Ik liep net met Mchumba de deur uit, toen ik de hond van de buren al zag.
Mchumba natuurlijk zoals hij is, trekken naar de hond toe omdat hij wilt spelen.
Maar die andere hond wilt alleen maar vechten dus die trok ook.
Ik probeerde Mchumba een steeg in te trekken zodat we niet langs elkaar heen moesten.
Toen viel die mevrouw en liet daarbij de riem los, dus die rende meteen naar mchumba toe om hem te pakken.
Dus ik heb uit reflex de flexi op de grond laten vallen (ik had natuurlijk de clip los moeten laten, maarja het ging zo snel)
Mchumba een paar keer gebeten in zijn nek (waar je nu godszijdank niks van ziet)
En toen is hij alleen maar gaan rennen, richting huis. Over de stoep gelukkig want we liepen langs de weg.
Ik ben er natuurlijk gelijk achteraangerend, en zij ook (nouja, ze jogde meer)
En toen we op de parkeerplaats voor ons huis aankwamen, zat mchumba aan het eind van zijn 8 meter lijn, want die zat vast in de bosjes.
Daar waren ze niet meer aan het vechten, maar was die andere hond hem wel aan het uitdagen ofzoiets.
Ik ben er heen gerend, keihard geschreeuwd naar die hond en hem een pak slaag verkocht (reflex
Toen heeft die vrouw hem aan de lantaarnpaal gebonden en heb ik gekeken wat de schade was.
'Gelukkig' alleen maar wat wonden aan zijn achterpoten/tenen. Van het harde wegrennen.
1 nageltje is ook helemaal afgeschaafd tot het leven.
Mchumba de lieverd dat het is wilde alleen maar in mijn armen springen en stond onwijs te trillen.
Die andere hond zat nog steeds te trekken en te grommen en te blaffen.
Toen heb ik haar telefoon nr gekregen. En ik weet al waar ze woont.
Toen ik naar huis liep om de auto sleutel te pakken, ben ik in huilen uigebarst. Van de schrik en de adrenaline
Vriend gebeld en die heeft me weer een beetje gekalmeerd.
Naar de DA gegaan, en die zei dat het allemaal meeviel, even zijn tenen in de gaten houden, maar verder gelukkig geen gaatjes.
Toen we terug op de parkeerplaats waren en ik Mchumba uit de auto wilde halen, durfe de arme ziel niet. Eerst 6 keer om hem heen kijken of er écht niets was, en toen met staart tussen de benen de auto maar uit.
Pfff. Die mevrouw zei dat ze haar hond nu zat was en zou laten inslapen. Eerst zien, dan geloven. Maar ik hoop het wel.
Dit is al de zoveelste keer dat ze valt omdat hij haar omver trekt. Alleen heeft ze normaal altijd de riem vast gehouden.