die moet los,
want ze wil vast wel met de reu van hem spelen.
Gevolg .. ik loop met een vrij angstig teefje.......
Bang voor grote zwarteachtige honden. Lekker hoor.
Groetjes Willy, Djock en Puck

- ranetje
- Zeer actief
En waar zie je dat dan aan?Sammy&Loki schreef:Ik heb sinds kort ook een Berner mixje (mannetje) en ik merk nu al dat ie wat dominate trekjes heeft (nu alleen nog binnenshuis, buiten is nog eng :p) maar we zijn er meteen mee bezig om dat eruit te krijgen... Je kan als eigenaar niet altijd voorkomen dat je hond uitvalt, maar de manier waarop je er mee omgaat is toch wel vrij belangrijk.
En wat doe je om die "dominante trekjes" er uit te krijgen?
Zulke kreten maken me namelijk een beetje bezorgd.
- primera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Waarom moet een klapkaak nou altijd hondagressief zijn en kan een berner dat niet zijn, je ziet steeds meer rassen (ja ja die lieve rassen) waar een hoop agressie inzit.
Het is zeker niet goed en ik vind het ook raar dat de berner eigenaar dat zomaar goed vind.. die is echt niet goed wijs. Je zou eigenlijk met een hele groep een klacht in moeten dienen maar zo te zien/ lezen zal dat ook weinig helpen. Vermoeiend zulke honden eigenaren maar ik zou de kooiker gewoon zoveel mogelijk weg houden van die berner.
Het is zeker niet goed en ik vind het ook raar dat de berner eigenaar dat zomaar goed vind.. die is echt niet goed wijs. Je zou eigenlijk met een hele groep een klacht in moeten dienen maar zo te zien/ lezen zal dat ook weinig helpen. Vermoeiend zulke honden eigenaren maar ik zou de kooiker gewoon zoveel mogelijk weg houden van die berner.
- gyanty
- Zeer actief
Zeker met een leuke kennis kan je het hier over hebben. En dan wel op een goede manier, het hoeft niet meteen met een mes op de keel. Draai het verhaal eens om. Kan wel 100 keer de schuld van jou kooiker zijn, daarom zit hij ook aan de lijn. De de wijk is gewoon aanlijnverplichting en moet hij zijn hond gewoon bij zich houden. Vraag of hij (bang is dat) zijn hond niet kan houden aan de lijn ofzo en daarom maar zijn goddelijke gang moet gaan en alle honden die hem niet aanstaan terrecht moet wijzen. Of hij de paus is en alle honden op moet voeden ofzo? Brei er gewoon een leuke verhaal aan ofzo, maar wel met de boodschap dat zijn hond voor problemen zorgt en dat als hij daar niks aan doet daar wel maatregelen vanuit de buurt door kunnen komen. Een hond hoeft geen gaten te maken om een andere hond flink te verpesten. Hij heeft gewoon niks met mijn hond te maken. Punt.
Hier zelfde situatie gehad, maar dan met doberman eigenaar. Eigenlijk kwam mijn vriend hem vooral tegen en was het dus altijd bal (terwijl Kay dus altijd aangelijnd was) laatst kwam ik het tegen. Kan helaas een aanval niet voorkomen (twijfelde over een holewipper maar gelukkig was baas ook snel dichtbij, maar was toch eigenlijk ook wel bang dat deze hond de agressie op mij zou botvieren, want vaag had ik zo'n vermoeden.) Maar goed ben toen wel voor eerst uit mijn slof gesloten, maar wel op zeer correctie wijze (heb hem niet veroordeeld, zijn hond niet veroordeeld, maar heel feitelijk benoemd dat Ik het vervelend vind dat zijn hond mijn hond steeds aanvalt). De boodschap kwam over en ja er kwam verweer, maar ik bleef bij de feiten op dat moment en dat ik het geen 10 jaar ging slikken. Nare bijsnaak de hond is dag erna aan hartstilstand overleden. Moet zeggen: loopt wel een stuk relaxter voor ons.
Hier zelfde situatie gehad, maar dan met doberman eigenaar. Eigenlijk kwam mijn vriend hem vooral tegen en was het dus altijd bal (terwijl Kay dus altijd aangelijnd was) laatst kwam ik het tegen. Kan helaas een aanval niet voorkomen (twijfelde over een holewipper maar gelukkig was baas ook snel dichtbij, maar was toch eigenlijk ook wel bang dat deze hond de agressie op mij zou botvieren, want vaag had ik zo'n vermoeden.) Maar goed ben toen wel voor eerst uit mijn slof gesloten, maar wel op zeer correctie wijze (heb hem niet veroordeeld, zijn hond niet veroordeeld, maar heel feitelijk benoemd dat Ik het vervelend vind dat zijn hond mijn hond steeds aanvalt). De boodschap kwam over en ja er kwam verweer, maar ik bleef bij de feiten op dat moment en dat ik het geen 10 jaar ging slikken. Nare bijsnaak de hond is dag erna aan hartstilstand overleden. Moet zeggen: loopt wel een stuk relaxter voor ons.

-
kooi
- Zeer actief
Ja dat snap ik dat je dan rustiger loopt.
Ik denk dat het probleem is dat deze hond gewend is op dit wooncomplex los rond te lopen.
Zijn hele leven al.
Kooi is er bij gekomen met zo'n hele interessante bernerteef, de reu wil haar graag leren kennen, maar krijgt de kans niet
want de kooi wil hém leren kennen.
eerste ontmoeting vond plaats op terrein dat voor de bernerreu territorium is.
En zo is een vete geboren.
Ik denk dat die mensen niet eens meer een hondenriem hebben voor hun hond.
Hij is ook zóo traag.
Deze hond een schop voor zijn kont verkopen is geen optie, hij heeft zwaar hd of iets dergelijks.
Van achteren gezien zwaait zijn heup gewoon uit met iedere stap.
Ziet er pijnlijk uit.
Ik zal zeker nog een keer met hem praten want ik vind dit erg vervelent.
Kan hem bijna niet uit de weg gaan omdat hij een graag gezien gast is in de gemeenschappelijke achtertuin.
En ik kan me ook voorstellen dat het voor hem onprettig is; loop je daar al jaren met je hond los, komt er zo'n kuthondje
bij dat weigert in die hond van jou zijn meerdere te erkennen.
Moet je hem op zijn oude dag nog gaan aanlijnen.
Ik zie ze ook regelmatig als ik de kooiker niet bij me heb en dan is het een schat van een hond.
en als eigenaar van ook een berner hebben we natuurlijk al een paar mooie gesprekken gehad over onze geliefde dieren.
Maar goed, van mijn hondje moeten ze wel afblijven...
Ik denk dat het probleem is dat deze hond gewend is op dit wooncomplex los rond te lopen.
Zijn hele leven al.
Kooi is er bij gekomen met zo'n hele interessante bernerteef, de reu wil haar graag leren kennen, maar krijgt de kans niet
want de kooi wil hém leren kennen.
eerste ontmoeting vond plaats op terrein dat voor de bernerreu territorium is.
En zo is een vete geboren.
Ik denk dat die mensen niet eens meer een hondenriem hebben voor hun hond.
Hij is ook zóo traag.
Deze hond een schop voor zijn kont verkopen is geen optie, hij heeft zwaar hd of iets dergelijks.
Ziet er pijnlijk uit.
Ik zal zeker nog een keer met hem praten want ik vind dit erg vervelent.
Kan hem bijna niet uit de weg gaan omdat hij een graag gezien gast is in de gemeenschappelijke achtertuin.
En ik kan me ook voorstellen dat het voor hem onprettig is; loop je daar al jaren met je hond los, komt er zo'n kuthondje
Ik zie ze ook regelmatig als ik de kooiker niet bij me heb en dan is het een schat van een hond.
en als eigenaar van ook een berner hebben we natuurlijk al een paar mooie gesprekken gehad over onze geliefde dieren.
Maar goed, van mijn hondje moeten ze wel afblijven...
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Meen je dit nou serieus?kooi schreef:En ik kan me ook voorstellen dat het voor hem onprettig is; loop je daar al jaren met je hond los, komt er zo'n kuthondje
Skadi kan een heel dominant kutjoekel zijn die denkt dat de wijk en het bos van háár zijn, maar écht niet dat ze daar naar mag handelen
Overigens, voor loslopende honden die niet luisteren naar de baas en die willen knokken hebben de Goden iets uitgevonden. Een werparm.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Als ik het zo hoor is het niet echt agressie , maar meer gekut wat die joekel doet gewoon omdat het kan.
HD of niet maar die had van mij een flinke trap in zijn ribben gehad , ga je baas maar lopen zieken maar niet mijn hond .
Gisteren wel een agressieve Berner die alles aanviel en wilde slopen wat voor haar poten kwam en zo kom je er wel meer tegen van dat ras tegenwoordig.
HD of niet maar die had van mij een flinke trap in zijn ribben gehad , ga je baas maar lopen zieken maar niet mijn hond .
Gisteren wel een agressieve Berner die alles aanviel en wilde slopen wat voor haar poten kwam en zo kom je er wel meer tegen van dat ras tegenwoordig.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- ranetje
- Zeer actief
Zou die hond pijnstillers krijgen?kooi schreef:Ik denk dat die mensen niet eens meer een hondenriem hebben voor hun hond.
Hij is ook zóo traag.
Ziet er pijnlijk uit.
Honden met veel pijn kunnen zich ook zo fel gedragen .................
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
hoppa jongens, vooral veel schoppen, trappen en meppen
wat zijn we weer ongelofelijk stoer
kooi kun je niet een tijd lang die binnentuin vermijden?
als ik het zo lees zal die berner er vast niet zo lang meer zijn en dan is je probleem ook opgelost.
kooi kun je niet een tijd lang die binnentuin vermijden?
als ik het zo lees zal die berner er vast niet zo lang meer zijn en dan is je probleem ook opgelost.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Miranda
- Erelid
Ja, als een hond niet weg te bulderen is en op mijn hond duikt om te knokken, dan verkoop ik een ram met de werparm. Dat is niet stoer, dat is mijn hond in bescherming nemen.renee-uk schreef:hoppa jongens, vooral veel schoppen, trappen en meppen
And few will ever climb
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
als je weet dat dat op een bepaalde plek gebeurt met een bekende hond die ook nog eens ongezond is, zijn er vast wel andere manieren om daarmee om te gaan.Miranda schreef:Ja, als een hond niet weg te bulderen is en op mijn hond duikt om te knokken, dan verkoop ik een ram met de werparm. Dat is niet stoer, dat is mijn hond in bescherming nemen.renee-uk schreef:hoppa jongens, vooral veel schoppen, trappen en meppen
maar als dat teveel moeite is houdt het op natuurlijk.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Miranda
- Erelid
Ja, dat is waar.
Ik had het algemener getrokken maar dat niet heel duidelijk opgeschreven.
Ik had het algemener getrokken maar dat niet heel duidelijk opgeschreven.
And few will ever climb
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Soms matcht het gewoon niet. Hoeft een hond niet per definitie hondagressief voor te zijn of een klapkaak.
Misty is in principe niet hondagressief, maar bij bepaalde honden moet ik haar niet in de buurt laten, die vreet ze met huid en haar op als ze de kans krijgt. Als eigenaar zit het hem in dat laatste, het je hond de kans geven iets te doen, daar zoek je oplossingen voor.
Dat kan ook door met de baas van het slachtoffer af te spreken dat het slachtoffer niet zomaar voor de leeuw gegooit wordt. Als je weet dat deze hond altijd in de binnentuin loopt, dan zou ik daar ook niet zomaar gaan wandelen. De tegenprestatie van de baas van de leeuw (de berner in dit geval) kan dan zijn dat de leeuw af en toe opgehokt of aangelijnd wordt zodat Kooi ook ffkes kan spelen in de binnentuin.
Misty's slachtoffer loopt niet zomaar het losloopveld in als wij daar zijn. Ik ga het losloopveld niet in als het beoogd slachtoffer daar loopt. Heel simpel en effectief. Iedereen blij en geen werparmen, legerkisten of anderzins nodig.
Misty is in principe niet hondagressief, maar bij bepaalde honden moet ik haar niet in de buurt laten, die vreet ze met huid en haar op als ze de kans krijgt. Als eigenaar zit het hem in dat laatste, het je hond de kans geven iets te doen, daar zoek je oplossingen voor.
Dat kan ook door met de baas van het slachtoffer af te spreken dat het slachtoffer niet zomaar voor de leeuw gegooit wordt. Als je weet dat deze hond altijd in de binnentuin loopt, dan zou ik daar ook niet zomaar gaan wandelen. De tegenprestatie van de baas van de leeuw (de berner in dit geval) kan dan zijn dat de leeuw af en toe opgehokt of aangelijnd wordt zodat Kooi ook ffkes kan spelen in de binnentuin.
Misty's slachtoffer loopt niet zomaar het losloopveld in als wij daar zijn. Ik ga het losloopveld niet in als het beoogd slachtoffer daar loopt. Heel simpel en effectief. Iedereen blij en geen werparmen, legerkisten of anderzins nodig.
- Miranda
- Erelid
Ben ik nou de enige die wel eens onverwacht een niet luisterende agressieve hond tegenkomt die dan vervolgens op jou en je hond af komt stuiven?Lief schreef:Ik ga het losloopveld niet in als het beoogd slachtoffer daar loopt. Heel simpel en effectief. Iedereen blij en geen werparmen, legerkisten of anderzins nodig.
And few will ever climb
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Die gevallen heb ik ook aan de hand. Maar hier wordt gesproken over een Berner die vaker op een bepaald terrein te vinden is, dan zou ik er wel rekening mee houden dat betreffende Berner er loopt.Miranda schreef:Ben ik nou de enige die wel eens onverwacht een niet luisterende agressieve hond tegenkomt die dan vervolgens op jou en je hond af komt stuiven?Lief schreef:Ik ga het losloopveld niet in als het beoogd slachtoffer daar loopt. Heel simpel en effectief. Iedereen blij en geen werparmen, legerkisten of anderzins nodig.
Onverwachts heb ik ook wel eens last van agressieve hond. Laatst nog tijdens ons avondrondje. Loopt een loslopende Amerikaanse Bulldog en geen baasje te bekennen (die was het hofje waarschijnlijk al ingelopen). Ik loop met twee mallemutsen die graag ingaan op een knok-uitnodiging van zo'n type en het type komt mijn richting op met hoge staart en fixerend. De Mallemutsen stonden hun tandjes al te flossen bij de gedachte aan de komende ontmoeting.
Toen heb ik de mallemutsen geparkeerd waar ik stond en heb me groot gemaakt en ben op de Amerikaanse Bulldog ingelopen. Wegwezen jij! En daar ging hij dan ook. Slimmer ook om niet het gevecht met die twee van mij aan te gaan.
Ik probeer toch een geweldloze oplossing te hebben in zo'n geval. Ten eerste heb ik niet echt veel geweld in te brengen, ten tweede vind ik het vaak overdreven voor de situatie en ten derde weet je nooit hoe de vreemde hond erop reageert.
- Miranda
- Erelid
Ik ook. Over het algemeen laat zo'n hond zich wel wegjagen als je je groot maakt en hem wegbuldert terwijl je op hem afloopt. Maar niet altijd. Heel soms blijft zo'n hond dan komen.Lief schreef:Ik probeer toch een geweldloze oplossing te hebben in zo'n geval. Ten eerste heb ik niet echt veel geweld in te brengen, ten tweede vind ik het vaak overdreven voor de situatie en ten derde weet je nooit hoe de vreemde hond erop reageert.
Ik heb het zelf twee keer meegemaakt, en in zo'n geval kan zo'n hond een oplawaai krijgen.
And few will ever climb
-
Mojuan
- Zeer actief
Ja hoor, ik maak het ook soms mee.
Pas geleden nog een witte kruising Stafford. Kwam even doodleuk Julia uitdagen tot gevecht, dat werd dus ook bijna een gevecht en toen heb ik Moos de ruimte gegeven om de witte kuthond een hap te geven.
En wég was de witte kuthond. Toch wel fijn zo'n reu die bijna geen tanden meer in zijn bek heeft, maar wél wil bijten op momenten dat het nodig is. Doet hij dus ook écht alleen maar als Julia of Anders in zijn ogen 'in gevaar' zijn. Verder nooit, het is een schat van een hond.
Zo'n hond als hij hoop ik hierna weer te treffen, GOUD!
Pas geleden nog een witte kruising Stafford. Kwam even doodleuk Julia uitdagen tot gevecht, dat werd dus ook bijna een gevecht en toen heb ik Moos de ruimte gegeven om de witte kuthond een hap te geven.
En wég was de witte kuthond. Toch wel fijn zo'n reu die bijna geen tanden meer in zijn bek heeft, maar wél wil bijten op momenten dat het nodig is. Doet hij dus ook écht alleen maar als Julia of Anders in zijn ogen 'in gevaar' zijn. Verder nooit, het is een schat van een hond.
Zo'n hond als hij hoop ik hierna weer te treffen, GOUD!

-
kooi
- Zeer actief
De hond krijgt metacam...
Ja ik probeer hem zoveel mogelijk te vermijden.
maar er gaat een steegje precies langs mijn huis richting die tuin, dus ik zie hem niet altijd aankomen.
Ik zal niet snel een hond een trap verkopen, zeker niet zo'n oude dibbes en het is niet zijn schuld, maar van zijn baas.
die is zo laconiek.
Denk dat ik eerder hem zal schoppen.
Maar eerst nog een prettig gesprek.
Ja ik probeer hem zoveel mogelijk te vermijden.
maar er gaat een steegje precies langs mijn huis richting die tuin, dus ik zie hem niet altijd aankomen.
Ik zal niet snel een hond een trap verkopen, zeker niet zo'n oude dibbes en het is niet zijn schuld, maar van zijn baas.
die is zo laconiek.
Denk dat ik eerder hem zal schoppen.
Maar eerst nog een prettig gesprek.