Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vairatie wandelplaatsen, en hoe dikwijls de wagen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

vairatie wandelplaatsen, en hoe dikwijls de wagen

Ongelezen bericht door schelsey »

geven jullie je honden veel variatie in wandelplaatsen ?

ga je veel te voet ergens heen of rij je liever weg en hoe dikwijls per week gebruik je de wagen.

op men eigen vragen al te antwoorden

zelf ga ik bijna elke ochtend naar een andere plaats en dit meestal met de wagen want das gemakkelijker met 3 honden, natuurlijk zullen ze bv het bos achter de hoek wel meerdere keren per week bewandelen.

de avond wandeling is dan meestal te voet en in de buurt van mijn huis

ik gebruik de wagen bijna elke dag om ergens naar toe te rijden, wandel niet graag met 3 honden aan de lijn
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: vairatie wandelplaatsen, en hoe dikwijls de wagen

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik werk heel vroeg in de ochtend vlakbij een mooi wandelgebied.
De honden neem ik dan dus mee, ik geef ze van tevoren hun eten en dan gaan ze in de auto nog even verder pitten tot ik klaar ben met werken (1.5 uur later) en dan gaan we daar dus wandelen.
Dus ik ga wel iedere dag met de auto ergens heen, makkelijk te combineren zo.
De andere wandelingen van de dag zijn meestal hier in de wijk maar we hebben hier een heel leuk loslooppark.
Een aantal keer per week als ik in de middag vrij ben gaan we naar allerlei andere gebieden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik ga bijna altijd met de auto.. kunnen ze los mee, de auto in en bij het losloopgebied er weer uitgooien. Hier in de wijk kunnen ze alleen maar in het omheinde hondenveld los en aan de lijn lopen vind ik geen ene reet aan. Ik wissel ook veel af, ga naar verschillende gebieden toe.
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik heb 6 verschillende plekken, allemaal te doen in een rit van 5 a 10 minuten. Ik kom r voorbij als ik van werk kom en laat dan eerst de honden uit voor ik boodschappen doen en naar huis ga.
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door josefientje »

Ik loop 's morgens altijd een grote ronde in het bos, dat is op loopafstand dus daar komt geen auto aan te pas. 's Avonds wil ik nog wel eens een rondje fietsen in de polder. Dan kunnen ze even een beetje tempo maken alledrie. In het weekend en op vrije dagen gaan we naar het strand, en dat doen we met de auto of op de fiets.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik ga praktisch nooit met de auto. Ik varieer trouwens ook weinig. Ik loop ook geen uren per dag zoals velen hier schijnbaar doen. Perry gaat gewoon buiten mijn werk om overal mee naar toe. Mikey gaat binnen mijn werk overal mee naar toe en wandelen zijn poep en plasrondjes, over het algemeen. Daarnaast lopen we heel veel hard, dan gaan beiden mee maar dat is nagenoeg elke dag dezelfde ronde. En dat is bijzonder spannend want dan moet je alle bomen inpecteren waar je op vorige rondes een eenkhoorn in hebt gejaagd.
Gr. Aniek

Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik ga voor de "echte" wandeling altijd met de auto. Naar de hei of het bos of het strandje of het park, allemaal 5 minuten rijden.
Gewone p&p-rondjes doe ik lopend in de buurt. Bij deze rondjes wordt zelden gerend, daarom ga ik liever naar een echt wandelgebied.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Lin851
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Lin851 »

Heb een aantal vaste rondjes die we lopen, maar die kan ik bijna allemaal uitbreiden of inkorten.
Dus genoeg variatie mogelijk; maar hij vind het niet erg om 2x hetzelfde rondje te lopen, dr valt genoeg te snuffelen.
We gaan eigenlijk bijna nooit met de auto, er is genoeg wandelgebied in de omgeving.

Sinds kort mag hond ook meebeslissen waar we heen gaan, als ik vraag "waar gaan we heen" dan neemt hij de leiding en maakt er een mooi rondje van (wonderbaarlijk genoeg heeft hij een voorkeur voor stegen.. Heb nooit geweten dat we zo km steeg hier hebben).
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Hier in de buurt hebben we een aantal vaste rondes waar ze overigens het grootste gedeelte los kunnen. Daarnaast gaan we nog zo'n 2 keer per week in de auto ergens anders naar toe. Ik denk weleens dat vooral ik degene ben die variatie nodig heeft :wink: De honden vermaken zich toch wel :wink:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

schelsey schreef:ik gebruik de wagen bijna elke dag om ergens naar toe te rijden, wandel niet graag met 3 honden aan de lijn
Ik ook niet. En ik hou ook van variatie. Maar ik gebruik heel zelden de auto om naar een leuk plekje te gaan. Dat doen we voor leuke, lange (dag)wandelingen, maar verder wil ik gewoon lopend van huis uit. Dat gaat hier gelukkig prima, ook met genoeg variatie. Twee straten aan de lijn en dan kunnen ze los. Eigenlijk in alle richtingen.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik rij altijd met de auto naar hetzelfde bos, omdat daar vrijwel niemand komt en ik dus ontspannen kan lopen. Neem daar wel steeds andere routes.
Als er toevallig wel iemand in dat bos is (blijkbaar heeft een HUS het bos ontdekt) rij ik door naar de club, laat ze daar uit en gooi daar lekker met een bal.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik varieer wel.
We hebben hier wel een aantal leuke rondes. Maar voor het bos laad ik Toots in de tas en gaan we met de scooter erheen. Of met het Ov.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

in de ochtend loop ik eigenlijk altijd door het park, wel verschillende routes. dat is gemiddeld 20 minuten, in de middag doen we de grote wandeling, dan loop ik een uur tot 2 uur. ik zit op 400 en op 200 meter van het bos, en kan daar verschillende routes lopen, ook loop ik graag in het buitengebied, waar ik ook verschillende routes kan lopen, heerlijk, ik hou zelf ook van afwisseling. 's avonds lopen we hier door de wijk, dan ligt het eraan hoeveel zin we hebben.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Door de week ga ik minimaal een keer per dag naar een gebied in de buurt daar kan Bo loslopen en kom ik heerlijk weinig mensen tegen. In het weekend varieert het, maar varieert het ook met activiteiten. Weekendje dogwalktrail, dagje waterwerk, keertje naar de camping, dan weer een wandeling in de buurt, volgende week een forumwandeling. En af en toe een heerlijk dagje thuis, met kleinere rondes van huis uit.
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Bonnie is, als ze een slechte dag heeft (dat wil zeggen-> of ze heeft weinig coordinatie in haar achterpoten, of ze is in de war, of ze is heel moe) het beste af met plassen en poepen tegenover en naar huis, dit geeft ze zelf aan. Voelt ze zich wat beter, gaan we verder, meestal 3 of 4x waarvan 3 of 2x hetzelfde stukje.

Heeft ze een goede dag, die de laatste tijd gelukkig overheersen, gaan we lekker met de auto naar het bos, of het park. dit kan 1x per week, maar ook 6xpw zijn.
In het bos lopen we wel vaak hetzelfde rondje, maar we wisselen wel af welk bos we gaan. ( dus toch een ander rondje per keer )
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Princess schreef:Bonnie is, als ze een slechte dag heeft (dat wil zeggen-> of ze heeft weinig coordinatie in haar achterpoten, of ze is in de war, of ze is heel moe) het beste af met plassen en poepen tegenover en naar huis, dit geeft ze zelf aan. Voelt ze zich wat beter, gaan we verder, meestal 3 of 4x waarvan 3 of 2x hetzelfde stukje.

Heeft ze een goede dag, die de laatste tijd gelukkig overheersen, gaan we lekker met de auto naar het bos, of het park. dit kan 1x per week, maar ook 6xpw zijn.
In het bos lopen we wel vaak hetzelfde rondje, maar we wisselen wel af welk bos we gaan. ( dus toch een ander rondje per keer )
:offt: waarom heet jij nou anders?

Ik varieer mijn wandelingen zoveel mogelijk.
Laatste tijd gaat het echt super ( even afkloppen ) met figo's groeipijn, daar moest ik eerder ook erg rekening mee houden. Toen hadden we wel standaard rondjes aan de lijn.

In het weekend word de auto wel regelmatig gepakt. Om bijv. naar het Erkemederstrand te gaan. Of de Soesterse Duinen.
Door de weeks gaat Figo s'ochtends met de fiets mee met m'n vriend. Tussen de middag een wandeling ( met oefeningen ) met mij. Rond half 5 een lange wandeling zonder iets moeten. S'avonds mag hij nog ergens lekker los gaan met vriendje. Varieert erg qua waar/hoe. Maar niet qua tijden.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Met mij wandelen ze meestal in het bos of langs de weilanden achter mijn huis ik wil ook nog wel eens met ze naar de andere kant van het dorp gaan waar een vergelijkbaar natuurgebiedje is. Voor de auto zijn we afhankelijk van mijn dochter, die door haar studie hier niet veel tijd voor heeft. Maar gebeurd het wel dan is het feest want het word dan meestal zwemmen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Lobbes houdt niet van al teveel variatie, dus al te gek doe ik niet. Dagelijks loopt hij los en een paar keer per week doen we gek en rijden we naar een ander wandelgebied.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Het is maar net hoe mijn pet staat, hoeveel tijd en zin we hebben. Ik woon in een echt bosdorp, dus ik heb op loopafstand genoeg te varieren en daar zitten wel vaste routes in, maar ik heb niet bepaalde ritmes voor routines. Kay zit zeker dagelijks in de auto, maar zelden om specifiek naar een wandelgebied te gaan. Wel overal gewoon mee naar toe, naar familie, naar cursus, mee naar(vrijwilligers) werk, mee naar stal, naar de camping of evenement (zoals afgelopen weekend de dogtrail). Kay's loop gebied is behoorlijk groot en gevarieerd, maar hij weet eigenlijk nooit wat, waar, wanneer en hoe. De enige stabiele factor zijn wijzelf en de weet dat hij vaak genoeg gaat. 1 x per week gaat hij mee naar het aaihondenproject een 45 km verderop en daar gaat hij met dementerend ouderen wandelen, dat is het enige vast misschien met de auto gecombineerd.
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Dee schreef:
Princess schreef:Bonnie is, als ze een slechte dag heeft (dat wil zeggen-> of ze heeft weinig coordinatie in haar achterpoten, of ze is in de war, of ze is heel moe) het beste af met plassen en poepen tegenover en naar huis, dit geeft ze zelf aan. Voelt ze zich wat beter, gaan we verder, meestal 3 of 4x waarvan 3 of 2x hetzelfde stukje.

:offt: waarom heet jij nou anders?

Ik varieer mijn wandelingen zoveel mogelijk.
Laatste tijd gaat het echt super ( even afkloppen ) met figo's groeipijn, daar moest ik eerder ook erg rekening mee houden. Toen hadden we wel standaard rondjes aan de lijn.

In het weekend word de auto wel regelmatig gepakt. Om bijv. naar het Erkemederstrand te gaan. Of de Soesterse Duinen.
Door de weeks gaat Figo s'ochtends met de fiets mee met m'n vriend. Tussen de middag een wandeling ( met oefeningen ) met mij. Rond half 5 een lange wandeling zonder iets moeten. S'avonds mag hij nog ergens lekker los gaan met vriendje. Varieert erg qua waar/hoe. Maar niet qua tijden.
Volgens mij heet ik al jaren zo... :denken: :LOL:
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Mijn honden gaan elke dag mee in de auto en we lopen ook elke dag op andere plekken, ik houd van variatie en volgens mij zij ook.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb alleen voor de ochtend als ik werk een vast rondje, de andere wandelingen bedenk ik gedeeltelijk voordat ik vertrek, maar meestal verandert dat onderweg nog. Met de auto af en toe, er is hier vanuit huis genoeg gezellig te wandelen incl. 2 vijvers waar in geplonst kan worden.
Rilana en Joey
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers, Flatcoated Retriever X

Ongelezen bericht door Rilana en Joey »

ik ga 3x per dag met de auto naar een uitlaatgebied. Ik hou er zelf niet van om eerst aangelijnd ergens heen te lopen :ugh: ( heel erg, het ochtend rondje is zo,n 600 Meter verderop, zelfs dan ga ik met de auto)ik ga minstens 2 x per dag naar een ander gebied. Gelukkig hebben we hier genoeg keuze.
Groetjes Rilana &

Afbeelding
````Joey `````````````` Morris `````````` Balou````````
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”