Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dromen? Beetje bang

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Re: Dromen? Beetje bang

Ongelezen bericht door Fizgig »

Over dat drinken, 's avonds het drinken weghalen is echt geen goed idee. Shelly van ons woonde eerst bij mensen die haar 's avonds niet lieten drinken omdat ze soms nog een plasje binnen deed 's nachts. Toen ze bij ons kwam, merkte ik dat ze als ze ging drinken, meteen de hele waterbak leeg wilde drinken. Dat bleef ze een tijdje doen, want ze was gewend dat als ze water kreeg, ze snel moest drinken want het werd steeds weggehaald. Shelly is erg slim dus die dacht dan van, oo, water, tanken! Ik heb de eerste weken overal waterbakken neergezet tot ze door kreeg dat het niet nodig was om veel te drinken omdat water altijd beschikbaar was. En nu drinkt ze normaal.

Dat ze 's nachts wel eens een plasje binnen deed, had te maken met haar gevoelige natuurtje. Ze hield haar plas op buiten omdat ze zich niet op haar gemak voelt soms. Als je dat niet ziet, en bijhoudt of ze al geplast/gepoept heeft, kan ze het lang ophouden en dan 's nachts binnen doen. Deed ze hier in het begin ook wel eens. Want 's nachts kun je in alle rust en stilte je behoefte doen, zonder dat je alles in de gaten hoeft te houden. Dus ik hou rekening met haar soms wat nerveuze aard en poepen en plassen is allang geen punt meer. We hebben nu ook Bruno erbij, wat haar sterkt in haar zelfvertrouwen als we buiten zijn. Maar dat was de clue die de vorige eigenaren maar niet doorkregen bij haar, niet het water zorgde voor zindelijkheidsproblemen, maar haar gevoelige aard.

Pups moeten altijd plassen als ze wakker worden na een paar uur slaap en je moet er toch uit 's nachts, neem ik aan, dus zou ik water gewoon beschikbaar laten. Zorg ook dat je pup overdag slaapt, anders zou ik overwegen om verplichte slaapmomentjes in te lassen. Misschien dat je pup overdag te weinig slaapt, waardoor die 's avonds comateus ligt te slapen. Ik deed toen ik een pup had de hele dag dezelfde volgorde, slapen, wandelen, spelen en eten, en dan weer slapen. Een structuur wil ook nog wel eens helpen om de energie van je pup in banen te leiden. Nou succes met je puppenkind.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Fizgig schreef:Over dat drinken, 's avonds het drinken weghalen is echt geen goed idee. Shelly van ons woonde eerst bij mensen die haar 's avonds niet lieten drinken omdat ze soms nog een plasje binnen deed 's nachts. Toen ze bij ons kwam, merkte ik dat ze als ze ging drinken, meteen de hele waterbak leeg wilde drinken. Dat bleef ze een tijdje doen, want ze was gewend dat als ze water kreeg, ze snel moest drinken want het werd steeds weggehaald. Shelly is erg slim dus die dacht dan van, oo, water, tanken! Ik heb de eerste weken overal waterbakken neergezet tot ze door kreeg dat het niet nodig was om veel te drinken omdat water altijd beschikbaar was. En nu drinkt ze normaal.

Dat ze 's nachts wel eens een plasje binnen deed, had te maken met haar gevoelige natuurtje. Ze hield haar plas op buiten omdat ze zich niet op haar gemak voelt soms. Als je dat niet ziet, en bijhoudt of ze al geplast/gepoept heeft, kan ze het lang ophouden en dan 's nachts binnen doen. Deed ze hier in het begin ook wel eens. Want 's nachts kun je in alle rust en stilte je behoefte doen, zonder dat je alles in de gaten hoeft te houden. Dus ik hou rekening met haar soms wat nerveuze aard en poepen en plassen is allang geen punt meer. We hebben nu ook Bruno erbij, wat haar sterkt in haar zelfvertrouwen als we buiten zijn. Maar dat was de clue die de vorige eigenaren maar niet doorkregen bij haar, niet het water zorgde voor zindelijkheidsproblemen, maar haar gevoelige aard.

Pups moeten altijd plassen als ze wakker worden na een paar uur slaap en je moet er toch uit 's nachts, neem ik aan, dus zou ik water gewoon beschikbaar laten. Zorg ook dat je pup overdag slaapt, anders zou ik overwegen om verplichte slaapmomentjes in te lassen. Misschien dat je pup overdag te weinig slaapt, waardoor die 's avonds comateus ligt te slapen. Ik deed toen ik een pup had de hele dag dezelfde volgorde, slapen, wandelen, spelen en eten, en dan weer slapen. Een structuur wil ook nog wel eens helpen om de energie van je pup in banen te leiden. Nou succes met je puppenkind.
Ik heb bij al mijn pups vroeger het drinken weggehaald en geen enkele hond heeft een waterobsessie er aan overgehouden.
Had geen zin in zeiknatte benches en zeiknatte honden die er dan de hele nacht in lagen... zelfs als pup kregen ze met gemak de zogenaamde onverwoestbare waterbakjes van het deurtje gewurmd...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Het is maar goed dat je een van mijn honden niet hebt. Die doet niet anders als hij droomt. Pootjes trillen, lieve blafjes, diep grommen en helemaal van de wereld. Of hij dan slap is weet ik niet, 32 kilo til je niet 1,2,3 op. Maar ik laat 'm ook gewoon slapen :)
_Lot_
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Maltezer kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Lot_ »

Ze krijgt de hele dag water wanneer ze wil hoor. Ververs het regelmatig (want er drijft al snel vanalles in^^) of vul het bij.
Maar na tien uur 'savonds spoel ik de eet-drinkbakken uit en zet alles klaar voor smorgens.
Water staat er dus ook terug maar de pup is dan in een andere ruimte.

Wel geef ik haar de kans om te drinken als we snachts een plasje maken.
Ze heeft ook nog geen ongelukjes gehad snachts (hout vast houden ;-))
Maar ik had in verschillende boeken gelezen dat het zo het beste was.

En wij gaan tegen tien uur bed in, Babs mag dan nog even op bed.
En na een half uurtje nog een laatste plasje en dan de bench in (die ook op de kamer staat)
Vandaar dat ze normaal geen drinken meer heeft. Er stat dus geen drink bak op de kamer.

Ze geeft vrij goed aan (denk ik) wanneer ze nog drinken wil en dan krijgt ze dat dus uiteraard.

Tijdens het drinken neem ik eet of drinkbak soms wel weg voor een minuutje ofz. Ze schrokt zodanig dat ze soms alles terug overgeeft.
Dus neem ik hem soms even weg. Aai haar, en zet de bak dan terug.
En ik heb de indruk dat ze dat niet heel erg vind.
Misschien is dat schrokken een overblijfsel van het asiel of bij die "fokker"

Maar het is dus wel heel de dag beschikbaar. Behalve snachts, dan enkel wanneer ze aangeeft dat ze wil gaan plassen (ong 2 a 3 keer per nacht)

Honden die blaffen en echt bewegen als ze dromen was me wel bekend.
Maar bij haar was het zo stilletjes en bibberig. Maar blijkbaar is dat dus ook een manier van dromen.

Ik heb ook een vrij vaste routine hoor. overdag maar die geeft ze eigenlijk vast aan haar rust momenten.
Ze slaapt meer dan dat ze wakker is (ze is nu ong 10 weken dus dat is normaal, toch?)

Het gaan ongeveer zo: Opstaan, plasje, eten, plasje, spelen, dutje, plasje, eten, plasje, spelen, dutje, plasje eten plasje beetje rustiger spelen en dan ligt ze al ko in de zetel mee tv te kijken of te slapen. Tot we gaan slapen, dan komt ze wat knuffelen, laatste plasje en gaan we slapen.
Soms wil ze na het spelen drinken, dan is er vaak ook een extra plasje.
Ze doet niet perse elke keer een plasje maar dan bieden we het haar aan.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Oh door dit topic moet ik opeens weer aan mijn teckel Teun denken. die kon ook zo diep slapen.. dat ik soms dacht dat hij dood was.. dan werd ik s'nachts wakker en lag hij voor dood naast mij in mijn bed.. dan tilde ik hem op.. bewoog hem heen en weer geen reactie. helemaal slap... etc... hartstilstand kreeg ik er bijna van.. tot na even er een diepe zucht kwam... een oog open en meneer weer doorsliep..en ik klaarwakker door de schrik en adrenaline nog uren lag te draaien..
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

_Lot_ schreef: Maar het is dus wel heel de dag beschikbaar. Behalve snachts, dan enkel wanneer ze aangeeft dat ze wil gaan plassen (ong 2 a 3 keer per nacht)
.....
Het gaan ongeveer zo: Opstaan, plasje, eten, plasje, spelen, dutje, plasje, eten, plasje, spelen, dutje, plasje eten plasje beetje rustiger spelen en dan ligt ze al ko in de zetel mee tv te kijken of te slapen. Tot we gaan slapen, dan komt ze wat knuffelen, laatste plasje en gaan we slapen.
Soms wil ze na het spelen drinken, dan is er vaak ook een extra plasje.
Ze doet niet perse elke keer een plasje maar dan bieden we het haar aan.

Dat van dat water had ik dan verkeerd begrepen. Je had geschreven:
Nu piepte ze wat en hebben we haar even laten drinken (wat we normaal neit meer doen zo laat) en ze heeft veel gedronken, wat rond gelopen en slaapt nu weer.
Verder lijkt het me allemaal normaal :ok:
Ben benieuwd naar foto's!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
_Lot_
Vaste gebruiker

Sorry, ik had me inderdaad niet zo duidelijk uit gedrukt.
Maar ze had toen echt een grote dorst en ik wou dat vermelden voor het geval het van belang was.

Fotos komen er pas als ze proper gewassen is^^
Ze heeft nu zulke vettige oortjes van de oorzalf ivm oorontsteking/oormijt.
Fizgig
Zeer actief

Oo dan is het goed. Dan krijgt ze geen waterobsessie. Hee, heet ze Babs! Zo heet ons forumkonijn al, hahaha. Nou veel geluk met haar en als je twijfelt, gewoon posten. Een domme vraag bestaat niet, wat mij betreft.

@malinois, je hebt van die drinkflessen voor honden, echt waar, net zoals die van konijnen. Ik zag ze een keer in één of andere dierenwebshop. Zal alleen misschien niks zijn voor sommige honden.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Fizgig schreef:Oo dan is het goed. Dan krijgt ze geen waterobsessie. Hee, heet ze Babs! Zo heet ons forumkonijn al, hahaha. Nou veel geluk met haar en als je twijfelt, gewoon posten. Een domme vraag bestaat niet, wat mij betreft.

@malinois, je hebt van die drinkflessen voor honden, echt waar, net zoals die van konijnen. Ik zag ze een keer in één of andere dierenwebshop. Zal alleen misschien niks zijn voor sommige honden.
Die heb ik, voor in de auto alleen ik heb Belgen natuurlijk die snappen werkelijk niet wat ze er mee moeten doen... ding hangt er al 2 jaar onaangeroerd.... ingesmeerd met smeerkaas aan het tuitje etc. helpt niks.... :Q:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

malinois schreef:
Fizgig schreef:Oo dan is het goed. Dan krijgt ze geen waterobsessie. Hee, heet ze Babs! Zo heet ons forumkonijn al, hahaha. Nou veel geluk met haar en als je twijfelt, gewoon posten. Een domme vraag bestaat niet, wat mij betreft.

Die heb ik, voor in de auto alleen ik heb Belgen natuurlijk die snappen werkelijk niet wat ze er mee moeten doen... ding hangt er al 2 jaar onaangeroerd.... ingesmeerd met smeerkaas aan het tuitje etc. helpt niks.... :Q:
De eerste keren maar half vullen, dan lekt hij en krijgen de honden een idee waar dat ding voor dient. Werkt perfect voor mentaal beperkte beestjes als cavia's, dus een slimme hond zal dit vast ook snappen :engel:
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

malinois schreef: Die heb ik, voor in de auto alleen ik heb Belgen natuurlijk die snappen werkelijk niet wat ze er mee moeten doen... ding hangt er al 2 jaar onaangeroerd.... ingesmeerd met smeerkaas aan het tuitje etc. helpt niks.... :Q:
:LOL: :LOL: :LOL:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mijn volwassen hond droomt veel en is hierbij onrustig, tot janken en piepen toe. Ook draaien haar ogen weg, trekken de spieren van haar kop en ze is moeilijk wakker te krijgen. Als we haar al wakker maken, is goed te merken dat ze in diepe slaap was. We maken haar alleen wakker als ze te erg gaat janken en piepen. We worden ook wel eens wakker door wolf achtig gehuil. Ik begreep niet waarom ze midden in de nacht wakker word om wolvengehuil te laten horen, blijkt ze dit ook in haar slaap te doen.
Mijn pup hier in tegen schrikt wakker van het zachtste geluid en is weinig in diepe slaap.

Maar als je iets niet vertrouwd kan je altijd contact met de DA opnemen. Beter tien keer voor niets gebeld als een keer te laat, denk ik zo.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tekkel schreef:
malinois schreef: Die heb ik, voor in de auto alleen ik heb Belgen natuurlijk die snappen werkelijk niet wat ze er mee moeten doen... ding hangt er al 2 jaar onaangeroerd.... ingesmeerd met smeerkaas aan het tuitje etc. helpt niks.... :Q:
:LOL: :LOL: :LOL:
ja lach maar.... :S:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Plumeau schreef:
malinois schreef:

De eerste keren maar half vullen, dan lekt hij en krijgen de honden een idee waar dat ding voor dient. Werkt perfect voor mentaal beperkte beestjes als cavia's, dus een slimme hond zal dit vast ook snappen :engel:
nou ik betwijfel het maar ga het proberen... :mrgreen:
Afbeelding
_Lot_
Vaste gebruiker

Ik ga het nog even aanzien.
als vele van jullie honden het ook hebben zal het wel normaal dromen zijn.

Maakte me vooral zorgen omdat de ademhaling en hartslag dan zo snel gaat.
In rust is hij (niet altijd hoor) soms 160 per minuut en de ademhaling iets minder snel.

Ik weet dat dat normaal kan zijn voor een kleine pup maar vraag me vooral af waarom juist op die momenten.
Het is bijna altijd als ze slaapt of heel rustig ligt.
Maar niet elke keer dat ze slaapt/ligt.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Je maakt je te bezorgd..ik denk dat er hier maar weinig mensen zijn die bij een gezonde hond de hartslag hebben gemeten. Ik nog nooit wel eens gevoeld of er nog leven inzat.
Laat je hondje fijn hond zijn en rustig slapen, dromen etc. niet wakker maken..dat werkt trouwens nooit ook niet bij ziekte :ok:
Fizgig
Zeer actief

Zo'n hartslag is volgens mij niet abnormaal hoor. Bij opwinding/inspanning kunnen ze nog wel een hogere hartslag hebben. En in de droom ervaren ze het als echt wat er gebeurd, dus logisch dat de hartslag omhoog gaat. En pups hebben volgens mij ook een wat hogere hartslag dan volwassen honden.

Maar als je je toch zorgen blijft maken, zou ik naar de dierenarts gaan en eens naar het hart laten luisteren. Dat is toch een standaard onderzoekje, zo gepiept. En dan vertel je waar je je zorgen over maakt, spreek ook uit wat je denkt dat het kan zijn. Dan kan je dierenarts je gerust stellen, of meer onderzoeken voorstellen. Dat laatste zou ik alleen doen als er echt een aanleiding voor is. Ik vraag me af of bijvoorbeeld epilepsie ook op een andere manier gediagnosticeerd kan worden dan aan de hand van symptomen.

Maar wat ik lees aan reacties, herkent niemand het echt als epilepsie en er zijn wel mensen die daar veel vanaf weten hier. En wat zou het anders nog kunnen zijn? Meten is weten, zeg ik altijd maar, dus gewoon een standaard onderzoek zou je gerust moeten stellen. Je kunt ook nog een standaard bloedtest laten doen, maar ik denk dat dat overdreven is.

Ik herken het op zich wel in die zin dat ik me ook snel druk maak. Dat lijkt me ook logisch met een pup. Is het je eerste pup/hond eigenlijk? Maar mijn advies is wel om het los te laten als er niks aan de hand blijkt te zijn. Anders zit je je steeds zorgen te maken en die stress heeft ook invloed op de band met je pup. Een dierenartsbezoekje en je weet het, meer kun je niet doen. En wel genieten he van je pup.
_Lot_
Vaste gebruiker

Ja het is de eerste hond. Thuis hadden we wel een hond maar die was al volwassen als die bij ons kwam. En dan zorgde mama daarvoor.

Ik denk zelf ook niet direct aan epilepsie hoor. Want dan laten ze vaak alles lopen dacht ik. En zijn ze wat prikkelbaar. En dat is ze niet.

De dierenarts zei me alert te zijn doordat we via het asiel zo weinig info kregen ivm ziektes ed. En ik denk dat ik me daar iets te bang heb door laten maken.

Ik heb nog een vraagje.
Geen ongerustheid eerder nieuwsgierig.
Het is dus een maltezerkruising van 10 weken (volgens het asiel)
Toen ik haar mondje liet opendoen (om gewoon te worden dat ik alles aanraak enz) zag ik dat ze precies 3 tandjes mist.
1 snijtandje vooraan van boven en de 2 middelste van onder.
Of hebben ze daar geen melktandjes?
Ik kan niet zien of er witte puntjes klaarzitten. Zo lang zit ze niet stil en ik wil ook niets forceren.

Ik dacht dat tandjes wisselen op een oudere leeftijd pas kwam dus misschien is ze dan wel wat ouder.
Ze bijt wel enorm veel en heeft het niet graag dat ik eraan kom. Maar dat heeft waarschijnlijk geen enkele pup graag dus is ook niet echt een referentie punt.
Ik merkte het pas na ons DA bezoek, anders had ik het daar eens vernoemd.

Als het wisselen zou kunnen zijn wat kan ik dan doen om het te verzachten. Koele dingen? ik heb een speeltje van kong voor de tanden maar dat is de gewone rode, geen puppy kong. Die al geven met iets koels in of is dat te vroeg.
TomCee
Zeer actief

Ongelezen bericht door TomCee »

_Lot_
Vaste gebruiker

Dan mist ze inderdaad 3 tandjes.
Er staat enkel info over de gemiddelde leeftijd waarin tandjes doorkomen en niets (of ik kijk erover) wanneer de melktandjes uitvallen.

Volgende maand meoten we weer naar de DA dan zal ik daar ook wat info vragen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik maak dromende honden nooit wakker. Omdat dromen een functie heeft die ik niet wil onderbreken.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Ben ik nou de enige die de combinatie van een hond die twee minuten (!) slap cq niet wakker te krijgen is terwijl de pup die dag ingeënt is, verontrustend vind? Ik heb ook wel eens dromende honden die zich in hun slaap rotrennen, maar een geluidje van onze kant en ze zijn weer wakker.
Ik zou hier toch melding van maken de volgende keer als je weer gaat enten.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik geloof dat je veel te veel zorgen maakt over dingen die zouden kunnen gebeuren of ziek worden.
Loslaten want ieder levend wezen kan ziek worden en dood gaan en voor die tijd kun je er toch niets aan doen dan alleen proberen te genieten en schik te hebben.
Je hondje zal een incompleet gebit niet van bewust zijn en er geen last van hebben ,dus ook lekker loslaten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
_Lot_
Vaste gebruiker

Over dat gebit maak ik me zeker geen zorgen hoor.
Maar het zou fijn zijn om te weten als ze effectief aan eht wisselen is (omdat haar leeftijd dan fout zou kunnen zijn) en hoe ik eventuele last kan verlichten.

Ze heeft hetzelfde nog enkele keren gehad maar dan is ze idd bij de minste beweging wakker. Ik ga het zeker vermelden als we nog eens moeten gaan. Maar de verhalen van velen hier hebben me toch gerust gesteld.

Dat vind ik wel heel fijn. Anders zou ik waarschijnlijk ongerust gebleven zijn maar doordat iedereen hier zulke fijne reacties geeft heb ik er toch al een pak meer vertrouwen in.
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Wilma schreef:Ben ik nou de enige die de combinatie van een hond die twee minuten (!) slap cq niet wakker te krijgen is terwijl de pup die dag ingeënt is, verontrustend vind? Ik heb ook wel eens dromende honden die zich in hun slaap rotrennen, maar een geluidje van onze kant en ze zijn weer wakker.
Ik zou hier toch melding van maken de volgende keer als je weer gaat enten.
Nee, zie mijn eerdere post :wink:
Fizgig
Zeer actief

Ah okee, ik snap 'm. Dus je dacht dat er misschien iets aan de hand zou kunnen zijn omdat ze een gered broodfokhondje is en ze hadden gezegd dat je haar goed in de gaten moest houden. Ik zou dan ook als een havik opletten of er iets mis was, en dan kan het zijn dat je beren op de weg gaat zien waar er geen zijn. Maar ik denk dat het vooral belangrijk is dat je pup goed eet, drinkt, plast en poept en lekker actief is naast de rustmomentjes. En tandjes wisselen is normaal, het kan zijn dat je pup door slechte voeding een paar tandjes moet missen. Maar dat is niet zo heel erg, ze kunnen ook wel goed eten met een paar tandjes minder.

Nou fijn om te horen dat je wat aan de reacties hebt hier, en natuurlijk is het ook een compliment waard dat je zo'n hondje op wilt vangen en een gouden mandje wil bieden. Je pup heeft het vast niet makkelijk gehad, maar is nu beland bij een liefdevol baasje, mooier kan toch niet? Vertroetel haar maar lekker en veel geluk samen!

@Esther en Wilma, de pup was maar een paar seconde niet goed wakker te krijgen, geen twee minuten.
_Lot_
Vaste gebruiker

Fizgig: Klopt volledig!! Je hecht je zo snel aan een beestje en zou er kapot van zijn als ik haar nu al zou meoten afgeven. Zeker als het zou komen door iets wat ik over het hoofd gezien had. Maar haar brokjes en drinken gaan er vlot in en komen er op de normale manier terug uit dus dat is wel in orde denk ik. Ze krijgt nu ook puppymelk omdat ze iets te mager is en dat haar weerstand wat kan helpen.

Dat van die tandjes was meer iets dat ik me afvroeg. Of het zou kunnen dat ze nu al (zo "jong") aan het wisselen ging.
Als ze er enkele mist om een andere reden ook goed hoor. Bekkie ziet er gezond uit en ruikt niet dus ik zie geen probleem.
En ze eet vlotjes dus.

Nog een klein vraagje, als ze aan het wisselen is (wat ze vroeg of laat toch zal doen) hoe kan ik de last dan een beetje verzachten. Of is dat helemaal niet nodig (ik denk nu vooral aan baby'tjes die wisselen)
Ik heb een rode kong maar weet dus niet of ik die al mag geven aangezien het geen speciale puppykong is.

Ze heeft wel voldoende kauwspeeltjes maar geen die ik kan afkoelen. (behalve dan dat rode bijtding van kong)
mirretje
Zeer actief
Mijn ras(sen): een mechelse herder

Ongelezen bericht door mirretje »

ik gaf bevroren botten met vlees eraan. Kong vullen en bevriezen, rubberen bijtspeeltjes kopen en die invriezen. Kou helpt het beste tegen de pijn maar is wel van korte duur natuurlijk.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Als ik bij elke gekke droom die ushi heeft, naar de dierenarts zo moeten, was hij echt stinkend rijk en had ik helemaal niks meer.

Ush viel als pp geregeld van de bank, zonder wakker te worden. Nog weleens.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”