Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wel/niet onder narcose *Jahoor, een grasaar*

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sanner
Zeer actief

Re: Wel/niet onder narcose *Jahoor, een grasaar*

Ongelezen bericht door Sanner »

Goed dat je gegaan bent dus! Wat een rotdingen die grasaren.
hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hewi »

Rotdingen zijn het,mooi dat dat er nu uit is :cheer: Hopelijk komt hij snel een beetje bij van zijn roesje.
Ik denk dat je vriend wat langer moest wachten omdat er wat tussendoor kwam en hij er toch bij wilde blijven.
Tja dat is het nadeel,ik heb er ook weleens een half uur langer gezeten omdat ik perse bij Ollie wil blijven als hij
onder narcose moet,de andere 2 laat ik gewoon achter bij de assistente die doen verder niks.

Het ding is eruit,nu knapt hij vast snel weer op en de rest van het verhaal zou ik me persoonlijk niet zo druk om maken
maar das geheel mijn mening.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Goed dat je gegaan bent, zat dus toch zo'n onding.

Ik vond het toen wel interessant om mee te kunnen kijken in die neus, op de monitor. Kon ook precies de geirriteerde plek zien waar dat ding gezeten had.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

tekkel schreef:
Lin-C schreef:Alle vermoedens van een grasaar bleken inderdaad zo te zijn! Hij is eruit gehaald en Sem is nu aan het bijkomen van zijn roesje.
Vriend was met hem heen, die vond het helemaal niets en zei dat hij nooit meer onder narcose mocht. :lol1:
Hij had echt een brok in zijn keel, Sem was ook weer ontzettend over de zeik dus dat maakt het niet makkelijker.

Ben wel een beetje pissig over hoe het is gegaan. Dierenarts had tegen mij gezegd dat hij er om 8:30 moest zijn. Toen vriend keurig om die tijd aankwam zeiden ze; 'Kom 9:30 maar terug'. Om 9:50 stuurde ik mijn vriend een berichtje hoe het ervoor stond. Hij zat op dat moment nog steeds met Sem in de wachtkamer te wachten tot ze aan de beurt waren. Belachelijk, vind ik. Zal vanavond nog wel even vragen hoe dat dan precies is gegaan, anders ga ik daar wel even over bellen.
Fijn dat het achter de rug is!
Dat wachten was misschien omdat je vriend erbij wilde blijven - anders was hij rustig in een hok gestopt?
Dit dus. Volgens mij laten ze zo wat iedereen waarvan en dier onder narcose rond die tijd komen, gaan ze in een hok en komen ze een voor een aan de beurt.

Fijn dat alles weer goed is.
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lin-C »

Neeltje schreef:
tekkel schreef:
Lin-C schreef:Alle vermoedens van een grasaar bleken inderdaad zo te zijn! Hij is eruit gehaald en Sem is nu aan het bijkomen van zijn roesje.
Vriend was met hem heen, die vond het helemaal niets en zei dat hij nooit meer onder narcose mocht. :lol1:
Hij had echt een brok in zijn keel, Sem was ook weer ontzettend over de zeik dus dat maakt het niet makkelijker.

Ben wel een beetje pissig over hoe het is gegaan. Dierenarts had tegen mij gezegd dat hij er om 8:30 moest zijn. Toen vriend keurig om die tijd aankwam zeiden ze; 'Kom 9:30 maar terug'. Om 9:50 stuurde ik mijn vriend een berichtje hoe het ervoor stond. Hij zat op dat moment nog steeds met Sem in de wachtkamer te wachten tot ze aan de beurt waren. Belachelijk, vind ik. Zal vanavond nog wel even vragen hoe dat dan precies is gegaan, anders ga ik daar wel even over bellen.
Dat wachten was misschien omdat je vriend erbij wilde blijven - anders was hij rustig in een hok gestopt?
Dit dus. Volgens mij laten ze zo wat iedereen waarvan en dier onder narcose rond die tijd komen, gaan ze in een hok en komen ze een voor een aan de beurt.

Ik weet dat dat de normale gang van zaken is maar ik vind het nogal bijzonder dat ze zelf niet hadden kunnen bedenken dat dat sowieso geen goed idee was. Hij kan daar niet tegen, klaar. Dat weten ze en hebben ze ook zelf gezien.
Lin-C
Zeer actief

Daisy@ schreef:Goed dat je gegaan bent, zat dus toch zo'n onding.

Ik vond het toen wel interessant om mee te kunnen kijken in die neus, op de monitor. Kon ook precies de geirriteerde plek zien waar dat ding gezeten had.
Mijn vriend was er alleen bij dat hij onder narcose ging. Daarna werd Sem mee naar achter genomen. Hij heeft dus niet kunnen meekijken. Kan me voorstellen dat dat wel interessant is inderdaad, ik denk alleen dat het aan mij totaal niet besteed zou zijn. :engel:
Jion schreef:Goed dat je toch voor de narcose hebt gekozen. Het kan maar achter de rug zijn. :ok:
Ja, ben ik ook blij om. Het is tenminste ook niet voor niets!
Lin-C
Zeer actief

Ik moet zeggen dat het uitwerken van de narcose erg lang heeft geduurd. Toen mijn vriend met hem terugkwam was ik even thuis (gebroken diensten) kon hij nog niets, alleen zijn ogen bewogen af en toe en daaraan kon je dan ook zien dat hij wakker was. Kort daarna ben ik weggegaan (11:30) en mijn vriend was gewoon de hele dag bij hem. Ondertussen hielden we contact over hoe het ging enz. Pas toen ik thuis kwam (19:00) kon hij lopen.

Natuurlijk was hij het zieligste hondje op de hele wereld vandaag en is daarom verwend; twee nieuwe speeltjes en lekkers! :engel:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lin-C schreef:
Neeltje schreef:
tekkel schreef:

Ik weet dat dat de normale gang van zaken is maar ik vind het nogal bijzonder dat ze zelf niet hadden kunnen bedenken dat dat sowieso geen goed idee was. Hij kan daar niet tegen, klaar. Dat weten ze en hebben ze ook zelf gezien.
Soms moeten dingen nu eenmaal, ook al zou iets ervan geen goed idee zijn, maar voor het welzijn van de hond. Yentle isvoor haar gebroken pootje 3 maal in korte tijd onder narcose geweest en heeft na de operaties de hele kliniek bij elkaar gejoeld in de kennel. Niet leuk, maar niet opereren was geen optie, dus dan moet het gewoon en eenmaal thuis is de hond het weer vergeten (behalve als ze weer bij de DA komen).
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Lin-C schreef:Ik moet zeggen dat het uitwerken van de narcose erg lang heeft geduurd. Toen mijn vriend met hem terugkwam was ik even thuis (gebroken diensten) kon hij nog niets, alleen zijn ogen bewogen af en toe en daaraan kon je dan ook zien dat hij wakker was. Kort daarna ben ik weggegaan (11:30) en mijn vriend was gewoon de hele dag bij hem. Ondertussen hielden we contact over hoe het ging enz. Pas toen ik thuis kwam (19:00) kon hij lopen.

Natuurlijk was hij het zieligste hondje op de hele wereld vandaag en is daarom verwend; twee nieuwe speeltjes en lekkers! :engel:
Gelukkig is de grasaard verwijderd :ok: Toen er een tijdje terug er een grasaar uit het oor van mijn hond verwijderd moest worden en dit niet kon met een roesje kwam er ook narcose aan te pas. Ze was zo te zien al aardig onder zeil totdat de d.a. het oor in ging ..... :80: Toen is er nog wat narcose bij gegeven met als gevolg dat ze ook pas halverwege de avond weer een beetje bij de mensen kwam.
Misschien is dit bij hem ook zo gegaan.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief

Neeltje schreef: Soms moeten dingen nu eenmaal, ook al zou iets ervan geen goed idee zijn, maar voor het welzijn van de hond. Yentle isvoor haar gebroken pootje 3 maal in korte tijd onder narcose geweest en heeft na de operaties de hele kliniek bij elkaar gejoeld in de kennel. Niet leuk, maar niet opereren was geen optie, dus dan moet het gewoon en eenmaal thuis is de hond het weer vergeten (behalve als ze weer bij de DA komen).
Dat is zo, maar als ik die stress (voor een deel) kan voorkomen dan doe ik dat voor hem. :wink:
Lin-C
Zeer actief

flatcoat schreef:
Lin-C schreef:Ik moet zeggen dat het uitwerken van de narcose erg lang heeft geduurd. Toen mijn vriend met hem terugkwam was ik even thuis (gebroken diensten) kon hij nog niets, alleen zijn ogen bewogen af en toe en daaraan kon je dan ook zien dat hij wakker was. Kort daarna ben ik weggegaan (11:30) en mijn vriend was gewoon de hele dag bij hem. Ondertussen hielden we contact over hoe het ging enz. Pas toen ik thuis kwam (19:00) kon hij lopen.

Gelukkig is de grasaard verwijderd :ok: Toen er een tijdje terug er een grasaar uit het oor van mijn hond verwijderd moest worden en dit niet kon met een roesje kwam er ook narcose aan te pas. Ze was zo te zien al aardig onder zeil totdat de d.a. het oor in ging ..... :80: Toen is er nog wat narcose bij gegeven met als gevolg dat ze ook pas halverwege de avond weer een beetje bij de mensen kwam.
Misschien is dit bij hem ook zo gegaan.
Jeetje, da's ook sneu!
Ik denk niet dat dit het geval bij Sem is geweest. Vriend was erbij toen hij onder zeil was en de DA heeft toen gecheckt of hij nog wat voelde, dit was niet zo. Kwam geen reactie. Ik weet ook niet wat normaal is hoor, hij is gelukkig nog nooit eerder onder narcose geweest.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”