IddYai schreef:Ik heb het idee dat je heel erg af gaat op het uiterlijk van een hond. Ik kan je zeggen: Niet doen! Kijk wat voor karakter je aanspreekt, wat je zoekt in een hond. Een hond kan er nog zo mooi uitzien, maar als het niet klikt qua karakter hebben jullie beide geen leuke tijd samen.ThaBrain schreef:Wij vonden een hovawart qua uiterlijk lijken op een rottweiler, maar dan een wat vriendelijkere vorm
Een herder hebben we niet zo veel mee omdat we niet zoveel hebben met het uiterlijk.
Gunther lijkt mij in ieder geval wel een leukerdik zal het er hier eens over hebben. We hebben opzich geen haast met het nemen van een hond
Als we een hond nemen, gaan we er wel volledig voor. ' s ochtends een wandeling van minimaal een half uur. In de middag de uitlaatservice. In de avond minimaal 1 wandeling van een uur, en waarschijnlijk nog een wandelingetje voor het naar bed gaan. In de weekenden is er tijd om meer te doendaarnaast nemen we natuurlijk ook tijd om hem/haar dingen te leren en te spelen

Er zijn al een aantal rassen voorbij gekomen die qua karakter aan jullie wensen (kunnen) voldoen, maar jullie lijken een voorkeur te hebben voor rassen die qua karakter helemaal niet zijn wat jullie willen