Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Iemand bekend met de hondenfluisteraar Norbert?
Moderator: moderatorteam
-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
- Aantal honden: 1
Iemand bekend met de hondenfluisteraar Norbert?
Een vriendin heeft binnenkort een afspraak met hem zijnde haar Rottweiler (uitvallen naar andere honden).
Maar nu had ze van anderen gehoord dat hij heel duur is (geloof iets van 80 of 85 euro per uur) en dat de nazorg wat te wensen overlaat.
Ze vroeg dus of ik hem kende maar nee dus. Ik heb wel even op hem gegoogeld en kwam wisselende reacties tegen (lijkt op CM, geen diploma's, heel goede adviezen, positieve benadering) ook van zijn website wordt ik niet heel veel wijzer.
Nu is mijn vraag dus heeft iemand hier ervaringen met hem en zo ja wat kan ze aan hulp verwachten?
Ik vraag het namens haar omdat zij momenteel geen internet heeft.
Maar nu had ze van anderen gehoord dat hij heel duur is (geloof iets van 80 of 85 euro per uur) en dat de nazorg wat te wensen overlaat.
Ze vroeg dus of ik hem kende maar nee dus. Ik heb wel even op hem gegoogeld en kwam wisselende reacties tegen (lijkt op CM, geen diploma's, heel goede adviezen, positieve benadering) ook van zijn website wordt ik niet heel veel wijzer.
Nu is mijn vraag dus heeft iemand hier ervaringen met hem en zo ja wat kan ze aan hulp verwachten?
Ik vraag het namens haar omdat zij momenteel geen internet heeft.

- dagmar88
- Zeer actief
Re: Iemand bekend met de hondenfluisteraar Norbert?
Iemand die zichzelf een hondenfluisteraar noemt zou ik al niet naartoe gaan.
Doe maar iemand met diploma's.
Doe maar iemand met diploma's.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik zou toch gewoon van tevoren even van hemzelf willen horen hoe duur hij is, en wat dan de tegenprestatie is. Een soort 'intakgesprek' zeg maar... toch??
Daarbij zou ik kiezen voor een gedragstherapeut die is aangesloten bij..
of voor iemand die ik kreeg aanbevolen door een ander waar ik veel vertrouwen in heb.
Dit klinkt mij teveel "ik doe CM na en vang daar geld voor".
Suzanne
Daarbij zou ik kiezen voor een gedragstherapeut die is aangesloten bij..
Dit klinkt mij teveel "ik doe CM na en vang daar geld voor".
Suzanne
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Niet weer 1
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Papiertjes zeggen mij helemaal niks, geef mij maar iemand met bakken ervaring en die zich bewezen heeft.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
joeyophof
- Zeer actief
Toevallig zag ik het vorige week ook, mensen hier in de buurt hadden een afspraak met hem. Heb hun reactie nog niet gehoord.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Zachtjes praten tegen je hond is al snel fluisteren 
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik zou voor een probleem zoals van jouw vriendin iemand zoeken die met dat probleem de nodige ervaring heeft. Kom je toch al snel uit op een gedragstherapeut met de benodigde diploma's. Ik geloof niet zo in de mensen die beweren een 'hondenfluisteraar' te zijn op hun website, laat het ze eerst maar eens bewijzen! Zeker voor 80-85 euro per uur, dat zijn toch behoorlijke tarieven!!!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Tja ik hecht neit zoveel aan een papiertje. Zie ook zeer slechte voorbij komen (Tinley)
met een papiertje.
met een papiertje.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hier net zo met dat papiertje kun je soms ook je reet afvegen als ik het soms hoor.malinois schreef:Papiertjes zeggen mij helemaal niks, geef mij maar iemand met bakken ervaring en die zich bewezen heeft.
Goed is goed.
Bij mij ook geen ellenlange /maanden lange sessies met koekkies , gewoon eerlijk en snel zoals het bij een hond in zijn systeem zit.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Die luisterd wat de hond voor ondebouwing heeft voor zijn gedrag.?Kruimel53 schreef:Ik heb liever een hondenluisteraar

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
85 eurie per uur valt wel mee hoor .
na kosten mag hij ook wel een redelijk loon verdienen.
na kosten mag hij ook wel een redelijk loon verdienen.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Klinkt wel een beetje snobbistisch en elitair.Tara schreef:Die hondenfluisteraar heet Nórbert.
Dat vind ik al meteen dubieus.
Maar hij zal die niet zelf gekozen hebben of wel.?

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Heel eerlijk heb ik ook wat met zulke namen heel onterecht ik weet het.Tara schreef:Dat doet er helemaal niet toe.bouvierpoedel schreef:Klinkt wel een beetje snobbistisch en elitair.Tara schreef:Die hondenfluisteraar heet Nórbert.
Dat vind ik al meteen dubieus.
Maar hij zal die niet zelf gekozen hebben of wel.?
Hij heet Norbert, en dat is al argument genoeg om verder te kijken.![]()
Je stemt toch ook niet op iemand die Diederik of Tofik heet? Dat zijn namen voor een teckel en een saluki.
Maar Gert-Jan en dergelijk ook een afknappert.
Trouwens een klant van mij [ jurist ] heeft zijn bouvier Darius genoemd ,ook om jezelf te bescheuren.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Yep dit dusbouvierpoedel schreef:Hier net zo met dat papiertje kun je soms ook je reet afvegen als ik het soms hoor.malinois schreef:Papiertjes zeggen mij helemaal niks, geef mij maar iemand met bakken ervaring en die zich bewezen heeft.
Goed is goed.
Bij mij ook geen ellenlange /maanden lange sessies met koekkies , gewoon eerlijk en snel zoals het bij een hond in zijn systeem zit.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
hihi, mijn boekhouder heet Norbert, zeer vrije vogel 
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ach in principe als hij het bij fluisteren houd zal het geen kwaad kunnen.
Je zal het voelen in de knip,ben je weer een ervaring rijker.
Je zal het voelen in de knip,ben je weer een ervaring rijker.
-
Bmamavan2
- Zeer actief
Oke hoe die goeie man heet maakt niet zo heel veel uit al was het peter jan of jan willem ofzo.
Haar vraag, en ik ben nu ook eigenlijk wel benieuwd, heeft er iemand ervaringen met deze man en zijn methodes?
Zal mijn vriendin echt geholpen worden of wordt haar alleen maar haar zuur verdiende geld uit de zak geklopt?
Ikzelf lees op internet namelijk verschillende dingen, positieve maar ook minder positieve dingen als "na drie uur praten weet je nog niet veel meer maar ben je wel 250 euro armer" , "bij onze hond durfde hij niet eens naar binnen" , en zelfs een verhaal van een vrouw wier gedrag van haar hond zo veranderd was dat hij opeens haar aanviel (daar was voor zijn bezoek dus geen sprake van). Ook de nazorg schijnt niet zo geweldig te zijn.
Bij een gewone club kan ze niet trainen met haar hond (is er al bij twee vriendelijk verzocht niet meer te komen)en een GT is nog haar enige optie want anders zal ze de hond weg moeten doen.
Ik ben al eens verder aan het kijken en ik denk dat er in brabant/noord limburg voldoende goede GT's zitten die haar voor minder geld veel beter zouden kunnen helpen, wat jullie?
Ik zag ook dat de uitlaatservice "gaat ie mee" uit Eindhoven gedragstherapie geeft?
Kent iemand dat toevallig?
Haar vraag, en ik ben nu ook eigenlijk wel benieuwd, heeft er iemand ervaringen met deze man en zijn methodes?
Zal mijn vriendin echt geholpen worden of wordt haar alleen maar haar zuur verdiende geld uit de zak geklopt?
Ikzelf lees op internet namelijk verschillende dingen, positieve maar ook minder positieve dingen als "na drie uur praten weet je nog niet veel meer maar ben je wel 250 euro armer" , "bij onze hond durfde hij niet eens naar binnen" , en zelfs een verhaal van een vrouw wier gedrag van haar hond zo veranderd was dat hij opeens haar aanviel (daar was voor zijn bezoek dus geen sprake van). Ook de nazorg schijnt niet zo geweldig te zijn.
Bij een gewone club kan ze niet trainen met haar hond (is er al bij twee vriendelijk verzocht niet meer te komen)en een GT is nog haar enige optie want anders zal ze de hond weg moeten doen.
Ik ben al eens verder aan het kijken en ik denk dat er in brabant/noord limburg voldoende goede GT's zitten die haar voor minder geld veel beter zouden kunnen helpen, wat jullie?
Ik zag ook dat de uitlaatservice "gaat ie mee" uit Eindhoven gedragstherapie geeft?

- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Inderdaad, ik heb ervaring met iemand van Tinley. Ik was 110 euro kwijt, en nazorg?? Ze reageerde totaal niet op mijn mailtjes, en dat was niet de afspraakvosse schreef:Tja ik hecht neit zoveel aan een papiertje. Zie ook zeer slechte voorbij komen (Tinley)
met een papiertje.
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
hij is vorig jaar bij ons geweest. en ons is het heel erg tegen gevallen.
zijn methode is op zich wel goed hoor maar hij legt zeer slecht uit doet het wel voor maar laat het je dan daarna niet zelf doen waardoor hij dus geen aanwijzingen kan geven wat je nog anders moet doen.
als je na een week of 3 dan nog steeds tegen een deel van het probleem aanloopt en je terug contact met hem opneemt zegt hij gewoon doodleuk dat hij maar 1 keer langs komt en dat hij dan al zijn kennis met je heeft gedeeld.
dan kan je nog beter met arvid van putten aan de slag gaan die beviel ons veel beter
zijn methode is op zich wel goed hoor maar hij legt zeer slecht uit doet het wel voor maar laat het je dan daarna niet zelf doen waardoor hij dus geen aanwijzingen kan geven wat je nog anders moet doen.
als je na een week of 3 dan nog steeds tegen een deel van het probleem aanloopt en je terug contact met hem opneemt zegt hij gewoon doodleuk dat hij maar 1 keer langs komt en dat hij dan al zijn kennis met je heeft gedeeld.
dan kan je nog beter met arvid van putten aan de slag gaan die beviel ons veel beter
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik denk dat je in het geval van iemand die zichzelf hondenfluisteraar noemt je conclussie kan trekken.Bmamavan2 schreef:Oke hoe die goeie man heet maakt niet zo heel veel uit al was het peter jan of jan willem ofzo.
Ik zou gewoon goed rond kijken. Zeker als het echt om een heel moeilijke hond waarbij het practisch de laatste optie is gewoon gaan kijken naar wat echt past. En vooral niet over 1 nachteis gaan.
Ik denk dat wat je bekeken hebt in braband/Limburg iig de moeite waard is om te bespreken met de vriendin. Goed van je dat je dit doet trouwens.
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
een goeie trainer in brabant kan ik je ook nog wel aanraden.
dat is hondentraining kruisland. onze hondagressieve hond was daar gewoon welkom in de groepsles want hun motto met prive les leert de hond niet met andere honden omgaan. priveles is ook mogelijk als het goed is.
dat is hondentraining kruisland. onze hondagressieve hond was daar gewoon welkom in de groepsles want hun motto met prive les leert de hond niet met andere honden omgaan. priveles is ook mogelijk als het goed is.
-
Bmamavan2
- Zeer actief
Bedankt voor de reacties!
Ik kijk even voor haar verder aangezien ze momenteel zonder internet zit.
Ik meen dat ze die afspraak een tijd geleden telefonisch heeft gemaakt omdat iemand van een cursus haar die informatie gaf (ws. dus via internet).
Nu viel het mij op dat ik hem hier ook wel eens bij de advertenties onderaan op de pagina langs zie komen dus eerst dacht, daar doet ze dus goed aan.
Tot ze vorige week dus aangaf wat ze er voor moest betalen (had ik eerst niet gevraagd) en dat het voor haar momenteel veel geld is.
Toen dacht ik, kijk toch eens even verder en toen kwam ik dus verscheidene, ook minder positieve reacties tegen.
Ook het feit dat hij maar 1 sessie van een uur of 2/3 lijkt te doen en verder niks staat me wat tegen.
Mijn vriendin heeft een schat van een hond zoalng hij geen andere honden ziet. Dat probleem zit er al behoorlijke tijd en wordt van kwaad naar erger en zal dus niet 1.2.3. op te lossen zijn ben ik bang. Daarbij wordt zij dus ook steeds onzekerder wat de hond goed merkt. Ze zat bij een club maar daar is ze al een paar keer flink het veld overgesleurd en veroorzaakte haar gemuilkorfde hond toch wat problemen. Dus werd ze verzocht terug te komen als ze hem beter onder controle had.
Ik vindt het heel sneu en herken haar verhaal helaas van onze vorige hond, vandaar dat ik wil dat ze goed geholpen wordt. Tegenwoordig vindt er gelukkig steeds betere begeleiding van dit soort honden plaats dan toen wij de onze hadden.
Ik kijk even voor haar verder aangezien ze momenteel zonder internet zit.
Ik meen dat ze die afspraak een tijd geleden telefonisch heeft gemaakt omdat iemand van een cursus haar die informatie gaf (ws. dus via internet).
Nu viel het mij op dat ik hem hier ook wel eens bij de advertenties onderaan op de pagina langs zie komen dus eerst dacht, daar doet ze dus goed aan.
Tot ze vorige week dus aangaf wat ze er voor moest betalen (had ik eerst niet gevraagd) en dat het voor haar momenteel veel geld is.
Toen dacht ik, kijk toch eens even verder en toen kwam ik dus verscheidene, ook minder positieve reacties tegen.
Ook het feit dat hij maar 1 sessie van een uur of 2/3 lijkt te doen en verder niks staat me wat tegen.
Mijn vriendin heeft een schat van een hond zoalng hij geen andere honden ziet. Dat probleem zit er al behoorlijke tijd en wordt van kwaad naar erger en zal dus niet 1.2.3. op te lossen zijn ben ik bang. Daarbij wordt zij dus ook steeds onzekerder wat de hond goed merkt. Ze zat bij een club maar daar is ze al een paar keer flink het veld overgesleurd en veroorzaakte haar gemuilkorfde hond toch wat problemen. Dus werd ze verzocht terug te komen als ze hem beter onder controle had.
Ik vindt het heel sneu en herken haar verhaal helaas van onze vorige hond, vandaar dat ik wil dat ze goed geholpen wordt. Tegenwoordig vindt er gelukkig steeds betere begeleiding van dit soort honden plaats dan toen wij de onze hadden.

- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
http://www.packleader.nl/
Van deze meneer heb ik wel goede verhalen gehoord.
Van deze meneer heb ik wel goede verhalen gehoord.

- canisia meissie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): schotse herder langhaar, Harzer fuchs
- Contacteer:
Wij hebben Norbert ook hier thuis gehad. Na een praatje samen (Rudy was in de auto zodat we rustig konden praten wat ik wilde bereiken met Rudy) heb ik Rudy uit de auto gehaald en in de tuin gezet met de tuindeur dicht. Ik moest naar buiten ben gauw omgelopen of ik kon horen of hij iets deed met Rudy maar hoorde alleen de deur open gaan en zeggen niet bang zijn en na een paar min kwam hij met Rudy naar buiten. Op zich vond ik dit wel raar omdat Rudy nooit zomaar mensen binnenlaat. Met andere honden paseren ging Rudy tekeer heel voorzichtig zorgde Norbert ervoor dat Rudy ging liggen en toen was het gelijk over ook. 1 keer heeft Rudy hem een goede hap gegeven toen zijn echte rivaal eraan kwam maar ook dat ging na een paar keer heen en weer lopen goed.
Daarna moest ik zelf met Rudy aan de slag en toen nam hij zijn hond uit de auto en dat ging wonderbaarlijk goed. Na 3 weken is Norbert terug gekomen en zag dat Rudy heel erg veranderd was en ik heb dat zelfs niet hoeven te betalen.
Als ik Rudy aan andere honden wil laten wennen moet ik gewoon met de persoon en hond meelopen en na een paar min geef hij het op of ik moet ( als een pup nog niet zo lekker meeloop aan de lijn) Rudy neerleggen naar de pup laten kijken wel moet ik er bij op de grond zijn en hem goed vasthouden tot de pup bij zijn neus is en hij kan snuffelen als hij eenmaal goed geroken heeft gaat het goed. Klinkt heel raar maar werkt super bij hem. Rudy heeft hierbij wel een muilkorf om omdat ik te bang ben dat hij gaat bijten. Hij heeft overigens altijd een muilkorf om zodat andere mensen net iets meer afstand houden van hem.
De gedragtherapeuten hebben allemaal gezegt afleiden, dat werkt bij hem niet ook een rukje aan de riem werk niet want dan reageerd hij zich af op mij als hij geen muilkorf omheeft.
Ik ben wel blij geweest met de hulp van hem maar ik hoor ook andere verhalen.
Daarna moest ik zelf met Rudy aan de slag en toen nam hij zijn hond uit de auto en dat ging wonderbaarlijk goed. Na 3 weken is Norbert terug gekomen en zag dat Rudy heel erg veranderd was en ik heb dat zelfs niet hoeven te betalen.
Als ik Rudy aan andere honden wil laten wennen moet ik gewoon met de persoon en hond meelopen en na een paar min geef hij het op of ik moet ( als een pup nog niet zo lekker meeloop aan de lijn) Rudy neerleggen naar de pup laten kijken wel moet ik er bij op de grond zijn en hem goed vasthouden tot de pup bij zijn neus is en hij kan snuffelen als hij eenmaal goed geroken heeft gaat het goed. Klinkt heel raar maar werkt super bij hem. Rudy heeft hierbij wel een muilkorf om omdat ik te bang ben dat hij gaat bijten. Hij heeft overigens altijd een muilkorf om zodat andere mensen net iets meer afstand houden van hem.
De gedragtherapeuten hebben allemaal gezegt afleiden, dat werkt bij hem niet ook een rukje aan de riem werk niet want dan reageerd hij zich af op mij als hij geen muilkorf omheeft.
Ik ben wel blij geweest met de hulp van hem maar ik hoor ook andere verhalen.