Ik snap niet dat je door je hond van de fiets getrokken wordt, echt nietLiesbeth schreef:Om te voorkomen dat je door je hond van je fiets wordt getrokken.Ennath schreef:IK heb pas echt de regieranetje schreef:lets have fun schreef:Dat is ook alweer achterhaalt Jinke. Je kan met 8 maanden best een begin maken met fietsen.![]()
Als je de hond aan de springer zet en ook nog halsband met lijn losjes in de hand houdt gaat de hond er echt niet met de fiets vandoor Ennath
Je houdt de regie
Nee ik vind het ondingen en hoe meer ik mensen zonder controle (want de meeste mensen hebben helemaal geen controle) met die dingen zie rijden hoe meer ik een hekel aan de springer krijg.
En als je hem dan al zelf aan een touwtje houd: waarom bind je hem dan aan je fiets vast?
Ik heb dat ding nooit gebruikt en ook nooit nodig gehad, maar als je je hond niet helemaal onder controle hebt/ kan houden, dan is zo'n ding wel handig.
Kijk die hond loopt naast je met de lijn kort, springt ie opzij dan wordt de lijn langer (overlengte van de lijn) verder heb je ook nog ruimte van je arm. Dat is nog eens een meter lengt. En daarna laat je de hond los ... of niet: dan geef je voor die tijd een brul dat hij moet volgen.
Ik zie van die springers waarbij de hond helemaal opzij springt om een langslopende hond te bereiken, nog net niet schuimbekkend. Kijk dan is het wel fijn dat die klap niet op je schouder komt, maar is het niet veel verstandig om de hond dat gedrag af te leren? Gewoon: "Nee, doorlopen!"
En dan nog: er loopt hier een joekel van een Bouvier met dat gedrag aan de springer, als die opzij springt op een hond af dan zie je de achterkant van die fiets een centimeter of twintig opzij schuiven.