idd valt een serval buiten de vergunningen die normaliter wel verplicht zijn voor de grote katachtigen, maar dat heeft met de naamgeving te maken, de serval behoort tot de felinae, maar dat is niet in de naamgeving terug te vinden (caracal serval) waardoor deze (idd helaas) buiten de boot valt, maar ach, op het moment kost een serval koppel (kittens) circa 4-5000 euro, dus om het nu direct een impuls aankoop te noemen (heb het dan overigens niet over MP prijzen, daar verdiep ik me niet in)sTefaniA schreef:Volgens mij zijn er geen regels, je moet zelfs geen vergunning hebben. Je kan nu naar marktplaats gaan en je handtamme serval kitten ophalenCleva schreef:Er zijn al strenge regels.billy schreef:Van mij mogen ze het verbieden, heel strenge regels, ook voor roofvogels houden, dan moeten de paar die het goed doen maar lijden onder al degene die het slecht doen
Wat stel je voor?Je kan alles kopen, krokodillen die 2,5 meter worden, kleine aapjes, allerlei soorten roofvogels, etc.
apen ben je overigens ook vergunningplichtig voor
wie dat controleert, dierentuinen krijgen iedere 5 jaar controle of ze hun vergunning mogen blijven behouden & bij die controle wordt ook gekeken naar de verblijven buiten de tuin, dus ook de quarantaine verblijven & de evt aanwezige fok adressen/tijdelijke opvang adressen, dus jazeker wel controleEr is wel een positieflijst in België, of dat in Nederland zo is weet ik niet. De wasbeer staat hier niet op en in België heb je dan dus een illegale diersoort in je tuin, tenzij je een dierentuin, labo, of particulier met erkenning van de minister bent. Maar wie controleert dat![]()
overigens is er hier jaarlijks wel een bezoekje van de AID, dus maak je geen zorgen...
kan je zelfs sterker vertellen, het komt ook zeer regelmatig voor dat de politie die een aangereden/gewonde roofvogel heeft gevonden (of doorgekregen) deze hier afzet (als de vaste vogelopvang niet bereikbaar is op dat moment, of niet in de buurt is, die goeie man (een vriend van ons) heeft nl ook nog een "gewone" baan naast de vogelopvang)
oa dus in NL de AID....overigens zijn niet alle vogels CITES plichtig, bv bij de Harris Hawk heb je voldoende aan een afstandsverklaring, zodat de herkomst bekend is, WEL moeten ze altijd met de juiste maat geringd zijn, dit om dus nestroof te voorkomenJe mag in België ook geen roofvogels kweken zonder CITES. Maar opnieuw, wie controleert dat?