Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wanneer beginnen met furosoral?
Moderator: moderatorteam
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
wanneer beginnen met furosoral?
Ginger heeft hartkleppen die niet goed sluiten.
ze is nu 1,5 jaar bij ons en is oud maar nog goed vrolijk en vitaal.
ze krijgt al die tijd al benakor 2,5 mg.
de dierenarts zei dat ik met furosoral moet beginnen als ze begint te hoesten
en benauwd wordt.
nu begint ze af en toe 's nachts te hoesten maar is nog niet benauwd.
wanneer zijn jullie begonnen met furosoral ivm hartklachten van je hond?
ik ga het natuurlijk nog navragen maar ben benieuwd naar
ervaringen van jullie.
ze is nu 1,5 jaar bij ons en is oud maar nog goed vrolijk en vitaal.
ze krijgt al die tijd al benakor 2,5 mg.
de dierenarts zei dat ik met furosoral moet beginnen als ze begint te hoesten
en benauwd wordt.
nu begint ze af en toe 's nachts te hoesten maar is nog niet benauwd.
wanneer zijn jullie begonnen met furosoral ivm hartklachten van je hond?
ik ga het natuurlijk nog navragen maar ben benieuwd naar
ervaringen van jullie.
-
Jacq
- Zeer actief
Re: wanneer beginnen met furosoral?
niet meer ervaringen met dit medicijn?
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga met Inge mee.
Mijn ouwe Jack heeft ook hartklachten, als ik wacht tot ze benauwd is en hoest, ben ik te laat. Nu krijgt ze om de week een halfje Furosoral en daar doet ze het goed op, dan ben ik de problemen voor
Mijn ouwe Jack heeft ook hartklachten, als ik wacht tot ze benauwd is en hoest, ben ik te laat. Nu krijgt ze om de week een halfje Furosoral en daar doet ze het goed op, dan ben ik de problemen voor
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
Jacq
- Zeer actief
o ok. dank je wel. ik dacht dat het een medicijn was die je elke dag moest geven.
dus jouw jackje hoestte nog niet toen je met het middel begon?
dus jouw jackje hoestte nog niet toen je met het middel begon?
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, mijn hondje had hartmedicatie moeten krijgen, maar daar kon ze niet tegen. Van een blij hondje werd het en ongeinteresseerde zombie. Ik heb er daarom voor gekzen om te stoppen met die hartmedicatie en aan symptoombestrijding te doen.
Dat was 3 jaar geleden. In eerste instantie had ze heel af en toe een halfje nodig, nu staat ze inmiddels, 3 jaar later, op om de week een halfje n voorlopig doet ze het daar goed op.
Ze is inmiddels 11 en doet het nog altijd heel behoorlijk, alleen met die hitte had ze het zwaar. Maar goed, dat hadden ze allemaal hier...
Dat was 3 jaar geleden. In eerste instantie had ze heel af en toe een halfje nodig, nu staat ze inmiddels, 3 jaar later, op om de week een halfje n voorlopig doet ze het daar goed op.
Ze is inmiddels 11 en doet het nog altijd heel behoorlijk, alleen met die hitte had ze het zwaar. Maar goed, dat hadden ze allemaal hier...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
Jacq
- Zeer actief
dank je wel voor je bericht.
ik dach dat als je moet beginnen met dit medicijn dat dan het einde
eigenlijk wel snel komt. maar dat hoeft dus niet.
wat fijn dat hij het al 3 jaar goed doet.
ik dach dat als je moet beginnen met dit medicijn dat dan het einde
eigenlijk wel snel komt. maar dat hoeft dus niet.
wat fijn dat hij het al 3 jaar goed doet.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Shendor zijn hartprobleem is ontdekt doordat hij hoestte.
Hij krijgt nu al 2,5 jaar hartmedicatie, waaronder furosoral. Op de momenten dat hij weer wat gaat hoesten krijgt hij een kwart of een half tabletje extra tegenwoordig. Erg lang heeft hij niet meer, dat wordt nu wel steeds duidelijker. Dus dan af en toe maar een extra pilletje. Zolang hij zich verder goed voelt moet dat kunnen denk ik.
Hij krijgt nu al 2,5 jaar hartmedicatie, waaronder furosoral. Op de momenten dat hij weer wat gaat hoesten krijgt hij een kwart of een half tabletje extra tegenwoordig. Erg lang heeft hij niet meer, dat wordt nu wel steeds duidelijker. Dus dan af en toe maar een extra pilletje. Zolang hij zich verder goed voelt moet dat kunnen denk ik.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Jacq
- Zeer actief
ach lees nu je antwoord pas.
en nu is hij er al niet meer.
maar het had niks te maken met zijn hart toch?
of had het toch te maken met dat er geen bloed naar zijn hoofd werd gepompt
door het slechte hart? (weet niet of dat kan.)
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het was waarschijnlijk iets van een beroerte of zo, hij was aan de achterkant verlamd. En zijn hart kreeg het steeds zwaarder. Zijn koppie wilde wel, en daardoor probeerde hij steeds van alles, maar het lukte niet. Dus ik denk dat zijn hart het daardoor zwaarder kreeg. Hij werd ook steeds iets benauwder.Jacq schreef:ach lees nu je antwoord pas.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
qyan1
- Actief
- Mijn ras(sen): Dobermann
- Aantal honden: 0
Hoesten is benauwdheid. Wij zijn ermee begonnen toen Qyan acuut DCM kreeg en bijna overleed aan de gevolgen daarvan. Qyan was in nog geen nacht tijd bijna gestikt in zijn eigen longvocht. Hartklachten waren niet eerder geconstateerd. 2 dagen eerder begon hij 's avonds wel wat te hoesten, maar wij dachten eigenlijk aan kennelhoest. Vooral omdat hij niet heel lang daarvoor nog was onderzocht op cardio.
Qyan heeft bijna 1,5 jaar met DCM geleefd en de nodige dosis plaspillen. Uiteindelijk overleden november vorig jaar. Qyan had zeker in het begin 's nachts meer last en meer behoefte aan plaspillen dan overdag. Maar als je de plaspillen overdag geeft en op tijd, komen ze de nacht doorgaans zonder benauwdheid door. Beginnen met plaspillen hoeft zeker niet snel het einde te betekenen. Allemaal afhankelijk van de wil van de hond om te leven en de ernst van het hartprobleem. Toen het bij Qyan ontdekt werd gaven ze hem nog geen nacht, daarna geen week. Max 3 maanden kregen we mee. Dat werden bijna 1,5 jaar.
Het is uitproberen wat werkt voor je hond. Je moet niet te snel naar de plaspillen grijpen (soms is het middel erger dan de kwaal), maar ook zeker niet te laat (risico op decompenseren, afhankelijk van de aard van de klachteb). Ik kan alleen maar zeggen: durf je hond te lezen en handel daarnaar. Soms zal het kiezen zijn tussen 2 kwaden. Qyan kreeg op het eind van zijn leven de maximale dosering van 6 x forosoral 40 en injecties. Tot 2 weken voordat ie overleed heeft hij dankzij de plaspillen en de hartmedicatie, toch een volwaardig hondenleven kunnen hebben. Voor hem was het levensreddend en nodig.
Qyan heeft bijna 1,5 jaar met DCM geleefd en de nodige dosis plaspillen. Uiteindelijk overleden november vorig jaar. Qyan had zeker in het begin 's nachts meer last en meer behoefte aan plaspillen dan overdag. Maar als je de plaspillen overdag geeft en op tijd, komen ze de nacht doorgaans zonder benauwdheid door. Beginnen met plaspillen hoeft zeker niet snel het einde te betekenen. Allemaal afhankelijk van de wil van de hond om te leven en de ernst van het hartprobleem. Toen het bij Qyan ontdekt werd gaven ze hem nog geen nacht, daarna geen week. Max 3 maanden kregen we mee. Dat werden bijna 1,5 jaar.
Het is uitproberen wat werkt voor je hond. Je moet niet te snel naar de plaspillen grijpen (soms is het middel erger dan de kwaal), maar ook zeker niet te laat (risico op decompenseren, afhankelijk van de aard van de klachteb). Ik kan alleen maar zeggen: durf je hond te lezen en handel daarnaar. Soms zal het kiezen zijn tussen 2 kwaden. Qyan kreeg op het eind van zijn leven de maximale dosering van 6 x forosoral 40 en injecties. Tot 2 weken voordat ie overleed heeft hij dankzij de plaspillen en de hartmedicatie, toch een volwaardig hondenleven kunnen hebben. Voor hem was het levensreddend en nodig.
Qyan van het Zwettebos
21-08-2002 - 18-11-2011

21-08-2002 - 18-11-2011