Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Deur wagenwijd open, wat doen jullie honden?
Moderator: moderatorteam
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Re: Deur wagenwijd open, wat doen jullie honden?
Figo zit in z'n gevangenis..
Ik ben hem aan het leren bij de achterdeur dat deur open en 'Blijf' een no go is. Dat gaat best goed.
8 v.d. 10 x luistert hij. Volgende stap voordeur. Maar hij zal ons altijd achterna willen. Dus als wij pleite zijn zal hij ons zoeken.
Dus deuren op slot is hier een moet!
Ik ben hem aan het leren bij de achterdeur dat deur open en 'Blijf' een no go is. Dat gaat best goed.
8 v.d. 10 x luistert hij. Volgende stap voordeur. Maar hij zal ons altijd achterna willen. Dus als wij pleite zijn zal hij ons zoeken.
Dus deuren op slot is hier een moet!
- Moskovietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Moskovitische Waakhond
Dwergteckel Ruwhaar
Berner Sennenhond
en een Sint Bernard-kleuter - Aantal honden: 4
Hier komt het met enige regelmaat voor dat de voordeur openstaat... Jongste zoon wil hem nog wel eens vergeten dicht te trekken als ie op het veldje tegenover gaat voetballen
Sofie, de berner gaat in de bijkeuken liggen... zo ver als mogelijk van de open deur vandaan ( veelste eng allemaal )
Kaya de teckel neemt steevast de benen en gaat voor de poort van de achterburen posten of ie misschien niet opengaat ( daarachter is het paradijs... heul veul kaninchen !
Yuki neemt haar taak als waakhond erg serieus... ben bang dat er niemand meer de straat in of uit durft
Sofie, de berner gaat in de bijkeuken liggen... zo ver als mogelijk van de open deur vandaan ( veelste eng allemaal )
Kaya de teckel neemt steevast de benen en gaat voor de poort van de achterburen posten of ie misschien niet opengaat ( daarachter is het paradijs... heul veul kaninchen !
Yuki neemt haar taak als waakhond erg serieus... ben bang dat er niemand meer de straat in of uit durft

Een dag niet gewandeld met de doggies, is een dag niet geleefd !
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Hmm, ik twijfel. Ik heb Max wel eens buiten gesloten (echt buiten de tuin dus), toen heeft hij ruim een uur door de buurt gelopen, maar niet verder dan zijn nachtrondje (wat hij alleen mag lopen). Ik denk dat alle honden binnen blijven als de deuren open staan. Ze komen hier sowieso niet zonder toestemming de poort uit. Als ik naar de auto loop blijven ze in de tuin staan.

- sjaak-k
- Zeer actief
Hmm, ik twijfel. Ik heb Max wel eens buiten gesloten (echt buiten de tuin dus), toen heeft hij ruim een uur door de buurt gelopen, maar niet verder dan zijn nachtrondje (wat hij alleen mag lopen). Ik denk dat alle honden binnen blijven als de deuren open staan. Ze komen hier sowieso niet zonder toestemming de poort uit. Als ik naar de auto loop blijven ze in de tuin staan.

- sjaak-k
- Zeer actief

- sjaak-k
- Zeer actief

- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Weg, foetsie, kwijt. Buiten de boel ontdekken met een veel te baldadige bek. 

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Doerak ging altijd even naar de overkant heen waar een gat in de schutting zat voor de katten, die konden dan makkelijker binnen komen .
Hij kon er met zijn dikke kont nét doorheen en dan door het katteluikje persen om een stukkie worst te krijgen, even spelen met die knappe teckeldame, stukkie pitten en dan was vrouwtje meestal wel thuis haha.
Was de overbuurvrouw niet thuis dan ging hij even een klein blokkie om , de straat nog niet uit want dat is vermoeiend, kijken of de andere buurvrouw thuis was en anders dan voor de deur liggen wachten tot vrouwtje thuis kwam.
Hij kon er met zijn dikke kont nét doorheen en dan door het katteluikje persen om een stukkie worst te krijgen, even spelen met die knappe teckeldame, stukkie pitten en dan was vrouwtje meestal wel thuis haha.
Was de overbuurvrouw niet thuis dan ging hij even een klein blokkie om , de straat nog niet uit want dat is vermoeiend, kijken of de andere buurvrouw thuis was en anders dan voor de deur liggen wachten tot vrouwtje thuis kwam.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
- Aantal honden: 1
Moeilijk, toen Ayla een keer door buren uit gelaten werd wou ze niet de straat uit, ze zou eens missen dat wij weer thuis kwamen. Dus ik denk dat ze in de straat op en neer gaat lopen en knuffels halen bij mensen. Maar mocht ze echt een leuke hond zien, dan is ze denk ik weg.
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
- Cos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer mix.
Die blijft gewoon in de tuin dan of lekker in huis. Die hoeft niet zo nodig op pad.
'Anybody who doesn't know what soap tastes like, Never washed a dog.'
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Zolang er geen hond of kat voorbij loopt, blijft Noah gewoon binnen of gaat in de tuin liggen. Of ze gaat een hond wegjagen en komt weer naar huis
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Hier werd denk ik flink aan landaanwinning gedaan.
Het te bewaken stuk terrein zou worden uitgebreid en ontdaan van "indringers"
Moet maar niet dus
Het te bewaken stuk terrein zou worden uitgebreid en ontdaan van "indringers"
Moet maar niet dus
Groetjes, Marjan
-
Monique140970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Siberische Husky
Die van mij zijn pleite, weg, foetsie, gone. Ze zullen samen op pad gaan en wat er gebeurd weet ik niet. Ik vrees dat ze onder een auto ofzo terecht zullen komen. Zit hier tussen drukke wegen en bij het spoor.
Bijna 1 jaar geleden zijn ze met zijn 2tjes ontsnapt en hebben ze tot 4x toe een drukke straat over gestoken. Ze zijn het bos in geweest.
Ze zijn wel weer richting huis gelopen want ineens zag ik mijn honden voorbij komen (ik was buiten de kozijnen aan het schuren en schilderen en wist niet dat ze ontsnapt waren)
Enya kwam meteen toen ik haar riep, Skimo zette het op een lopen. Dit kwam dus echt niet terug. Uiteindelijk schoot ie bij mensen de achtertuin in en heb ik m daar kunnen halen.
Hier gaat overigens altijd alles goed op slot. Genoeg inbraken via niet gesloten deuren geweest hier in de buurt.
Skimo maakt overigens ook deuren open, dus hier zit standaard de knip op de voordeur als ik thuis ben.
Bijna 1 jaar geleden zijn ze met zijn 2tjes ontsnapt en hebben ze tot 4x toe een drukke straat over gestoken. Ze zijn het bos in geweest.
Ze zijn wel weer richting huis gelopen want ineens zag ik mijn honden voorbij komen (ik was buiten de kozijnen aan het schuren en schilderen en wist niet dat ze ontsnapt waren)
Enya kwam meteen toen ik haar riep, Skimo zette het op een lopen. Dit kwam dus echt niet terug. Uiteindelijk schoot ie bij mensen de achtertuin in en heb ik m daar kunnen halen.
Hier gaat overigens altijd alles goed op slot. Genoeg inbraken via niet gesloten deuren geweest hier in de buurt.
Skimo maakt overigens ook deuren open, dus hier zit standaard de knip op de voordeur als ik thuis ben.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Hier gaat Fadette zeker 'aan de wandel' lees; op jacht en de rest doet even een ommetje maar als ze ons niet zien gaan ze terug naar binnen en ik hoop heeeeeeeeeeeeeeeeel erg dat er in de tussentijd geen auto is langsgekomen die ze heeft geplet !
Sandra

-
Sanner
- Zeer actief
Toch veel honden die gewoon binnen blijven dus. Kiwi is veel te zelfstandig, buiten tenminste. Jamie zou in haar eentje ook niet ver gaan denk ik maarja als je grote zus gaat...
- Roompie
- Zeer actief
Vroegâh kon ik altijd met zekerheid zeggen dat Romy nergens heen zou gaan. Misschien zou ze in de voortuin gaan liggen wachten tot ik terug kwam.
Maar het is dus een keer gebeurt dat madam iets had van 'he ik ga naar het speelveld hiernaast (100 meter verderop ongeveer), nijnekeutels opzoeken'
dus nu durf ik het niet meer te zeggen wat ze zou doen.
Maar het is dus een keer gebeurt dat madam iets had van 'he ik ga naar het speelveld hiernaast (100 meter verderop ongeveer), nijnekeutels opzoeken'

- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Kay gaat er vandoor rent de weg over wordt aangereden en dat was het dan...
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Mowgli zal achter ons huis aan de bosrand blijven of ze moet een kat zien. En Balou zit in zijn kennel, die kan dus nergens heen.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Napoleon gaat de tuin in, 3x omkijkend of het wel 'mag' zonder ons en als hij dan over die schroom heen is en hij ziet een konijn of een kat dan is hij weg en vergeet hij alles om zich heen, dus ja hij gaat wel aan de boemel vermoed ik al ga ik het niet uittesten 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- runninggirl
- Zeer actief
Als het de achterdeur/ tuinhek is: pantoffels/schoenen jatten bij buren die ook de boel open hebben staan en op zoek naar buurtkinderen om mee te spelen.
Voordeur (is van de week gebeurd): naar de toko op de hoek even naar binnen hoi zeggen, dan twee huizen verderop bij de buurman naar binnen willen die in de voordeur staat te roken. Dat lukt niet dus dan op zoek naar een openstaande auto om in te springen of een kat om te pesten.
Voordeur (is van de week gebeurd): naar de toko op de hoek even naar binnen hoi zeggen, dan twee huizen verderop bij de buurman naar binnen willen die in de voordeur staat te roken. Dat lukt niet dus dan op zoek naar een openstaande auto om in te springen of een kat om te pesten.
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Die twee van ons gaan gezellig samen op stap, waarschijnlijk naar de Jumper, even kijken of ze daar nog wat lekkers kunnen krijgen.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Elmo gaat er vandoor. Maar komt snel terug.
Paar maanden geleden nog gehad
's Nachts moest hij er uit, sjaak doet de achterdeur open, Elmo loopt naar buiten, snuffelt wat en loopt richting de poort. Die Sjaak open heeft laten staan, en *ploep* weg was hij. Na een hele tijd rond lopen/rijden om te zoeken. Kom ik bij huis aan, waar hij al kei blij aan komt gerend vanuit de garage.
Paar maanden geleden nog gehad
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Die van ons gaan feestvieren, op 1 na, zij blijft lekker liggen waar ze ligt 
- Icecold81
- Zeer actief
Ja haha maar als de baas er niet is! Daar gaat het hier om.Tara schreef:Ik verbaas me eigenlijk over de verhalen van mensen dat de hond per ongeluk naar buiten glipt en pleiten is.![]()
Leren jullie de honden dan niet dat ze gewoon moeten wachten tot de baas zegt dat het mag?
Een van de eerste dingen die mijn honden als pup leren, is dat ze niet zomaar langs me heen mogen glippen.
Zelfs mijn nu vier maanden oude pup blijft gewoon in de tuin als ik even de poort open doe, en open laat staan om wat in de kliko te gooien.
Als Kay door zou hebben dat ik er niet ben en de voordeur wagenwijd openstaat? Als er dan een fietser voorbij komt of een hond of kat.. dan stuift hij gewoon de deur uit, zeker weten.
- Roompie
- Zeer actief
Dat zou Room dus nooit doen. Als ik erbij ben haalt ze het echt niet in haar koppie om weg te lopen of langs mij de deur uit.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Merlijn: die is 100% zeker weg (en dood; hij jaagt op auto's)
Tristan: die is 90% zeker weg, die gaat op zoek naar mij en is dan ook waarschijnlijk dood ivm aanrijding.
Guinnie: heeft het niet in de gaten, slaapt door en heb ik 90% zeker gewoon nog.
Moet er niet aan denken!! Dat is dus ook een van de dingen die hier standaard 2 x gecontroleerd worden "is de deur echt dicht".
Suzanne
Tristan: die is 90% zeker weg, die gaat op zoek naar mij en is dan ook waarschijnlijk dood ivm aanrijding.
Guinnie: heeft het niet in de gaten, slaapt door en heb ik 90% zeker gewoon nog.
Moet er niet aan denken!! Dat is dus ook een van de dingen die hier standaard 2 x gecontroleerd worden "is de deur echt dicht".
Suzanne
- Icecold81
- Zeer actief
O dat had ik niet eens allemaal gelezen nog, enkel de eerste post 
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Toevallig van de week nog: nieuwe voordeur en die moet natuurlijk geschilderd worden. En na het schilderen mag die niet meteen dicht. Vele uren lang. Ik heb rustig de voordeur open gelaten en geen van de honden taalde ernaar om naar buiten te gaan. Zelfs Bonnie niet.
Trouwens, gisteren nog zag ze een kat in het hondenuitlaatgebied en ze spurtte er als een gek achteraan. Ik floot haar terug en ze keerde zich in volle ren om en kwam teruggerend.
Trouwens, gisteren nog zag ze een kat in het hondenuitlaatgebied en ze spurtte er als een gek achteraan. Ik floot haar terug en ze keerde zich in volle ren om en kwam teruggerend.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Bij mooi weer gaat Gol voor de deur in het zonnetje liggen, Mika gaat op strooptocht langs alle vuilnisbakken in de straat. Om hard blaffend weer terug te rennen zodra er gevaar dreigt. Bij slecht weer blijven ze eerder binnen in de gang denk ik.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Woopy zou er vandoor gaan. En die zou ik dan ik weet niet hoeveel km's verderop op kunnen gaan halen. Als ik hem uberhaupt weer terug zou vinden.
Cash weet ik niet. Ik denk dat hij heel voorzichtig eens stapje voor stapje naar buiten zou lopen, om zich heen kijkend wat hier nu weer de bedoeling van is. En dan spot hij een kat en is het racen achter de kat aan.
Zoiets denk ik.
Cash weet ik niet. Ik denk dat hij heel voorzichtig eens stapje voor stapje naar buiten zou lopen, om zich heen kijkend wat hier nu weer de bedoeling van is. En dan spot hij een kat en is het racen achter de kat aan.
Zoiets denk ik.

Cash v Heiligental en Flow.