Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
sTefaniA schreef:
Dus als iemand mij persoonlijk de keuze gaf om alle wilde exoten in gevangenschap een roze spuit te geven met de garantie dat de exemplaren in het wild niet meer opgejaagd, gevangen of uitgeroeid worden, dan hoef ik daar niet eens over na te denken.
denk je niet dat dan juist de exemplaren in het wild weer meer gevaar gaan lopen
lijkt mij een logisch gevolg van de door jou voorgestelde en in mijn ogen belachelijk vergaande maatregel.
Moet ik het spellen voor je? Of wat groter zetten? Ik gaf een hypothetisch ideaalbeeld weer. Ik begrijp heus wel dat als de kweek in gevangenschap wegvalt, de wilde dieren meer gevaar lopen. Daarom had ik er die garantie bij gezet omdat in zo'n geval mij het leven van een paar gevangen dieren meer waard is dan toekomstige wilde populaties.
Neemt niet weg dat mensen in de eerste plaats zouden moeten stoppen met alles als huisdier te willen. Of als ornamentje in de tuin.
Wat heb je eigenlijk aan al die beesten crutz? Je zal het wel erg druk hebben als ik je zo hoor, werken en trainen enzo. Kan je je ooit een dag in de tuin zetten en gewoon kijken naar alles? Of moeten die 16 werkhonden niet uit en getraind worden?
Ik praat hier wel vanuit mezelf, dat zal ik er maar bij zetten voor ik beschuldigd word van persoonlijke aanvallen. Ik geniet graag van dingen. Ik trek graag een uur of drie uit voor iets. Per dag ben ik bijvoorbeeld al minimum 3u bezig met het aquarium. Gewoon omdat ik graag de tijd neem voor mijn dieren. Ik kijk graag naar ze. Ik hou ze in de gaten, kijk wat ze doen, kijk of ze groeien en gezond zijn, en of ze semi natuurlijk gedrag vertonen zoals baltsen en kleurveranderingen.
Dus ik vraag me nu oprecht af. Wat heb je aan zeven roofdierverblijven en een stuk of 20 honden. Komen die allemaal aan quality time toe of hoeft dat niet? Gewoon voer verstoppen bij de roofdieren en dan verder met het volgende verblijf? Is dat leuk? Ik zou het voor mezelf maar niks vinden. Ik twijfel nog over een voliere voor de pietjes. Maar daar begin ik niet aan als ik gewoon elke dag wat voer erin gooi en water ververs, en een keer op de week alles uitschoffelen. Ik zou daar persoonlijk geen plezier van hebben. Ik zou er alle dagen voor zitten en uren kijken naar de pietjes. Ik zou manieren zoeken om leuke voerdingetjes te maken, of nestkasten voor bepaalde soorten, ik zou dan ook zoeken naar bijvoorbeeld de meest geschikte planten enzovoort.
Ik zou er veel tijd in stoppen omdat ik dat leuk vind. Een dier waar ik niet naar moet kijken vind ik niet leuk. En heel veel dieren die veel tijd nodig hebben, daar heb ik de tijd dan weer niet voor.
Worden die vissen daar nou echt gelukkig van?
Als Niko morgen buiten in een roedel kon leven met goed vreten en een warm plekje om te liggen, zou hij me geen blik meer waardig gunnen
Niet alles wordt blij van heul veel liefde en aai.
Carmen, ik vraag me oprecht af waarom jij zoveel tekst en uitleg geeft en dat keer op keer. Aan wie ben je dat schuldig? Niemand lijkt mij. En het heeft ook helemaal geen zin. De meningen staan vast en gaan niet veranderen als ik dat zo allemaal lees. En dat mag en kan. Waarom niet. Maar jij bent niemand tekst en uitleg schuldig in hoe jij dingen thuis doet met de honden en de andere dieren en je relatie en weet ik veel wat nog meer. Als mensen prive dingen willen weten van anderen, kopen ze maar een story of weekend.
dogo4ever schreef:Carmen, ik vraag me oprecht af waarom jij zoveel tekst en uitleg geeft en dat keer op keer. Aan wie ben je dat schuldig? Niemand lijkt mij. En het heeft ook helemaal geen zin. De meningen staan vast en gaan niet veranderen als ik dat zo allemaal lees. En dat mag en kan. Waarom niet. Maar jij bent niemand tekst en uitleg schuldig in hoe jij dingen thuis doet met de honden en de andere dieren en je relatie en weet ik veel wat nog meer. Als mensen prive dingen willen weten van anderen, kopen ze maar een story of weekend.
dogo4ever schreef:Carmen, ik vraag me oprecht af waarom jij zoveel tekst en uitleg geeft en dat keer op keer. Aan wie ben je dat schuldig? Niemand lijkt mij. En het heeft ook helemaal geen zin. De meningen staan vast en gaan niet veranderen als ik dat zo allemaal lees. En dat mag en kan. Waarom niet. Maar jij bent niemand tekst en uitleg schuldig in hoe jij dingen thuis doet met de honden en de andere dieren en je relatie en weet ik veel wat nog meer. Als mensen prive dingen willen weten van anderen, kopen ze maar een story of weekend.
sTefaniA schreef:
Dus als iemand mij persoonlijk de keuze gaf om alle wilde exoten in gevangenschap een roze spuit te geven met de garantie dat de exemplaren in het wild niet meer opgejaagd, gevangen of uitgeroeid worden, dan hoef ik daar niet eens over na te denken.
denk je niet dat dan juist de exemplaren in het wild weer meer gevaar gaan lopen
lijkt mij een logisch gevolg van de door jou voorgestelde en in mijn ogen belachelijk vergaande maatregel.
Moet ik het spellen voor je? Of wat groter zetten? Ik gaf een hypothetisch ideaalbeeld weer. Ik begrijp heus wel dat als de kweek in gevangenschap wegvalt, de wilde dieren meer gevaar lopen. Daarom had ik er die garantie bij gezet omdat in zo'n geval mij het leven van een paar gevangen dieren meer waard is dan toekomstige wilde populaties.
Neemt niet weg dat mensen in de eerste plaats zouden moeten stoppen met alles als huisdier te willen. Of als ornamentje in de tuin.
Wat heb je eigenlijk aan al die beesten crutz? Je zal het wel erg druk hebben als ik je zo hoor, werken en trainen enzo. Kan je je ooit een dag in de tuin zetten en gewoon kijken naar alles? Of moeten die 16 werkhonden niet uit en getraind worden?
Ik praat hier wel vanuit mezelf, dat zal ik er maar bij zetten voor ik beschuldigd word van persoonlijke aanvallen. Ik geniet graag van dingen. Ik trek graag een uur of drie uit voor iets. Per dag ben ik bijvoorbeeld al minimum 3u bezig met het aquarium. Gewoon omdat ik graag de tijd neem voor mijn dieren. Ik kijk graag naar ze. Ik hou ze in de gaten, kijk wat ze doen, kijk of ze groeien en gezond zijn, en of ze semi natuurlijk gedrag vertonen zoals baltsen en kleurveranderingen.
Dus ik vraag me nu oprecht af. Wat heb je aan zeven roofdierverblijven en een stuk of 20 honden. Komen die allemaal aan quality time toe of hoeft dat niet? Gewoon voer verstoppen bij de roofdieren en dan verder met het volgende verblijf? Is dat leuk? Ik zou het voor mezelf maar niks vinden. Ik twijfel nog over een voliere voor de pietjes. Maar daar begin ik niet aan als ik gewoon elke dag wat voer erin gooi en water ververs, en een keer op de week alles uitschoffelen. Ik zou daar persoonlijk geen plezier van hebben. Ik zou er alle dagen voor zitten en uren kijken naar de pietjes. Ik zou manieren zoeken om leuke voerdingetjes te maken, of nestkasten voor bepaalde soorten, ik zou dan ook zoeken naar bijvoorbeeld de meest geschikte planten enzovoort.
Ik zou er veel tijd in stoppen omdat ik dat leuk vind. Een dier waar ik niet naar moet kijken vind ik niet leuk. En heel veel dieren die veel tijd nodig hebben, daar heb ik de tijd dan weer niet voor.
Worden die vissen daar nou echt gelukkig van?
Als Niko morgen buiten in een roedel kon leven met goed vreten en een warm plekje om te liggen, zou hij me geen blik meer waardig gunnen
Niet alles wordt blij van heul veel liefde en aai.
Natuurlijk want die staan in de huiskamer en van kijken van het baasje worden ze gelukkig net als 3 uur met je poten in die bak zitten wroeten.
Word tijd om de dierenpolitie op Carmen af te sturen of een Huis vol dieren.
Staat Carmen daarin dan.?
*rent naar de kiosk*
Wat een lief compliment dat ik zo'n atleet ben met bijbehorend goddelijke lichaam.
Schijnbaar kun je hier beter zeggen dat iemand een luie neger is dan iemand aanraden om google chrome te gebruiken omdat er veel onnodige taalfouten gemaakt worden.
Valerie schreef:Schijnbaar kun je hier beter zeggen dat iemand een luie neger is dan iemand aanraden om google chrome te gebruiken omdat er veel onnodige taalfouten gemaakt worden.
en dan heb ik het nog maar helemaal niet over enige kritiek op modjes
Valerie schreef:Schijnbaar kun je hier beter zeggen dat iemand een luie neger is dan iemand aanraden om google chrome te gebruiken omdat er veel onnodige taalfouten gemaakt worden.
bouvierpoedel schreef:[qu
Misschien lukt het met alleen je grote poten ,maar je dikke vette kont is toch echt een handicap schatje.
Gaat hem niet worden .
Voorlopig heb ik, na 9 kilo eraf, weer een divine bipsje
Waarmee ik dat skelet dat Kees heet er makkelijk uitren Heupwiegend en wel
Jezus 9 kilo vet aan je kont kwijt.
Heb je die kont nu niet achter je knieén hangen.?
Wel makkelijk met schijten hang je gewoon een flapbil aan iedere kant van de pot.
massam schreef:mensen aanvallen, mening geven.. wie zal het zeggen. voorlopig vind ik dat dit een interessante discussie is en nog erg tam voor HF begrippen. volgens mij wordt er zoals altijd redelijk gechargeerd maar niet echt gemeen geknepen richting TS zeg maar. niks wat betreft de forumregels niet mag. en ook nog ontopic!
Nou.... ik vind dat er behoorlijk stekend gereageerd wordt naar TS, maar wie ben ik. Ze wordt nogal ongefundeerd beschuldigd van nogal wat dingen.
massam schreef:met een paar man op een forumlid duiken met aparte uitspraken, gezeur over de grammatica etc is op de man spelen. en dat is wél tegen de forumregels.
Ik heb al gezegd dat het flauw van me was.
massam schreef:ik vind dat het allemaal nog best heel netjes gaat. alleen het over in dit geval toots praten dat ze achterlijk is , niet kan schrijven etc vind ik oprécht vervelend. dus voor de evt. klagers in dit topic: hand in eigen boezem. zéker voor de mensen die normaal gráág mee tikken uitdelen en nu doordat ze het met TS eens zijn ineens de moraalridder uithangen. hééél onoprecht.
Ik weet niet op wie je doelt maar ik voel me iig niet aangesproken
massam schreef:
kijk gewoon objectief en zie dat dit topic helemaal niet zo heftig is. en let een beetje op als je de behoefte krijgt een lid op haar verstandelijk vermogen of taalkundigheid aan te spreken.
Nou ja ach het is een zwakte bod om over taalfouten te beginnen, vaak als je geen argumenten meer hebt idd, maar degene tegen wie ik het zei gaf me gelijk en zei dat het idd flauw was, waarom moet jij er dan over doorgaan? kan je je eigen argumenten niet vinden?
De discussie staat op zich, vind het nog interessant ook het is alleen het roedelgedrag wat het vervelend maakt, mensen die vinden dat ze Carmen moeten verdedigen door mensen op hun intelligentie aan te spreken, door mensen op hun taalfouten aan te spreken.. Carmen is volgens mij prima in staat, als ik haar antwoorden zo lees, om te antwoorden, het tussendoor gehak van mensen die denken dat de discussie dat nodig heeft maakt het erg vervelend, en ja dan kan je natuurlijk de modjes heel makkelijk de schuld geven maar ik sluit mij volledig aan bij de worden van Massam!
en ik vertik het om een spellingscheck te gebruiken dus hak maar als je fouten vindt
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Nou ja ach het is een zwakte bod om over taalfouten te beginnen, vaak als je geen argumenten meer hebt idd, maar degene tegen wie ik het zei gaf me gelijk en zei dat het idd flauw was, waarom moet jij er dan over doorgaan? kan je je eigen argumenten niet vinden?
De discussie staat op zich, vind het nog interessant ook het is alleen het roedelgedrag wat het vervelend maakt, mensen die vinden dat ze Carmen moeten verdedigen door mensen op hun intelligentie aan te spreken, door mensen op hun taalfouten aan te spreken.. Carmen is volgens mij prima in staat, als ik haar antwoorden zo lees, om te antwoorden, het tussendoor gehak van mensen die denken dat de discussie dat nodig heeft maakt het erg vervelend, en ja dan kan je natuurlijk de modjes heel makkelijk de schuld geven maar ik sluit mij volledig aan bij de worden van Massam!
en ik vertik het om een spellingscheck te gebruiken dus hak maar als je fouten vindt
Ik zit helemaal niet in deze discussie waarom zou ik dan geen argumenten meer hebben terwijl ik niet eens mee discussieer dit was de eerste keer dat ik een opmerking maakte over iemands schrijfstijl. En ja ik blijf het luiheid vinden om dingen als gezecht te schrijven.
ja maar ze zijn toch ook lui !
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
ja maar ze zijn toch ook lui !
Zometeen vertel je me ook nog dat die boomklimmers ook niet fatsoendelijk kunnen schrijven
Nou die gebruiken ten minste Chrome of Firefox of Safari
massam schreef:mensen aanvallen, mening geven.. wie zal het zeggen. voorlopig vind ik dat dit een interessante discussie is en nog erg tam voor HF begrippen. volgens mij wordt er zoals altijd redelijk gechargeerd maar niet echt gemeen geknepen richting TS zeg maar. niks wat betreft de forumregels niet mag. en ook nog ontopic!
met een paar man op een forumlid duiken met aparte uitspraken, gezeur over de grammatica etc is op de man spelen. en dat is wél tegen de forumregels.
ik vind dat het allemaal nog best heel netjes gaat. alleen het over in dit geval toots praten dat ze achterlijk is , niet kan schrijven etc vind ik oprécht vervelend. dus voor de evt. klagers in dit topic: hand in eigen boezem. zéker voor de mensen die normaal gráág mee tikken uitdelen en nu doordat ze het met TS eens zijn ineens de moraalridder uithangen. hééél onoprecht.
kijk gewoon objectief en zie dat dit topic helemaal niet zo heftig is. en let een beetje op als je de behoefte krijgt een lid op haar verstandelijk vermogen of taalkundigheid aan te spreken.
Ik bemoei me verder niet met het onderwerp want daar heb ik geen verstand van. Maar het moet me wel van het hart dat er vaak erg vervelend naar Toots wordt gereageerd. Je hoeft het niet met haar eens te zijn, maar ik vind het ook onfatsoenlijk om haar zo op een persoonlijke manier in de grond te trappen.
Iedereen op het forum heeft recht op een eigen mening. Ongeacht hoe lang of hoe kort je hier aanwezig bent. En ook iemand al 100 jaar lid is hoeft niet uitgesloten te worden van kritiek. Daar is het hondenforum juist groot in.
Maar dat constante gezeur over taal- en spelfouten hangt mij ook zo langzamerhand de keel uit. Daarnaast iemands IQ gelijk stellen aan het aantal fouten vind ik toevallig te debiel voor woorden.
Ik vind het overigens buitengewoon knap van Toots dat ze zich niet uit het veld laat slaan, ondanks het roedelachtige gedrag van een aantal forummers. Ze blijft bij haar eigen mening en daar neem ik mijn petje voor af.
Ik bemoei me verder niet met het onderwerp want daar heb ik geen verstand van. Maar het moet me wel van het hart dat er vaak erg vervelend naar Toots wordt gereageerd. Je hoeft het niet met haar eens te zijn, maar ik vind het ook onfatsoenlijk om haar zo op een persoonlijke manier in de grond te trappen.
Iedereen op het forum heeft recht op een eigen mening. Ongeacht hoe lang of hoe kort je hier aanwezig bent. En ook iemand al 100 jaar lid is hoeft niet uitgesloten te worden van kritiek. Daar is het hondenforum juist groot in.
Maar dat constante gezeur over taal- en spelfouten hangt mij ook zo langzamerhand de keel uit. Daarnaast iemands IQ gelijk stellen aan het aantal fouten vind ik toevallig te debiel voor woorden.
Ik vind het overigens buitengewoon knap van Toots dat ze zich niet uit het veld laat slaan, ondanks het roedelachtige gedrag van een aantal forummers. Ze blijft bij haar eigen mening en daar neem ik mijn petje voor af.
Ik weet niet of je ook op mij doelt maar ik heb bij mijn weten nog nooit op Toots gereageerd. Behalve nu.
Ik weet niet of je ook op mij doelt maar ik heb bij mijn weten nog nooit op Toots gereageerd. Behalve nu.
Ik reageer niet persoonlijk naar mensen. Wat ik heb gezien is dat Toots in een aantal andere topics ook op zo'n onheuse manier werd bejegend en dat het uiteindelijk altijd eindigde in gekat over haar postings waarin nogal wat spel- en grammaticale fouten stonden.
En dat begon mij te vervelen. Vooral omdat zij verder altijd keurig netjes bleef en wel aan haar mening vast houdt. Daar heb ik respect voor. Trouwens, haar postings zijn prima te volgen en, hoewel ik het heus niet altijd met haar eens ben, prima onderbouwd.
@ Lieke - Dank je wel.
Het fijne aan een mening vind ik dat het persoonlijk is en dat je het niet met elkaar eens hoeft te zijn.
Anders hoef je je mening ook niet te geven. Ik hou dan ook niet van roedel gedrag. Vind dat wel mooi gezegd.
Mee lopen deed ik op school al niet. Als je een punt wil maken zorg dat je een punt hebt.
Ik vind het gehak op mij over spel fouten niet erg. In sommige gevallen is het idd uit lui heid, en wat dan nog?
Ben ik lui naast dyslectish. Nou prima toch.
@ Valerie- je reageert in dit toppic, maar maakt geen deel uit van de discussie? ligt het aan mij of klopt er iets niet?
je reageerde puur om af te geven op spelfouten waar jij je aan ergert? Ik erger me aan heel andere dingen in het leven. byzonder dat een ander zich ergert aan mijn ''handicap'' zo zal ik het maar noemen. Word het dan niet eens tijd om je bezig te houden met jezelf? Want ik zal spel fouten blijven maken. Dat moet heel vermoeiend voor je zijn als je je er zo druk om maakt.
Ik vind het wel vervelend dat er over alles zo doorgezaagd moet worden en met name als mensen eenmaal tegen iemand bezig zijn dat er dan echt als haaien word gereageerd. We zitten hier toch niet in de kleuterklas?
Mischien horen sommigen mensen daar wel. En dan heb ik het puur over dat peuter gedrag want puberaal kan ik het niet eens noemen.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 20 sep 2012 21:47, 3 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Of ik het eens ben met Toots of Carmen maakt niet uit - ben er ook nog niet over uit.
Vind wel dat iedereen recht heeft op z'n mening maar dít soort dingen begint mij dan wel weer de keel uit te hangen:
Asta schreef:
toots is een halvegare randdebiel die niks snapt tenzij het in haar plaatje past
Waarom? Kun je niet normaal antwoorden?
Dat je het niet met iemands mening eens bent prima, maar om dan zo haatdragend te reageren zegt wel weer genoeg over je eigen persoonlijkheid.
_Leonie schreef:Of ik het eens ben met Toots of Carmen maakt niet uit - ben er ook nog niet over uit.
Vind wel dat iedereen recht heeft op z'n mening maar dít soort dingen begint mij dan wel weer de keel uit te hangen:
Asta schreef:
toots is een halvegare randdebiel die niks snapt tenzij het in haar plaatje past
Waarom? Kun je niet normaal antwoorden?
Dat je het niet met iemands mening eens bent prima, maar om dan zo haatdragend te reageren zegt wel weer genoeg over je eigen persoonlijkheid.
Ik kan normaal antwoorden,Toots niet, en ikheb het meer dan genoeg geprobeerd. Maar als mensen ala toots gaan preken, gaan doen wat zogenaamd verstandig is, gaan vertellen wat anderen moeten doen.
Daar ben ik allergisch voor
want dan waren we allang doodgegaan of een derde wereld land
Het houden van een stinkdier o.i.d. mag niet want dat is volledig tegennatuurlijk. Want ze kunnen niet doen wat ze in het wild wel zouden doen. Het houden van een hond in gevangenschap (lees: huishond) mag wel, ook al kan de hond niet doen wat ze in het wild wel zouden doen. Want het is volledig natuurlijk dat een hond een menselijke roedel heeft, aan een lijntje moet lopen, brokken uit een bakje krijgt, een truitje aan moet als het koud is, een baasje heeft wat met snoepjes staat te zwaaien als de hond moet komen, dat hij verveeld uren op de bank ligt, en volledig doorgefokt is met alle gebreken van dien. Vertoont mijn hond natuurlijk gedrag door met een reu van buiten de roedel te vechten, achter konijnen aan te jagen of door de kat van de buren te slopen, dan mag dat niet, ook al is het natuurlijk gedrag.
Ik snap echt wel dat veel van de natuurlijke gedragingen van mijn hond sociaal gezien niet wenselijk zijn, maar wel moeten ze tot in den treure gesocialiseerd worden om het laatste beetje natuurlijke gedrag er uit te drillen. Met een snoepje uiteraard, want terwijl een fysieke correctie wel natuurlijker is, het is sociaal niet wenselijk.
De dieren die Crutz houdt zijn niet uit het wild geplukt, maar zijn al in gevangenschap geboren. Ik krijg de indruk dat ze er heel goed mee bezig zijn, en ik denk dat als een stinkdier zielsgelukkig zou worden van pakwerk en appèl, dat Carmen de eerste zou zijn om ze dat te bieden. Maar ik denk zo maar dat het gemiddelde stinkdier daar niet echt voor te porren is.
Nou weet ik helemaal niets van dergelijke 'exoten', het gaat er mij om dat het houden van huishonden eigenlijk ook niet echt 'natuurlijk' is. Ook de manier waarop ze gefokt zijn is alles behalve natuurlijk en staat bol van de menselijke inmenging. Want ja, ook de chihuahua stamt ergens in de verte af van de wolf/wilde honden.
Is dat erg? Helemaal niet, ik maak me er zelf ook schuldig aan. Mijn honden zijn ook opgevoed met snoepjes en een van mijn chihuahua's is door een bloedtransfusie in leven gehouden (ook al zo lekker natuurlijk), en ze krijgen hun eten op gezette tijden. Maar zo slecht hebben onze huishonden het niet, ook al hebben we ze duizenden jaren geleden voor ons eigen plezier en gemak gedomesticeerd. Maar ga dan niet lopen roepen dat het houden van een stinkdier tegen de natuur in gaat, beetje hypocriet. Zeker niet als je niet met eigen ogen hebt gezien hoe TS dat doet.
Ik reageer niet persoonlijk naar mensen. Wat ik heb gezien is dat Toots in een aantal andere topics ook op zo'n onheuse manier werd bejegend en dat het uiteindelijk altijd eindigde in gekat over haar postings waarin nogal wat spel- en grammaticale fouten stonden.
En dat begon mij te vervelen. Vooral omdat zij verder altijd keurig netjes bleef en wel aan haar mening vast houdt. Daar heb ik respect voor. Trouwens, haar postings zijn prima te volgen en, hoewel ik het heus niet altijd met haar eens ben, prima onderbouwd.
Hier sluit ik mij bij aan.
En weer on-topic, ik heb het hele topic gelezen en ben van mening dat het houden van exoten verboden zou moeten worden. Ik bedoel dit niet als kritiek op TS, maar in het algemeen. Veelal worden exoten gehouden onder slechte omstandigheden. Ook komt het nogal eens voor dat dieren ontsnappen of worden gedumpt in de natuur omdat het beestje uiteindelijk niet zo leuk was. Inheemse diersoorten zijn vaak de dupe hier van.
Dan moet honden en katten ook maar verboden worden want die worden ook gedumpt ,ontsnappen en worden in asielen gedaan ,vastgebonden aan boom .
Ook omdat het tegenvalt en soms minder leuk als dat mensen dachten.
Gooien we gelijk ook maar een verbod op kinderen ,want daar word ook niet al te zuinig mee om gegaan ..
toots schreef:
Ik vind het gehak op mij over spel fouten niet erg. In sommige gevallen is het idd uit lui heid, en wat dan nog?
Ben ik lui naast dyslectish. Nou prima toch.
Ik vind het vervelend dat dit punt nu in deze discussie uitgevochten moet worden, maar ik wil er toch graag nog even op reageren. Als de enige niet dyslecticus in een familie vol dyslectici weet ik heus wel dat spelfouten erbij horen, maar weet ik ook dat een spellingscontrole veel kan helpen. En eerlijk gezegd snap ik niet waarom jij (jullie er zijn meer mensen die moeten met spellen hebben) daar geen gebruik van maken? In ieder geval sla ik de bijdragen van bijvoorbeeld jou heel vaak over omdat ik ze onleesbaar vind, en dat is eigenlijk zonde. Van je argumenten en van de moeite.
En verder moet ik zeggen dat IK OOK een spellingscontrole gebruik, in mijn geval vooral omdat ik dikke vingers heb en mijn hoofd regelmatig verder is dan mijn vingers. En dan wordt het ook onleesbaar.
Kijk maar:(tekst voor controle)
ik vind het vervelend dat dit punt ni in deze discussie uitgevochten moet woerden, mmsar ik wil toch graag npog even op reageren. als de enioge niet dyslecticus in een fsamile vol dyslecticio weet ik heus wel dar spelfouten erbij horen, maar ik weet ook dat een speelingscontrole veelm kan helpen. En eerlijk gezegd snap ik niet warom jij (jullie er zijn merer mensen die moeite met spellen hebben)_ daar geen gebruik vsan maken? In ieder slaik de bijdragen van bijvoorbeels jou vaak over omdat ik ze onleesbaar vind, en dat is eigenklijk zonder. Van je argumenten en van de moeite.
Het houden van een stinkdier o.i.d. mag niet want dat is volledig tegennatuurlijk. Want ze kunnen niet doen wat ze in het wild wel zouden doen. Het houden van een hond in gevangenschap (lees: huishond) mag wel, ook al kan de hond niet doen wat ze in het wild wel zouden doen. Want het is volledig natuurlijk dat een hond een menselijke roedel heeft, aan een lijntje moet lopen, brokken uit een bakje krijgt, een truitje aan moet als het koud is, een baasje heeft wat met snoepjes staat te zwaaien als de hond moet komen, dat hij verveeld uren op de bank ligt, en volledig doorgefokt is met alle gebreken van dien. Vertoont mijn hond natuurlijk gedrag door met een reu van buiten de roedel te vechten, achter konijnen aan te jagen of door de kat van de buren te slopen, dan mag dat niet, ook al is het natuurlijk gedrag.
Hierop kun je zelf antwoord geven door wat hier bovenvermeld staat.
Honden hebben inderdaad natuurlijke instincten, maar die zijn minder imperatief voor hun welzijn dan deze zijn voor wilde dieren. Dat is de essentie van domesticatie.