Oja, ik heb ook van die grote kartonnen kokers, misschien kan ik daar iets mee doen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zelfgemaakte hondenvoerpuzzels
Moderator: moderatorteam
-
Punzel
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Zelfgemaakte hondenvoerpuzzels
Ja, heeft iemand daar ideetjes van? Ik zat eens te denken en het leek me wel heel leuk om de honden op het asiel te laten werken voor hun brokjes, in plaats van dat ze het maar uit hun bak vreten. Nu vind ik het ietwat te duur om allemaal spelletjes te kopen voor het asiel, dus ik wilde heel graag zelf wat doen. Gewoon iets simpels zoals brokjes onder bekertjes leggen of zoals laatst er eens een topic van was van iemand die het in een muffinvorm gaf met speelgoed erop. Zoiets. Iemand nog leuke ideetjes? 
Oja, ik heb ook van die grote kartonnen kokers, misschien kan ik daar iets mee doen?
- dretje
- Zeer actief
Re: Zelfgemaakte hondenvoerpuzzels
ja idd cupcake/muffin vorm met tennisballen (niet mijn idee volgens mij van de week hier ergens gelezen) vond ik wel een goeie
ik heb zelf zo'n bal waar al rollend steeds een brokje uit valt dat kan je ook wel met een kartonnen rol maken (zolang ze hem niet gewoon slopen)
ik heb zelf zo'n bal waar al rollend steeds een brokje uit valt dat kan je ook wel met een kartonnen rol maken (zolang ze hem niet gewoon slopen)
- StephanieR
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basenji
- Aantal honden: 2
Een doos met proppen krantenpapier of iets anders en de brokken daarin verstoppen.
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
-
~Suzanne~
- Zeer actief
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 1
In welk asiel werk je?
-
Punzel
- Zeer actief
Ik kan dat niet zien want ik heb geen facebook
Zeeuws-VlaanderenZaZa schreef:In welk asiel werk je?
- ZaZa
- Zeer actief
OK, misschien is Goes wel een optiePunzel schreef:Zeeuws-VlaanderenZaZa schreef:In welk asiel werk je?
Ik dacht namelijk aan het volgende:
ik werk op een MBO waar o.a. dierverzorging wordt gegeven. Bij ons hoort techniek ook bij het lesprogramma. Nu zijn we altijd op zoek naar iets nuttigs om daar te doen, wat ook nog aansluit bij de sector. Eeuwig vogelhuisjes timmeren is niet echt uitdagend
Ik zie hier een prachtig project, waarbij asiel en MBO samen kunnen werken!!!
-
~Suzanne~
- Zeer actief
http://www.hersenwerkvoorhonden.nl/Punzel schreef:Ik kan dat niet zien want ik heb geen facebookKan je niet een paar leuke ideetjes hier plaatsen?
![]()
Zeeuws-VlaanderenZaZa schreef:In welk asiel werk je?
Zo dan?
Suzanne
-
Punzel
- Zeer actief
Dat is inderdaad wel een heel leuk idee! Ik zou het in ieder geval heel leuk vinden. Nou ben ik maar "slechts" een vrijwilliger, maar ik kan me niet voorstellen dat het asiel er een bezwaar tegen heeft als er speelgoed wordt gemaakt voor de hondenZaZa schreef:OK, misschien is Goes wel een optiePunzel schreef:Zeeuws-VlaanderenZaZa schreef:In welk asiel werk je?![]()
Ik dacht namelijk aan het volgende:
ik werk op een MBO waar o.a. dierverzorging wordt gegeven. Bij ons hoort techniek ook bij het lesprogramma. Nu zijn we altijd op zoek naar iets nuttigs om daar te doen, wat ook nog aansluit bij de sector. Eeuwig vogelhuisjes timmeren is niet echt uitdagend![]()
Ik zie hier een prachtig project, waarbij asiel en MBO samen kunnen werken!!!
@Suzanne, top, bedankt. Ik ga eens even rondsnuffelen
- ZaZa
- Zeer actief
Nee, ik werk in Breda. Zeeuws-Vlaanderen is voor ons ook te ver, daarom dacht ik aan Goes.Punzel schreef:ZaZa schreef:Dat is inderdaad wel een heel leuk idee! Ik zou het in ieder geval heel leuk vinden. Nou ben ik maar "slechts" een vrijwilliger, maar ik kan me niet voorstellen dat het asiel er een bezwaar tegen heeft als er speelgoed wordt gemaakt voor de hondenJe mag ons natuurlijk altijd even bellen, lijkt me echt leuk. Werk je toevallig op het Edudelta?
Zo'n project werkt natuurlijk het beste als studenten ook zelf die situaties bekijken en daarop in kunnen spelen, daarna ook kunnen zien of het werkt.
-
Punzel
- Zeer actief
Oeps, sorry, ik las het helemaal verkeerd. Maar alsnog een heel leuk idee! Het asiel in Goes is er vast ook heel blij mee
Ik geloof ook niet dat dat soort speelgoed veel voorkomt op asielen in Nederland, maar daar kan ik me in vergissen. Als je op school zulke dingen echt knutselt, dan zijn dat vast ook dingen die 's nachts kunnen blijven staan (in verband met veiligheid) en dan is het wel heel fijn dat ze wat te doen hebben als ze de hele nacht alleen zitten. 
- ZaZa
- Zeer actief
Daar moeten die studenten dan over nadenken, dat is juist een goede opdrachtPunzel schreef:Oeps, sorry, ik las het helemaal verkeerd. Maar alsnog een heel leuk idee! Het asiel in Goes is er vast ook heel blij meeIk geloof ook niet dat dat soort speelgoed veel voorkomt op asielen in Nederland, maar daar kan ik me in vergissen. Als je op school zulke dingen echt knutselt, dan zijn dat vast ook dingen die 's nachts kunnen blijven staan (in verband met veiligheid) en dan is het wel heel fijn dat ze wat te doen hebben als ze de hele nacht alleen zitten.
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Contacteer:
Neem een tray waar plantjes in gezeten hebben (gratis bij groenrijk in een bak na de kassa). Doe in elke bakje lekkers en zet er een leeg plantenbakje in. De hond moet de bakjes eruit halen om bij het lekkers te kunnen. Nelson vindt het geweldig.

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Oh wat een leuke ideetjes lees ik hier! ik ga ook eens aan de slag!
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Doe juist NIET in elk bakje wat lekkers en laat honden uitvissen dat ze hun neus moeten gebruiken om erachter te komen waar wat inzit.Elvira schreef:Neem een tray waar plantjes in gezeten hebben (gratis bij groenrijk in een bak na de kassa). Doe in elke bakje lekkers en zet er een leeg plantenbakje in. De hond moet de bakjes eruit halen om bij het lekkers te kunnen. Nelson vindt het geweldig.
Maar, hoe "siimpel" het ook klinkt, begin eenvoudiger, zeker voor honden die dit niet gewend zijn.
Pak maar 1 plantenbakje en doe daar wat lekkers onder. Dan 2 bakjes met onder allebei wat lekkers, dan 2 bakjes met maar onder 1 iets lekkers en breid dat zo uit over meerdere sessies.
Doe dit soort spelletjes niet langer dan een minuut of 5 of een keer of 5 per sessie.
Het lijkt heel eenvoudig maar honden worden stikmoe ervan. Ja, heus.
Hou het dus leuk, uitdagend begin vooral simpel!
Suzanne
- Heamla
- Actief
- Mijn ras(sen): Maltezer X ? en een Golden Retriever
- Aantal honden: 2
Wat mijn honden geweldig vinden is een oude sportsok met daarin zoveel mogelijk tennisballen. Tussen de ballen wat beloninkjes.
Ook een leeg petflesje met daarin wat brokjes betekend lol. Ik zorg dan wel dat er ook wat grotere in zitten die er niet makkelijk uit gaan.
Balletje balletje vindt Roos erg leuk. Ook brokjes verstoppen door de hele kamer vinden ze leuk.
Ook een leeg petflesje met daarin wat brokjes betekend lol. Ik zorg dan wel dat er ook wat grotere in zitten die er niet makkelijk uit gaan.
Balletje balletje vindt Roos erg leuk. Ook brokjes verstoppen door de hele kamer vinden ze leuk.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
offtopic maar werk je op het prinsentuin ZaZa????
Heb daar ook nog gezeten
Heb daar ook nog gezeten
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
joeyophof
- Zeer actief
Kan je zoiets met een muffinvorm ook voor een pupje gebruiken? Ben best benieuwd hoe de man naast mij hierop reageert!
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Kan prima volgens mij, wel het niveau aanpassen aan je pup dus echt heel makkelijk beginnen (gebruik iets lichts/makkelijk vast te pakken en maar 1 vormpje vullen, verder zoals Suzanne het hierboven heeft beschreven)joeyophof schreef:Kan je zoiets met een muffinvorm ook voor een pupje gebruiken? Ben best benieuwd hoe de man naast mij hierop reageert!
Ook een leuk spelletje is een voertje (of meerdere) onder een handdoek verstoppen. Eerst makkelijk (vlakbij de rand), dan steeds iets moeilijker (midden onder handdoek, handdoek vouwen etc.). Nog een stapje verder is meerdere oude handdoeken/dekentjes gebruiken en daar brokjes onder verstoppen. Alfy vindt dat echt fantastisch!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook