Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slecht eten, verwend?'

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

DogDalton
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
Aantal honden: 5

Slecht eten, verwend?'

Ongelezen bericht door DogDalton »

Viento en Kid staan al een behoorlijke tijd op Cavom waar ze het heel goed op doen. Ze aten altijd met smaak hun bak leeg maar nu dus niet meer. Ik ben bang dat ik ze verwend heb met vlees door hun brokken heen te doen. Toen Tanja hier kwam en later Aitana ben ik vlees door hun brokken gaan doen omdat ze wat moesten aankomen in gewicht. De laatste tijd at Tanja alleen het vlees uit de bak en de brokken liet ze staan. Ben toen gestopt met het vlees maar nu eten ze dus hardstikke slecht, ze laten de helft van de tijd gewoon hun bak staan, dus ook Viento en Kid die voorheen wel gewoon de droge brok aten. Ik word er bloednerveus van, Tanja was zo mooi op gewicht en windhonden hebben al niet zoveel bij te zetten.
Ben eigenlijk een beetje aan het zoeken wat ik moet doen, gewoon stug volhouden of overgaan op andere brokken?
Afbeelding
Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Aantal honden: 2

Re: Slecht eten, verwend?'

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Overgaan op vlees geen optie?
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
DogDalton
Zeer actief

Sanne&Bo schreef:Overgaan op vlees geen optie?
1 of 2 dagen in de week zou kunnen maar helemaal wil ik niet.
Ben een beetje aan het twijfelen, want wat als ik nu overga op ander voer en ze willen dat ook weer niet?
Gewoon volhouden met dit voer zou kunnen maar loop wel het risico dat ze dan weer heel erg af gaan vallen.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

idd, of vlees erdoor blijven doen? mijn honden zouden ook niet elke dag hetzelfde eten en die eten vers ipv die saaie droge brokken.
Afbeelding
Sanne&Bo
Zeer actief

Ik zou zelf gewoon volhouden. Op een gegeven moment krijgen ze toch honger zou je zeggen...

Waarom wil je niet helemaal overgaan op vlees, als ik vragen mag?
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

DogDalton schreef:
Ben een beetje aan het twijfelen, want wat als ik nu overga op ander voer en ze willen dat ook weer niet?
Gewoon volhouden met dit voer zou kunnen maar loop wel het risico dat ze dan weer heel erg af gaan vallen.
maar wat wil je dan eigenlijk? dat ze lekker eten of iets door hun strot drukken dat ze helemaal niet lekker vinden? dat zou ik mijn honden niet an willen doen hoor. ik eet lekker, dus zij ook.
Afbeelding
Sanne&Bo
Zeer actief

Bo kreeg ook brokken, mutrochoice at ze bijna niet, farmfood slecht.
Ze vond t gewoon niet lekker, nu krijgt ze KVV en eet ze echt binnen 10 sec dr bak leeg.
Ik vond t eerst ook niks, maar ik ben zo blij met die keus!
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik wissel een aantal soorten af inderdaad. Ik koop meestal 15 kilo cavom, lukkullus, of marcus muhle. Ik zag net weer een andere brok op zooplus, zonder granen, alleen staat die niet op de brokkenvergelijkingssite, maar die kan ik ook eens proberen. Het liefst zonder granen of iig zonder tarwe, maar op cavom doen ze het ook goed. Ik maak dan wel de zak op, maar de nieuwe zak is dan weer een ander soortje. Hier doen ze het er prima op. Cavom heeft trouwens wel wat meer caloriëen dan andere brokken dus die geef ik nu met mate.

En ik voer ook smuldier en barfhapjes zoals runderkraakbeen ed. Dat doe ik om de dag, als ik elke dag vlees erbij geef, laten ze het staan. Ik hou zelf wel van afwisselen dus dat komt goed uit. Want hier zouden ze het ook laten staan als ik echt alleen maar één soort brok zou geven. Nou ja, uiteindelijk gaan ze wel weer eten natuurlijk maar ik wil graag dat ze met smaak eten. En dan is afwisselen voor mij de oplossing. Soms doe ik er ook etensresten van ons bij. Soms doen we een frolic-dagje en dan neem ik ook frolic mee naar het park, die gooi ik dan gewoon in het gras, vinden ze leuk. En ik kijk vaak in de supermarkt naar afgeprijsd vlees, kun je soms voor heel weinig mooie stukken voor ze meenemen. Ik heb ook wat kieskeurige eters maar zo merk je er weinig van.
DogDalton
Zeer actief

Hutsje schreef:
DogDalton schreef:
maar wat wil je dan eigenlijk? dat ze lekker eten of iets door hun strot drukken dat ze helemaal niet lekker vinden? dat zou ik mijn honden niet an willen doen hoor. ik eet lekker, dus zij ook.
Tuurlijk wil ik dat ze lekker eten maar wat ik niet snap is dat ze het voorheen wel met smaak aten en nu niet meer. Vraag me dan gewoon af of ze dan niet een beetje verwend zijn door het vlees.
En vlees er doorheen doen is ook geen probleem alleen is het zo dat Tanja het vlees er tussen uit pakt en de brokken dan laat staan. Die ik dan vervolgens weer weg kan gooien omdat ze helemaal nat zijn geworden.
Afbeelding
Sanne&Bo
Zeer actief

Waarschijnlijk wachten ze liever op de dagen dat ze wel vlees krijgen ;)
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

DogDalton schreef:
Hutsje schreef:
DogDalton schreef:
Tuurlijk wil ik dat ze lekker eten maar wat ik niet snap is dat ze het voorheen wel met smaak aten en nu niet meer. Vraag me dan gewoon af of ze dan niet een beetje verwend zijn door het vlees.
En vlees er doorheen doen is ook geen probleem alleen is het zo dat Tanja het vlees er tussen uit pakt en de brokken dan laat staan. Die ik dan vervolgens weer weg kan gooien omdat ze helemaal nat zijn geworden.
Ik snap dan weer niet dat je dat niet snapt, als jij mag kiezen tussen een droge aardappel of een lekker gebakken biefstukje kies je toch ook niet voor die droge aardappel ?
Geef gewoon kvv als ze dat lekker vinden, waarom ze iets door de strot douwen wat ze niet lekker vinden en dus laten staan ?
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ik hoor weleens van mensen die een klein beetje jus of bouillon over de brokjes doen waardoor de honden het wél lusten.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

En anders probeer je toch gewoon een keer een andere brok? Verandering van spijs doet eten!
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Ik heb dus precies hetzelfde. Sinds kort op Cavom en mijn teefje weigert dit te eten. :ugh:
Tot nu toe heeft ze dan gewoon pech en haal ik het weg en meestal eet ze uiteindelijk dan met veel moeite.
Ik twijfel ook of ik zal doorgaan of een andere brok voor haar zal halen.
Afbeelding
DogDalton
Zeer actief

Slecht eten, verwend?'

Ik denk dat ik ook gewoon een andere brok ga proberen.
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Ik heb net voer van een vriendin meegenomen, namelijk Meadowfield, heb het aan mijn teefje gegeven en ook dat moest ze niet. Bij mij is het toch de schijnzwangerschap die het m doet.
Dus ze heeft pech, ze kan Cavom eten en anders heeft ze honger. :F:
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Als je niet op vlees over wil gaan zou ik een keer andere brokken proberen en kijken of je tussendoor mss niet veel geeft, waardoor ze niet zoveel honger hebben. Lotus vond bijv de RC vanuit de fokker niks, maar op Biofood is ze nog steeds niet uitgekeken. Nu heeft ze een weekje vlees gegeten en ik merk dat ze dan ook echt weer met smaak aanvalt op een bak brokken.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Joera
Zeer actief

Biofood vind ik ook een goede :ok:
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Niet intrappen hoor Tamara! Windhonden zijn vaak echte miemels als het op eten aankomt, ik zou onbeperkt brokken neerzetten, dan nemen ze wel wat ze willen...

Daarbij is Cavom vette brok en zet best snel aan, vergeet niet dat ze slank horen te zijn en dat alles wat ze binnen krijgen zo goed als meteen naar verbanding gaat ipv vetopslag..

Wat ik bij Danne wel lang achtereen wel doe is 's avonds een portie vette smuldier met een bekertje brok

Ik had hier ook altijd onbeperkt brok staan, maar omdat Lilo er na haar castratie moddervet door werd ben ik ermee gestopt en krijgen ze gewoon vaker op een dag eten
DogDalton
Zeer actief

Kit schreef:Niet intrappen hoor Tamara! Windhonden zijn vaak echte miemels als het op eten aankomt, ik zou onbeperkt brokken neerzetten, dan nemen ze wel wat ze willen...

Daarbij is Cavom vette brok en zet best snel aan, vergeet niet dat ze slank horen te zijn en dat alles wat ze binnen krijgen zo goed als meteen naar verbanding gaat ipv vetopslag..

Wat ik bij Danne wel lang achtereen wel doe is 's avonds een portie vette smuldier met een bekertje brok

Ik had hier ook altijd onbeperkt brok staan, maar omdat Lilo er na haar castratie moddervet door werd ben ik ermee gestopt en krijgen ze gewoon vaker op een dag eten

Ik laat het hier ook gewoon staan en af en toe nemen ze dan een hapje, denk dat ik ze tijdens de laatste maaltijd dan wat smuldier erbij geef.
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Kit schreef:Niet intrappen hoor Tamara! Windhonden zijn vaak echte miemels als het op eten aankomt, ik zou onbeperkt brokken neerzetten, dan nemen ze wel wat ze willen...

Guapa is dan wel geen windhond, maar ook zij is zo een miemel met eten
vanaf dat er iets onder doe (maakt niet uit wat, al is het koffie :piew: ) en de dag er op zijn de brokken droog eet ze met hele lange tanden en omdat ze van mij moet (Guapa ETEN!)
Guapa heeft vorig jaar half december (2011) tot begin februari 2012 zo goed als niet gegeten en dat allemaal puur omdat wij midden in een verhuis zaten en Darko en Zena toen samen in 1 ren zaten en ik er bij bleef staan met eten (Zena heeft voedsel agressie en jänta en guapa waren loops dus die konden niet bij Darko) achteraf kon alles weer apart en moest ik er niet meer bij blijven staan en weigerde Guapa om te eten, ik denk dat ze 150gr brok per dag at :piew:
het enige waar Guapa een moord voor doet is brood :piew: dan mag ze bij wijze van 5kg brok gegeten hebben, geef haar een boterham/sandwiche/pistoles/stokbrood, dat gaat er nog met gemak in :piew:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”