Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aanleren kunstje; tanden bloot
Moderator: moderatorteam
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Aanleren kunstje; tanden bloot
Valt dat aan te leren, dat je hond zelf op commando zijn tanden bloot doet?
En hoe zou je dat aan kunnen leren?
Of moet je dat juist niet willen?
En hoe zou je dat aan kunnen leren?
Of moet je dat juist niet willen?
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Aanleren kunstje; tanden bloot
Zomaar, een vraagSuske schreef:Vertel
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Ah, oke, heb er hier eentje die ik het juist wil aflerenM@rleen schreef:Zomaar, een vraagSuske schreef:Vertel
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Ja, dat kan.
Net zoals met ieder ander kunstje: gedrag uitlokken, commando aan koppelen, belonen.
Ik ken wel een paar honden die dit kunnen, zelf zou ik het echter nooit aan mijn honden willen leren.
De meeste honden trekken immers met een reden hun tanden bloot.
Aan de andere kant: er zijn ook honden die 'lachen'. Die trekken hun lip op als ze erg blij zijn. Dit zie je wel eens bij o.a. Dalmatiërs.
Net zoals met ieder ander kunstje: gedrag uitlokken, commando aan koppelen, belonen.
Ik ken wel een paar honden die dit kunnen, zelf zou ik het echter nooit aan mijn honden willen leren.
Aan de andere kant: er zijn ook honden die 'lachen'. Die trekken hun lip op als ze erg blij zijn. Dit zie je wel eens bij o.a. Dalmatiërs.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is ook wat mij een beetje tegenhoudt; hij is van zichzelf totaal geen type om zn tanden bloot te doen.. Enkel als jij als onbekende persoon heel amikaal over hem heen gaat hangen. Maar dan is het geen kunstje, dan is het serieus.Dapper schreef:Ja, dat kan.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Het is gedrag dat ik persoonlijk niet zou willen koppelen aan een commando. Je kliert dan met de communicatie van de hond.
Ik zou het Skadi waarschijnlijk vrij gemakkelijk aan kunnen leren, die heeft verschillende manieren van de tanden laten zien.
Lip geven/tandjes blikkeren naar bijvoorbeeld een kat die te dicht langs haar voerbak loopt is natuurlijk een heel bekende.
Maar ze heeft er nog een paar meer. Waarvan de schattigste is als ze iets van me wíl.
Ze krult dan haar lippen zo dat ze met de buitenkant aan de binnenkant van haar wang opgevouwen zitten. Het resultaat is een uiterst dom uitziende grijns waarmee ze me strak aankijkt. Ik wil naar buiten/eten/aandacht betekent die grijns. Die zet ze in sinds ze niet meer mag piepen, en het werkt behoorlijk goed
Ik schiet altijd in de lach.
Ook als ze echt blij is grijnst ze. Voortandjes vrij, en de lippen gesloten in een grote glimlach getrokken. Ziet er ook al zo onweerstaanbaar uit, je geeft er met alle soorten van genoegen een buikkriebel voor
Ik zou het Skadi waarschijnlijk vrij gemakkelijk aan kunnen leren, die heeft verschillende manieren van de tanden laten zien.
Lip geven/tandjes blikkeren naar bijvoorbeeld een kat die te dicht langs haar voerbak loopt is natuurlijk een heel bekende.
Maar ze heeft er nog een paar meer. Waarvan de schattigste is als ze iets van me wíl.
Ze krult dan haar lippen zo dat ze met de buitenkant aan de binnenkant van haar wang opgevouwen zitten. Het resultaat is een uiterst dom uitziende grijns waarmee ze me strak aankijkt. Ik wil naar buiten/eten/aandacht betekent die grijns. Die zet ze in sinds ze niet meer mag piepen, en het werkt behoorlijk goed
Ook als ze echt blij is grijnst ze. Voortandjes vrij, en de lippen gesloten in een grote glimlach getrokken. Ziet er ook al zo onweerstaanbaar uit, je geeft er met alle soorten van genoegen een buikkriebel voor
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
IK ga het hem niet aanleren, je hebt gelijk.Miranda schreef:Het is gedrag dat ik persoonlijk niet zou willen koppelen aan een commando. Je kliert dan met de communicatie van de hond.
Hij doet dit uit zichzelf vrijwel nooit en ik verwacht eigenlijk dat hij het zeker niet naar mij zal doen/durven/willen.
Het was even een gedachte, maar ga het hem niet leren.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Sommige kooikers (andere rassen misschien ook wel, maar dat heb ik nog nooit gezien) 'lachen' uit zichzelf. Ik heb nu 1 bepaalde hond vooral in gedachten, overgrootmoeder van Fusca. Zij 'lachte' altijd als ze bekenden zag en vrolijk was. De hele houding was dan vrolijk. Zij had dit dus zeker op commando kunnen leren.
Gedrag wat een hond van nature laat zien is vaak heel lastig om op commando te zetten. "Uitgelokt" gedrag gaat veel gemakkelijker. Wanneer je dit Boomer aan zou willen leren, zou ik me afvragen, wanneer lat hij dit gedrag zien en zijn dat situaties dat je het gedrag kunt belonen, om het aan te leren op commando?
Een 'redelijk' alternatief om aan te leren is misschien het commando 'Luid', oftewel blaffen.
Gedrag wat een hond van nature laat zien is vaak heel lastig om op commando te zetten. "Uitgelokt" gedrag gaat veel gemakkelijker. Wanneer je dit Boomer aan zou willen leren, zou ik me afvragen, wanneer lat hij dit gedrag zien en zijn dat situaties dat je het gedrag kunt belonen, om het aan te leren op commando?
Een 'redelijk' alternatief om aan te leren is misschien het commando 'Luid', oftewel blaffen.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat kent hijRenske schreef:Een 'redelijk' alternatief om aan te leren is misschien het commando 'Luid', oftewel blaffen.
- vivian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
onze bas kan lachen, deed hij al van pup af aan als hij heel erg blij is, en hij kan het op commando. dan zeg ik wat kan die mooi lachen 
- Renske
- Zeer actief
Waarom verbaast me dat niet dat je hem dat al hebt aangeleerdM@rleen schreef:Dat kent hijRenske schreef:Een 'redelijk' alternatief om aan te leren is misschien het commando 'Luid', oftewel blaffen.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Boomer blaft vrijwel nooit, maar omdat hij op commando wel kan blaffen, mocht hij vorig jaar in een UPC-commercial spelenRenske schreef:Waarom verbaast me dat niet dat je hem dat al hebt aangeleerdM@rleen schreef:Dat kent hijRenske schreef:Een 'redelijk' alternatief om aan te leren is misschien het commando 'Luid', oftewel blaffen..
- Renske
- Zeer actief
En hij was duidelijk herkenbaar!M@rleen schreef:Boomer blaft vrijwel nooit, maar omdat hij op commando wel kan blaffen, mocht hij vorig jaar in een UPC-commercial spelenRenske schreef:Waarom verbaast me dat niet dat je hem dat al hebt aangeleerdM@rleen schreef:Dat kent hijRenske schreef:Een 'redelijk' alternatief om aan te leren is misschien het commando 'Luid', oftewel blaffen..
Mijn 3 kooikertjes komen binnenkort ook op tv. Ze spelen mee in de nieuwe nederlandse dramaserie 'moeder mag ik bij de revue', vanaf 8 oktober op Ned. 1.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat leuk zeg! Post je dan een filmpje?Renske schreef:En hij was duidelijk herkenbaar!M@rleen schreef:Boomer blaft vrijwel nooit, maar omdat hij op commando wel kan blaffen, mocht hij vorig jaar in een UPC-commercial spelenRenske schreef:Waarom verbaast me dat niet dat je hem dat al hebt aangeleerdM@rleen schreef: Dat kent hij.
Mijn 3 kooikertjes komen binnenkort ook op tv. Ze spelen mee in de nieuwe nederlandse dramaserie 'moeder mag ik bij de revue', vanaf 8 oktober op Ned. 1.
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
Onze Jentle laat op commando haar kiesjes zien.
Als pup aangeleerd,eerst dus "tandjes kijken" dan laat ze haar lippen loshangen,
daarna "kiesjes" en dan opent ze nu dus heel haar bek en die houdt ze echt open tot ik zeg "klaar".
De d.a. vind het fantastisch
Wij hebben ook shows gelopen met haar,en de keurmeesters moesten altijd lachen als Jentle gewoon haar hele bek opengooide
Bij de andere 2 shelties is dit niet gelukt hoor
Als pup aangeleerd,eerst dus "tandjes kijken" dan laat ze haar lippen loshangen,
daarna "kiesjes" en dan opent ze nu dus heel haar bek en die houdt ze echt open tot ik zeg "klaar".
De d.a. vind het fantastisch
Wij hebben ook shows gelopen met haar,en de keurmeesters moesten altijd lachen als Jentle gewoon haar hele bek opengooide
Bij de andere 2 shelties is dit niet gelukt hoor

- Renske
- Zeer actief
In het promofilmpje zijn ze al te zijn, 1:08.M@rleen schreef:Wat leuk zeg! Post je dan een filmpje?Renske schreef:En hij was duidelijk herkenbaar!M@rleen schreef:Boomer blaft vrijwel nooit, maar omdat hij op commando wel kan blaffen, mocht hij vorig jaar in een UPC-commercial spelenRenske schreef: Waarom verbaast me dat niet dat je hem dat al hebt aangeleerd.
http://www.nlfilm.tv/index.php?id=102%2 ... railer.htm of http://www.omroepmax.nl/televisie/moede ... j-de-revue
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Sancho laat zijn tandjes zien als ik zijn lip kriebel 
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Dobers doen dat ook vaak.Renske schreef:Sommige kooikers (andere rassen misschien ook wel, maar dat heb ik nog nooit gezien) 'lachen' uit zichzelf. Ik heb nu 1 bepaalde hond vooral in gedachten, overgrootmoeder van Fusca. Zij 'lachte' altijd als ze bekenden zag en vrolijk was. De hele houding was dan vrolijk. Zij had dit dus zeker op commando kunnen leren.
Cheeco deed het op commando. Als we thuiskwamen lachte hij altijd, en we hebben daar het commando smile aangekoppeld. Met als gevolg dat hij het na een tijdje ook op commandor deed.
Shendor deed het ook als hij blij was, maar hem heb ik het commando niet aan kunnen leren.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Ik schiet al in de lach hahahaMiranda schreef:Het is gedrag dat ik persoonlijk niet zou willen koppelen aan een commando. Je kliert dan met de communicatie van de hond.
Ze krult dan haar lippen zo dat ze met de buitenkant aan de binnenkant van haar wang opgevouwen zitten. Het resultaat is een uiterst dom uitziende grijns waarmee ze me strak aankijkt. Ik wil naar buiten/eten/aandacht betekent die grijns. Die zet ze in sinds ze niet meer mag piepen, en het werkt behoorlijk goedIk schiet altijd in de lach.

- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
De hond van een collega (cane corso van 9) had ik aal niet meer gezien. Die lachte nooit. Ineens begon ie ermee een tijdje terug zei ze. Ik kwam daar alleen binnen. Hij trekt zn lip op, ik zeg wat doejij nou? Ik schrok ff. Tot ik bleef kijken en ik zag dat die duikbril aan t lachen was hahaha.
Een aantal jaren terug hadden www een greyhound. Die hebben we smiley genoemd. Die trok zn neus bijna over zn achterhoofd, zo schattig
Een aantal jaren terug hadden www een greyhound. Die hebben we smiley genoemd. Die trok zn neus bijna over zn achterhoofd, zo schattig

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Naar ervaring van andere kunstjes zou ik het niet aanleren bij Kay in ieder geval. Ik heb Kay een aantal kunstjes geleerd, die hij ook in zijn normale gedrag ging gebruiken. Toen ik hem rondjes leerde draaien, ging hij dat ook gebruiken in zijn uitdaging tot spel naar andere honden. Toen ik hem buig leerde gebruikte hij dat ook ineens in uitdaging tot spel.(kanttekening, voor het aanleren van deze kunstjes deed hij het niet) Dus de kunstjes waar hij veel voor beloond werd dacht hij ook te kunnen gebruiken in het dagelijks leven. Nu pakte dat bij deze kunstjes goed uit, maar bij lip optrekken vermoed ik toch wel een andere uitkomst.
Santos lacht wel, maar al behoorlijk minder dan in het begin.
Santos lacht wel, maar al behoorlijk minder dan in het begin.

-
dogo4ever
- Zeer actief
Een opa van onze Staffords kon ook lachen. En als je tegen hem zei: ga eens lachen dan begon hij als een gek te kwispelen en te lachen. Mijn Stafford dame doet het met 1 kant en een broer van haar ook.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het maar eng eruit zienElmo/maureen schreef:Elmo lacht vaakHele neus is dan opgerimpeld
![]()
zoiets
Maar ja, zie nu ook alleen maar zn kop, niet de rest
Boomer rimpelt zn neus op als hij wordt lastig gevallen en als daar niet op gereageerd wordt, krijg je Boomer in de Elmo-versie met direct een snauw en 'alles weer normaal' maar dan is hij echt niet blij
-
-Saskia-
- Zeer actief
Haha, onze kruising hier thuis doet het op exact dezelfde manier bij mijn thuiskomstElmo/maureen schreef:Elmo lacht vaakHele neus is dan opgerimpeld
![]()
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Wij hebben Liz wel aangeleerd om de tanden bloot te doen met het commando lachen maar dat ging dan niet zoals op de foto van Maureen..Haha ze iets minder bloot dat zag er ook iets vriendelijker uit haha
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Foto is niet Elmo hoorM@rleen schreef:Ik vind het maar eng eruit zienElmo/maureen schreef:Elmo lacht vaakHele neus is dan opgerimpeld
![]()
zoiets
![]()
Maar ja, zie nu ook alleen maar zn kop, niet de rest![]()
Boomer rimpelt zn neus op als hij wordt lastig gevallen en als daar niet op gereageerd wordt, krijg je Boomer in de Elmo-versie met direct een snauw en 'alles weer normaal' maar dan is hij echt niet blij
Het ziet er ook wel eng uit hoor, maar alles word laag gehouden, staart gaat als een malle te keer
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Luca doet dat ook. Vooral als hij iemand die hij heel leuk vind al een poosje niet gezien heeft. De houding is volledig blij, dus noem ik het lachenElmo/maureen schreef:
Het ziet er ook wel eng uit hoor, maar alles word laag gehouden, staart gaat als een malle te keer