Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenbelasting
Moderator: moderatorteam
- aliceh
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Een heerlijk HTK hondje uit Spanje
- Aantal honden: 1
Hondenbelasting
Ik had al een topic gevonden hierover, maar die was al weer wat jaartjes oud, dus bij deze nogmaals de vraag;
Betalen jullie hondenbelasting ja of nee, en wat voor boete kan je verwachten als je het niet betaald?
Ik zit erg te twijfelen, ook omdat de gemeente dit ook voor andere doeleinde mag gebruiken wat natuurlijk ronduit belachelijk is!
Wat is jullie mening hierover?
Betalen jullie hondenbelasting ja of nee, en wat voor boete kan je verwachten als je het niet betaald?
Ik zit erg te twijfelen, ook omdat de gemeente dit ook voor andere doeleinde mag gebruiken wat natuurlijk ronduit belachelijk is!
Laatst gewijzigd door aliceh op 18 sep 2012 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Re: Hondenbelasting
Ik betaal hier geen hondenbelasting...
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Ik betaal hondenbelasting ja.
De boete is hier het dubbele van wat je normaal aan hondenbelasting moet betalen.
De boete is hier het dubbele van wat je normaal aan hondenbelasting moet betalen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
TomCee
- Zeer actief
Kijk even op de website van je gemeente. Daar kun je denk ik alles er over lezen.aliceh schreef:Ik had al een topic gevonden hierover, maar die was al weer wat jaartjes oud, dus bij deze nogmaals de vraag;
Ik zit erg te twijfelen, ook omdat de gemeente dit ook voor andere doeleinde mag gebruiken wat natuurlijk ronduit belagelijk is!
-
blondie
- Zeer actief
Belachelijk.
Was vandezomer nog een topic over geloof ik
resulteerde dacht ik in een wellus nietus spel over het betalen voor belasting voor katten 
Was vandezomer nog een topic over geloof ik
-
Muk
Hier betalen wij gewoon belasting voor de hond. Niet iedere gemeente heeft hondenbelasting ingevoerd, dus of jij moet betalen als je een hond hebt, weet ik niet.
- iones
- Zeer actief
In de gemeente Tubbergen heffen ze geen hondenbelasting.
In de toekomst is het verplicht om pups te chippen, dus ik zie de bui al hangen......
Zodra alle honden gechipt zijn zal daar flink misbruik van worden gemaakt door de overheid vrees ik.
In de toekomst is het verplicht om pups te chippen, dus ik zie de bui al hangen......
Zodra alle honden gechipt zijn zal daar flink misbruik van worden gemaakt door de overheid vrees ik.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- aliceh
- Vaste gebruiker
Ja, wij moeten ook betalen,..zover was ik natuurlijk al met zoeken 
Maar zo lees ik dus ook dat er jaren niet gecontroleerd wordt,..dat kan heel wat centjes schelen,
en als je dan een keertje een boeten krijgt en je moet het dubbelen betalen, dan ben je nog steeds goedkoper uit!
Maar zo lees ik dus ook dat er jaren niet gecontroleerd wordt,..dat kan heel wat centjes schelen,
en als je dan een keertje een boeten krijgt en je moet het dubbelen betalen, dan ben je nog steeds goedkoper uit!
- foxalert
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 75% Puli 25% Pumi
gonnie schreef:Ik betaal hondenbelasting ja.
Zo weinig maar? Hm dan ga ik overwegen het niet meer te betalen!
- dagmar88
- Zeer actief
Hier is er geen boete. Je krijgt van de controleur een formulier en de kans om je binnen 14 dagen geloof ik aan te melden.
Pas wanneer je dat niet doet kun je beboet worden.
Pas wanneer je dat niet doet kun je beboet worden.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
geen hondenbelasting in coventry, wel een dikke vette prent - een paar honderd pond, meteen betalen- als je je hondenstront niet opruimt.
is ook geen probleem want er staan overal speciale prullenbakken voor hondenpoep
is ook geen probleem want er staan overal speciale prullenbakken voor hondenpoep

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
TomCee
- Zeer actief
wacht ff mensen, ff een nieuw portie
halen....
-
gonnie
- Zeer actief
Bij ons word wel vaak gecontroleerd soms elk jaar. Ze komen hier langs de deuren.
Groetjes Gonnie.
-
blondie
- Zeer actief
Blinde geleide hond of hulphond zijn gratis, wel aangeven dat je de hond hebt.
Eerste hond 100,08 en iedere volgende hond 86,88.
Als je een kennel hebt (meerdere honden of fokker) 407,40
Over boetes wordt niet gesproken, verder betaal ik er gewoon voor, het is in deze gemeente gewoon verplicht en ze controleren er wel op.
Eerste hond 100,08 en iedere volgende hond 86,88.
Als je een kennel hebt (meerdere honden of fokker) 407,40
Over boetes wordt niet gesproken, verder betaal ik er gewoon voor, het is in deze gemeente gewoon verplicht en ze controleren er wel op.
- aliceh
- Vaste gebruiker
TomCee schreef:wacht ff mensen, ff een nieuw portiehalen....
-
gonnie
- Zeer actief
Dat van die boetes heb ik ook alleen maar gehoord van iemand die ooit een boete heeft gekregen.
Dus of dat helemaal waar is dat weet ik niet.
Als ze hier controleren en je hebt de hond nog niet aangemeld dan moet je aan kunnen tonen sinds wanneer je de hond in je bezit had.
Hier is het ook zo dat je ook voor je oppashond moet betalen als die oppashond niet uit dezelfde gemeente komt.
Dat stond in een foldertje wat ik gehad heb toen ik mijn hond aanmeldde.
Dus of dat helemaal waar is dat weet ik niet.
Als ze hier controleren en je hebt de hond nog niet aangemeld dan moet je aan kunnen tonen sinds wanneer je de hond in je bezit had.
Hier is het ook zo dat je ook voor je oppashond moet betalen als die oppashond niet uit dezelfde gemeente komt.
Dat stond in een foldertje wat ik gehad heb toen ik mijn hond aanmeldde.
Groetjes Gonnie.
-
Muk
Zo zou het wat mij betreft hier ook mogen zijn. En dan flink controleren op het niet opruimen van poep.renee-uk schreef:geen hondenbelasting in coventry, wel een dikke vette prent - een paar honderd pond, meteen betalen- als je je hondenstront niet opruimt.
In het dorp waar ik woon is dit jaar voor het eerst in jaren gecontroleerd.
-
gonnie
- Zeer actief
Bij ons is het voor de eerste hond een euro of 70 en voor elke volgende hond het dubbele.
Groetjes Gonnie.
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
Ja ik betaal ook, van boetes weet ik niets, maar heb voor dat Vedette er was al wel eens een controleur aan de deur gehad. Maar wat we er hier voor terug krijgen is uh... vrij weinig... Hondenpoep overheerst op de stoep, er is wel een hondentoilet. Dat is echter niet meer dan gewoon een grasveldje buiten de wijk met een hondenpoepprullenbak. Een soort van park-achtig iets waar staat dat het een hondenspeelweide is, maar eigenlijk is het gewoon een bijgehouden gemeentegrond met een pas en weer de hondenpoepprullenbakken. Geen hek om een speelveld en niet echt veilig met een drukke weg ernaast... Dat "park" wordt ook gebruikt door niet-honden eigenaren, dus ja... Zozeer voor hondeneigenaren is het ook niet echt. Werd op zo'n veldje een vrouw boos omdat zij met haar witte broek bloemetjes wilde plukken of zo en Det tegen haar aan sprong nadat ze koediekoedie zei... Kom dan niet op een hondentoiletveld! We hebben wel een 'Omheind stuk hondenspeelweide, maar dat is dan weer ONonderhouden stuk gemeentegrond met een stuk slap hek erom waar je door de bramentakken wordt aangevallen bij de ingang! Teken in overvloed door al het onkruid dat boven je uit groeit... Kun je hier iets mee?
- Poffertje
- Actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Hier betaal je ook hondenbelasting, maar ik heb nog nooit gehoord van een controle? Ik vraag me wel heel sterk af wat je hier nou echt van terug ziet.
De laatste tijd worden er wel steeds meer bordjes geplaatst voor losloopgebieden, maar verder snap ik echter niet waarvoor je moet betalen?
De laatste tijd worden er wel steeds meer bordjes geplaatst voor losloopgebieden, maar verder snap ik echter niet waarvoor je moet betalen?
-
Marion.
Ik betaal keurig belasting, omdat dat in mijn gemeente moet. En ja, ik weet dat daar de speeltuintjes voor de kinderen van worden onderhouden.aliceh schreef:Ik had al een topic gevonden hierover, maar die was al weer wat jaartjes oud, dus bij deze nogmaals de vraag;
Ik zit erg te twijfelen, ook omdat de gemeente dit ook voor andere doeleinde mag gebruiken wat natuurlijk ronduit belagelijk is!
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
Nou als ik zoiets zou weten, zou ik met mijn hond in de speeltuin spelen ook al staat er dat het verboden is! Had ik toch een mooi weerwoord gehad dat ze dan maar een mooie hondenspeeltuin met hek erom moesten maken van mijn betaalde hondenbelasting 
- iones
- Zeer actief
Je kunt in het vervolg toch ook gewoon geen hondenbelasting betalen?
in alle redelijkheid, mensen horen belasting te betalen over bepaalde dingen. Maar.... dan krijgen ze er gewoonlijk iets voor terug.
in alle redelijkheid, mensen horen belasting te betalen over bepaalde dingen. Maar.... dan krijgen ze er gewoonlijk iets voor terug.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
blondie
- Zeer actief
hahaha dat kun je vergeten. Heb ooit eens een poging gewaagd om te vragen waar de hondenbelasting aan wordt besteed.lijn schreef:Nou als ik zoiets zou weten, zou ik met mijn hond in de speeltuin spelen ook al staat er dat het verboden is! Had ik toch een mooi weerwoord gehad dat ze dan maar een mooie hondenspeeltuin met hek erom moesten maken van mijn betaalde hondenbelasting
Maar kreeg vandaag een brief in de deur van de gemeente, een uitnodiging voor een open gesprek over de leefbaarheid van uw wijk. Wat vindt u belangrijk? Wat zijn uw zorgen en wensen? Wij horen dit graag van u.
Moest toch maar eens langsgaan. Er zijn inmiddels behoorlijk wat voorzieningen voor kinderen hier in de buurt. Maar voor de honden steeds minder, en het park waar honden vrij mogen aan 1 kant van het park is recentelijk weer onderhouden, de hele zomer hebben ze niet gesnoeid o.i.d. een ander paadje wat écht een pad moet zijn kom je ook nauwelijks door, doe het wel eens als het druk is op het veld, maar dan waan ik me in het oerwoud
-
Marion.
Nee hoor. Bij ons hebben ze verkeersborden laten maken met verboden voor honden. Misschien zit daar het geld in, en niet in die glijbaan voor de blagen (maar dat bord staat wel bij de ingang van het zeer verantwoord omheinde speeltuintje).lijn schreef:Nou als ik zoiets zou weten, zou ik met mijn hond in de speeltuin spelen ook al staat er dat het verboden is! Had ik toch een mooi weerwoord gehad dat ze dan maar een mooie hondenspeeltuin met hek erom moesten maken van mijn betaalde hondenbelasting
- iones
- Zeer actief
Punt is dat de meeste hondeneigenaren domme volgzame schapen zijn die alles over zich heen laten gaan zonder te prostesteren. Dus alles blijft zoals het is.
-
Marion.
Ik ben geen dom en volgzaam schaap hoor. Ik ben alleen wel in een gemeente gaan wonen die hondenbelasting heft. Dat wist ik toen ik hier kwam wonen, en dat neem ik dus op de koop toe. En iedere gemeente màg die gewoon nog steeds voor de algemene pot heffen.iones schreef:Punt is dat de meeste hondeneigenaren domme volgzame schapen zijn die alles over zich heen laten gaan zonder te prostesteren. Dus alles blijft zoals het is.
-
melizzy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising york-malthezer
Ik betaal rond de 50 euro(weet het niet precies),ben het er ook niet zo mee eens,mijn hond(je) loopt altijd op eigen erf...of we lopen regelrecht het bos in,in ieder geval nooit in bebouwde kom.
Zou ook liever zien dat ze zeer streng gaan controleren op het opruimen van poep,en dat ze de hondenbelasting af schaffen,maar ga me er verder ook niet druk meer over maken...helpt toch niet.
Zou ook liever zien dat ze zeer streng gaan controleren op het opruimen van poep,en dat ze de hondenbelasting af schaffen,maar ga me er verder ook niet druk meer over maken...helpt toch niet.
-
Muk
De vraag is wat heeft iones dan gedaan tegen de hondenbelasting?Marion. schreef:Ik ben geen dom en volgzaam schaap hoor. Ik ben alleen wel in een gemeente gaan wonen die hondenbelasting heft. Dat wist ik toen ik hier kwam wonen, en dat neem ik dus op de koop toe. En iedere gemeente màg die gewoon nog steeds voor de algemene pot heffen.iones schreef:Punt is dat de meeste hondeneigenaren domme volgzame schapen zijn die alles over zich heen laten gaan zonder te prostesteren. Dus alles blijft zoals het is.
-
Marion.
Volgens mij is die - erg gemakkelijk - gaan verhuizen naar een gemeente die het niet meer heft. Dàt heb ik er nu net niet voor overMuk schreef:De vraag is wat heeft iones dan gedaan tegen de hondenbelasting?Marion. schreef:Ik ben geen dom en volgzaam schaap hoor. Ik ben alleen wel in een gemeente gaan wonen die hondenbelasting heft. Dat wist ik toen ik hier kwam wonen, en dat neem ik dus op de koop toe. En iedere gemeente màg die gewoon nog steeds voor de algemene pot heffen.iones schreef:Punt is dat de meeste hondeneigenaren domme volgzame schapen zijn die alles over zich heen laten gaan zonder te prostesteren. Dus alles blijft zoals het is.