Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenbelasting

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Re: Hondenbelasting

Ongelezen bericht door lijn »

blondie schreef:
lijn schreef:Nou als ik zoiets zou weten, zou ik met mijn hond in de speeltuin spelen ook al staat er dat het verboden is! Had ik toch een mooi weerwoord gehad dat ze dan maar een mooie hondenspeeltuin met hek erom moesten maken van mijn betaalde hondenbelasting :pffff:
hahaha dat kun je vergeten. Heb ooit eens een poging gewaagd om te vragen waar de hondenbelasting aan wordt besteed.
Maar kreeg vandaag een brief in de deur van de gemeente, een uitnodiging voor een open gesprek over de leefbaarheid van uw wijk. Wat vindt u belangrijk? Wat zijn uw zorgen en wensen? Wij horen dit graag van u.
:cool2:
Moest toch maar eens langsgaan. Er zijn inmiddels behoorlijk wat voorzieningen voor kinderen hier in de buurt. Maar voor de honden steeds minder, en het park waar honden vrij mogen aan 1 kant van het park is recentelijk weer onderhouden, de hele zomer hebben ze niet gesnoeid o.i.d. een ander paadje wat écht een pad moet zijn kom je ook nauwelijks door, doe het wel eens als het druk is op het veld, maar dan waan ik me in het oerwoud :LOL: (wel ervan verzekerd dat er niemand mij tegemoet komt, want er zijn weinigen zo gek als ik om daar door te tijgeren :LOL: )
Ja die poging heb ik inderdaad gewaagt! Via de mail op de gemeente site heb ik gevraagd om een omheining te maken op het industrieterrein. Daar staat al deels een hek voor het spoor en voor een bedrijf, dus ze hoeven maar aan 2 kanten een hek te plaatsen met poortjes. En een beetje onderhoud van het enorm hoge onkruid :F: Want waar ik anders hondenbelasting voor betaalde :U: Ik kreeg de reactie dat er dat andere "omheinde speelveld" was en dat ik weer via een andere richting bij die of die een plan moest aanschrijven voor leefbaarheidsbudget of zo... Ik heb het een buurvrouw voorgelegd en die kende nog wel iemand. Heb haar niet meer gesproken... Misschien toch nog maar eens mailen. Ze repten echter geen woord over waar ik anders hondenbelasting voor betaalde...
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Irta »

Oh, wat goed dit topic... Was helemaal vergeten m'n hond aan te geven 2 weken geleden :oohja: Dus maar even snel gedaan :engel:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

lijn schreef:Misschien toch nog maar eens mailen. Ze repten echter geen woord over waar ik anders hondenbelasting voor betaalde...
Voor de algemene pohotttttttttttttt. Doen ze in Terborg ook :pffff:
Chris78
Actief

Ongelezen bericht door Chris78 »

Hier wordt de hondenbelasting ook nog nuttig gebruikt, losloopgebieden, prullenbakken met zakjes om de stront op te ruimen......het kan slechter :)
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Hier betalen wij ook hondenbelasting. In die 10 jaar hebben we pas 2 keer iemand aan de deur gehad.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Marion. schreef:
iones schreef:Punt is dat de meeste hondeneigenaren domme volgzame schapen zijn die alles over zich heen laten gaan zonder te prostesteren. Dus alles blijft zoals het is.
Ik ben geen dom en volgzaam schaap hoor. Ik ben alleen wel in een gemeente gaan wonen die hondenbelasting heft. Dat wist ik toen ik hier kwam wonen, en dat neem ik dus op de koop toe. En iedere gemeente màg die gewoon nog steeds voor de algemene pot heffen.
Ja, in sommige landen zijn de meest absurde zaken toegestaan. Maar maakt dat het goed? Is dat rechtvaardig?
Is er iets mis met je eigen hersens gebruiken en daar iets mee te doen i.p.v. dom en volgzaam regels opvolgen omdat het regels zijn?
Regels horen reeel te zijn. Dat zijn ze verschuldigd aan degenen die ze worden opgelegd. Fair deal.
Muk schreef:
De vraag is wat heeft iones dan gedaan tegen de hondenbelasting? :mrgreen:
Ik kan er moeilijk iets tegen doen. Effe terug lezen he.
Marion. schreef: Volgens mij is die - erg gemakkelijk - gaan verhuizen naar een gemeente die het niet meer heft. Dàt heb ik er nu net niet voor over :mrgreen:
Dat was mazzel. Want daar heb ik eerlijk gezegd geen moment bij stil gestaan. Trouwens, in Eindhoven heb ik nooit hondenbelasting betaald.

Maar in je eentje kun je als hondeneigenaar niets aanrichten. Je moet je manifesteren.
Laatst gewijzigd door iones op 18 sep 2012 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door lijn »

Ik heb meteen daad bij woord gevoegd en heb een aanvraag gedaan voor het leefbaarheidsbudget! Hoppppaaaa! Nu maar wachten op reactie!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Marion. schreef:
lijn schreef:Misschien toch nog maar eens mailen. Ze repten echter geen woord over waar ik anders hondenbelasting voor betaalde...
Voor de algemene pohotttttttttttttt. Doen ze in Terborg ook :pffff:
Haha ja dat antwoord kreeg ik min of meer ook, hondenbelasting is niet voor honden en hun eigenaren bedoeld.
Verder wilden ze mijn adres voor ze me verder informeerden :cool2:
Heb terug geantwoord dat dat niet terzake deed gezien mijn vraag, daarna heb ik geen reactie meer ontvangen.
Ach, er staan hier wel voldoende bakken waar de poep in kan, er hangen her en der zakjes om te pakken. Er zijn ook best wel losloopstukjes aangewezen. Er blijft altijd wel wat te zeuren natuurlijk ook van de burger uit.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Iedereen betaalt hondenbelasting. Alleen heet het soms anders.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Irta
Zeer actief

iones schreef:
Marion. schreef:
iones schreef:Punt is dat de meeste hondeneigenaren domme volgzame schapen zijn die alles over zich heen laten gaan zonder te prostesteren. Dus alles blijft zoals het is.
Ik ben geen dom en volgzaam schaap hoor. Ik ben alleen wel in een gemeente gaan wonen die hondenbelasting heft. Dat wist ik toen ik hier kwam wonen, en dat neem ik dus op de koop toe. En iedere gemeente màg die gewoon nog steeds voor de algemene pot heffen.
Ja, in sommige landen zijn de meest absurde zaken toegestaan. Maar maakt dat het goed? Is dat rechtvaardig?
Is er iets mis met je eigen hersens gebruiken en daar iets mee te doen i.p.v. dom en volgzaam regels opvolgen omdat het regels zijn?
Regels horen reeel te zijn. Dat zijn ze verschuldigd aan degenen die ze worden opgelegd. Fair deal.
Ik dacht dat jij je zo druk maakte over hoe bepaalde uitlatingen op anderen over kunnen komen, enzo? :hmmm: :scratch: :19:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Muk schreef:
Marion. schreef:
Die staat in haar eentje met een spandoek te blauwbekken op de dam. Terwijl de domme volgzame schapen met de poten op tafel voor de kachel zitten :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jaap* schreef:
Muk schreef:
Marion. schreef:
Die staat in haar eentje met een spandoek te blauwbekken op de dam. Terwijl de domme volgzame schapen met de poten op tafel voor de kachel zitten :mrgreen:
:LOL:
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Ja hoor, betaal ik braaf. :wink:
Doet me overigens denken, ik was een tijd geleden op bezoek bij mijn ouders.
De voordeurbel ging en ik deed, met 2 Bouviers open.
Er stond een norse kerel op een afstandje met een clipboard en die zei, als u uw honden even weg doet kan ik u een enveloppe geven.
Ik had meteen door dat het een controleur was en zei tegen hem dat de honden niet op dit adres woonden.
Meneer was zeer argwanend, totdat ik hem het nógmaals zei compleet met mijn adres erbij.
Vervolgens zei hij dat hij het ging uitzoeken en noteerde mijn naam en gegevens, waarna ik hem veel succes heb gewenst.
Volgens mij geloofde hij er geen bal van :mrgreen:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Tja ik betaal gewoon al ben ik het er niet mee eens dat ik dat moet. Maar ik loop liever ontspannen over straat dan dat ik me druk zou zitten maken om controles.
Ik vind dat ze het af moeten schaffen of daadwerkelijk aan voorzieningen voor honden moeten besteden.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Voor de zoveelste keer: hondenbelasting is geen doelbelasting maar een algemene belasting die in de pot voor de algemene middelen gaat. Voor groenonderhoud, onderhoud speeltuintjes, het plaatsen van verkeersborden en recepties voor gemeenteambtenaren.
Als je een hond neemt in een gemeente waarin hondenbelasting wordt geheven, dan vind ik dat je dat moet betalen. Die kosten behoor je dan mee te nemen in het algehele kostenplaatje voor het houden van hond, zoals voer, da-kosten, speelgoed, manden, etc.
Iedereen in Nederland betaalt belasting voor dingen die je op individueel niveau misschien niet nodig hebt. Je betaalt voor de rollator van je buurvrouw, het gebroken been van de voetballende neef aan de andere kant van het land en de aow van die hangoudere bij de supermarkt. Jammer dan, zo werkt het in dit land.
Als individue kun je niet zelfstandig besluiten om een belasting die JIJ onzin vindt maar even niet te betalen. Als je het er niet mee eens bent, ga je in een gemeente wonen die deze belasting niet heft. Of nog beter, je verhuist naar Timboektoe waar je (waarschijnlijk) ook geen sociale premies, zuiveringslasten, milieubelasting, successierechten, overdrachtsbelasting of aow betaalt.

Dit gezegd hebbende: in Arnhem hebben ze vanaf januari 2012 de hondenbelasting afgeschaft. Scheelt aanzienlijk met drie honden. Zou je denken, tenminste. Want prompt hebben ze de OZB en andere gemeentelijke lasten voor álle burgers verhoogd. En vangen ze dus aanzienlijk meer. :mrgreen:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nee, we hebben hier geen hondenbelasting :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
TomCee
Zeer actief

Ongelezen bericht door TomCee »

lieke schreef:Voor de zoveelste keer: hondenbelasting is geen doelbelasting maar een algemene belasting die in de pot voor de algemene middelen gaat. Voor groenonderhoud, onderhoud speeltuintjes, het plaatsen van verkeersborden en recepties voor gemeenteambtenaren.
Als je een hond neemt in een gemeente waarin hondenbelasting wordt geheven, dan vind ik dat je dat moet betalen. Die kosten behoor je dan mee te nemen in het algehele kostenplaatje voor het houden van hond, zoals voer, da-kosten, speelgoed, manden, etc.
Iedereen in Nederland betaalt belasting voor dingen die je op individueel niveau misschien niet nodig hebt. Je betaalt voor de rollator van je buurvrouw, het gebroken been van de voetballende neef aan de andere kant van het land en de aow van die hangoudere bij de supermarkt. Jammer dan, zo werkt het in dit land.
Als individue kun je niet zelfstandig besluiten om een belasting die JIJ onzin vindt maar even niet te betalen. Als je het er niet mee eens bent, ga je in een gemeente wonen die deze belasting niet heft. Of nog beter, je verhuist naar Timboektoe waar je (waarschijnlijk) ook geen sociale premies, zuiveringslasten, milieubelasting, successierechten, overdrachtsbelasting of aow betaalt.
:ok:
Irta
Zeer actief

TomCee schreef:
lieke schreef:Voor de zoveelste keer: hondenbelasting is geen doelbelasting maar een algemene belasting die in de pot voor de algemene middelen gaat. Voor groenonderhoud, onderhoud speeltuintjes, het plaatsen van verkeersborden en recepties voor gemeenteambtenaren.
:ok:
+1
sunny1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): bulmastiff x bordauxdog 3x en 1 bordeauxdog,en 2 boomers
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door sunny1978 »

ja ik betaal hondenbelasting 590,00 perjaar voor 4 honden....maar bijna nergens in de buurt waar je je hond veilig los kan lopen....
http://www.doggy-house.nl
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ja, ik betaal en ik heb ook moeite met de soms slechte communicatie van de gemeente.
Maar dat zijn twee verschillende zaken die niks met elkaar te maken hebben. :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
sunny1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): bulmastiff x bordauxdog 3x en 1 bordeauxdog,en 2 boomers
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door sunny1978 »

Tara schreef:
sunny1978 schreef:ja ik betaal hondenbelasting 590,00 perjaar voor 4 honden....maar bijna nergens in de buurt waar je je hond veilig los kan lopen....
Kanonne!!! Wat een bedrag zeg. :O:
Hier zou jij op jaarbasis 675,60 mogen aftikken.
Dat is toch werkelijk buiten alle proporties?
ja het is een hoop geld maar betaal het maar want ze controleren echt aan de deur hoor paar weken terug is hij geweest
http://www.doggy-house.nl
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Hier helaas ook hondenbelasting en ik ben met 4 honden heel blij dat ik een kennelnam heb. De tarieven zijn hier als volgt: eerste Hond € 60,15, tweede hond € 89,81 en de derde e.v. hond € 119,73. Voor een kennel betaal je € 149,55. Ik vind het echt een hoop geld, want er staan nergens prullenbakken waar je je poep weg kan gooien, dus je kan als je je hond uitlaat, rustig een half uur met een poepzakje rondlopen voordat je iets tegen komt waar je het fatsoenlijk weg kan gooien. Resultaat is dus dat mensen hun poepzakjes aan bomen en struiken hangen of het laten liggen. Ik weiger het ook echt om een heel stuk met zo'n zakje rond te gaan lopen. Wel hebben we vlakbij een omheind veld, speciaal voor honden en dat wordt wel keurig onderhouden.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Tarieven 2012:

1e hond: € 63,12
Volgende hond: € 63,12
Kenneltarief: € 190,08

Zo is het bij ons..

Hier staan ze ook elk jaar aan de deur om te controleren.
Vaak een onpersoonlijk ongeduldig mannetje die meteen op 4 adressen tegelijk aan belt.
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Tja ik heb helaas het geld niet om een proces aan te spannen zoals die duitse advocaat, de enige mazzel is dat we nog niet moeten betalen.
Ookal komt er elk jaar het bericht dat het gaat gebeuren en gelukkig op de laatste moment weer afketst.
ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder

Ongelezen bericht door ayke »

Je wij betalen hondenbelasting. Heb er geen problemen mee, het hondenbeleid is hier best goed.
Los lopen mag officieel niet, maar zolang er geen overlast is wordt er niet op gecontroleerd. Bij overlast kan je wel iemand van de gemeente aan de deur krijgen voor een gesprek.
In het bos mogen de honden gewoon los lopen en door hondeneigenaren zijn een paar veldjes omgedoopt tot hondenveldje.
Het enige wat ik mis zijn prullenbakken bij de hondenvelden. Dat zou kunnen helpen om mensen hun hondenpoep op te laten ruimen. De gemeente ziet dat alleen niet zitten ivm mogelijke overlast van jongeren.
In het dorp hier verderop mogen honden op 2 veldjes na niet meer loslopen, de veldjes zijn te sneu voor woorden. Ik vind het erg jammer vroeger liep ik er altijd met onze hond, los zonder voor overlast te zorgen. In dat dorp wordt geen hondenbelasting geheven, toch woon ik liever ergens waar ze wel een bijdrage vragen.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

renee-uk schreef:geen hondenbelasting in coventry, wel een dikke vette prent - een paar honderd pond, meteen betalen- als je je hondenstront niet opruimt.
is ook geen probleem want er staan overal speciale prullenbakken voor hondenpoep :ok:

Ik ben voor dat systeem maar dan moet ook IEDEREEN de poep netjes opruimen !

Hier kennen ze geen hondenbelasting dus ik hoef me nergens druk om te maken en als mijn honden iets produceren in de bewoonde wereled dan ruim ik dat gewoon even op!
Sandra
Afbeelding
Dona85
Actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker spaniel

Ongelezen bericht door Dona85 »

Wij betalen hondenbelasting inderdaad.
Maar hier hebben ze ook hondenpoepbakken voor weggezet dus op zich doen ze toch wel iets met het geld.
En ik wil de boete niet riskeren, ze komen regelmatig controleren en aangezien Boyke niet altijd stil is als we niet thuis zijn dan weten ze gauw genoeg dat je een hond hebt ; )
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

yp, ondanks dat de honden hier thuis enkel op de openbare weg komen om te lopen langs de fiets (na het uilaten) betalen we netjes kennelbelasting, 250 euro geloof ik
iones
Zeer actief

Irta schreef: Ik dacht dat jij je zo druk maakte over hoe bepaalde uitlatingen op anderen over kunnen komen, enzo? :hmmm: :scratch: :19:
Hoezo?

Het enige waar ik me druk over kan maken als mensen persoonlijk worden en elkaar willens en wetens kwetsen, op de man spelen en zo.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Dit gezegd hebbende: in Arnhem hebben ze vanaf januari 2012 de hondenbelasting afgeschaft. Scheelt aanzienlijk met drie honden. Zou je denken, tenminste. Want prompt hebben ze de OZB en andere gemeentelijke lasten voor álle burgers verhoogd. En vangen ze dus aanzienlijk meer. :mrgreen:
Maar dat is toch rechtvaardig? Als er een bepaalde belasting algemeen gebruikt wordt, dan is het toch eerlijk als iedereen daar aan betaalt, en toch niet één groep die voor iedereen op moet draaien?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”