En als ik zeg, voetjes vegen, gaat hij heel snel met zijn voorpootjes heen en weer
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het lolligste commando
Moderator: moderatorteam
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Re: Het lolligste commando
Ik heb nog een trucje afgekeken van maart, een pistoolgebaartje en dan pjioew roepen, dan draait Diesel snel een rondje
En als ik zeg, voetjes vegen, gaat hij heel snel met zijn voorpootjes heen en weer
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Ik krijg meestal Diem aan het grijnzen als ik zelf naar hem grijns. Zeker bij opwinding.
(onbekend) bezoek vindt hij spannend. Zomaar geaaid worden heeft hij liever niet maar even begroeten is prima. Toch vinden veel mensen hem wel spannend daardoor. Ze zijn honden gewent die je zomaar kan aaien zonder dat ze terugdeinzen.
Dan zeg ik: hij is wel lief hoor. Dan kijkt bezoek naar hem en hij kijkt naar mij. Dan grijns ik en laat hij ook direct zijn tanden zien
(Doe ik niet zomaar bij iedereen en ik leg daarna uiteraard netjes uit dat hij 'lacht' en niet z'n tanden laat zien omdat hij vals is
)
(onbekend) bezoek vindt hij spannend. Zomaar geaaid worden heeft hij liever niet maar even begroeten is prima. Toch vinden veel mensen hem wel spannend daardoor. Ze zijn honden gewent die je zomaar kan aaien zonder dat ze terugdeinzen.
Dan zeg ik: hij is wel lief hoor. Dan kijkt bezoek naar hem en hij kijkt naar mij. Dan grijns ik en laat hij ook direct zijn tanden zien
(Doe ik niet zomaar bij iedereen en ik leg daarna uiteraard netjes uit dat hij 'lacht' en niet z'n tanden laat zien omdat hij vals is
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Hier hebben we niet zoveel boeiends, daar is Diesel beetje te dom voor...
We hebben wel dat als we zeggen, "hoor is, wat is dat?!" (wijzend naar de keuken) dat hij naar de slaapkamer rent.
En als we naar de slaapkamer wijzen, dan rent hij steevast naar de keuken.
En bij Dana is alles wat je zegt, met haar koppie schuin aankijken met een blik van "Ohh was dat tegen mij?"
Hoe meer je dingen zegt hoe harder haar koppie schuin gaat, en het zelfs zo erg is dat haar hoofd af en toe helemaal schuin staat.
We hebben wel dat als we zeggen, "hoor is, wat is dat?!" (wijzend naar de keuken) dat hij naar de slaapkamer rent.
En als we naar de slaapkamer wijzen, dan rent hij steevast naar de keuken.
En bij Dana is alles wat je zegt, met haar koppie schuin aankijken met een blik van "Ohh was dat tegen mij?"
Hoe meer je dingen zegt hoe harder haar koppie schuin gaat, en het zelfs zo erg is dat haar hoofd af en toe helemaal schuin staat.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik loop s'ochtends altijd met mijn hondentrainster en die heet Truus, als ik zeg: daar komt Truus dan gaan de meiden huilen.
Dus als ik wil dat ze gaan huilen dan zeg ik: Daar komt Truus.
Dus als ik wil dat ze gaan huilen dan zeg ik: Daar komt Truus.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Quasar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Hier was een xtje na boodschappen doen (wil je eigenlijk lekker op de bank liggen) komt hij met mijn sloffen aanzetten
Die moeten we er in houden
Als hij uit de tuin komt zeggen we: Duwen en duwt dan de hor dicht.
Als de brievenbus kleppert dan gaat hij vast de gang op en pakt de post..lekker makkelijk
Als hij uit de tuin komt zeggen we: Duwen en duwt dan de hor dicht.
Als de brievenbus kleppert dan gaat hij vast de gang op en pakt de post..lekker makkelijk
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
sTefaniA schreef:Ik heb nog een trucje afgekeken van maart, een pistoolgebaartje en dan pjioew roepen, dan draait Diesel snel een rondje![]()
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Haha ja bezoek vind het geweldig, scheelt ook dat Diesel voor iedereen al zijn trucjes gewillig uitvoert als je maar een snoepje vast hebt. Ik heb het een keer gezien op een filmpje van jou met een kindje en ik vond het zo leuk dat ik het Diesel ook geleerd heb.maart schreef:sTefaniA schreef:Ik heb nog een trucje afgekeken van maart, een pistoolgebaartje en dan pjioew roepen, dan draait Diesel snel een rondje![]()
die doet het inderdaad ook steeds goed bij bezoek
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Idem met Ds, die doet ook alles voor een koekje/balletje van gelijk wie. (en meestal doet ze uit haar eigen al gewoon allessTefaniA schreef:Haha ja bezoek vind het geweldig, scheelt ook dat Diesel voor iedereen al zijn trucjes gewillig uitvoert als je maar een snoepje vast hebt. Ik heb het een keer gezien op een filmpje van jou met een kindje en ik vond het zo leuk dat ik het Diesel ook geleerd heb.maart schreef:sTefaniA schreef:Ik heb nog een trucje afgekeken van maart, een pistoolgebaartje en dan pjioew roepen, dan draait Diesel snel een rondje![]()
die doet het inderdaad ook steeds goed bij bezoek
Enige wat ze niet opvolgt, is het commando 'los'.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Hier niet echt bewust geleerde commando's, maar wel woorden die een hilarische reactie bij Luna teweeg brengen. Op "Zennnnn" reageert ze steevast met een WOEST blafconcert. Dat is echt een verboden woord, aldus Luna. Het commando "zoek" geven levert ook hilarische beelden op. Als je de bal in haar zicht achter je rug doet, vervolgens "zoek bal" zegt, gaat ze de hele woonkamer door, kijkt onder kastjes, onder de bank, in de hal. Maar achter je rug kijkt ze niet hoor 
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Als mijn konijnen door de ren heen met elkaar vechten, roep ik ze met een strenge stem tot de orde. Dat kan, omdat ze dus in een slaapkamer wonen naast mijn woonkamer. Ik roep dan altijd: "Meiden, hou daar eens mee op!" Dat helpt bijna altijd, ik ben mamma opperkonijn, hahaha.
Soms moet ik ook opstaan en erheen om het te bevestigen, of om een deken op te hangen tussen de twee kemphanen. Als ze elkaar niet meer zien, houden ze op met vechten. En Shelly speelt daarop in, ze weet dat ik altijd eerst streng roep voordat ik ook opsta. Dus als ik roep, meiden hou daar eens mee op, komt Shelly aanrennen met hoge kefjes en stormt naar de konijnenkamer om ze eens flink de les te lezen. En dan hoef ik niet meer op te staan. Best handig. Alleen soms zijn de dames erg over hun toeren, en dan is het opgewonden gekef meer olie op het vuur. En moet ik alsnog opstaan om de boel te sussen.
Maar het is wel heel grappig dat ze altijd pas in actie komt als ik dat roep. Als ze vechten en ik heb het nog niet geroepen, gaat ze kreunen, hahaha. Zo van, roep het noouuu, dan kan ik erheeeheeen!
Soms moet ik ook opstaan en erheen om het te bevestigen, of om een deken op te hangen tussen de twee kemphanen. Als ze elkaar niet meer zien, houden ze op met vechten. En Shelly speelt daarop in, ze weet dat ik altijd eerst streng roep voordat ik ook opsta. Dus als ik roep, meiden hou daar eens mee op, komt Shelly aanrennen met hoge kefjes en stormt naar de konijnenkamer om ze eens flink de les te lezen. En dan hoef ik niet meer op te staan. Best handig. Alleen soms zijn de dames erg over hun toeren, en dan is het opgewonden gekef meer olie op het vuur. En moet ik alsnog opstaan om de boel te sussen.
Maar het is wel heel grappig dat ze altijd pas in actie komt als ik dat roep. Als ze vechten en ik heb het nog niet geroepen, gaat ze kreunen, hahaha. Zo van, roep het noouuu, dan kan ik erheeeheeen!
- kipo
- Zeer actief
Ik heb het mijn vorige hond geleerd door van 'af' 'paf' te maken, met handgebaar en van daaruit op de rug rollen op 'poef' Rollen kon hij al en ik ben hem gaan tegenhouden als hij op de rug lag en dat belonen. Ik moest dus wel altijd 2 x 'schieten' voordat hij doodlag.Hilly45 schreef:Zucht........ hoe leer je nu je hond bij zo'n pistool-hand gebaar, dat hij 'dood' gaat.............. Het lijkt mij ook zo leuk Sam iets geks te leren.
Hij kan alleen maar als 'gek' iets, als ik zeg 'wat hoor ik nu? met een handgebaar bij mijn oor',............ dat hij dan een harde blaf geeft........
High five kan hij ook, meestal alleen op de bank, daar heb ik het hem geleerd.
Schudden kan hij ook, maar doet hij alleen op commanda na poepen.......... Als ik hem gewoon het commando schudden geef, kijkt hij met een gebaar van 'hoezo, ik heb toch niet gepoept?'........ Ook als hij in 2 etappes poept kort na elkaar, schudt hij niet na de 1 keer...... dan weet ik dat hij 2 meter verderop nog verder gaat.....
'Neusje poetsen' deed het hier altijd goed, dan was mijn angstaanjagende herderkruising ineens toch niet zo eng.
- Framboise
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradoodle
Ik heb mijn hondje een 'klapspelletje' geleerd, zo ééntje dat ik op de basisschool deed. Dan tikt zij steeds (op haar achterpootjes zittend) met het juiste pootje tegen mijn hand aan, terwijl ik zing. Vinden mijn kleine nichtjes vooral geweldig! 
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
"Chell, say WHAT?!" *waf!!*
en als ik tegen Yuna "speluuuh" roep gast ze het eerste beste speeltje zoeken en brengen.
en als ik tegen Yuna "speluuuh" roep gast ze het eerste beste speeltje zoeken en brengen.

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Op het commando dood, gaat Mowgli op haar rug liggen. Kan handig zijn bij de DA als die haar buik moet betasten, dacht mijn dochter. Maar bij de DA vertikt ze het.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
Weet niet of het heel lollig is maar mijn hond en ik hebben er plezier aan:
Als er geen andere honden zijn om mee te spelen roep ik altijd tegen hem: "Ik ga je pakken" en doe een stapje naar voren.
Die idioot van mij begint dan keihard rondjes te rennen.
Dit een paar achter elkaar en hij is toch lekker moe hahaha.
Als er geen andere honden zijn om mee te spelen roep ik altijd tegen hem: "Ik ga je pakken" en doe een stapje naar voren.

-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
Verder kan hij zich uitschudden op commando "poedelen".
En als ik zeg rechts of links gaat hij de goede kant op.
Ga aan de hand van dit topic wel meer leuke commando's aanleren, ook leuk om hem geestelijk bezig te houden
En als ik zeg rechts of links gaat hij de goede kant op.
Ga aan de hand van dit topic wel meer leuke commando's aanleren, ook leuk om hem geestelijk bezig te houden

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik vind het wel lollig
Doen we hier ook. Ik krom mijn rug, maak van mijn handen klauwen en zeg op spannende toon "Ik.Ga.Jou.PAKKEN!" en dan vlieg ik op d'r af. Helemaal wild wordt ze dan
Doen we hier ook. Ik krom mijn rug, maak van mijn handen klauwen en zeg op spannende toon "Ik.Ga.Jou.PAKKEN!" en dan vlieg ik op d'r af. Helemaal wild wordt ze dan
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Shibje, ga ..... eens wakker maken
Shiiiib doe je lip eens goed! (als zijn lip gefrommeld zit) (die doet het heel goed bij kinderen
)
's avonds in bed krijgt hij altijd een tandenborstel. Dat weet Shib en hij staart dus iedere avond vanaf het bed heel gebiologeerd naar het plekje van de tandenborstels te kijken. ik kijk hem dan altijd met grote ogen aan en zeg 'ohhhhhh ik weet wel wat jij wil' (oogjes van shib worden helemaal groot) ' jij wil natuurlijk een opblaaskrokodil voor tussen de lekkere wijven!' (kijkt shib mij heel raar en beetje pissig aan) 'oh nee wacht.....jij wil natuurlijk je tandenborstel!' (en dan vliegt het kwijl je zo'n beetje om de oren)
Shiiiib doe je lip eens goed! (als zijn lip gefrommeld zit) (die doet het heel goed bij kinderen
's avonds in bed krijgt hij altijd een tandenborstel. Dat weet Shib en hij staart dus iedere avond vanaf het bed heel gebiologeerd naar het plekje van de tandenborstels te kijken. ik kijk hem dan altijd met grote ogen aan en zeg 'ohhhhhh ik weet wel wat jij wil' (oogjes van shib worden helemaal groot) ' jij wil natuurlijk een opblaaskrokodil voor tussen de lekkere wijven!' (kijkt shib mij heel raar en beetje pissig aan) 'oh nee wacht.....jij wil natuurlijk je tandenborstel!' (en dan vliegt het kwijl je zo'n beetje om de oren)

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Dat kent Luna ook. Naar boven rennen en dan met haar hoofd onder het hoofd kussen van vriendlief. Vervolgens heel hard duwenShibby schreef:Shibje, ga ..... eens wakker maken
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
luna2906 schreef:Dat kent Luna ook. Naar boven rennen en dan met haar hoofd onder het hoofd kussen van vriendlief. Vervolgens heel hard duwenShibby schreef:Shibje, ga ..... eens wakker makenik vind het grappig, vriendlief wat minder.
Shib springt dan bovenop je en likt je gezicht af
Ik gebruik het zelf soms ook wel als mijn ogen niet open willen. Helaas werkt het 's ochtends niet in de winter, want dan ligt die luiwammes onder de dekens en vertikt het om er onderuit te komen

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Op de één of andere manier hebben wij het voor elkaar gekregen dat het niet meer uit maakt of je zegt: Wil je eten? of: Wil je puppy's? Bij beide gaat ze keihard rondjes draaien en piepen en loopt naar haar riem bij de voordeur......
Maar als je vraagt of ze moet plassen, komt ze de riem brengen en loopt daarna naar de auto.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
en dan gaat hij spastisch op zijn zij liggen.. dood liggen kan hij niet, want dat snoepje moet natuurlijk wel uit mijn handen.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
'kusje geven'... en Kaya geeft dit dan aan de namen wie ze kent.
Bv 'Puchu kusje geven' en dan gaat ze naar Puchu om hem een lebber te geven
'Baasje kusje geven... oma kusje geven... en ga zo maar door.
Is echt zo schattig, ook dat ze de namen kent en dus naar de juiste persoon gaat
Puchu wilde ik dit ook leren, maar die verrot het als hij er geen zin in heeft
Bv 'Puchu kusje geven' en dan gaat ze naar Puchu om hem een lebber te geven
'Baasje kusje geven... oma kusje geven... en ga zo maar door.
Is echt zo schattig, ook dat ze de namen kent en dus naar de juiste persoon gaat
Puchu wilde ik dit ook leren, maar die verrot het als hij er geen zin in heeft
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
hahaha dat doen wij hier ookBmamavan2 schreef:Weet niet of het heel lollig is maar mijn hond en ik hebben er plezier aan:
Vind hij geweldig, als ik zo half gebogen op hem afloop en mijn armen naar hem uitstrek. En dan met zo'n lage trage stem 'ik ga je pakken' zeg. Zijn grapje is dan dat hij zijn kont intrekt, als ik hem bijna te pakken heb.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Haha ik zit het topic even door te lezen, wat een geweldig leuke dingen staan erbij!

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Tja, vooruit sturen, luid (blaffen) of high five kan Rhodi ook wel. Schamen (poot over de snuit gooien) zit er niet helemaal lekker in dus die doet hij veel te halfslachtig.
Doggydance als twist of weave vind hij ook leuke commando's.
Wat hij wél heel leuk kan, is recht voor me staan, tussen mijn benen duiken en gaan zitten en als ik dan over mijn schouder kijk, kijkt hij in dezelfde richting (links of rechts) omhoog om me aan te kijken.
Daar is trouwens geen commando aan gekoppeld, ik doe dat met handgebaren. Rhodi is niet zo gericht op geluid en gesproken commando.
Branco laat zich niet zo gemakkelijk kunstjes aanleren, maar kan wel lollig uit de hoek komen. Zo lag hij laatst op zijn zij op de grond en grapte ik; ''Ach mannetje, LIJD je zo erg? Ga eens érger lijden...'' Waarop meneertje zich drámátisch op zijn rug rolt...
Hij deed dat twee keer, toen vond hij het wel weer leuk geweest. Hij snapt dan wel wat ik wil, maar de kans dat hij het volgende keer weer zo doet is slechts 50%.
De enige twee commando's die hij echt goed kent zijn zit en poot, (nou okee, wachten, blijf, over... die kent hij ook) maar ook die verdomd hij als hij er niet voor in de stemming is....
Doggydance als twist of weave vind hij ook leuke commando's.
Wat hij wél heel leuk kan, is recht voor me staan, tussen mijn benen duiken en gaan zitten en als ik dan over mijn schouder kijk, kijkt hij in dezelfde richting (links of rechts) omhoog om me aan te kijken.
Branco laat zich niet zo gemakkelijk kunstjes aanleren, maar kan wel lollig uit de hoek komen. Zo lag hij laatst op zijn zij op de grond en grapte ik; ''Ach mannetje, LIJD je zo erg? Ga eens érger lijden...'' Waarop meneertje zich drámátisch op zijn rug rolt...
De enige twee commando's die hij echt goed kent zijn zit en poot, (nou okee, wachten, blijf, over... die kent hij ook) maar ook die verdomd hij als hij er niet voor in de stemming is....

- Lin851
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
Meest nutteloze / grappige commando dat hij ken is waarschijnlijk "kruis" Hij tikt op commando mijn hand, voet, been, of..ehm sja, kruis dus aan.
-
ikkeonline
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): JRT en Beagle
- Contacteer:
LOL!! GEWELDIG! Hoe kom je erop ^^Miranda schreef:Wat is voor jullie het commando waar je de meeste lol mee hebt?
Niet de belangrijke, nuttige commando's, zoals 'hier', maar de volkomen nutteloze commando's waar jij en je hond de allergrootste pret om hebben.
Hier is dat een commando waarmee we niet-hondenkenners de stuipen mee op het lijf jagen. We, dat is man, Skadi en ik.
Het gaat als volgt:
Man zit ergens lekker rustig. Skadi ligt niet zover van hem af. Ik laat haar zitten en zeg op spannende toon (om haar een beetje op te fokken) "Skádí! Opletten! Wáááácht!"
Dan zit ze al hard kwispelend te trappelen met haar pootjes, want ze weet precies wat er komen gaat.
"Ooooooh, Ska! Nog eeeeeven wááácht!"
*ze wordt steeds ongeduldiger en gretiger*
En dan volgt het commando: "KILL en ATTACK de papa!", waarop ze als een pijl uit de boog met een yelp (al die opgebouwde spanning) op man afvliegt.......om hem daarna helemaal af te lebberen![]()
Altijd een hit op feestjes, dat commando![]()
En jullie?
Mijn JRT is niet zo van de commando's en heb ik eigenlijk niets meer geleerd dan het broodnodige (en dat is ze inmiddels alweer vergeten). Ze kan zelfs geen pootje. Mijn Beagle pup is iets leergieriger en die wil ik wel vanalles aan gaan leren, maar eerst maar eens de basiscommando's =D
Vrouwtje van Didi (JRT, 2007) en Lana (beagle, 2012)
- dretje
- Zeer actief
niet zo zeer een commando maar een vraag
"heeft hij al piep gezegd?" zorgt ervoor dat takkii als een malloot naar de keuken rent en naar de magnetron staart
(we ontdooien namenlijk soms zijn kvv of onze kipfilet in de magnetron en dat weet hij feilloos.)
andersom komt hij ons ook halen als we op de bank zitten en niet meteen naar de keuken lopen als dat ding piept
"heeft hij al piep gezegd?" zorgt ervoor dat takkii als een malloot naar de keuken rent en naar de magnetron staart
(we ontdooien namenlijk soms zijn kvv of onze kipfilet in de magnetron en dat weet hij feilloos.)
andersom komt hij ons ook halen als we op de bank zitten en niet meteen naar de keuken lopen als dat ding piept
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik had zo'n commando samen met Romeo, dat was ook écht ons speciale dingetje echt van ons samen.
Als ik tegen hem zei 'je kan mijn rug op' dan sprong hij met zijn voorpoten tegen mijn rug aan.
Dat maakte altijd mensen aan het lachen, en nu ik dit topic lees en er weer aan denk mis ik dat toch wel heeeeel erg, onze speciale dingetjes, de commando's die alleen hij kende.
'Luid' was blaffen, en hij blafte lettergrepen (kon tellen tot drie) hij rolde op commando, kon 'doodliggen' op commando.. en zo nog veeeeel meer...
Wat mís ik die hond......
Als ik tegen hem zei 'je kan mijn rug op' dan sprong hij met zijn voorpoten tegen mijn rug aan.
Dat maakte altijd mensen aan het lachen, en nu ik dit topic lees en er weer aan denk mis ik dat toch wel heeeeel erg, onze speciale dingetjes, de commando's die alleen hij kende.
'Luid' was blaffen, en hij blafte lettergrepen (kon tellen tot drie) hij rolde op commando, kon 'doodliggen' op commando.. en zo nog veeeeel meer...
Wat mís ik die hond......