maar dat is toch ook een mode verschijnsel. iedere Yup moet of een zielig hondje uit het buitenland of een labradoodle.Canidae schreef:Moet zeggen dat ik hier een redelijke variëteit aan honden tegenkom. Ook erg veel honden uit het buitenland, gewoon leuke mixen. Dus nee, zie niet veel modehonden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mode honden
Moderator: moderatorteam
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Re: Mode honden
-
Sanner
- Zeer actief
Nou dan ben ik wel heel erg, ik heb een zielig hondje uit het buitenland én een chihuahua.blacky schreef:maar dat is toch ook een mode verschijnsel. iedere Yup moet of een zielig hondje uit het buitenland of een labradoodle.Canidae schreef:Moet zeggen dat ik hier een redelijke variëteit aan honden tegenkom. Ook erg veel honden uit het buitenland, gewoon leuke mixen. Dus nee, zie niet veel modehonden.
- blacky
- Zeer actief
ja jij bent dan ook een echt yupSanner schreef:Nou dan ben ik wel heel erg, ik heb een zielig hondje uit het buitenland én een chihuahua.blacky schreef:maar dat is toch ook een mode verschijnsel. iedere Yup moet of een zielig hondje uit het buitenland of een labradoodle.Canidae schreef:Moet zeggen dat ik hier een redelijke variëteit aan honden tegenkom. Ook erg veel honden uit het buitenland, gewoon leuke mixen. Dus nee, zie niet veel modehonden.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier loopt van alles wat, Beagles, Jackies, Labradors, een Dobermann, een BS, Pitjes, een Heidewachtel of Drent, kruisingen met allerhande voormalig RAD-honden, teckels, Herders, kruisinkjes, een Yorkie, een Lhasa Apso, een Shi tzu. En een Shiloh sinds kort.
De overbuurvrouw heeft bulldogachtige honden, maar geen idee wat het zijn eigenlijk. In ieder geval een Engels Bulldog, maar die andere weet ik niet.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Sanner
- Zeer actief
Bedankt he!blacky schreef:ja jij bent dan ook een echt yupSanner schreef:Nou dan ben ik wel heel erg, ik heb een zielig hondje uit het buitenland én een chihuahua.blacky schreef:maar dat is toch ook een mode verschijnsel. iedere Yup moet of een zielig hondje uit het buitenland of een labradoodle.Canidae schreef:Moet zeggen dat ik hier een redelijke variëteit aan honden tegenkom. Ook erg veel honden uit het buitenland, gewoon leuke mixen. Dus nee, zie niet veel modehonden.
- primera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
- Aantal honden: 1
Denk dat het ook komt omdat iedereen maar een nestje wil of fokker wil zijn om het "ras" maar te verbeteren.
En het is ook mode om honden niet meer te castreren en met loopse teefjes gewoon in losloop gebieden te lopen, de oeps nestjes gaan gratis over de toonbank en anders kan je ze wel ruilen voor een telefoon/tv of scooter. In Capelle zitten er niet zo denderend veel staffjes maar toen ik laatst in Rotterdam-zuid liep toen struikelde ik over de staffjes en pups ervan die allemaal maar langs yuki moesten omdat ze wel even op hun plek gezet mochten worden (wat ik dus niet accepteer, elke hond 'op zijn plek zetten' )
Maar ik ben wel blij dat mijn ras minder populair is, het is geen ras om zomaar voor de lol te fokken en het ras word er niet beter op.
Border Collies blijven hier ook populair net als Labjes en Jack russels en chihuahua's
En het is ook mode om honden niet meer te castreren en met loopse teefjes gewoon in losloop gebieden te lopen, de oeps nestjes gaan gratis over de toonbank en anders kan je ze wel ruilen voor een telefoon/tv of scooter. In Capelle zitten er niet zo denderend veel staffjes maar toen ik laatst in Rotterdam-zuid liep toen struikelde ik over de staffjes en pups ervan die allemaal maar langs yuki moesten omdat ze wel even op hun plek gezet mochten worden (wat ik dus niet accepteer, elke hond 'op zijn plek zetten' )
Maar ik ben wel blij dat mijn ras minder populair is, het is geen ras om zomaar voor de lol te fokken en het ras word er niet beter op.
Border Collies blijven hier ook populair net als Labjes en Jack russels en chihuahua's
-
sjm
- Zeer actief
Ik wil gewoon de hond die mij aanspreekt qua karakter en uiterlijk. En uiteraard waar ik de klik mee heb.
Hier in Drenthe zie ik errug veel labradors en jack hussels. Beide zou ik nooit willen hebben.
Hier in Drenthe zie ik errug veel labradors en jack hussels. Beide zou ik nooit willen hebben.
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Over het castreren ben ik het eens.primera schreef:Denk dat het ook komt omdat iedereen maar een nestje wil of fokker wil zijn om het "ras" maar te verbeteren.
Omdat het nu alleen maar wordt afgeraden dat honden worden gecastreerd, krijg je ook halfwatten die met hun hond een nestje doen. Met alle debiele kruisingen die er van komen.
Daarom zou ik voor een gedeelte juist wel een voorkeur geven aan castreren. Alle mensen die "verstand" hebben van honden, en mensen die zich er in verdiepen, dat die hun hond ik tact laten.
Krijg je ook geen debiele kruisingen en 100en oepsnesten...

- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Bij ons in de regio struikel je zowat over de Tollers.
En bruine Labjes, die lijken ook niet aan te slepen.
God zij dank is de Bouvier niet opnieuw in de mode geraakt na de film Flodder
Al was zijn populariteit in de 70 en 80-er jaren al erg genoeg
En bruine Labjes, die lijken ook niet aan te slepen.
God zij dank is de Bouvier niet opnieuw in de mode geraakt na de film Flodder
Al was zijn populariteit in de 70 en 80-er jaren al erg genoeg
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Geloof juist dat er meer gecastreert word de laatste tijd.
Zowat overal word het gepromoot en DA's zetten ook maar al te graag het mes erin , de meeste word het al vertelt als ze met een pup binnen komen.
Maar de mens is net zo'n roedeldier als de hond ,dus verbaas mij er niet over dat een hond een mode artikel geworden is.
Op shows gaat het al niet veel anders ,daar zie je ook een ras veranderen als het beter ligt bij de keurmeesters .
Ook een beetje onbekend maakt onbemind en als je kennis maakt met een ras kan je er ook voor vallen om het te hebben.
Mensen willen ook graag ergens bijhoren en dan zal hun keuze van kleding en uiterlijk vertoon ook meespelen in de keuze van hond.
Net als dat je geen bepaald ras wilt nemen omdat het publiek wat ermee loopt ver van je af staat of tegenstaat. .
Zowat overal word het gepromoot en DA's zetten ook maar al te graag het mes erin , de meeste word het al vertelt als ze met een pup binnen komen.
Maar de mens is net zo'n roedeldier als de hond ,dus verbaas mij er niet over dat een hond een mode artikel geworden is.
Op shows gaat het al niet veel anders ,daar zie je ook een ras veranderen als het beter ligt bij de keurmeesters .
Ook een beetje onbekend maakt onbemind en als je kennis maakt met een ras kan je er ook voor vallen om het te hebben.
Mensen willen ook graag ergens bijhoren en dan zal hun keuze van kleding en uiterlijk vertoon ook meespelen in de keuze van hond.
Net als dat je geen bepaald ras wilt nemen omdat het publiek wat ermee loopt ver van je af staat of tegenstaat. .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- blacky
- Zeer actief
ik ben het hier wel mee eens. Wij hebben onze honden gekozen omdat we opzoek waren naar een leuke active hond die niet te groot was. Eis was wel dat het geen kort haar mocht zijn. Maar liever ook geen lang haar. Je wordt dan tijdens je zoektocht verlieft op een hond en zie daar.bouvierpoedel schreef:Geloof juist dat er meer gecastreert word de laatste tijd.
Bij veel mensen gaat het vaak anders. De meeste mensen kopen een hond van een fokker in de buurt. daardoor zie je in bepaalde gebieden zoveel de zelfde honden.
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
dat heb ik ook.sjm schreef:Ik wil gewoon de hond die mij aanspreekt qua karakter en uiterlijk. En uiteraard waar ik de klik mee heb.
hier struikel je dus over de labradors. en sommige schreeuwen van een afstand al, dat je maar ff
moet omlopen omdat hun, hun hond niet kunnen houden als ze een andere hond zien. laatst hield
een vrouw zich al vast om een lantaarnpaal, omdat de hond te sterk was voor haar.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
toen ik 6 jaar geleden onze eerste staffie nam zag je ze ook nog niet zo super veel rondhuppelen. Maar nu.... op elke hoek van de straat lijkt er wel 1 te wonen

- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Hier in 't Gooi vooral veel labradors en labradoodles, die laatste schieten als paddenstoelen de grond uit!
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik snap het verschijnsel wel, het is menselijk. Ik wilde na de film babe erg graag een varkentje
Als ik ooit een groot terrein heb komt die er ook wel.
In Zaandam loopt van alles, in Amsterdam Zuid-Oost vooral veel stafford en pitbull achtigen.
Als ik ooit een groot terrein heb komt die er ook wel.
In Zaandam loopt van alles, in Amsterdam Zuid-Oost vooral veel stafford en pitbull achtigen.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ik denk dat dat best meevalt de meeste DA staan nog gelijk klaar om te castreren dit forum is niet de doorsnee van wat er in de real wereld gebeurdJudith-Diesel schreef:Over het castreren ben ik het eens.primera schreef:Denk dat het ook komt omdat iedereen maar een nestje wil of fokker wil zijn om het "ras" maar te verbeteren.
Omdat het nu alleen maar wordt afgeraden dat honden worden gecastreerd, krijg je ook halfwatten die met hun hond een nestje doen. Met alle debiele kruisingen die er van komen.
Daarom zou ik voor een gedeelte juist wel een voorkeur geven aan castreren. Alle mensen die "verstand" hebben van honden, en mensen die zich er in verdiepen, dat die hun hond ik tact laten.
Krijg je ook geen debiele kruisingen en 100en oepsnesten...
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Ik geloof dat ik blij moet zijn met die dames van middelbare leeftijd die al kirrend naar mijn Cocker Spaniels roepen: ahhhhhhhhhh die had mijn tante (zaliger) vroeger ook
Geen modehond dus
Geen modehond dus
En de groeten van de mannen 

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Bij mij op het plein (en dat zijn veel hoge flats dus er wonen heeeel veel mensen) is het zo'n 90% staffords/pitbulls en helaas hebben al die honden hier een onverantwoordelijke eigenaar en geeft dat veel ongelukken
Verder in de losloopgebieden kom ik vooral nog steeds veel labjes, goldens en jr's tegen.
En ja, mijn ras is populair maar dat boeit me niets, ik vind ze leuk

Verder in de losloopgebieden kom ik vooral nog steeds veel labjes, goldens en jr's tegen.
En ja, mijn ras is populair maar dat boeit me niets, ik vind ze leuk
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Vroeg me laatst nog af hoelang het al geleden is dat ik een Rotweiler en/of Doberman heb gezien. Dit waren DE honden uit "mijn tijd" zal ik maar zeggen. Vooral na de film "Boys from Brazil" ("Print") moest men een Doberman Dat waren toen de "gevaarlijke" honden.
O en ik kan me ook nog de "Lassie" tijd herinneren (ik ben echt oud aan het worden)
Nu zijn het hier vnl, Labs (of bijna wit of chocolade) of ook toch de Staff's e.d. Hier in de straat wonen echter ook 2 Engelse Buldoggen, volgens mij zijn die in opmars. Ik vind ze wel heel erg leuk.
O en ik kan me ook nog de "Lassie" tijd herinneren (ik ben echt oud aan het worden)
Nu zijn het hier vnl, Labs (of bijna wit of chocolade) of ook toch de Staff's e.d. Hier in de straat wonen echter ook 2 Engelse Buldoggen, volgens mij zijn die in opmars. Ik vind ze wel heel erg leuk.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
hier lopen relatief veel staffies, pitjes (het liefst blauw), boerboels en uiteraard de bruine labrador is ook niet meer weg te denken uit de buurt.
ellen
ellen