Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

katten

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

katten

Ongelezen bericht door vania »

ik weet dat het een hondenforum is, maar aangezien ik heel regelmatig 3 redelijk kleine katjes in mijn vogelhuisje heb zitten
ben ik toch eens benieuwd naar wat een kat absoluut NIET mag eten en wat wel

Ik had van de week al wel wat kattenblikvoer gaan halen en dat in het huisje gelegd, maar ik gooi daar eigenlijk alle overschot van ons eten in
Ik denk trouwens wel dat alle 3 de katjes ongeveer even oud zijn, puur omdat in Januari of zo, moederpoes (lapjes) hier aan de achterraam voor bij kwam met 3 kleine kittens achter zich, die net dezelfde kleuren hadden als deze 3
de grijstijger
Afbeelding
de rode tijger, die is wel enorm bang
Afbeelding
de zwart witte, die wilt heel graag afkomen (mauwen, schuren, hoge rug en zo) maar durft niet echt heel goed, hij heeft wel net een dik half uur mij van onder de boom in de gaten agehouden
Afbeelding
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Re: katten

Ongelezen bericht door Ptje »

oh die zwartwitte is mooi :I:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
joeyophof
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door joeyophof »

Ik vind katten ontzettend lief, maar ik zou ze nooit als huisdier willen :/.
Voor mijn gevoel eten katten alles, maar dat weet iemand anders wel 8D
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Deze poezen nemen jouw hapjes als extra. Hun basis zal BARF (als in muizen, vogels en insecten) zijn. Geef ze dus maar wat ze lekker vinden.
Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Contacteer:

Ongelezen bericht door Theraposa »

Mijn kat eet zelfs insecten , gek op vliegen , krekels en spinnen.
Afbeelding
vania
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Deze poezen nemen jouw hapjes als extra. Hun basis zal BARF (als in muizen, vogels en insecten) zijn. Geef ze dus maar wat ze lekker vinden.
er is dus niet echt iets dat ze absoluut niet mogen hebben van "mensen" eten
uiteindelijk eten ze wel gewoon alles op, brood, aardappelen, spinaziestoemp, vlees, prei, de kans er is ook nog wel dat de vogeltjes ook nog iets mee pikken
joeyophof schreef:Ik vind katten ontzettend lief, maar ik zou ze nooit als huisdier willen :/.
Voor mijn gevoel eten katten alles, maar dat weet iemand anders wel 8D
Dit zijn niet mijn huisdieren hoor, dit zijn wilde katten die hier in het bos leven :wink:
ik woon aan de rand van het bos en daar komen ze volgens mij vandaan
Theraposa schreef:Mijn kat eet zelfs insecten , gek op vliegen , krekels en spinnen.
dan hebben ze sowieso genoeg te eten, insecten (vooral muggen en vliegen) genoeg hier :LOL:
Afbeelding
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Ongelezen bericht door Wildflower »

Hou er wel rekening mee dat je er nu maar 3 hebt die komen eten maar dat het zomaar 10 katten kunnen worden. Of nog meer. Deze katten zijn niet gesteriliseerd dus komen ze binnenkort samen met hun kittens bij jou in het vogelhuisje eten.
Ik zou het plaatselijke asiel bellen en vragen of je een vangkooi mag lenen. Gauw steriliseren en dan weer hop, het bos in achter je huis.
vania
Zeer actief

Wildflower schreef:Hou er wel rekening mee dat je er nu maar 3 hebt die komen eten maar dat het zomaar 10 katten kunnen worden. Of nog meer. Deze katten zijn niet gesteriliseerd dus komen ze binnenkort samen met hun kittens bij jou in het vogelhuisje eten.
Ik zou het plaatselijke asiel bellen en vragen of je een vangkooi mag lenen. Gauw steriliseren en dan weer hop, het bos in achter je huis.
dat zou een optie zijn, maar ik heb absoluut geen idee hoeveel katten er hier in het bos wonen, het kunnen er gemakkelijk 100 zijn, het bos is namelijk echt gigantisch (zoek bij google maps maar eens op kasterlee, ik woon het dichtste bij het dongen bos :wink: )
Ik heb ook geen flauw idee waar hier het dichts bijzijnde asiel is :denken:
tot hier toe, zijn het die 3 kittens (ik geloof nooit dat het volwassen katten zijn, daar zijn ze veel te klein voor in mijn ogen) als de rest ook komt, maakt het mij niet echt veel uit hoor, zolang ze maar uit de buurt van de honden blijven en tot hier toe doen ze dat ook gewoon

aanvulling: ik geef ze ook niet dagelijks eten hoor, ze zullen toch echt nog zelf moeten jagen voor het meeste van hun eten
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Ik heb altijd het idee dat katten heel goed weten wat ze wel en niet kunnen eten.
Al is dat ook niet altijd waar, aangezien ze koelvloeistof drinken, omdat ze dat zo lekker vinden :denken:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ZaZa schreef:Ik heb altijd het idee dat katten heel goed weten wat ze wel en niet kunnen eten.
Al is dat ook niet altijd waar, aangezien ze koelvloeistof drinken, omdat ze dat zo lekker vinden :denken:
:wink: één van mij doet een moord voor chocolade.
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Ze eten nu bij jou. Dus zullen ze blijven komen. Modderpoel zal ook wel weer nestjes krijgen, elke poes jonge vaak een 2 a 3 keer per zomer ( of vaker als dat), gemiddeld 4 kittens per nest. Reken uit je winst. Met 6 maanden zijn ze vruchtbaar.
Ik zou toch een gäan navragen of er daar zoiets is als een zwerfkatten project oid. Bij een asiel in de buurt. Makkelijk op te zoeken op internet.

Wij hebben jaarlijks een 1300 kittens die binnenkomen en dat is nog maar een deel van wat er rondloopt! (15 gemeentes onder ons)

Succes ermee!
Afbeelding
vania
Zeer actief

Marieta schreef:Ze eten nu bij jou. Dus zullen ze blijven komen. Modderpoel zal ook wel weer nestjes krijgen, elke poes jonge vaak een 2 a 3 keer per zomer ( of vaker als dat), gemiddeld 4 kittens per nest. Reken uit je winst. Met 6 maanden zijn ze vruchtbaar.
Ik zou toch een gäan navragen of er daar zoiets is als een zwerfkatten project oid. Bij een asiel in de buurt. Makkelijk op te zoeken op internet.

Wij hebben jaarlijks een 1300 kittens die binnenkomen en dat is nog maar een deel van wat er rondloopt! (15 gemeentes onder ons)

Succes ermee!
Ik snap het op zich wel, dat er veel zijn die vinden dat ik deze 3 kittens moet vangen en laten castreren, maar ook al krijg ik de kans om ze te vangen (wat bij de zwarte geen probleem zal zijn, maar bij de andere 2 wel) , dan nog lopen er hier in het bos nog wel een stuk of weet ik het hoeveel katten die niet gecastreerd zijn
Ik ga ze niet vangen en naar het asiel doen, ondanks dat de zwarte niet zo heel schuw is (zie filmpje) maar ik wil wel zien dat ze een paar keer per week hier gewoon hun buikje vol kunnen eten en de rest moeten ze zelf doen
dat ze zo snel terug zouden komen na gisteren had ik eigenlijk niet verwacht, omdat de grijze een paar weken terug is geweest en sindsdien heb ik hem niet meer gezien, deze 2 (rode en zwarte) zaten er vanmorgend inderdaad terug te mauwen voor eten
Afbeelding
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Nog efkes de jachttijd afwachten, dat is oktober aanstaande.
De jagers zullen de boel dan wel efkes indammen. En de katten die er dan over zijn, die zou je kunnen proberen te vangen en te laten "helpen". Niet voor die tijd doen dus, want als hij dan afgeschoten wordt heeft het jou voor niets geld gekost.

Mogelijk is er een dierenbeschermingsinstantie die de kosten wil dragen. Hier in Nederland doen ze dat wel.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
vania
Zeer actief

iones schreef:Nog efkes de jachttijd afwachten, dat is oktober aanstaande.
De jagers zullen de boel dan wel efkes indammen. En de katten die er dan over zijn, die zou je kunnen proberen te vangen en te laten "helpen". Niet voor die tijd doen dus, want als hij dan afgeschoten wordt heeft het jou voor niets geld gekost.

Mogelijk is er een dierenbeschermingsinstantie die de kosten wil dragen. Hier in Nederland doen ze dat wel.
het bos hier achter is beschermd natuurgebied/militair domein, daar mag absoluut NIET ingejaagd worden, aldus de man van het bosbeheer :wink:
Ik mag daar ook niet met mijn honden lopen ondanks dat de honden nergens achter gaan en ook niet van het pad af gaan :mann:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Theraposa schreef:Mijn kat eet zelfs insecten , gek op vliegen , krekels en spinnen.
1 van mijn katten ook. Handig hoor katten.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”