Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pollen allergie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Re: pollen allergie

Ongelezen bericht door schelsey »

mijn berner heeft ook pollenallergie, ze begint jeuk te krijgen tegen maart- april, ergste jeuk in de zomermaanden en zwakt af tegen sept-okt.

grassen en soorten bomen mijden gaat niet want ik woon op den buiten en tis hier dus groen

op aanraden van dierenarts geef ik cortisone in die maanden, om de 2 dagen 8 mg in de ergste periode en tussendoor om de 3 dagen 8 mg
ik probeer wel laten te starten en vroeger te stoppen, nu is midden sept en ben al bezig om af te bouwen, ben begonnen pas in mei, maar dan had ze al een huidinfectie, dus eigenlijk was ik al te laat

das het enige dat helpt voor haar, andere voeding, homeopatie en kvv allemaal geprobeerd, maar ze bleef zich openkrabben en had om den duur overal wondjes
en huidinfecties.

ben er niet voor maar tja, was anders met een hond die gek word van de jeuk, dan kan me niet anders dan dit te gebruiken.

al goed dat het niet heel jaar door is want ken een herder die heel jaar door dit moet nemen voor zijn allergie
dith
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door dith »

Joey heeft het op zijn poten, oksels, liezen, hals en als het echt erg word op zijn rug/staart
Carpe Diem
dith
Vaste gebruiker

ik vergeet de oogjes
Carpe Diem
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Canis Sapiens schreef:Heeft je hond jeukklachten op hele specifieke plekken?
Bijv. niet overal jeuk, maar heel specifiek de oksels of voetjes?

Ik heb echt vanalles geprobeerd. Mijn hond heeft allergieën voor bepaalde grassen. Totaal geen ontkomen aan dus, zelfs gras vermijden hielp niet: lekkere windhoos met al-dan-niet zichtbare pollen en het was weer raak.

Prednison en immuunsuppresiva (ciclosporine, dat soort) vind ik te heftig, daarbij helpt mijn manier ook goed: hydrocortisonspray.
Natuurlijk ook gewoon "prednison", maar niet dagelijks, en ook uitwendig. Ik gebruik 1x in de week shampoo: allermyl, en soms calandula shampoo.
En in de heftige periode, maart - augustus, wanneer er bijvoorbeeld een probleem plek ontstaat, zoals heftig ontstoken oksel of heftig ontstoken voetjes, dan helpt het haar goed korthouden, schoon houden en dus die spray gebruiken heel erg goed.
Gebruik je Cortavance Spray?
Allermyl Shampoo gebruik ik ook voor Nick, en soms Vetramil (honingzalf)

Jeuk is vreselijk :(:
Nick heeft atopische dermatitis.
Sterkte voor iedereen die een hond heeft met jeuk :roos:
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Odin hier heeft ook een pollenallergie, wij hebben ook zowat alles geprobeerd wat mogelijk was. Hij heeft ook de desensibilisatiekuren gehad, hielp helaas ook niet.
Hij krijgt Prednison als hij jeuk heeft, klaar, het is niet anders. Het is of prednison of de spuit, want hij was helemaal stuk en kroop over de grond van de pijn/jeuk. Ik moet zeggen dat het de laatste jaren aardig goed gaat met hem, heel zelden krijgt hij nog een prednison tabletje.
Sterkte met je hond, ik zou prednison echt overwegen want het is vreselijk voor de hond als ze zo,n jeuk hebben.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Jacky schreef:Odin hier heeft ook een pollenallergie, wij hebben ook zowat alles geprobeerd wat mogelijk was. Hij heeft ook de desensibilisatiekuren gehad, hielp helaas ook niet.
Hij krijgt Prednison als hij jeuk heeft, klaar, het is niet anders. Het is of prednison of de spuit, want hij was helemaal stuk en kroop over de grond van de pijn/jeuk. Ik moet zeggen dat het de laatste jaren aardig goed gaat met hem, heel zelden krijgt hij nog een prednison tabletje.
Sterkte met je hond, ik zou prednison echt overwegen want het is vreselijk voor de hond als ze zo,n jeuk hebben.
Odin wellicht familie van Nick? :wink:

Ik heb heel erg aangehikt tegen prednisolon...
Tóch geef ik het nu ook tijdens de ergste periodes.
Kan niet anders, niets anders helpt die vreselijke jeuk te onderdrukken.
Heb er lange gesprekken met mijn DA over gevoerd, de strekking was o.a.: kwaliteit/kwantiteit.
En zo is het en ik heb er nu wat meer vrede mee.
Bijverschijnselen heeft Nick niet, op wat meer drinken/plassen na..
Daar valt goed mee te leven. :wink:
Afbeelding
dith
Vaste gebruiker

Als je hond opknapt van Prednison is dat heel mooi en helemaal als ze geen last hebben van bijwerkingen.
Joey reageert er heel heftig op en is niet meer vrolijk als hij prednison gebruikt, heel futloos. Dus voor mij echt geen oplossing.

Heb woensdag een telefonisch consult met dermatoloog, dan beslis ik of ik weer een afspraak maak om een vervolg traject in te gaan.
Carpe Diem
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

dith schreef:Als je hond opknapt van Prednison is dat heel mooi en helemaal als ze geen last hebben van bijwerkingen.
Joey reageert er heel heftig op en is niet meer vrolijk als hij prednison gebruikt, heel futloos. Dus voor mij echt geen oplossing.

Heb woensdag een telefonisch consult met dermatoloog, dan beslis ik of ik weer een afspraak maak om een vervolg traject in te gaan.
Probeer dan Atopica te geven :wink: Heeft over het algemeen veel minder bijwerkingen dan prednison.
Oké het is ook zwaar spul, maar met een licht tabletje kom je er niet met zo'n nare allergie.

Mijn hond kon ook niet tegen prednison en op Atopica gaat het prima! Dankzij de immunotherapie, hoef ik de Atopica nog maar 2 maanden per jaar te geven (augustus en september), dus dat is te overzien.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
dith
Vaste gebruiker

Heb maandag een afspraak bij de dermatoloog voor een allergie test en evt bespreken van nabehandeling.

Ben benieuwd!
Carpe Diem
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”