Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Deur wagenwijd open, wat doen jullie honden?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Deur wagenwijd open, wat doen jullie honden?

Ongelezen bericht door renee-uk »

als ik er ben en de deur staat open gaan ze ook niet naar buiten hoor, maar jan ligt dan wel graag op de drempel de straat in de gaten te houden en als ie ook maar denkt dat ik het goed vind gaat ie daar in de voortuin mee verder ;)
voor ik naar bed ga ruim ik altijd op en mik ik alle verzamelde troep van die avond in de kliko die in de voortuin staat.
dan is de voordeur ook open en doe ik al die dingen onder het toeziend oog van jan, je weet maar nooit hè wie er zomaar voorbij durft te lopen in het donker en vrouwtje alleen is niet vertrouwd natuurlijk :S:
gina kan het geen moer schelen, die slaapt dan meestal al ;)

maar dat is wel anders dan wanneer ik er niet ben.
dat mij zoeken heeft jan al eens geflikt toen we aan het logeren waren ergens en ik gina uitliet.
ik schrok me dood, zag opeens in het donker een duitse herder op volle snelheid op ons afkomen :schrik:
maar dat was dus jan die de achterdeur opengemaakt had :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door -Mieke- »

Die van mij gaan eerst plassen bij de buren :vaag: , en bij dichtste buur met meerdere honden blijven ze wat rondsnuffelen, verder ... weet ik het niet.
De twee mogelijkheden om hier naar buiten te gaan hebben elk twee deuren :tong: Ooit één keer thuisgekomen dat een jonge bouvier (Zeus) ons stond op te wachten en te zoeken, geen tweede keer!
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nilo zou gaan buurten. Even wat teefjes bezoeken en ruzies uitvechten met buurt-reuen :pffff: Erg ver zou hij niet gaan denk ik, gewoon de dagelijkse ronde en het deel van de wijk dat hij kent. Ik geloof wel dat hij (uiteindelijk) zelf wel naar huis gaat. Na een paar uur, dat wel..

Ik denk dat Coda niet verder komt dan de oprit. Ze zou Nilo misschien achterna gaan tot het einde van de straat maar ook echt niet verder dan dat hoor. Zonder baasje! Dat mag toch helemaal niet?! :mrgreen:
The Alpha Bitch
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door The Alpha Bitch »

De mijne waren gezellig allemaal de hort op gegaan! :ugh: Is tijdens mn verhuizing een x gebeurd. Incl mn Sphynxen.... die bleven achteraf in de tuinen bij de buurtjes hier maar mn honden dachten er anders over! :oeps:
Goddank wel roepen en komen... :lol1:
If i trow a stick...... will you leave????
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Vinou zou eerst de deur uitlopen en vermoedelijk een ommetje door de buurt maken om daarna weer terug te komen.
Of ze zou naar mijn ouders lopen (die wonen niet zo ver van mij vandaan).
Devlin was blijven liggen waar ze lag.
Nou ja, hooguit op de drempel van de deur, verder was ze nooit gegaan zonder mij.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

De deur staat open en ik ben weg, zoals in het geval van TS...mijn honden lopen niet weg, blijven vermoedelijk binnen of in elk geval in de buurt. Rein en Huette zullen alleen problemen gaan maken wanneer er andere honden binnen zouden willen komen of te dicht langs lopen naar hun idee. Verder doe ik het geregeld, de deur open laten als ik iets uit de auto moet pakken of uit de kelderbox. Ze moeten dan gewoon even wachten binnen.

Ook huur ik wel vakantiehuisjes zonder omheinde tuin en dat gaat prima. Mijn honden hebben niet de neiging ervan door te gaan. Het enige waar ik voor moet oppassen is dat andere, onbekende honden dan niet de tuin inkomen, dat geeft problemen, vandaar dat ik toch geruster ben met een omheinde tuin.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nerazi »

Nou, ik weet niet wat hij doet als de voordeur los staat. Maar gisteravond was hij na de wandeling even in de tuin, dit doet hij altijd even wat water opslurpen uit de vijver en weer naar binnen toe. Ineens denk ik: Hm :denken: wat duurt die hond lang. DE POORT! Natuurlijk losgewaaid. Dus ik stuur vriendlief op z'n sokken de achtertuin in of hij achter in het paadje loopt en ik sjeez als naar de voordeur om te kijken of Enzi op het veldje rond wandelt. Staat de lieve vent met z'n staartje tussen z'n poten voor de voordeur. Zal dan ook niet ff blaffen dat hij daar staat he.. Sukkel :Q:
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Luna zou binnen blijven, die gaat echt nergens heen zonder het baasje.
Xavi zou waarschijnlijk een stukje gaan wandelen door de buurt. Onbezorgd kunnen vlaggen tegen alle heggen en bomen, die kans laat hij niet liggen!
Denk wel dat hij binnen het kwartier weer terug is. :wink:
Focus heb ik geen idee van. Hij is natuurlijk nog heel jong. Moet wel zeggen dat hij bijzonder ondernemend is en in het bos ook best een stuk vooruit durft te lopen, dus wie weet, gaat hij even kijken??
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Hippie, loopt met de eerste de beste hond, die langs komt mee. :blah: gezellig!
Lotus, onze vorige hond, zou in de voortuin blijven liggen.
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Tess maakt er gebruik van en gaat in de buurt alles opeten wat eetbaar lijkt, daarbij gaat ze ook gerust in andere huizen naar binnen om alles van een aanrecht te jatten.
Abby zal buiten kijken of ze mij ziet en zo niet gaat ze of terug of ze wacht bij de deuropening, want dit hoort niet zo. Van Imke weet ik het niet zeker. Die zal wel even naar buiten gaan, maar die vindt het waarschijnlijk zo raar, dat ze terug gaat en op bed gaat liggen. Wel denk ik dat ze bij ieder geluid blaffend naar buiten zal stormen.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Knoep gaat eerst door de buurt struinen en dan dan naar het bos, als ze moe en hongerig is (en onderweg niet gevangen is door mensen) komt ze weer terug.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
SimoneV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door SimoneV »

Ik heb Donna eens per ongeluk buiten gesloten, ik had niet in de gaten dat ze meegelopen was naar buiten, maar ze stond na een paar minuten al voor de deur te blaffen. Jody blijft wel bij Donna in de buurt dus ik denk niet dat ze ver weg gaan.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ze gaan de hort op, bijna zeker te weten. Ze zijn te ondernemend om zo'n kans te laten liggen.
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Bibi en pablo blijven in de tuin
Bindi, meneertje en boeddy gaan de buurt rond
1x meegemaakt, had zoonlief de poort niet goed dichtgedaan
Goddank liepen er geen honden....
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Bibi en pablo blijven in de tuin
Bindi, meneertje en boeddy gaan de buurt rond
1x meegemaakt, had zoonlief de poort niet goed dichtgedaan
Goddank liepen er geen honden....
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

Loekie ziet denk ik meteen zijn kans schoon en gaat op snuffel door de buurt. Denk niet dat hij heel ver weg gaat, maar ik weet haast wel zeker dat ie niet in de tuin blijft, daar is alles wat langs loopt veel te interessant voor! We hebben niet voor niets een hekje om de voortuin! :mrgreen:
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Kees is een echte erfhond. Als Ozzie er niet is, loopt hij overal los. Het hele weekeinde lag hij bij me bij de stal, die ik aan het schilderen ben.
Hij loopt niet weg. Blaft hooguit paard en wagen wat niet uit de straat komt, aan. Hij geniet erg van deze vrijheid.

Ozzie is een ander verhaal, dat is een jonge hond van net 1 jaar. Hij is onstuimig, erg onstuimig :lol1: Die kan dat niet.

Hier trouwens aangeleerd als ik door het hek ga, van het omheinde terras, dat ze er niet uit mogen. Reuze handig en ook Ozzie kan dat. Even het GFT bakje in de kruiwagen leegmikken, de vuilniszak in de kliko gooien, de post halen, de stalkatten eten geven, etc. Dan blijft het hek open.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Die rennen hier gelijk naar de stad richting het terras :mrgreen:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Nanna schreef:
Kruimel53 schreef: Man vond het nl onzin om het net te gaan opzetten, 'gaat zo toch ook wel'. :mann: miet dus.
Is je man een miet? :LOL:
:LOL:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Denk dat ze met z'n allen op strooptocht gaan... Eerst even de katten slopen in de tuin aan de overkant... die trekken namelijk altijd een lange neus naar ze, als ze veilig opgeborgen zitten in de auto.
Dan alle tuintjes langs op zoek naar knijnen & kippen.... :mrgreen:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Behalve dat de voordeur hier altijd op slot wordt gedraaid, zit er nog altijd de deur tussen de hal en woonkamer tussen.
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Hier lopen ze ook niet weg en huren wij ook gerust vakantiehuisjes met open tuinen.
Niet heel lang geleden stond het tuinhek wagenwijd open, zag ik in de loop van de ochtend. Dat moest al open gestaan hebben vanaf de middag daarvoor, want toen was ik er doorheen gegaan. Toen ik het zag, lag Jurek gewoon buiten in de tuin, vlakbij het open hek. Hij en Sam hebben dus ruim de tijd gehad om te gaan buurten maar hebben het niet gedaan.

Ik kan hier gewoon de deur open laten staan als ik bijvoorbeeld boodschappen naar binnen breng. Jurek moet gewoon binnen blijven, Sam speelt altijd voor drugshond en begint haar controle al in de auto en Jelka hupst een beetje mee van binnen naar buiten en weer terug.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Helen1974
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Helen1974 »

Bij Sita hebben we het meegemaakt nadat Max was overleden, ze had een opening in het hek gevonden, pakte haar knuffel waar ze het park mee rond wandelde en toen braaf voor het poortje ging zitten wachten tot de buurjongen haar weer binnen liet. Omdat wij niks in de gaten hadden deed ze het de dag daarna weer, eerst botje opeten en dan met knuffel en al naar een vriendin die ze even voor 7 uur uit haar bed joeg door joelend onder haar slaapkamerraam te zitten.
Wel goed beloond, daarna mocht ze overdag, als wij naar ons werk waren bij vriendin blijven om daar gebadderd en geborsteld weer vandaan te komen. Toen we Bodie erbij haalden was ze weer tevreden en nu zou ze niet meer weg lopen. Bodie ook niet trouwens, die is daar veel te lam voor.
Groetjes Helen
Sita en Bodie

AfbeeldingAfbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Badu schreef:Denk dat ze met z'n allen op strooptocht gaan... Eerst even de katten slopen in de tuin aan de overkant... die trekken namelijk altijd een lange neus naar ze, als ze veilig opgeborgen zitten in de auto.
Dan alle tuintjes langs op zoek naar knijnen & kippen.... :mrgreen:
Dit dus. Mijn honden gaan gelijk op "verkenning" uit. Er is genoeg (klein) vee in de buurt om ze bezig te houden.... :schrik: Daarom let ik altijd erg goed op of er geen deuren openstaan.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

wat Browny zou doen weet ik wel.. die neemt de benen en gaat in de buurt lopen schooien bij prullenbakken, buurt verderop ruikt altijd heerlijk naar buitenlandse gerechten :engel: hij blijft makkelijk 3 uur weg, behalve als mensen hem proberen te pakken dan rent hij weer naar huis :mrgreen: als het aan hem ligt, komt hij 2x per dag thuis om nog wat extra's te bikken :LOL:

Chiko blijft in de buurt en gaat ook zeker niet mee met Browny. hij zal wat gaan snuffelen voor de deur en bij de buren kijken of ze balletje willen gooien :Q: en zou denk ik al snel weer naar binnen gaan om mij in de gang op te wachten..
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Het "hele" terrein bewaken :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Neeltje schreef:Behalve dat de voordeur hier altijd op slot wordt gedraaid, zit er nog altijd de deur tussen de hal en woonkamer tussen.
En dat betekent dat iedereen dus ook die deur altijd dicht heeft :denken:
Ik heb ook overal deuren in huis (jep, ook tussen hal en kamer, ook tussen garage en hal, ook tussen keuken en kamer en guess what? Die zijn amper dicht geweest sinds ze erin gehangen zijn. O, da's niet waar. Die tussen hal en garage zit in de koudere maanden wel dicht.
joeyophof
Zeer actief

Ongelezen bericht door joeyophof »

Ookal is het nog een pup, deze zal weg zijn... ik vraag beleefd of hij naar binnen komt naar het spelen of uitlaten, meneer gaat verder met zichzelf uitlaten in de struiken, waar ik dan niet bij kom. Zaterdag had hij het zover geschopt dat ik hem achteraan, al kruipend de struiken uit moest halen voordat hij in de sloot lag. Achja
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

De deur mag wel wagenwijd openstaan als het hek maar dicht is.
Vorige week is mijn vriend een keer vergeten het hek dicht te doen en die stond wagenwijd open terwijl Nilsson buiten in de tuin was. Mijn vriend kwam na een 15 min. weer thuis en schrok zich rot: het hek was open!...en Nilsson die lag gewoon op het terras met zijn poten over elkaar mooi te loeren naar de straat waar dus even geleden een paar honden langs liepen die hij niet mag.
Nu mag hij van ons ook niet het hek door zonder commando dus misschien heeft dat geholpen maar ik weet niet of hij ook blijft liggen als er een kat langsgelopen was :ugh:
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Marion. schreef:
Neeltje schreef:Behalve dat de voordeur hier altijd op slot wordt gedraaid, zit er nog altijd de deur tussen de hal en woonkamer tussen.
En dat betekent dat iedereen dus ook die deur altijd dicht heeft :denken:
Ik heb ook overal deuren in huis (jep, ook tussen hal en kamer, ook tussen garage en hal, ook tussen keuken en kamer en guess what? Die zijn amper dicht geweest sinds ze erin gehangen zijn. O, da's niet waar. Die tussen hal en garage zit in de koudere maanden wel dicht.
Ik heb het over niemand anders. Ik heb het over mijn situatie.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”