Marion. schreef:smoekie schreef:Again....dramaqueen
Fijn voor jou dat het jou niets deed dat je vader lag weg te rotten
Ik vond het in ieder geval fijn dat de periode dat hij bij ons thuis opgebaard lag, er geen "afspraak" gemaakt hoefde te worden als iemand hem nog wilde zien én we hem nog gewoon konden aanraken, over zijn gezicht konden strelen, hem nog een kus konden geven, zijn hand even vastpakken, tegen hem konden praten etc etc. Zal vast voor anderen weer heel "debiel" zijn hoor
Dus hoe het ook zij, en hoe jij (en of anderen) dáárover denkt, zal mij aan mijn bips roesten, voor
mij was het is wél mijn vader die daar lag
En als ik alles zo lees van jou ben ik blij dat hij thuis opgebaard heeft gelegen ipv in een of andere koelkast elders, want tegen de tijd dat hij "meegenomen" werd was zijn lichaam gelukkig nog steeds niet aan het rotten/vergaan. Persoonlijk zou ik dat dus wél erg hebben gevonden

Wat leuk dat ook jij een mening van een ander zo kunt respecteren
Wat heeft het verkondigen van je eigen mening over iets te maken dat je andermans mening niet zou respecteren

Ik geef Loek gelijk wanneer hij schrijft dat je je hond op het eind neit ineens als oud vuil moet laten behandelen. Mag dat? Fijn dankjewel
Marion. schreef:Dit staat ból met oordelen en veroordelen. Koelkast, afspraken, wegrotten. Gelukkig dat jullie het zo niet hebben gedaan zeg! Maar in elk geval voor mij, en blijkbaar ook voor Miranda, wàs dat lichaam dat daar lag mijn vader niet meer. Ik heb hem een zoen gegeven net nadat hij zijn laatste adem had uitgeblazen. Daarna niet meer. En we hebben hem tot de uitvaart dagelijks gezien hoor. Ik heb de eerste avond alleen voorzichtig over zijn handen gestreeld. Want die leken nog wel op mijn vaders handen, de handen waar ik zo vaak naar gegrepen had. De handen met de worstevingertjes die ik van hem geërfd heb.
En het zal mij aan mijn reet roesten hoe jij afscheid hebt genomen van je vader, maar dring een ander alsjeblieft jouw denkbeelden niet op. Dank je.
Ehm, ik reageer op Miranda haar antwoord waarin zij zelf schrijft over het maken van een afspraak om haar vader te kunnen/mogen zien (althans het lichaam dan) , het wegrotten van haar vader dusse weet niet
En ja als ik dan lees dat haar vader al aan het wegrotten/vergaan was ben ik blij dat hij niet in zo'n koelkast heeft gelegen, want dat zou ik gewoonweg verschrikkelijk hebben gevonden. Mag dat? Fijn dankjewel
Iedereen is daarin anders heel simpel en mág ik dan alsjeblieft zeggen dat ik daar dan weer anders tegenaan kijk. Dat het voor mij niet alleen maar een "omhulsel/lichaam" is die daar ligt, maar tot hij "weg" is gewoon mijn vader is? Fijn dankjewel
Dat jullie het gelijk hebben over respectloos en weet ik veel wat dat zijn niet mijn woorden

Dus leg me die dan ook niet in de mond. Alstublieft, dankuwel
Miranda schreef:smoekie schreef:Dus hoe het ook zij, en hoe jij (en of anderen) dáárover denkt, zal mij aan mijn bips roesten, voor
mij was het is wél mijn vader die daar lag
Ja, en dat begrijp ik heel goed. Dat mensen daar anders over denken. Dat vind ik logisch, en zoals met mijn nichtje toen, daar houd ik rekening mee.
Maar niet iedereen begrijpt dat blijkbaar. En dus wordt je weggezet als 'respectloos' als je een andere mening hebt.
Persoonlijk vind IK dat nou respectloos.
Maar dat zal vast helemaal aan mij liggen.
Maarre ff he, heb ik jou persoonlijk ergens weggezet als "respectloos"
Miranda schreef:Marion. schreef:Maar in elk geval voor mij, en blijkbaar ook voor Miranda, wàs dat lichaam dat daar lag mijn vader niet meer.
Precies.
En voor de rest ben jij nu natuurlijk ook een respectloze dramaqueen, hè. Dat begrijp je natuurlijk wel

Miranda schreef:Wel een beetje mal dat de hier aanwezig zijnde respectloze dramaqueens meer begrip opbrengen voor andere zienswijze's dan andersom.
Dat hoort niet, hoor. Veroordelen zul je!
Wat dacht je, tis zondag, ik verveel me toch en laat ik mezelf nog maar eens een keer herhalen en mezelf een veer in de anus steken
fijn hoor, voelt dat lekker