Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Deur wagenwijd open, wat doen jullie honden?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Re: Deur wagenwijd open, wat doen jullie honden?

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Tara schreef:
Er staan een paar reacties tussen waarbij honden dus wel degelijk langs de baas heen geglipt zijn, of zoals Maureen hierboven schreef: onder de neus van de baas ging de hond de tuin uit. :lees:
Het was midden in de nacht hé :F: Dan is Sjaak niet zo snel :LOL:

oh en, Elmo had last van diarree, en poepen doe je niet in de tuin :19:
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Het hangt hier trouwens ook af van het weer..met regen blijft meneer binnen..ik denk trouwens niet dat kai ver zou gaan.. Als hij gaat... Hier trouwens ook, ala ik binnen ben, blijft hij sowieso binnen.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ds heeft trouwens wel eens een nachtje buiten doorgebracht, vergeten haar binnen te halen of gedacht dat ze al binnen was :oeps:
Die lag 's morgens gewoon voor de deur en flipte als een halve gare toen de deur open ging :cheer:
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

Famke gaat een wandelingetje maken, achter de katten aan, en waarschijnlijk naar haar vriendje Mike, die bij mijn ex hier schuin tegen over woont.
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Tara schreef:
StephanieR schreef:Is hier al eens gebeurd, het was s'avond, pikdonker, regen en mijn vader liet voordeur en tussendeur openstaan en ze schoten beide de deur uit :schrik: Wij erachteraan maar ze zijn natuurlijk veelste snel. Uiteindelijk hebben ze samen het korte uitlaatrondje gerend en stonden ze weer samen voor de deur...

En toen we alleen Mickey hadden, zelfde verhaal, pa liet de deur open... Schoot Mickey ook de deur uit in een richting waar hij nooit komt, wij zoeken, schreeuwen etc. Uiteindelijk gevonden in de tuin van iemand :devil:

Wel gelijk tien jaar ouder :gvd:

Ja, hier zo'n voorbeeld.
Dat zouden die van ons echt nooit doen. :U:
Nee, die van ons ook niet hoor. Als ik meeloop met de kaasboer, dan laat ik vaak ook de deur wagenwijd open. Eventueel komt er dan een nieuwsgierig koppie in de deuropening staan, maar over de drempel zullen ze pas gaan als ik zeg dat dat mag.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Tara schreef:Ik verbaas me eigenlijk over de verhalen van mensen dat de hond per ongeluk naar buiten glipt en pleiten is. :scratch:
Leren jullie de honden dan niet dat ze gewoon moeten wachten tot de baas zegt dat het mag?
Een van de eerste dingen die mijn honden als pup leren, is dat ze niet zomaar langs me heen mogen glippen.
Zelfs mijn nu vier maanden oude pup blijft gewoon in de tuin als ik even de poort open doe, en open laat staan om wat in de kliko te gooien. :U:
Dat zou mij dus echt niet gebeuren... hier gaat de voordeur niet eens open als de tussendeur niet dicht is en de honden daarachter zitten.. de poortdeur gaat niet eens open als de honden niet binnen zitten achter de buitendeur... maar ik heb dan ook een hond waarvan ik zeker weet dat die niet terug komt, alle katten uit de buurt omzeep helpt en kleine hondjes opvreet.. en ws een ongeluk zal veroorzaken... dus hier gebeuren dat soort ongelukjes niet.
Als de kleinkinderen hier zijn zit de voordeur opslot zodat er niet 1 ongezien de deur kan openen oid....
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ben zou m meteen peren, en in de wijken als een gek gaan rennen. Apple zou achter Ben aangaan, hem vervolgens kwijtraken en dan in blinde paniek overal en nergens naartoe vliegen! Dat laatste is een gokje, is nog nooit gebeurd.
Lola96
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lola96 »

Ik weet niet wat ze zouden doen wanneer ik niet thuis ben, gelukkig nooit meegemaakt.
Wanneer ik er wel ben staan ze in de deuropening met hun tenen tegen de drempel aan.
Dan buigen ze zo ver mogelijk voorover om zo veel mogelijk te kunnen zien.
Wanneer één van de twee voorover duikeld weten ze niet hoe snel ze weer achter de drempel moeten komen.
Dit was wel één van de eerste dingen die ik ze heb geleerd aangezien het verkeer best hard rijd bij mij voor de deur.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik denk dat Kaya hooguit even in de straat gaat snuffelen en dan weer naar binnen gaat.
Puchu, hmmm :denken: ik denk dat die wel even op stap gaat en dan hopelijk niet te ver, zodat hij de weg terug weer vindt. Een wegloper is hij absoluut niet, maar wellicht gaat hij te ver weg.

Alleen ik denk dat de voorbijgangers met honden wel een enorm probleem hebben, want ik vrees dat die aangevallen worden (de honden dan) :schrik:

Ik controleer het dus ook altijd heel erg goed :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Marion. schreef:
Tara schreef:
StephanieR schreef:Is hier al eens gebeurd, het was s'avond, pikdonker, regen en mijn vader liet voordeur en tussendeur openstaan en ze schoten beide de deur uit :schrik: Wij erachteraan maar ze zijn natuurlijk veelste snel. Uiteindelijk hebben ze samen het korte uitlaatrondje gerend en stonden ze weer samen voor de deur...

En toen we alleen Mickey hadden, zelfde verhaal, pa liet de deur open... Schoot Mickey ook de deur uit in een richting waar hij nooit komt, wij zoeken, schreeuwen etc. Uiteindelijk gevonden in de tuin van iemand :devil:

Wel gelijk tien jaar ouder :gvd:

Ja, hier zo'n voorbeeld.
Dat zouden die van ons echt nooit doen. :U:
Nee, die van ons ook niet hoor. Als ik meeloop met de kaasboer, dan laat ik vaak ook de deur wagenwijd open. Eventueel komt er dan een nieuwsgierig koppie in de deuropening staan, maar over de drempel zullen ze pas gaan als ik zeg dat dat mag.

Hier doen ze dat ook niet, er wordt nergens langs geglipt :neenee:

en sowieso zijn ze allebei geen weglopers, dus even roepen en ze staan voor m'n neus.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Opa Ollie zou een ander baasje zoeken,die oude charmeur zou gewoon eens rond gaan kijken en die ben ik dan ook beslist kwijt,Donna zou
niet eens van haar kussen opstaan als ik er niet bij ben en van Leo ben ik niet zeker...Die zou wel achter honden en katten aangaan maar
ook weer terugkomen denk ik. Hier zou het trouwens niet gebeuren,hek en deur achter je dicht standaard.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Lobbes zal denk ik in huis blijven liggen. Hij ziet dat ik er niet ben en grijpt die gelegenheid aan om op bed verder te slapen. Of op de bank.
Maar ik vertrouw daar niet op, dus ik controleer altijd of de deur goed dicht is.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Tara schreef:
Nee, dat is zo.
Mijn oudste heeft het ook wel eens, dan moet hij er midden in de nacht uit wegens diarree, ik laat hem dan rustig even naar buiten en trek op mijn gemakje een jas en schoenen aan.
Meestal kom ik hem op de hoek van de straat dan wel weer tegen.
Weglopen zit er gewoon niet zo erg in, laat staan dat ik moet blijven roepen. :wink:
Snap ik ;) Dat gaat hier vaak ook zo (dan ben ik degene die buiten sta ;) ).

Wat Sjaak er wel van heeft geleerd is dat hij de deuren achter zijn kont dicht moet doen :F:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Met Kay zou dat geen probleem zijn, zelfs niet deuren bij vreemden. Hij zal hooguit buiten gaan liggen, want dat doet hij graag, maar zelf door de voordeur gaan dan weer niet. Ik kan rustig deuren open laten op de auto in of uit te pakken. Postbodes e.d. kunnen gewoon voorbij lopen. Hondjes die voorbij lopen zouden aantrekkelijk kunnen zijn, maar daarna zal hij meteen weer huiswaarts keren (alhoewel ik dat met een verdwaalde loopse teef niet durf te garanderen). De achterdeur zou hij in de tuin gaan liggen, dat doet hij gewoon graag. Als dat ook nog de schutting op en zou staan, zou hij op de groenstrook hoogstens een plas en poep doen en eventueel nog een stok zoeken, maar dan weer de tuin in gaan. De tuindeur open terwijl hij buiten zat is wel eens gebeurd, maar toen was ik wel thuis en was hem dus even kwijt, maar bij fluiten stond hij met 2 sec voor mijn neus, dus was hij niet ver weg.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Minhie schreef:Het hangt hier trouwens ook af van het weer..met regen blijft meneer binnen..ik denk trouwens niet dat kai ver zou gaan.. Als hij gaat... Hier trouwens ook, ala ik binnen ben, blijft hij sowieso binnen.
Hier hetzelfde. Als ik thuis ben, gaat ze er niet vandoor. We hebben al eens gehad dat de deur 's nachts open stond. Toen ik 's ochtends beneden kwam, lag Luna voor de deur ervoor te zorgen dat Appie niet naar buiten ging. "Want dat mag niet van het vrouwtje" :I: Als ik er niet ben, loopt ze denk ik naar mijn schoonouders. Die wonen drie huizen verderop, dus ik denk dat als wij niet thuis zijn, ze daar gaat kijken.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Tara, wachten hebben ze hier gewoon niet geleerd :F:
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Bij mij gaan de dames er niet vandaar. Lizzie zou als een bekende langs zou komen misschien even een aai halen en vervolgens weer op de bank springen. Dushi zou het huis niet eens verlaten.
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Als ik er bij ben dan gaat hij gewoon liggen. Ik kan de auto wassen of buiten opruimen terwijl Diesel op de oprit ligt. Maar hij is sneaky en terwijl ik denk dat hij ligt te pitten in de zon is meneer al opgestaan en stiekem naar de buren, voetballen met de kinderen.
Als ik dan roep komt er een beteuterd koppie achter de schutting uit 'doe niks hoor baas'

Ik heb hem ook al eens in de lucht kunnen pakken terwijl hij uit de auto sprong richting drukke weg. Ik kon hem nog net voor een auto weggraaien. Een ander deed de auto open want van mij moet hij eerst zitten voor ik de klep open, vanwege uitschieten dus. En hij is dus al echt verschillende keren op pad gegaan en dan kwam de bakker hem terug brengen.

Altijd als ik niet thuis ben hoor. Ex die de deur open liet, werkman die de deur open liet. Ik krijg er nog hartkloppingen van want ik woon aan een drukke weg dus hij moet maar oversteken en hij is plat.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Als er iemand thuis is blijft hij wel binnen. Als hij alleen thuis zou zijn scharrelt hij de hele buurt af. Overal aanbellen en vragen of hij even binnen mag kijken enzo.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

De oudste gaat wellicht even in de voortuin kijken maar dat was het wel. De jongste laat zich aanrijden op de drukke weg voor ons huis maar komt er wonderwel goed vanaf met 'enkel' een bekkenbreuk....

Dat was dus eens maar nooit meer dus. Hier gaat alles van ckeck#check# dubbel check.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Tara schreef:
Machie schreef:Tara, wachten hebben ze hier gewoon niet geleerd :F:
Niet? Dat is toch een basiscommando?
Ik wil gewoon even naar buiten kunnen lopen zonder dat het hele roedel achter me aan de straat opvliegt.
Zo makkelijk ook, "even wachten!" en dan gewoon even je dingetjes doen terwijl je weet dat het vee nog steeds braaf binnen zit.
In het bos, als ik een fietspad ga kruisen: "even wachten", en dat je dan weet dat ze niet onder een fiets rennen.
Een tegemoetkomende hondenfoob laten passeren, "even wachten".
Echt zo makkelijk. :ok:
Ze moeten hier wachten in de auto als ik 'm open doe maar als ik ze uitlaat gaan Dumas eerst de deur uit, dan ik en dan Luca. Verder kennen ze het begrip wachten wel hoor. Luca beheerst het prima en Dumas wat minder :F:
Anja.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Anja. »

De oudste, Binkey loopt even een rondje in het park en komt dan weer terug en gaat lekker slapen (op de Bank!). De jongste Benjo gaat al piepende in de straat ons zoeken. Gelukkig is dit nooit gebeurd. Op onze "blijf" blijven ze inderdaad netjes in de gang als de voordeur opengaat.
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Wachten doen ze hier ook wel, hoef ik niet eens te zeggen. Even de kliko buiten zetten oid kan gewoon met de deur open maar als ze alleen zijn en de deur is open zou dat toch wel iets te verleidelijk zijn haha. Vind het echt knap dat er zoveel honden zijn die zo netjes binnen blijven.
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Mmmmmmmmmmmm nou, Kim blijft binnen ze is blind die kan de voordeur zonder begeleiding sowieso niet meer vinden en Mel die gaat in de gang staan/liggen en als er geen andere hond of kat langs komt blijft ze daar anders vind ze het haar taak om ze weg te jagen.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Juda en Izzy zouden heel gezellig samen de kuierlatten nemen...
En dan Juda -moederskindje- zo ongeveer tot het eind van de straat, want ineens bedenkt hij: 'oeps, kanniet-zonder-de-baas'.
Izzy gaat op zoek naar katten :hmmm:
Connie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Connie »

Mijn twee oudjes hadden er niks van gehad die waren dus binnen gebleven Pluk (de teckel) was op onderzoek gegaan Daantje weet ik niet
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
kyrtje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ik heb een lagharige choco Chihuahua, Blossom!
Mijn Border Collie woont bij mijn ouders ;)
Samen met haar pap en mam en grote vriendin Josie, de Golden Retriever

Ongelezen bericht door kyrtje »

Ik weet het niet 100% zeker, maar ik denk dat Blossom de hort op gaat :F:
Dan wordt het achter haar aan, aandacht trekken en haar zo terug achter me aan zien te krijgen..
Afbeelding
Groetjes Kyra :)
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Het ergste dat hier zou gebeuren is dat Joey voor de deur gaat liggen. Wijkagent :lol1:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Baco is weg en blijft ws weg :mrgreen: Madam zal het nog niet zo durven denk ik of ze gaat met Baak mee :wink:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ri@ schreef:We hebben dat 1 keer gehad. En toen we thuis kwamen stonden ze alle vier met een ongerust hoofd van wat dat nu weer voor vreemde toestand was op de drempel bij de voordeur
Dit zou Mila ook doen als ik niet thuis zou zijn, denk ik.
Ik heb wel twee keer meegemaakt dat 's nachts de deur open is gegaan: 1 keer de voordeur, 1 keer de achterdeur. Toen de voordeur open was, waren Mila en de katten gewoon allemaal nog binnen; Mila drentelde wel wat onwennig op en neer, want zo'n open deur, dat hoort niet.
Toen de achterdeur open was gegaan 's nachts, zaten ze met z'n allen in de tuin. Behalve een logeerkat, die liep verderop in de straat, en een opvangkat, die kwam twee dagen later weer eens thuis.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”