Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Was wel even verbaasd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Was wel even verbaasd!

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:
mim schreef:
Ik ben het met je eens, maar niét met een pup van 10 weken, die snappen er nog geen drol van. Als "het" een soort van doorgedrongen is dat plassen buiten moet, Ok, maar dan ben je wel een paar maandjes verder, toch? Een pup die met een maand zindelijk is, geloof ik serieus niet :pffff: Maar goed, het kan.......
Een paar maandjes? :O:
Als mijn Newfoundlanderpup binnen piste zei ik ook "uh" en bracht hem dan naar buiten. Daarna dacht hij dat het de bedoeling was dat je uit het zicht piste :LOL: Maar nadat dat misverstand ook uit de weg was, was ie gewoon binnen een week compleet zindelijk hoor.
Ik heb nooit een pup gehad die er 'een paar maandjes' over deed om zindelijk te worden :19:
Het is één van de makkelijkst aan te leren zaken.
Met uitzondering van sommige ieniemienie dwergrasjes, daar is het soms wel een probleem.
dat zei op het dh forum ook eens iemand tegen me, totdat ie zelf een pup kreeg die moeilijker zindelijk werd.
en toen heb ik gelachen in het kader van wie het laatst lacht enzo :LOL:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Onze dierenartsen zijn gelukkig niet zo.

Maar 1 dierenarts daar in de praktijk is een belg en die was toch zeer verontrust dat Ziva uit Tsjechie komt want daar zitten wel heel veel broodfokkers.

Of we wel zeker wisten dat dit hondje ook niet uit de broodfok kwam want dat zou toch zo zonde zijn.

Nu hebben wij deze man echt bijna nooit, dus zo goed kent hij ons ook weer niet.
Maar de andere artsen daar wel , en pas nadat die tegen hem hadden gezegd dat wij niet zomaar ergens een pup vandaan plukken en dat t bij ons wel goed zat, de entingen in het boekje toch wel klopten en vriendlief het hele verhaal rond hoe Ziva hier is gekomen had verteld , kon hij toch zijn grote zorgen opzij zetten.

Nu vinden wij dit alleen maar goed hoor, want er zijn natuurlijk wel veel broodfokkers in Tsjechie en veel mensen trappen er toch wel weer in.
En dan ben ik toch wel blij dat een dierenarts waarschuwt al is t in ons geval dus echt niet nodig.

Maar nog nooit hebben we iets over ontvlooien , voeding of wat dan ook gehoord.

Owjawel , vorig jaar nog bij de dierenarts waar ik toen met spoed naartoe moest omdat Elena en Kenji hadden gevochten.
Ik had die knokpartij aan mezelf te danken want de dames zijn niet "geholpen" en dan gaan ze vechten.

Als je ze laat "helpen " gaan ze nooit vechten.

Maar het was nog niet te laat , want als ik ze als ze weer wat opgeknapt waren zou brengen om te "helpen" , dan zouden ze dezelfde dag nog vriendinnetjes worden en nooit meer vechten.

Toen ik zei dat dat dus mooi niet ging gebeuren wilde ze ze wel meteen allebei laten inslapen want nu hadden ze bloed geproeft en waren mijn andere honden thuis ook niet meer veilig voor ze. En ik en andere mensen/kinderen ook niet meer

:piew:

Ik heb de grootste moeite moeten doen om mn mond te houden , maar o wat had ik toch graag .....
Heb echt nog nooit zulke flauwekul gehoord , en toen ik t mijn eigen dierenarts vertelde stond ze ook zo :80:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Een dierenarts is opleiding krijgt maar 2 dagen les in het gedrag in honden. Da's summier natuurlijk.
En als ervaren hondenmensen kun je best naar je pup kijken en op hem reageren als hij binnen plast.
Maar dit algemene advies blijft gewoon een slecht advies in mijn ogen bij een pup die net 2 weken in huis is.
En voor de mensen bij wie het altijd lukt: ik heb nog wel een heeel vrolijk Beagleteefje van 5,5 maanden in de aanbieding, ze mag vast wel een weekje komen logeren, helemaal zindelijk afleveren dan weer graag. Wat zal t vrouwtje happy zijn.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef: dat zei op het dh forum ook eens iemand tegen me, totdat ie zelf een pup kreeg die moeilijker zindelijk werd.
en toen heb ik gelachen in het kader van wie het laatst lacht enzo :LOL:

:wink: Bij Niko hoef ik nu pas (bijna twee) sinds een maand of wat geen poep en plas meer te ruimen.
En die mensen waren er al tijden goed mee bezig. :schrik: Hele laminaat daar was compleet naar de gallemiezen gezeken.
Charlie hebben we vanaf dat ze zonder zindelijkheidstraining bij ons kwam met 13 weken amper een mop voor nodig gehad.

Maar goed, hier bij het bellen naar de DA om kennis te maken was het 'reu of teef, leeftijd, gecastreerd, oh, wanneer wordt de afspraak gemaakt om te castreren'. Bij 'eehm, niet, mevrouw' wist ze al niet meer hoe ze het had :mann:
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Oscar was heel lastig zindelijk te krijgen, en bij hem moet ik nog steeds opletten.
Carel had 't zo door.

En wat ben ik blij met onze dierenarts, nog nooit het woord castratie horen vallen of tips over voer of entingen.
dagmar88
Zeer actief

Inge O schreef: is een pup niet of slecht zindelijk uit zichzelf dan wordt het dus een lange 'lijdensweg' en inderdaad, met opvoedingskwaliteiten heeft dat dus 0 te maken.
Wat maakt dan dat een pup wel of niet (goed) zindelijk is? Want Charlie heeft onder haar eigen uitwerpselen in de bench gezeten met nog twee kleine hondjes en wist niet eens wat gras was. Niko is altijd goed verzorgt en uitgelaten van pup af aan.
Toch was de eerste in een poep en een scheet zindelijk en bij de laatste was het een ramp.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik vind dit soort dingen zulke gemiste kansen :(: juist een pupeigenaar moet goed begeleid worden en goede adviezen krijgen. En jij krijgt dat natuurlijk wel maar er zijn ook zat mensen die hier blind op vertrouwen.. echt heel erg zonde.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Inge O schreef: is een pup niet of slecht zindelijk uit zichzelf dan wordt het dus een lange 'lijdensweg' en inderdaad, met opvoedingskwaliteiten heeft dat dus 0 te maken.
dank .. dank .. ben blij met deze woorden... haha mijn Bowie was pas met een maand of 7/8 enigzins iets van zindelijk.. gelukkig door mijn oplettendheid heeft ze weinig in huis gedaan maar ik kon er s;nachts echt 2 keer uit om madam te laten plassen... lag dus niet aan mijn fantastische opvoeding :E:

Tja sommige da's hebben er een bijzondere kijk op.. jammer is alleen dat als je niet mondig bent en zelf niet zo goed nadenkt zo een da dus vrijspel heeft en de klanten dus geloven wat zo iemand ze verteld en dat als waarheid aannemen...
Afbeelding
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

Toen ik met mijn vorige hond bij de DA kwam, hij was 12 weken, werd er ook gelijk over castratie gepraat. Wanneer dat dan kon gebeuren enz.

Ik ben bij een andere dierenarts, het zijn er twee in de praktijk, maar er is toen nooit gesproken over sterilisatie. Pas toen Famke last van een geiriteerde baarmoeder kreeg, kreeg ik het advies haar te steriliseren. Maar dat wilde ik zelf ook, omdat ze na haar eerste loopsheid wekenlang schijnzwanger is geweest.

Ik heb voor Famke nu voer bij de DA vandaan, maar omdat ik dat zelf aangenomen heb, het was niet meer dan een advies. Hij zit niet te hameren over ontwormen, ontvlooien, een wormpil bij hun weg moeten halen of zo. Nee hoor, ze vinden het net zo normaal dat je naar de dierenspeciaalzaak gaat.Ik krijg alleen steeds van de assistente te horen, dat Famke wat te zwaar is :mrgreen:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Inge O schreef:
dagmar88 schreef:
Wat maakt dan dat een pup wel of niet (goed) zindelijk is? Want Charlie heeft onder haar eigen uitwerpselen in de bench gezeten met nog twee kleine hondjes en wist niet eens wat gras was. Niko is altijd goed verzorgt en uitgelaten van pup af aan.
Toch was de eerste in een poep en een scheet zindelijk en bij de laatste was het een ramp.
normaal zou je uiteraard het tegenovergestelde verwachten (en dat speelt ook zeer zeker een rol) maar zoals bij alles bevestigen de uitzonderingen de regel.
overigens, 'goed verzorgd' hoeft daarom nog niet in te houden dat ze op de beste manier zijn gehouden om snel zindelijk te worden - waar ze hun behoefte moeten doen en op welke ondergrond heeft daar zeker ook mee te maken.

en uiteraard, gezien het zindelijkheidsbesef een aangeboren erfelijke eigenschap is zal daar tussen individuen een (groot) verschil in zitten, van bepaalde rassen is bekend dat ze bij wijze van spreken bijna zindelijk geboren worden en andere rassen worden het zeer moeilijk of zelfs nooit.
Gewoon geluk en pech gehad dus.
:mrgreen: Charlie is sowieso een pienter ding en Niko had als mens ongetwijfeld bij de sociale werkplaats geschoffeld :mann:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

jacq1970 schreef:
dank .. dank .. ben blij met deze woorden... haha mijn Bowie was pas met een maand of 7/8 enigzins iets van zindelijk.. gelukkig door mijn oplettendheid heeft ze weinig in huis gedaan maar ik kon er s;nachts echt 2 keer uit om madam te laten plassen... lag dus niet aan mijn fantastische opvoeding :E:

Tja sommige da's hebben er een bijzondere kijk op.. jammer is alleen dat als je niet mondig bent en zelf niet zo goed nadenkt zo een da dus vrijspel heeft en de klanten dus geloven wat zo iemand ze verteld en dat als waarheid aannemen...
Het gaat niet eens alleen om mondigheid en goed nadenken.
Als kersverse, nieuw beginnende eigenaar denk je dat de DA het zeker weten goed zegt.
Heb ik al vaker gehoord en ook hier wel op het forumgelezen. :(:

*Esther, krijgt een DA in zijn opleiding echt maar twee dagen gedragsleer? :80:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Helaas wel herkenbaar. Er is bij onze dierenartsenpraktijk ook een nieuw meisje, net van school. Ik kom daar om mijn puppen te laten enten en gelijk de moeder en Chester ook. de eerste vraag was of Sacha dan niet ook moet. Ik leg uit dat Sacha niet meer geent wordt, ze is bijna 13 en wordt er ziek van. Buiten dat kan ik wachten op een allergie aanval. "Oh, maar dan moeten we uitzoeken waar die allergie vandaan komt." Ehmm, kijk even in de computer, daar staat waar ze allergisch voor is, blijkbaar triggert een enting dat nog eens extra. "Maar je weet dat ze ziek kan worden van niet enten?" *Zucht*, ja dat weet ik, ik neem het risico wel.
Toen kwam ik voor de 9 weken enting had ik haar weer. Ze hoorde dat er met Penny geshowd gaat worden en wilde inderdaad gelijk de neusenting erin doen. Toen ze hoorde dat ik dat absoluut niet wilde hebben, ging ze bijna van haar stokkie, haha. Of ik wel wist wat een onaanvaardbaar risico ik nam. En of ik Sacha niet toch wilde laten enten, want ze kan ziek worden. Toen moest ik echt tot 10 tellen. Nu krijg ik dus iedere keer te horen dat Sacha echt een heel groot risico loopt op Weill. Ik weet dat ik altijd een risico loop door niet te enten, maar ik vind het gewoon niet meer nodig voor dat oude hondje, zeker gezien haar reactie op entingen. Ik geloof dat ze inmiddels wel door heeft dat ze me niks hoeft aan te praten, maar hoeveel nieuwe honenbaasjes zullen wel in deze praat trappen?

Gelukkig zitten er meerdere dierenartsen daar in de praktijk en alle anderen zijn wel heel fijn, dus daarom ga ik er niet weg. Maar ik hoop dat deze nieuwe "aanwinst" snel weer weg is.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
ikkeonline
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): JRT en Beagle
Contacteer:

Ongelezen bericht door ikkeonline »

Lekker dan... ik heb zo'n DA die maar door bleef zaniken over de sterilisatie van mijn oudste hond. Uiteindelijk is ze pas in haar 3e levensjaar geopereerd - achteraf gezien maar goed ook, want haar baarmoeder was al een beetje veranderd. Blijkbaar is dit een teken dat wijst op verhoogde kans op kanker. Nu met onze Beagle pup begon ze er weer over. Ik wil wachten tot na haar eerste of tweede loopsheid. Gelukkig laat ze ons die keuze zelf maken, maar ze is het er niet mee eens ^^
Vrouwtje van Didi (JRT, 2007) en Lana (beagle, 2012)
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Omg wat een da zeg!
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Inge O schreef:
ranetje schreef: *Esther, krijgt een DA in zijn opleiding echt maar twee dagen gedragsleer? :80:
dat zou ik toch echt wel heel vreemd vinden, ik kreeg er hier vroeger al veel meer (en nog was dat twee keer niks) maar nu krijgen ze er echt véééél meer.
Dat heeft mijn DA mij verteld. En als je van jezelf geen ervaring met honden hebt of minder interesse in het gedrag van de hond lijkt het mij echt veel te weining.
Jonge DA overigens.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Even een update, vandaag zijn we voor de 12 weken enting geweest! Hadden nu weer onze eigen DA dus ik heb niets gezegd over wat zijn collega had geconstateerd, was wel benieuwd wat hij zelf van Coda vond. En dat was duidelijk: perfect pupje, hartstikke gezond! Zelfs het naveltje werd goedgekeurd, hoezo navelbreukje? :engel: Wel even goed om te horen, in het nest is ze gecontroleerd door de DA en die vond het geen navelbreukje dus was wel even benieuwd wat er nu van werd gezegd. Nouja, niets aan de hand dus :ok:

Oh en zindelijkheidstraining gaat ook al stukken beter! Savonds nog wat ongelukjes maar dan is ze vaak ook druk aan het spelen met Nilo en vergeet ze het soms aan te geven heb ik het idee.
JR Fan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door JR Fan »

Ik was vanochtend met Gizmo bij de dierenarts, hij moest zijn Weil enting nog voor op de hondenvereniging. Ik zei tegen de dierenarts dat ik voor de Weil kwam, en zij begon ook al gelijk over een cocktail en dat het al een tijdje geleden was. Ik zei dat ik hem heb laten titeren (2x al) en dat het in orde was. Ik werd toen ook al raar aangekeken, titeren :scratch: .
Bij de balie kruist ze alles goed aan, zoals oren, ogen, bewegingsapp. enz, ook Gebit. Die heeft ze niet eens bekeken want Gizmo had een muilkorf dingetje om!
En over de rekening nog maar niets te zeggen, :vaag:
Groetjes, Linda
Pootje van Diesel, Gizmo, Jack, Roy, Rose en Finn

In Gedachten:
Tybo, Friese Stabij (05-05-1992 - 14-08-2004)
Spike, x Keeshond (01-09-2002 - 17-03-2011)
Bowie, Jack Russell (15-10-2004 - 01-05-2018)
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Poeh ik heb ook al heel erg veel vervelende dingen meegemaakt met allerlei dierenartsen.
Ook wel eens echt erge dingen, geen zin om uitleg te geven.

Ik ben dan ook erg blij dat ik op dit moment een hele fijne dierenarts heb. Hij doet werkelijk álles in goed overleg.
Er wordt niet zomaar over castratie/sterilisatie gesproken, sterker nog, hij raadt het helemaal niet zomaar aan. Ook wordt gewoon geaccepteerd dat ik een totaal ander entschema aanhoud dan 'normaal'. Geen discussie gelukkig.
Er wordt ook niet moeilijk gedaan over het feit dat ik niet zomaar ontworm zonder reden, ik breng af en toe ontlasting langs voor onderzoek, en op basis van de uitslag wordt er wel of niet ontwormd.

En zo zijn er nog veel meer dingen waar ik zeer over te spreken ben. Er wordt ook buiten de boekjes gedacht, niet zomaar alles via de standaard weg. En er wordt goed nagedacht over de oorzaak van bepaalde klachten en geprobeerd om de oorzaak te vinden en op te lossen ipv alleen maar symptoombestrijding.

Oh ja, en het gebruik van antibiotica wordt afgeraden tenzij echt nodig.
Na castratie bijvoorbeeld wordt nooit ab gegeven, terwijl andere da's dat bijna altijd standaard doen. Ik juich het toe dat dit niet zomaar wordt gedaan zonder dat er daadwerkelijk een infectie is.
:zweep:
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Geldtrekkerij noem ikdat. Vooral de navelbreuk.zon kleintje niet nodig.
Een tantevan mijn man had een oud hondje. Geen cent te makken. 10 euro per week om van te leven. Maar voor haar hondje deed ze alles, desnoods zelf minder eten. Maltezer was 13 op en een flink gezwel aan de achterkant. Ja dat moest geopereerd al had t weinig kans van slagen, het was toch echt beter. Vrouwke durfde geen nee te zeggen en heeft toegestuurd. Nog een hoop gedoe en kosten na de operatie en het hondje heeft nog maar 2 maanden geleefd...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”