Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierdonorcodicil

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: Dierdonorcodicil

Ongelezen bericht door Marion. »

Cleva schreef:
Nanna schreef:
Als je hond, kat, konijn, rat of cavia komt te overlijden of je moet hem laten inslapen, dan kun je het dier afstaan aan de Universiteit Utrecht. Jouw huisdier redt dan direct een proefdier het leven.
:ok: Ik zou dat zeker doen. Vooral omdat mijn dode dier dat nergens meer iets van meekrijgt het leven van een proefhond kan redden.
Ik ben sowieso niet van de lijkvazen en grafzerken in huis.
Ik heb er niets mee. Dapper en wuilus zitten hier nog in een pot in een verhuisdoos.
Ik kom ze weleens tegen als ik een zaklamp aan het zoeken ben, ofzo.
Eerdaags gooi ik ze wel op het gras ofzo maar de volgende keer hoeft het niet.

Ik vind het wel een logisch iets om er nog iets nuttigs mee te doen.

Of ze gaan in een gat in de tuin. Dat denk ik. Ook niet met een kruisje er op ofzo trouwens.
Dat dus. Hier ook geen kruisje, maar ik zou er wel een leuk bloemetje op planten. Maar net zo lief mogen ze hun lichamen gebruiken voor de wetenschap. Maar ik denk dat ze hier daar beiden te oud voor zijn.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Canidae schreef:Vóór Canna had ik twee katten, beiden in laten slapen en ik heb beiden toch wel een crematie gegund...
Dat staat er héél raar hoor. Net of mensen die de lichamen van hun dieren achterlaten bij de DA hun dieren niks zouden 'gunnen' :roll:

Het heet gewoon destructie. Of massacrematie. En ik 'gun' mijn dieren van alles, maar wat er over is na euthanasie is mijn dier niet meer. Dat is enkel een lichaam. En ja, dat laat ik achter bij de DA voor destructie.
Maar goed. Ik heb ook al problemen met 'in laten slapen'. Je laat ze niet inslapen. Je laat ze euthaniseren. Ze vallen namelijk niet in slaap, ze gaan dood.
Dat halfhartige wollige eromheen geklets is nergens goed voor.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Canidae schreef:
Antonetta schreef:.................Ik ken wel mensen die hun dier na overlijden bij de DA achter laten voor destructie.......
Vreselijk lijkt me dat, alleen al dat woord destructie. Vóór Canna had ik twee katten, beiden in laten slapen en ik heb beiden toch wel een crematie gegund...
Ook mijn voorgaande dieren (3 katten en 1 hond) zijn bij de Da achtergelaten.
Ik heb niets met een dood dier, dus worden ze met een hele hoop andere dieren gecremeerd.
Ik heb ook niets met potjes met as..
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Miranda schreef:
Canidae schreef:Vóór Canna had ik twee katten, beiden in laten slapen en ik heb beiden toch wel een crematie gegund...
Dat staat er héél raar hoor. Net of mensen die de lichamen van hun dieren achterlaten bij de DA hun dieren niks zouden 'gunnen' :roll:

Het heet gewoon destructie. Of massacrematie. En ik 'gun' mijn dieren van alles, maar wat er over is na euthanasie is mijn dier niet meer. Dat is enkel een lichaam. En ja, dat laat ik achter bij de DA voor destructie.
Maar goed. Ik heb ook al problemen met 'in laten slapen'. Je laat ze niet inslapen. Je laat ze euthaniseren. Ze vallen namelijk niet in slaap, ze gaan dood.
Dat halfhartige wollige eromheen geklets is nergens goed voor.
ik laat mijn dieren inslapen en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt ze bij de da achter te laten om in een kliko geflikkerd te worden.
dat ik mijn dieren laat cremeren of begraaf heeft voor mij te maken met het respectvol afsluiten van een tijdperk.
maar daar hoef jij niks van te vinden hoor.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

lieke schreef:Ik heb al mijn dieren na inslapen achter gelaten bij de da. Het woord 'destructie' betekent niets anders dan een massacrematie. Is er een verschil met een individuele crematie?
Ik vind er zeker wel een heel groot verschil in zitten. Na de massa-destructie weet je niet wat er met de resten gebeurd. Waarschijnlijk worden deze verwerkt in het een of ander. Als ik mijn dier apart laat cremeren weet ik zeker dat hij respectvol behandeld wordt en wordt uitgestrooid op een uitstrooiveld of dat ik hem meekrijg in een urn. Dat is voor mij persoonlijk heel belangrijk. Ieder zijn mening, maar ik wil niet dat je mijn hond straks kan aflikken aan postzegels of iets dergelijks.
Wat betreft de topic vraag: ik vind het een mooi initiatief,maar ik zou mijn dieren daar niet voor opgeven. Dat is puur een persoonlijk gevoel. Hoewel ik zelf wel orgaandonor ben.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

renee-uk schreef:ik laat mijn dieren inslapen en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt ze bij de da achter te laten om in een kliko geflikkerd te worden.
Ze worden ook niet in een kliko geflikkerd. Ze worden met een boel andere dieren samen gecremeerd.
dat ik mijn dieren laat cremeren of begraaf heeft voor mij te maken met het respectvol afsluiten van een tijdperk.
Daar vínd ik ook niks van. Ieder doet dat op zijn eigen manier :19:
Ik viel over het woord 'gunnen'. Nou, ik gun mijn dieren van alles, maar als ze dood zijn zijn het mijn dieren niet meer. En daar mag ik toch hopelijk best zo over denken?
Ieder heeft zijn of haar eigen manier. En dat is prima. Het ging mij om het veroordelen dat in het woord gunnen besloten was.

En als jij het inslapen wil noemen, dan is dat óók prima. Ik noem het niet zo. Om genoemde redenen. Zoals ik al zei: IK heb daar problemen mee.

Djeez. WTF is er aan de hand dat jij de laatste tijd zo narrig op mij reageert en alles wat ik schrijf verkeerd opvat? Heb ik je wat aangedaan of zo?
And few will ever climb
renee-uk
Zeer actief

destructie is niet massacrematie, destructie is gewoon vernietiging.

en dit gebeurt er met je huisdier als je dat bij de da achterlaat ter destructie.
moet iemand trouwens zelf weten hoor wat ie doet, maar kom me niet aan met massacrematie als tegenhanger van individuele crematie want dat is het niet.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Miranda schreef:
renee-uk schreef:ik laat mijn dieren inslapen en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt ze bij de da achter te laten om in een kliko geflikkerd te worden.
Ze worden ook niet in een kliko geflikkerd. Ze worden met een boel andere dieren samen gecremeerd.
Daar vínd ik ook niks van. Ieder doet dat op zijn eigen manier :19:
Ik viel over het woord 'gunnen'. Nou, ik gun mijn dieren van alles, maar als ze dood zijn zijn het mijn dieren niet meer. En daar mag ik toch hopelijk best zo over denken?
Ieder heeft zijn of haar eigen manier. En dat is prima. Het ging mij om het veroordelen dat in het woord gunnen besloten was.

En als jij het inslapen wil noemen, dan is dat óók prima. Ik noem het niet zo. Om genoemde redenen. Zoals ik al zei: IK heb daar problemen mee.

Djeez. WTF is er aan de hand dat jij de laatste tijd zo narrig op mij reageert en alles wat ik schrijf verkeerd opvat? Heb ik je wat aangedaan of zo?
ik heb er een hekel aan als mij zienswijzen van anderen worden opgedrongen zoals in:
Miranda schreef:Dat halfhartige wollige eromheen geklets is nergens goed voor.
en verder is je info over 'destructie' niet juist, zie mijn vorige post.
Afbeelding

Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Oké. Ik vroeg het de DA, en die zei dat ze gezamelijk gecremeerd worden. Wel na een poos opslag inderdaad, in de vriezer. Ik neem aan dat hij er niet over loog.
Maar dan gebruik ik idd het verkeerde woord, en zou massacrematie moeten gebruiken ipv destructie.
Overigens wist ik dat grote landbouwhuisdieren zo vernietigd worden, er zat vlakbij waar ik ben opgegroeid een destructiebedrijf.

Maar om het weer ontopic te brengen denk ik dat ik nu mijn huisdieren liever zou aanbieden als oefenobject voor studenten diergeneeskunde nu ik van dat initiatief weet.
And few will ever climb
freskin
Zeer actief

Miranda schreef:Ze worden ook niet in een kliko geflikkerd. Ze worden met een boel andere dieren samen gecremeerd.
Oh nee? Hoe denk je dan dat ze afgevoerd worden? Ieder dier apart? Ze worden in een container geflikkerd en dan massaal vernietigd. Denk maar niet dat ze rekening gaan houden met Fikkie die er tussen zou kunnen liggen....Hier in Bergum, Friesland is zo'n destructiebedrijf. Dat is echt lopende bandwerk hoor. Denk maar niet dat ze ieder dier netjes neer gaan leggen. Dat gaat echt per containers tegelijk...... Nee, ieder zijn ding, maar mijn dieren gaan naar een honden crematorium. Dan betaal ik wel wat meer, maar weet ik zeker dat het netjes gebeurd. Ik kan dan ook nog mijn eigen wensen doorgeven.
Laatst gewijzigd door freskin op 22 sep 2012 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes, ingrid

Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Neem een chillpil, Renee. Ik dring nergens mijn zienswijze aan mensen op.
Ik geef gewoon mijn mening.
And few will ever climb
renee-uk
Zeer actief

Miranda schreef:Oké. Ik vroeg het de DA, en die zei dat ze gezamelijk gecremeerd worden. Wel na een poos opslag inderdaad, in de vriezer. Ik neem aan dat hij er niet over loog.
Maar dan gebruik ik idd het verkeerde woord, en zou massacrematie moeten gebruiken ipv destructie.
Overigens wist ik dat grote landbouwhuisdieren zo vernietigd worden, er zat vlakbij waar ik ben opgegroeid een destructiebedrijf.

Maar om het weer ontopic te brengen denk ik dat ik nu mijn huisdieren liever zou aanbieden als oefenobject voor studenten diergeneeskunde nu ik van dat initiatief weet.
nee je zou juist niet massacrematie moeten gebruiken:
Let wel, er wordt vaak gedacht dat destructie een soort massacrematie is! Dit is absoluut niet het geval! Bij een crematie gaat een dier volledig heel en ongeschonden in een verbrandingsoven, al dan niet individueel of in een groep. Bij destructie gaat een dier eerst door een shredder en worden alleen de reststoffen (vet en diermeel) verbrand voor de opwekking van energie. De wet schrijft namelijk voor dat de dierlijke restmaterialen slecht 5 mm groot mogen zijn. U kunt zich voorstellen hoe je dat efficiënt en hygiënisch moet doen. Dit gebeurt met enorme installaties waaronder shredders en met grote hoeveelheden tegelijk.
bron

en ondanks dat ik mijn honden wel laat cremeren mogen ze ze best gebruiken als oefenmateriaal voor as dierenartsen, maar dat had ik eerder in het topic ook al gezegd.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 22 sep 2012 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

freskin schreef:
Miranda schreef:Ze worden ook niet in een kliko geflikkerd. Ze worden met een boel andere dieren samen gecremeerd.
Oh nee? Hoe denk je dan dat ze afgevoerd worden? Ieder dier apart? Ze worden in een container geflikkerd en dan massaal vernietigd. Denk maar niet dat ze rekening gaan houden met Fikkie die er tussen zou kunnen liggen....Hier in Bergum, Frieslannd is zo'n destructiebedrijf. Dat is echt lopende bandwerk hoor. Denk maar niet dat ze ieder dier netjes neer gaan leggen. Dat gaat echt per containers tegelijk...... Nee, ieder zijn ding, maar mijn dieren gaan naar een honden crematorium. Dan betaal ik wel wat meer, maar weet ik zeker dat het netjes gebeurd. Ik kan dan ook nog mijn eigen wensen doorgeven.
De dieren die bij mijn dierenarts achterblijven worden wekelijks bij de Huiduc gecremeerd, een groepscrematie dus. Niks destructie. Nou heb ik persoonlijk niks tegen destructie -dat zouden ze met mensen ook moeten doen, dat kost minder en ruimt lekker op- maar honden [en katten] inleveren bij de de destructor kan hier niet meer. Die worden niet meegenomen.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Ennath schreef:De dieren die bij mijn dierenarts achterblijven worden wekelijks bij de Huiduc gecremeerd, een groepscrematie dus. Niks destructie. Nou heb ik persoonlijk niks tegen destructie -dat zouden ze met mensen ook moeten doen, dat kost minder en ruimt lekker op- maar honden [en katten] inleveren bij de de destructor kan hier niet meer. Die worden niet meegenomen.
Zo legde mijn DA mij dat ook uit. Ze worden één maal per week opgehaald en dan gecremeerd. Massacrematie dus.

Overigens ben ik het met de rest van je post ook eens, maar als ik dat zeg tegen mensen om me heen gaan ze bijna allemaal over de zeik. Ik vermoed dus dat ik alsnog gecremeerd of begraven ga worden. Nou ja, dat merk ik zelf toch niet meer. En als het mijn nabestaanden blij maakt mogen ze van mij.
And few will ever climb
freskin
Zeer actief

Nou, wat ik begrepen heb hier dus niet. Wat niet door het crematorium opgehaald wordt, wordt naar de destructie gebracht. En dat is dus echt in ons geval Bergum. Eigenlijk wel interessant. Ik zal het eens navragen bij onze da. Ik moet toch binnenkort voor entingen. Misschien is het wel veranderd. Ik ben wel benieuwd. Maar ik ben er dus niet voor om mijn dieren massaal te laten cremeren, hoe dan ook. Maar dat is persoonlijk. :wink:
Net als iedereen zijn of haar crematie/begrafenis heel persoonlijk regelt. De een geeft hier niets om, terwijl de ander er weer iets heel aparts voor wil regelen. Gelukkig is er een heleboel mogelijk in Nederland :wink:

*edit: Mij mogen ze trouwens wel bij het grofvuil zetten als het zo ver is, maar dat mag dan weer ook niet.... Niet teveel poeha, maar wel weer met respect voor de overledene, denk ik dan maar....Voor mezelf zit ik er niet zo mee.
groetjes, ingrid

renee-uk
Zeer actief

er staat een link hoor waarin precies verteld wordt hoe het gaat met dieren die bij een da worden achtergelaten.
Afbeelding

freskin
Zeer actief

renee-uk schreef:er staat een link hoor waarin precies verteld wordt hoe het gaat met dieren die bij een da worden achtergelaten.
Ik weet dat er goed mee omgegaan wordt en het overleden dier met respect behandeld zal worden......maar....ik heb er zelf moeite mee. Gek, he? Terwijl ik zelf wel voor orgaantransplantatie ben....maar mijn eigen beestjes.....ik weet het niet, ik denk toch dat ik ze laat cremeren. Maar ja, ze zijn nu nog vrij jong. Dus wie weet denk ik er over tien jaar weer heel anders over... :wink:
groetjes, ingrid

Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Ja, en die link heb ik gelezen, maar het klópt niet volgens mijn DA.
Niet bij die praktijk iig.
And few will ever climb
freskin
Zeer actief

Miranda schreef:Ja, en die link heb ik gelezen, maar het klópt niet volgens mijn DA.
Niet bij die praktijk iig.
Dat zou kunnen, hoor. Dan heb je een punt......bij mijn weten gaan dode dieren die niet naar een crematorium gaan, naar de destructie...
Ik zal het eens navragen. Voor het zelfde geld gaat het nu heel anders.....
Ik ben wel benieuwd. Maar ik blijf wel bij mijn standpunt dat ik mijn dieren apart wil laten cremeren.
Misschien gaan dode dieren van een dierenarts nu ook wel aparte destructie methode. Ik weet het niet. Maar wel een goede reden om even kritisch te zijn :wink:
groetjes, ingrid

~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

freskin schreef:
lieke schreef:Ik heb al mijn dieren na inslapen achter gelaten bij de da. Het woord 'destructie' betekent niets anders dan een massacrematie. Is er een verschil met een individuele crematie?
Ik vind er zeker wel een heel groot verschil in zitten. Na de massa-destructie weet je niet wat er met de resten gebeurd. Waarschijnlijk worden deze verwerkt in het een of ander. Als ik mijn dier apart laat cremeren weet ik zeker dat hij respectvol behandeld wordt en wordt uitgestrooid op een uitstrooiveld of dat ik hem meekrijg in een urn. Dat is voor mij persoonlijk heel belangrijk. Ieder zijn mening, maar ik wil niet dat je mijn hond straks kan aflikken aan postzegels of iets dergelijks.
Wat betreft de topic vraag: ik vind het een mooi initiatief,maar ik zou mijn dieren daar niet voor opgeven. Dat is puur een persoonlijk gevoel. Hoewel ik zelf wel orgaandonor ben.
+ 1
Mijn dieren worden na hun overlijden individueel gecremeerd en de as wordt uitgestrooid bijv. op een plek waar ze graag liepen / wandelden / waren / speelden.
Eventueel een beetje as in een sierraad ofzo.

Suzanne
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

renee-uk schreef:er staat een link hoor waarin precies verteld wordt hoe het gaat met dieren die bij een da worden achtergelaten.
Ehhh, mijn verhaal is kwijt?

Ik heb je link gelezen, en nóg kan me dat niet schelen. Zolang ik maar niet hoef te zien hoe hun prachtige koppen geschredderd worden. Ze zijn mijn alles, maar als ze dood zijn zijn ze dood. Ik wil ze trouwens ook niet zien verbranden in het crematorium.

Als ik nu mag kiezen wil ik ze gewoon in de tuin. Dan poot ik er een plantje op, die ik - met mijn beslist niét groene vingers - iedere dag zal verzorgen. Of ik plant er kruiden op! Bij ieder gebruik van een kruid denk ik dan weer aan de meisjes. Want dankzij hun lijf groeide dit kruid tierig. Ja, dat ga ik doen denk ik!
freskin
Zeer actief

Marion. schreef:
Ehhh, mijn verhaal is kwijt?

Ik heb je link gelezen, en nóg kan me dat niet schelen. Zolang ik maar niet hoef te zien hoe hun prachtige koppen geschredderd worden. Ze zijn mijn alles, maar als ze dood zijn zijn ze dood. Ik wil ze trouwens ook niet zien verbranden in het crematorium.

Als ik nu mag kiezen wil ik ze gewoon in de tuin. Dan poot ik er een plantje op, die ik - met mijn beslist niét groene vingers - iedere dag zal verzorgen. Of ik plant er kruiden op! Bij ieder gebruik van een kruid denk ik dan weer aan de meisjes. Want dankzij hun lijf groeide dit kruid tierig. Ja, dat ga ik doen denk ik!
Dat zou ik ook het liefste willen, begraven in de tuin.....alleen is het hier bij ons pure klei, dus vaak heel moeilijk om een fatsoenlijk diep gat te graven. Zo ook bij het overlijden van onze wolfhond in mei 2007. Het was mooi weer en de grond was kei- en kei hard......We hebben dus besloten om hem te laten cremeren. Dood is dood inderdaad, maar we wilden wel een herinnering aan hem. Hij was echt heel bijzonder. We hebben zijn urn hier in huis. De anderen zijn gecremeerd en uitgestrooid. Voor mij een geruststellende gedachte. Maar voor een ander weer heel overdreven misschien....
groetjes, ingrid

renee-uk
Zeer actief

dat is toch prima marion, dat moet iedereen voor zich weten, ik heb er alleen problemen mee als er sprookjes verteld worden.
Afbeelding

Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

freskin schreef:
Oh nee? Hoe denk je dan dat ze afgevoerd worden? Ieder dier apart? Ze worden in een container geflikkerd en dan massaal vernietigd. Denk maar niet dat ze rekening gaan houden met Fikkie die er tussen zou kunnen liggen....Hier in Bergum, Friesland is zo'n destructiebedrijf. Dat is echt lopende bandwerk hoor. Denk maar niet dat ze ieder dier netjes neer gaan leggen. Dat gaat echt per containers tegelijk...... Nee, ieder zijn ding, maar mijn dieren gaan naar een honden crematorium. Dan betaal ik wel wat meer, maar weet ik zeker dat het netjes gebeurd. Ik kan dan ook nog mijn eigen wensen doorgeven.
Helemaal mee eens, het is je hele leven je maatje geweest en die moet je niet op het einde als oud vuil behandelen, zo respektloos vind ik dat :roll:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Er zijn wel dierenartsen die overleden huisdieren naar een massacrematie doen hoor. Die van ns werkt bv samen met het crematorium waar Bowie individueel gecremeerd is. Wat er vervolgens met die as gebeurt, weet ik niet.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

renee-uk schreef:ik heb er alleen problemen mee als er sprookjes verteld worden.
Ja, maar dat vertel ik dus niet.
Wat ik niet wist is dat het per praktijk blijkbaar verschilt.
And few will ever climb
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

freskin schreef:Dat zou ik ook het liefste willen, begraven in de tuin.....alleen is het hier bij ons pure klei, dus vaak heel moeilijk om een fatsoenlijk diep gat te graven.

Begraven in kleigrond is bij wet ook niet toegestaan, las ik een tijdje terug ergens. Wist ik ook niet, had net mijn laatste konijntje hier in de tuin (kleigrond) begraven en daar blijft ze fijn liggen samen met haar konijnevriendje. Voor de honden had ik toch al besloten dat het individuele crematie zou worden. Ik had alleen niet verwacht dat voor Bayko dat moment al zo snel zou aanbreken...
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Loek schreef:
freskin schreef:
Helemaal mee eens, het is je hele leven je maatje geweest en die moet je niet op het einde als oud vuil behandelen, zo respektloos vind ik dat :roll:

Laat iedereen dat fijn zelf beslissen alsjeblieft. Mijn keuze zou het ook niet zijn, maar als een ander zich daar wel goed bij voelt is het toch prima? Het dier in kwestie merkt er toch niets meer van.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

renee-uk schreef:destructie is niet massacrematie, destructie is gewoon vernietiging.

en dit gebeurt er met je huisdier als je dat bij de da achterlaat ter destructie.
moet iemand trouwens zelf weten hoor wat ie doet, maar kom me niet aan met massacrematie als tegenhanger van individuele crematie want dat is het niet.
Omg, ik dacht bekijk het filmpje even :80: :schrik: vreselijk zeg.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Loek schreef:het is je hele leven je maatje geweest en die moet je niet op het einde als oud vuil behandelen, zo respektloos vind ik dat :roll:

Dit dus :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”