Weer vreselijk gematst.. Liep over een brede stoep en links een grote groenstrook met heg, rechts een fietspad. Meneer is tegenwoordig zo aan de snuffel en wat traag dat ik hem even los klik (overzichtelijk stuk). Kan ik met Bluf tenminste doorlopen. Hij komt dan overigens wel in een snelle draf achter ons aan om weer naast ons te komen lopen tot het volgende luchtje. Maar het mág natuurlijk niet, de hond los.
Voor we gaan oversteken pak ik de riem en klik hem aan, met dat ik buk zie ik aan de overkant bij het gemeentehuis het welbekende auto'tje staan van de boa's.. Meneer stapt uit en steekt over richting mij, met vrouwelijke collega in het kielsoog.
Tsja

. Mevrouw, nu zie ik dat u keurig een riem bij u heeft, maar toch laat u de hond los lopen! tsja ik zeg, die ouwe sukkel, maar u heeft gelijk, ik zit helemaal fout. Er volgde nog wat opmerkingen over het feit dat het bij een fietspad was, dat mensen konden schrikken e.d.. En ik bleef maar gelijk geven. (Is verdulleme nog een verrekte druk kruispunt daar, stond dus behoorlijk te kijk ook met twee in uniform gestoken mensen voor me.) Zei overigens dat ik aanlijnde omdat we over zouden steken, en dat ik het niet persé deed omdat ik ze zag staan

. (weet nu niet of dat nu wel zo'n slimme opmerking was) Nou dat had hij ook gezien en dat vond hij weer schelen. Kijk normaal beboeten we écht direct!

maar voor nu blijft het bij een waarschuwing! Hij draait zich om en wil de weg weer oversteken, en ik gaf een "Kijk uit!!!" hij liep bijna onder een auto

.
Vervolgens kreeg ik voorrang van een automobilist, en stak over onder hevig protest van Finn en Bluf want die sukkels hadden 1 bal laten liggen

. Een stel fietsers merkten dat op en een jongedame stopte om de bal te pakken en naar de overkant te gooien, over de auto van de boa's heen... ok. Het kan nooit eens normaal geloof ik, maar ik ga nu echt me beter houden aan de lijnplicht. Toch maar Finn aan de flex doen zodat hij wat langer kan snuffelen en ik kan doorlopen met madam.