Esther12 schreef:alm@ schreef:lieke schreef:En daarom, dames, zal ik nooit ofte nimmer mij verlichten in het openbaar. Ik beheers me tot ik thuis ben, want ik ga ook niet naar een openbaar toilet. Da's vies.

Wacht maar tot je in de overgang bent. Dan laat je het zó lopen heb ik mij laten vertellen

openbaar toilet wordt overigens door mij alleen bezeten, bedekt met een enorme lading toiletpapier.
Daar heb ik de overgang nooit voor nodig gehad. Ik heb het mijn leven lang nooit lang op kunnen houden, helaas. Dus ik heb maar geleerd me over vieze openbare toiletten en buitenplassen heen te zetten, ik vind het namelijk nog veel genanter om in m'n broek te pissen.
Ben al lang door de overgang heen en ik heb nog steeds een reuze getrainde blaas. Wat een dame mag en vooral NIET mag is er bij mij zodanig ingeramd dat ik het niet eens zou kúnnen.
Een dame ontlast zichzelf nu eenmaal niet en plein publique. Sterker nog, de gedachte dat een dame dat überhaupt moet is al affreus.
Mijn moeder had trouwens wel meer van dat soort regels: een dame zweet niet, zij tránspireert (kerels zweten

), een dame snuit altoos haar neus discreet met afgewend hoofd, heeft immer een schone zakdoek bij zich en haar foundation (jaja, zo heet ondergoed werkelijk) is altijd heel en schoon. Zij spreekt altijd met zachte stem, lacht nooit luidruchtig en is nooit boos of emotioneel in het openbaar. En gebruikt nooit on-wel-voeg-lijke taal.
Kortom, willen jullie etiquetteregels weten? Ik kan jullie allemaal transformeren tot heusche dames.