Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
PH sticks.
Moderator: moderatorteam
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
PH sticks.
Mijn hond heeft last van struviet en nu wilde ik via mijn HA PH sticks bestellen. Ik had ergens gelezen dat iemand ze voor een paar euro via zijn HA kocht. Nu wil mijn HA dit wel voor mij doen maar hij heeft ze niet. Als ik met een merknaam kom, kan hij ze voor mij bestellen. Wie weet een merknaam en wie koopt de PH sticks ook via de huisarts? Ik ben al bij meerdere drogisterijen geweest maar die hadden er allen nog nooit van gehoord.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- balou2000
- Actief
Re: PH sticks.
kan je struviet dan zien op een PH stick
ik dacht alleen onder de microscoop
ik heb een poes met struviet en de DA gooit het altijd onder de microscoop
als dat zo is dan lift ik ff mee om te zien waar je ze kan kopen
-
Suzan
- Zeer actief
Indicatorstaafjes pH-Fix 0-14 Macherey-Nagel 100st
universele pH meetstrips
Deze heb ik jaren geleden gekocht.
Ik denk dat ik ze toen bij de apotheek besteld heb.
Je kunt ze ook zelf bestellen bij bv http://www.buysen.com/
Als je dan naar beneden scrolt zie je Merck zuurgraadmeetstrips of zuurgraadmeetstrips
universele pH meetstrips
Deze heb ik jaren geleden gekocht.
Ik denk dat ik ze toen bij de apotheek besteld heb.
Je kunt ze ook zelf bestellen bij bv http://www.buysen.com/
Als je dan naar beneden scrolt zie je Merck zuurgraadmeetstrips of zuurgraadmeetstrips
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik bestel ze hier altijd:
http://www.vosmedisch.nl/contents/nl/d195.html
Maar die zijn niet voor alleen de ph, eiwit en glucose zit er ook bij.
http://www.vosmedisch.nl/contents/nl/d195.html
Maar die zijn niet voor alleen de ph, eiwit en glucose zit er ook bij.
- jessica74
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner - Aantal honden: 2
ik heb die van accu-tell is wel handig als er ook bloed, nitriet en eiwitten op afgelezen kan worden.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Heeft hij standaard struviet of heeft hij nu struviet omdat hij een blaasontsteking heeft?
Als hij namelijk blaasontsteking heeft is de kans vrij groot dat de struviet weg is als de ontsteking over is.
Als hij namelijk blaasontsteking heeft is de kans vrij groot dat de struviet weg is als de ontsteking over is.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Nee, maar je kunt er wel de zuurgraad mee meten en als die boven een bepaalde waarde is kan er struviet ontstaan, dus de zuurgraad moet hier niet boven komen.balou2000 schreef:kan je struviet dan zien op een PH stick
- Antonetta
- Zeer actief
Hij had ook al blaasstenen, volgens mijn DA ontstaat de blaasontsteking bij Balou door beschadiging van de blaaswand door het ontbreken van een zuur in zijn urine ook de struviet en blaasstenen ontstaan hier door.Sanne!! schreef:Heeft hij standaard struviet of heeft hij nu struviet omdat hij een blaasontsteking heeft?
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Ja als hij al blaasstenen heeft oke.
Maar Zazoe had ook struviet en die had het gelukkig door een blaasontsteking dus die is weer weg nu.
Maar Zazoe had ook struviet en die had het gelukkig door een blaasontsteking dus die is weer weg nu.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Antonetta
- Zeer actief
Bedankt voor de reacties.
Ik ben een beetje huiverig om de sticks via een webshop te bestellen. Ik heb twee weken geleden een rubberen bijtring bij een online dierenwinkel besteld en betaald tot nu toe nog niets ontvangen. Ook op mijn mail word niet gereageerd, het gaat gelukkig maar om een klein bedrag, maar toch. Vandaar dat ik ze liever via mijn huisarts bestel.
Met Balou gaat het prima, alleen plast hij heel veel door de dieetbrokken. Zindelijkheidstraining is hierdoor een beetje een probleem, ik zal bijna een bak kattenbakvulling in zijn bench zetten. Hij heeft een twee kamer appartement, een deel met een kussen om te slapen en een deel met kranten voor de ongelukjes (hij was krant zindelijk toen hij hier kwam), alles is nu regelmatig nat.
Ik wil hem helemaal op KVV overzetten maar dan moet zijn PH wel goed zijn, en ik wil dit ook goed in de gaten blijven houden. Ik hoop dat het vele plassen met KVV minder word.
Ik ben een beetje huiverig om de sticks via een webshop te bestellen. Ik heb twee weken geleden een rubberen bijtring bij een online dierenwinkel besteld en betaald tot nu toe nog niets ontvangen. Ook op mijn mail word niet gereageerd, het gaat gelukkig maar om een klein bedrag, maar toch. Vandaar dat ik ze liever via mijn huisarts bestel.
Met Balou gaat het prima, alleen plast hij heel veel door de dieetbrokken. Zindelijkheidstraining is hierdoor een beetje een probleem, ik zal bijna een bak kattenbakvulling in zijn bench zetten. Hij heeft een twee kamer appartement, een deel met een kussen om te slapen en een deel met kranten voor de ongelukjes (hij was krant zindelijk toen hij hier kwam), alles is nu regelmatig nat.
Ik wil hem helemaal op KVV overzetten maar dan moet zijn PH wel goed zijn, en ik wil dit ook goed in de gaten blijven houden. Ik hoop dat het vele plassen met KVV minder word.
- jessica74
- Zeer actief
ik bestel altijd alles online nog nooit problemen gehad gelukkig.
waar ik ze besteld is bij praxisdienst is voor huisartsen en ziekenhuizenmaar ze willen ook wel aan de particulier leveren.
maar via de huisarts kan ook hoor.
dat plassen klopt ze gaan erg veel drinken van die brokken om door te spoelen. die van mij heeft af en toe echt grote plassen. met een pup is het niet echt handig nee.
hopelijk is het tijdelijk.
maar als er stenen zitten zal het wel even duren als het gruis is kan je er snel vanaf zijn.
op kvv drinken ze weinig dus plassen ze ook minder.
waar ik ze besteld is bij praxisdienst is voor huisartsen en ziekenhuizenmaar ze willen ook wel aan de particulier leveren.
dat plassen klopt ze gaan erg veel drinken van die brokken om door te spoelen. die van mij heeft af en toe echt grote plassen. met een pup is het niet echt handig nee.
maar als er stenen zitten zal het wel even duren als het gruis is kan je er snel vanaf zijn.
- jessica74
- Zeer actief
ik bestel altijd alles online nog nooit problemen gehad gelukkig.
- Antonetta
- Zeer actief
Besteld, ik heb Balou inmiddels op KVV, ik ben het vele(overal) plassen helemaal zat. Blijkt zijn PH toch te hoog dan gaat hij terug op de brokken en is een kattenbak misschien echt de oplossing. Hij is maar een hele kleine hond.
- jessica74
- Zeer actief
ik hoop voor jou dat het lukt op kvv lijkt me ook niets overal die plasjes.
- jessica74
- Zeer actief
je kan nog een homeopatisch middel erbij gebruiken die voorkomt gruis en lost het ook op ik heb deze ook dan val je minder snel in herhaling. wel evengoed in de gaten blijven houden.
het het Fytomed Uviplex je kan het online bestellen misschien ook wel bij een drogist of natuurwinkel te krijgen.
het het Fytomed Uviplex je kan het online bestellen misschien ook wel bij een drogist of natuurwinkel te krijgen.
- Antonetta
- Zeer actief
Ik heb inmiddels een paar keer Balou zijn PH gemeten.
Het was gisterenmiddag 8, vanmorgen 6 en net 7 1/2. Ik weet nu niet meer wat ik het beste kan doen, door gaan met de KVV of terug naar de dieetbrokken.
Heeft het zin om de PH overdag te meten of kan ik dit het beste alleen met ochtendurine doen?
Met Balou gaat het verder goed, hij is een moeilijke eter en hierdoor wat aan de iele kant. Hij krijgt om de twee uur wat te eten zodat hij toch voldoende over de hele dag binnen krijgt.
Het was gisterenmiddag 8, vanmorgen 6 en net 7 1/2. Ik weet nu niet meer wat ik het beste kan doen, door gaan met de KVV of terug naar de dieetbrokken.
Heeft het zin om de PH overdag te meten of kan ik dit het beste alleen met ochtendurine doen?
Met Balou gaat het verder goed, hij is een moeilijke eter en hierdoor wat aan de iele kant. Hij krijgt om de twee uur wat te eten zodat hij toch voldoende over de hele dag binnen krijgt.
- jessica74
- Zeer actief
ik zou de ochtendurine meten als je naar de dierenarts gaat hebben ze ook liever ochtendurine.
de ph van 8 is wel hoog.
eigenlijk moet ie al niet naar 7 gaan.
wat kan je nog meer meten ook de eiwit, nirtiet enzo?
dit is erg lastig ik heb ook voor deze situatie gestaan alleen had ik geen pup.
wat geef je voor vlees?
je kan nog kijken om het vlees alleen van gevogelte te geven kleine diersoorten geen rund, lam enzo daar zit meer fosfor in.
ik zou het even aankijken en zeker het middel tegen het gruis erbij geven.
en de urine laten nakijken op gruis.
hoe had de dierenarts vastgesteld dat er stenen waren? zonder echo kan je dat nooit zeker weten lijkt mij. kristallen kunnen ze zien.
als de ph 8 blijft weet je gewoon dat je problemen krijgt bacterien kunnen er erg goed in leven en heb je zo weer een blaasontsteking.
de ph van 8 is wel hoog.
eigenlijk moet ie al niet naar 7 gaan.
wat kan je nog meer meten ook de eiwit, nirtiet enzo?
dit is erg lastig ik heb ook voor deze situatie gestaan alleen had ik geen pup.
wat geef je voor vlees?
je kan nog kijken om het vlees alleen van gevogelte te geven kleine diersoorten geen rund, lam enzo daar zit meer fosfor in.
ik zou het even aankijken en zeker het middel tegen het gruis erbij geven.
en de urine laten nakijken op gruis.
hoe had de dierenarts vastgesteld dat er stenen waren? zonder echo kan je dat nooit zeker weten lijkt mij. kristallen kunnen ze zien.
als de ph 8 blijft weet je gewoon dat je problemen krijgt bacterien kunnen er erg goed in leven en heb je zo weer een blaasontsteking.
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
Ik vind het zelf onverstandig om hem van de dieetbrokken af te halen, je krijgt ze niet voor niets. Heb je het eerst met je dierenarts overlegt of even gebeld?
Ik begrijp dat het vele plassen vervelend is maar het is even nodig om de blaas door te spoelen om van de blaasontsteking en de struviet af te komen.
Als de pH weer zo hoog komt kan je binnen een mum van tijd weer stenen hebben.
Zou morgen toch even een telefoontje er aan wagen richting je DA
Ik begrijp dat het vele plassen vervelend is maar het is even nodig om de blaas door te spoelen om van de blaasontsteking en de struviet af te komen.
Als de pH weer zo hoog komt kan je binnen een mum van tijd weer stenen hebben.
Zou morgen toch even een telefoontje er aan wagen richting je DA

- Antonetta
- Zeer actief
Balou zijn PH is nu al twee dagen 6 goed dus, deze sticks meten alleen de PH.
Ik heb overleg met een DA gehad, mijn andere hond is op het ogenblik ziek en moet deze week weer naar de DA dan zal ik Balou gelijk meenemen. Zijn urine moet eerder gebracht dit word opgestuurd voor onderzoek. Deze DA heeft niet zo veel met KVV, honden kunnen er meer last van wormen door krijgen, ze rade mij dan ook aan om mijn honden regelmatig te ontwormen.
Het probleem is, dat de dieetbrokken te lang geven ook niet verstandig is. Ze zijn eigenlijk ongeschikt voor een pup, ze kunnen er tekorten door krijgen.
Ik geef op het ogenblik smuldier, maar dit wil hij moeilijk eten en hij krijgt er behoorlijke obstipatie door.
Ik heb nu een proefpakket carnibest besteld voor pups, morgen kan ik dit op halen. Ik kan dan gelijk overleggen welke soort hij het beste kan krijgen om een einde aan de obstipatie te maken.
Het hangt uiteindelijk van de uitslag van het urineonderzoek af of er verder word gegaan met KVV.
Ik heb gehoord dat er een poeder is om over brokken of vlees te strooien met de zelfde werking als de RC brokken. Dit lijkt mij dan ideaal voor Balou, ik ben benieuwd of dit er werkelijk is en wat mijn DA hier over te vertellen heeft.
Ik heb overleg met een DA gehad, mijn andere hond is op het ogenblik ziek en moet deze week weer naar de DA dan zal ik Balou gelijk meenemen. Zijn urine moet eerder gebracht dit word opgestuurd voor onderzoek. Deze DA heeft niet zo veel met KVV, honden kunnen er meer last van wormen door krijgen, ze rade mij dan ook aan om mijn honden regelmatig te ontwormen.
Het probleem is, dat de dieetbrokken te lang geven ook niet verstandig is. Ze zijn eigenlijk ongeschikt voor een pup, ze kunnen er tekorten door krijgen.
Ik geef op het ogenblik smuldier, maar dit wil hij moeilijk eten en hij krijgt er behoorlijke obstipatie door.
Ik heb nu een proefpakket carnibest besteld voor pups, morgen kan ik dit op halen. Ik kan dan gelijk overleggen welke soort hij het beste kan krijgen om een einde aan de obstipatie te maken.
Het hangt uiteindelijk van de uitslag van het urineonderzoek af of er verder word gegaan met KVV.
Ik heb gehoord dat er een poeder is om over brokken of vlees te strooien met de zelfde werking als de RC brokken. Dit lijkt mij dan ideaal voor Balou, ik ben benieuwd of dit er werkelijk is en wat mijn DA hier over te vertellen heeft.
- jessica74
- Zeer actief
ph 6 is goed, als de kristallen ook weg zijn en ge nitriet en veel eiwitten gaat het goed.
wormen van vlees? naar ik weet wordt het maagzuur juist zuurder en dood het de wormen en ziektekiemen juist meer. mijn hond krijgt al 1 jaar vlees en heeft geen wormen vorige maand nog gecheckt.
smuldier is nou niet echt een super kvv daar zit veel pens in en een premix wat voor een opgroeiende pup niet zo is als calciumbron. teveel calcium zorgt ook voor harde ontlasting.
carnibest lijkt mij een veel betere oplossing.
zelf geef ik darf die heb je ook voor de pup is fijner gemalen.
wormen van vlees? naar ik weet wordt het maagzuur juist zuurder en dood het de wormen en ziektekiemen juist meer. mijn hond krijgt al 1 jaar vlees en heeft geen wormen vorige maand nog gecheckt.
smuldier is nou niet echt een super kvv daar zit veel pens in en een premix wat voor een opgroeiende pup niet zo is als calciumbron. teveel calcium zorgt ook voor harde ontlasting.
carnibest lijkt mij een veel betere oplossing.
zelf geef ik darf die heb je ook voor de pup is fijner gemalen.