Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Maatje moet wat afvallen.
Moderator: moderatorteam
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Maatje moet wat afvallen.
Hij weegt 35 kg en krijgt 800 gram smuldier (2 pakjes dus) per dag.
Met 1,5 pakje beginnen of is dat te rigoureus?
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Maatje moet wat afvallen.
zou het wel doen en wordt hij dan weer te dun geef je er weer 100 gram bijAsterix schreef:Hij weegt 35 kg en krijgt 800 gram smuldier (2 pakjes dus) per dag.

-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
- Aantal honden: 1
Is Maatje echt dik dan? Ik vraag het omdat ik ook een x Lab heb, die weegt 40 kg en krijgt gemiddeld tussen de 600 en 800 gram KVV per dag.
Voor hem precies goed, hij is ook geen grammetje te dik.
Als ik voel voel ik zijn ribben, maar ze sten niet uit. Hij is wat smaller in de flanken.
Als je hem wilt laten afvallen zou ik idd. een half bakje smuldier minder geven. En opletten wat hij aan tussendoortjes (beloningen enzo) krijgt, dat zijn vaak de boosdoeners.
Als ik voel voel ik zijn ribben, maar ze sten niet uit. Hij is wat smaller in de flanken.
Als je hem wilt laten afvallen zou ik idd. een half bakje smuldier minder geven. En opletten wat hij aan tussendoortjes (beloningen enzo) krijgt, dat zijn vaak de boosdoeners.

-
Bmamavan2
- Zeer actief
Heb jij trouwens een fot waar Maatje helemaal opstaat?
Die kop en die blik in die ogen lijken heel erg veel op mijn hond, heel leuk om te zien!
Die kop en die blik in die ogen lijken heel erg veel op mijn hond, heel leuk om te zien!

- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Gewoon 1,5 pakje geven hoor. Dat overleeft hij heus wel. En zelf gewoon goed kijken wat er met zijn gewicht gebeurd.
Moet wel zeggen dat ik Boris opeens een enorme vreetzak vind. Met z'n 1600 gram Smuldier per dag en 26 kg.
Moet wel zeggen dat ik Boris opeens een enorme vreetzak vind. Met z'n 1600 gram Smuldier per dag en 26 kg.
Laatst gewijzigd door Yai op 21 sep 2012 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.

- Asterix
- Zeer actief
Hij heeft inmiddels een vetrandje, vind dat daar ca de helft vanaf moet. Dus niet echt veel. Misschien 1/2 tot 1 kg.Bmamavan2 schreef:Is Maatje echt dik dan? Ik vraag het omdat ik ook een x Lab heb, die weegt 40 kg en krijgt gemiddeld tussen de 600 en 800 gram KVV per dag.
Helaas niet. Zal binnenkort wel volgen.Bmamavan2 schreef:Heb jij trouwens een fot waar Maatje helemaal opstaat?
Yai schreef:Moet wel zeggen dat ik Boris opeens een enorme vreetzak vindt. Met z'n 1600 gram Smuldier per dag en 26 kg.
- Asterix
- Zeer actief
Foto's van februari toen we hem net hadden, helaas niet duidelijk:

- Yai
- Zeer actief
En dan nog krijg ik vaak te horen dat hij te mager is. Van een afstandje kan je zijn ribben door zijn vacht heen zien...Asterix schreef:Yai schreef:Moet wel zeggen dat ik Boris opeens een enorme vreetzak vind. Met z'n 1600 gram Smuldier per dag en 26 kg.![]()

- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Hmm er staat bij dat dat foto's van februari zijn, wellicht is de hond nu aangekomen? en dan fors aangekomen?
- Yai
- Zeer actief
Dat vroeg ik mij ook af, want op deze foto's vind ik hem niet direct te dik ogen.MariskaB schreef:Hmm er staat bij dat dat foto's van februari zijn, wellicht is de hond nu aangekomen? en dan fors aangekomen?

- Asterix
- Zeer actief
niet veel, ik had het ook slechts over 1/2 tot max 1 kg.
- Yai
- Zeer actief
Dat is inderdaad ook niet veel dat hij dan moet afvallen.Asterix schreef:niet veel, ik had het ook slechts over 1/2 tot max 1 kg.
Ik zou dat 1,5 pakje Smuldier proberen en dan vooral zelf goed opletten. Gaat het te hard, geef je hem wat meer. Gaat het goed, laat je het lekker zo.

- Asterix
- Zeer actief
Tja, zo zijn er vaak (voor)oordelen over andermans hond. Ik kan er niet meer warm of koud van worden.Yai schreef:En dan nog krijg ik vaak te horen dat hij te mager is. Van een afstandje kan je zijn ribben door zijn vacht heen zien...Asterix schreef:Yai schreef:Moet wel zeggen dat ik Boris opeens een enorme vreetzak vind. Met z'n 1600 gram Smuldier per dag en 26 kg.![]()
Mijn topic bij 'hondenrassen' heb ik de eigenaren op gewezen. Geen idee of ze het gelezen hebben, kreeg ze maar niet te pakken vandaag via telefoon.
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Ach, gewoo iets minder geven, niet halveren, dat is te gek.
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

- Yai
- Zeer actief
Maar ze is toch ook niet van plan om het te gaan halveren? Van 2 pakjes naar 1,5. Lijkt mij prima.Gon schreef:Ach, gewoo iets minder geven, niet halveren, dat is te gek.

- Yai
- Zeer actief
Daar heb je helemaal gelijk in.Asterix schreef:Tja, zo zijn er vaak (voor)oordelen over andermans hond. Ik kan er niet meer warm of koud van worden.Yai schreef:En dan nog krijg ik vaak te horen dat hij te mager is. Van een afstandje kan je zijn ribben door zijn vacht heen zien...Asterix schreef:Yai schreef:Moet wel zeggen dat ik Boris opeens een enorme vreetzak vind. Met z'n 1600 gram Smuldier per dag en 26 kg.![]()
Mijn topic bij 'hondenrassen' heb ik de eigenaren op gewezen. Geen idee of ze het gelezen hebben, kreeg ze maar niet te pakken vandaag via telefoon.

- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
O nou met deze foto en dan een 1/2 tot een kilo zou ik denken moet hij wel afvallen??
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Van twee naar anderhalf pakje is prima. Doe ik hier ook als een van de herders af moet vallen
Ze leveren nu standaard allebei 50 gram in van hun 2 pakjes. Dat krijgt teckelmans 

- Asterix
- Zeer actief
Ik heb geen recente foto.MariskaB schreef:O nou met deze foto en dan een 1/2 tot een kilo zou ik denken moet hij wel afvallen??
Daarbij is 1/2 tot 1kg teveel of te weinig af tel lezen van slechts een foto. Dan zal je de hond in levende lijve moeten zien cq voelen.
Laatst gewijzigd door Asterix op 22 sep 2012 00:42, 2 keer totaal gewijzigd.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Je kunt ook de ene dag anderhalf geven en de volgende 2. Of 2 x anderhalf en dan 2 bakjes oid. Ze moeten niet elke dag precies dezelfde hoeveelheid hebben.
- Asterix
- Zeer actief
Goed idValerie schreef:Je kunt ook de ene dag anderhalf geven en de volgende 2. Of 2 x anderhalf en dan 2 bakjes oid. Ze moeten niet elke dag precies dezelfde hoeveelheid hebben.
-
Bmamavan2
- Zeer actief
Zo doe ik het ook.Asterix schreef:Goed idValerie schreef:Je kunt ook de ene dag anderhalf geven en de volgende 2. Of 2 x anderhalf en dan 2 bakjes oid. Ze moeten niet elke dag precies dezelfde hoeveelheid hebben.
Soms krijgt hij twee pakjes smuldier per dag dan 2/3 van een kilo worst, dan zelfs maar 2 worstjes van 250 gram per dag enzovoorts.
maar de ene dag krijgt hij een bullepeesje, runderoortje, kippepootje als snackje en de andere dagen alleen maar een brokje na het wandelen.
Maar het is echt een pracht van een hond hoor, heeft qua bouw wel wat trekken van de mijne. Waar heb je hem vandaan als ik vragen mag? En hoe oud is hij?

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Mijn hond valt al af als ik stop met de tussendoortjes. Dat worden er hier toch steeds ongemerkt te veel, en zeker bij een tekkel is dat funest 
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Asterix
- Zeer actief
Die krijgen ze hier niettekkel schreef:Mijn hond valt al af als ik stop met de tussendoortjes. Dat worden er hier toch steeds ongemerkt te veel, en zeker bij een tekkel is dat funest
Net weer duidelijk gevoeld en het gaat om maximaal 1/2 kg.
Ben eigenlijk een zeikerd
Laatst gewijzigd door Asterix op 22 sep 2012 09:09, 2 keer totaal gewijzigd.
- Asterix
- Zeer actief
Bij toeval gevonden op marktplaats, De vorige eigenaar had geen tijd meer voor hem. Hij is ruim 4 jaar jong.Bmamavan2 schreef:Zo doe ik het ook.Asterix schreef:Goed idValerie schreef:Je kunt ook de ene dag anderhalf geven en de volgende 2. Of 2 x anderhalf en dan 2 bakjes oid. Ze moeten niet elke dag precies dezelfde hoeveelheid hebben.
Soms krijgt hij twee pakjes smuldier per dag dan 2/3 van een kilo worst, dan zelfs maar 2 worstjes van 250 gram per dag enzovoorts.
maar de ene dag krijgt hij een bullepeesje, runderoortje, kippepootje als snackje en de andere dagen alleen maar een brokje na het wandelen.
Maar het is echt een pracht van een hond hoor, heeft qua bouw wel wat trekken van de mijne. Waar heb je hem vandaan als ik vragen mag? En hoe oud is hij?