Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Inenten voor België
Moderator: moderatorteam
-
ikkeonline
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): JRT en Beagle
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Inenten voor België
Hallo allemaal,
Zondag gaan we met de hondjes naar Belgie voor een hondenevenement (Woefstock). Nou bedacht ik me vanavond pas dat onze honden zijn niet ingeent tegen hondsdolheid. Dat hebben we nog niet gedaan omdat we volg jaar september pas weer op vakantie gaan. Geen rekening houdend met het feit dat Belgie natuurlijk ook gewoon buitenland is.
Nou wil ik graag weten wat de gevolgen zijn als we toch gecontroleerd worden.. Iemand die dit toevallig weet?
Ik krijg van meerdere mensen te horen dat de honden een spuitje krijgen! De een zegt dat dit alleen in de Ardennen is en een ander zegt weer dat dit in heel België is.
Ik kijk al weken uit naar dit evenement en sla mezelf ook echt voor mn kop dat ik dit vergeten ben! Ik ben altijd zó pietje precies xD Als ik alleen het risico loop dat we terug naar NL moeten durf ik de honden nog wel mee te nemen, maar in beslag name wil ik uiteraard voorkomen.
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Zondag gaan we met de hondjes naar Belgie voor een hondenevenement (Woefstock). Nou bedacht ik me vanavond pas dat onze honden zijn niet ingeent tegen hondsdolheid. Dat hebben we nog niet gedaan omdat we volg jaar september pas weer op vakantie gaan. Geen rekening houdend met het feit dat Belgie natuurlijk ook gewoon buitenland is.
Nou wil ik graag weten wat de gevolgen zijn als we toch gecontroleerd worden.. Iemand die dit toevallig weet?
Ik krijg van meerdere mensen te horen dat de honden een spuitje krijgen! De een zegt dat dit alleen in de Ardennen is en een ander zegt weer dat dit in heel België is.
Ik kijk al weken uit naar dit evenement en sla mezelf ook echt voor mn kop dat ik dit vergeten ben! Ik ben altijd zó pietje precies xD Als ik alleen het risico loop dat we terug naar NL moeten durf ik de honden nog wel mee te nemen, maar in beslag name wil ik uiteraard voorkomen.
Vrouwtje van Didi (JRT, 2007) en Lana (beagle, 2012)
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: Inenten voor België
Het is voor mij heel simpel: ik nam geen enkel risico en ging niet.ikkeonline schreef:Hallo allemaal,
Dat "alleen in de ardennen" geldt voor Belgen zelf
Kijk, grenscontrole is er vast niet. Ingangscontrole bij het evenement? Vast ook niet. Maar als er iets gebeurd.. incidentje tussen honden onderling, vechtpartijtje, ongeval met de auto waarbij de hond losbreekt, dringend DA-bezoek.... dat zijn ook controlemomenten.
Ik waagde het er niet op en ging niet.
Dat gezegd hebbende; kijk even in het paspoort van de hond? Is die ooit RAbies geent en is dat korter dan 3 jr gelden? Dan zit je goed, mits de DA de datum inderdaad 3 jaar verder heeft gezet.
Ik weet niet precies welk risico je in de praktijk loopt maar het idee alleen al dat ze mijn hond in carantaine zouden nemen of erger; mij niet gezien, ik bleef thuis!
Suzanne
- Erwina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik had afgelopen juni precies hetzelfde en Rex is toen naar oppas gegaan (wat achteraf ook beter voor hem was, maar dat terzijde). Ik ben qua dat net als Suzanne, ik neem geen onnodig risico.
Welkom Ollie!

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012

-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
je gaat pas zondag, je kan toch morgen of zaterdag nog een rabies enting halen?
ik ben ook naar de ardennen geweest een paar weken terug. die van mij hadden nog een enting.
ik ben ook naar de ardennen geweest een paar weken terug. die van mij hadden nog een enting.
- Erwina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
De hond moet 21 dagen voor vertrek gevaccineerd zijnJacq schreef:je gaat pas zondag, je kan toch morgen of zaterdag nog een rabies enting halen?
Laatst gewijzigd door Erwina op 06 sep 2012 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Welkom Ollie!

-
ikkeonline
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Een van de honden is pas 23 weken en heeft dus sowieso nog nooit een rabiesenting gehad.. Mijn andere hond durf ik zo niet te zeggen aangezien ik daar ook nog nooit mee naar het buitenland ben geweest. Ik had het vermoeden al dat het in heel Belgie geldt en durf het risico dan niet te nemen. Ik zou het mezelf nooit vergeven als er iets gebeurd.. 
-
~Suzanne~
- Zeer actief
In theorie kun je ook op de terugreis gecontroleerd worden en de hond niet meer mee terug moben nemen Nederland in.ikkeonline schreef:Een van de honden is pas 23 weken en heeft dus sowieso nog nooit een rabiesenting gehad.. Mijn andere hond durf ik zo niet te zeggen aangezien ik daar ook nog nooit mee naar het buitenland ben geweest. Ik had het vermoeden al dat het in heel Belgie geldt en durf het risico dan niet te nemen. Ik zou het mezelf nooit vergeven als er iets gebeurd..
Ik weet echt niet of het feitelijke risico heel groot is.. maar ik zou het niet nemen in ieder geval.
Sorry
Suzanne
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
ze worden echt niet ingeslapen vanwege niet enten hoor, dat geloof ik nooit niet
als je echt twijfelt, zou ik ze alsnog laten enten, maar ik denk niet dat ze gaan controleren
ik heb Darko ooit 3 dagen voor een show (hier in België) laten enten voor Rabiës puur omdat dat toen net verandert was en ze op een show dus wel controleren, nooit geen problemen mee gehad
de rest is hier nooit geënt voor Rabiës, Jänta zal ergens de komende weken wel moeten aangezien zij normaal gezien mee gaat naar de Show in Kortrijk
als je echt twijfelt, zou ik ze alsnog laten enten, maar ik denk niet dat ze gaan controleren
ik heb Darko ooit 3 dagen voor een show (hier in België) laten enten voor Rabiës puur omdat dat toen net verandert was en ze op een show dus wel controleren, nooit geen problemen mee gehad
de rest is hier nooit geënt voor Rabiës, Jänta zal ergens de komende weken wel moeten aangezien zij normaal gezien mee gaat naar de Show in Kortrijk
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Je hoeft niet bang te zijn voor de ziekte zelf, die kans is zo minimaal. Er wordt ook niet gecontroleerd onderweg maar het zou zomaar kunnen dat de organisatie wel controleert en dan heb je pech want dan mag je het terrein niet op.
Neem anders even kontakt op met je dierenarts en leg het verhaal uit, er wordt wel vaker een schrijffoutje in de datum gemaakt..........
Neem anders even kontakt op met je dierenarts en leg het verhaal uit, er wordt wel vaker een schrijffoutje in de datum gemaakt..........
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
De grens over richting België hoeven je honden niet Rabies geënt te zijn. Rabiesenting is alleen verplicht in de Ardennen.
Echter, wil je weer terug Nederland in dan is een Rabiesenting wél verplicht.
Ik zou het risico wel durven nemen hoor, ben hier regelmatig de grens overgereden en terug zonder Rabiesenting
Ik zou het risico wel durven nemen hoor, ben hier regelmatig de grens overgereden en terug zonder Rabiesenting
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ehhhh, ze moeten dus wel geënt zijn als ze van Nederland naar België gaan.Inge schreef:De grens over richting België hoeven je honden niet Rabies geënt te zijn. Rabiesenting is alleen verplicht in de Ardennen.
Ik heb een huisje in de Nederlands/Belgische grensstreek en er zijn bewoners vanuit onze omgeving geverbaliseerd omdat ze geen rabiës entingspapieren konden tonen in het Belgische deel van het wandelgebied (en dat is een paar honderd meter verder).
Ook train ik net over de grens in België die club heeft de waarschuwing gehad dat Nederlandse honden geënt moeten zijn en dat er controle op de enting kon komen. Nou is die controle er nog steeds niet geweest: maar het KAN dus wel.
Mijn honden zijn dus rabiës geënt en dragen een penning: dat ziet de Belg graag
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Oh...dan is dat blijkbaar veranderd en heb ik niets gezegdEnnath schreef:Ehhhh, ze moeten dus wel geënt zijn als ze van Nederland naar België gaan.Inge schreef:De grens over richting België hoeven je honden niet Rabies geënt te zijn. Rabiesenting is alleen verplicht in de Ardennen.
Ik heb een huisje in de Nederlands/Belgische grensstreek en er zijn bewoners vanuit onze omgeving geverbaliseerd omdat ze geen rabiës entingspapieren konden tonen in het Belgische deel van het wandelgebied (en dat is een paar honderd meter verder).
Ook train ik net over de grens in België die club heeft de waarschuwing gehad dat Nederlandse honden geënt moeten zijn en dat er controle op de enting kon komen. Nou is die controle er nog steeds niet geweest: maar het KAN dus wel.
Mijn honden zijn dus rabiës geënt en dragen een penning: dat ziet de Belg graag
Groetjes Inge

- vania
- Zeer actief
Eigenlijk is dat toch stom, de Ardennen ligt in BelgiëInge schreef:De grens over richting België hoeven je honden niet Rabies geënt te zijn. Rabiesenting is alleen verplicht in de Ardennen.
wat is er anders aan de Ardennen dan aan Namen (provincie) of de kuststreek
-
Wilm@
.....dit dus!Tulp schreef:Je hoeft niet bang te zijn voor de ziekte zelf, die kans is zo minimaal. Er wordt ook niet gecontroleerd onderweg maar het zou zomaar kunnen dat de organisatie wel controleert en dan heb je pech want dan mag je het terrein niet op.
-
Ennath
- Zeer actief
Dat er in de Ardennen met Rabiës besmette vossen aangetroffen zijn.vania schreef:Eigenlijk is dat toch stom, de Ardennen ligt in BelgiëInge schreef:De grens over richting België hoeven je honden niet Rabies geënt te zijn. Rabiesenting is alleen verplicht in de Ardennen.
Ik zou het risico wel durven nemen hoor, ben hier regelmatig de grens overgereden en terug zonder Rabiesenting![]()
En dat het een ander deelgebied is natuurlijk met een ander bestuur en andere regels: die soms afwijken gewoon omdat ze dan lekker afwijken.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Er spelen 2 dingen.
- Bij elke grensovergang dient de hond Rabies geent te zijn. Dus, als je van Belgie naar Nederland gaat, van Nederland naar Duitsland of van Nederland naar Belgie.. het pure feit dat je de grens overgaat houdt in "Rabies verplicht".
- Normaliter geldt geen Rabies verplichting "binnen een land zelf". Ik weet echter dat 'De Ardennen" en ik dacht ook sommige gebieden in Duitsland voor inwoners van DAT land een entingsverplichting geld. Dus, voor "De Ardennen" geldt dat daar ook belgische honden die nooit de grens overgaan geent moeten zijn.
Natuurlijk moeten ook honden uit andere landen daar geent zijn
maar dat moesten ze toch al omdat ze de grens overmoeten om daar te komen.
Suzanne
- Bij elke grensovergang dient de hond Rabies geent te zijn. Dus, als je van Belgie naar Nederland gaat, van Nederland naar Duitsland of van Nederland naar Belgie.. het pure feit dat je de grens overgaat houdt in "Rabies verplicht".
- Normaliter geldt geen Rabies verplichting "binnen een land zelf". Ik weet echter dat 'De Ardennen" en ik dacht ook sommige gebieden in Duitsland voor inwoners van DAT land een entingsverplichting geld. Dus, voor "De Ardennen" geldt dat daar ook belgische honden die nooit de grens overgaan geent moeten zijn.
Natuurlijk moeten ook honden uit andere landen daar geent zijn
Suzanne
- vania
- Zeer actief
dus in principe is die regel geldig voor heel Luxemburg en niet alleen voor de Ardennen, ze kunnen toch niet een halve provincie een regel opleggen en de andere helft niet?Ennath schreef:Dat er in de Ardennen met Rabiës besmette vossen aangetroffen zijn.vania schreef:Eigenlijk is dat toch stom, de Ardennen ligt in BelgiëInge schreef:De grens over richting België hoeven je honden niet Rabies geënt te zijn. Rabiesenting is alleen verplicht in de Ardennen.
Ik zou het risico wel durven nemen hoor, ben hier regelmatig de grens overgereden en terug zonder Rabiesenting![]()
En dat het een ander deelgebied is natuurlijk met een ander bestuur en andere regels: die soms afwijken gewoon omdat ze dan lekker afwijken.
-
Ennath
- Zeer actief
Waarom niet, je zou in Nederland een verplichting op de Veluwe kunnen hebben en niet in de overige delen van de Provincies waar de Veluwe op ligt.vania schreef:dus in principe is die regel geldig voor heel Luxemburg en niet alleen voor de Ardennen, ze kunnen toch niet een halve provincie een regel opleggen en de andere helft niet?Ennath schreef:Dat er in de Ardennen met Rabiës besmette vossen aangetroffen zijn.vania schreef:Eigenlijk is dat toch stom, de Ardennen ligt in BelgiëInge schreef:De grens over richting België hoeven je honden niet Rabies geënt te zijn. Rabiesenting is alleen verplicht in de Ardennen.
-
ikkeonline
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik heb via de organisatie van Woefstock een telefoonnummer gekregen van een Belgische dierenarts. Zij zegt dat ik mijn hond vandaag nog wel moet inenten en dan kunnen ze gewoon mee. Mocht ik gecontroleerd worden is de kans niet groot dat ze in beslag genomen worden (omdat ik ze nog wel heb laten enten en er dus nog wel iets aan heb gedaan) en ik krijg dan wel een boete, maar die is maar 50 euro. Zou ik naar risicogebieden gaan (dus de Ardennen) en ze zijn niet of niet op tijd ingeent zou ik wel problemen krijgen. We zullen zien...
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Wat jij wilt maar een kans "niet groot"op in beslagname is MIJ veel te groot!!!ikkeonline schreef:Ik heb via de organisatie van Woefstock een telefoonnummer gekregen van een Belgische dierenarts. Zij zegt dat ik mijn hond vandaag nog wel moet inenten en dan kunnen ze gewoon mee. Mocht ik gecontroleerd worden is de kans niet groot dat ze in beslag genomen worden (omdat ik ze nog wel heb laten enten en er dus nog wel iets aan heb gedaan) en ik krijg dan wel een boete, maar die is maar 50 euro. Zou ik naar risicogebieden gaan (dus de Ardennen) en ze zijn niet of niet op tijd ingeent zou ik wel problemen krijgen. We zullen zien...
Suzanne
-
Ennath
- Zeer actief
Laat ik het zo zeggen: ik ken wel (meerdere) gevallen dat er een boete werd opgelegd maar ik heb nog nooit gehoord dat de hond in beslag werd genomen.Suzanne123 schreef:Wat jij wilt maar een kans "niet groot"op in beslagname is MIJ veel te groot!!!ikkeonline schreef:Ik heb via de organisatie van Woefstock een telefoonnummer gekregen van een Belgische dierenarts. Zij zegt dat ik mijn hond vandaag nog wel moet inenten en dan kunnen ze gewoon mee. Mocht ik gecontroleerd worden is de kans niet groot dat ze in beslag genomen worden (omdat ik ze nog wel heb laten enten en er dus nog wel iets aan heb gedaan) en ik krijg dan wel een boete, maar die is maar 50 euro. Zou ik naar risicogebieden gaan (dus de Ardennen) en ze zijn niet of niet op tijd ingeent zou ik wel problemen krijgen. We zullen zien...
Suzanne
-
Wilm@
Naar je DA en je probleem uitleggen, dus niet telefonisch omdat dan de assistente er ook vanaf weet. Persoonlijk vertel je wat je probleem is. Neem een agenda mee zodat je de juiste uitgekozen datum neemt. Een prikje op bv 'n zaterdag of 'n zondag wekt soms argwaan bij een evenutele controleur.ikkeonline schreef:Ik heb via de organisatie van Woefstock een telefoonnummer gekregen van een Belgische dierenarts. Zij zegt dat ik mijn hond vandaag nog wel moet inenten en dan kunnen ze gewoon mee. Mocht ik gecontroleerd worden is de kans niet groot dat ze in beslag genomen worden (omdat ik ze nog wel heb laten enten en er dus nog wel iets aan heb gedaan) en ik krijg dan wel een boete, maar die is maar 50 euro. Zou ik naar risicogebieden gaan (dus de Ardennen) en ze zijn niet of niet op tijd ingeent zou ik wel problemen krijgen. We zullen zien...
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Suzanne123 schreef:Wat jij wilt maar een kans "niet groot"op in beslagname is MIJ veel te groot!!!ikkeonline schreef:Ik heb via de organisatie van Woefstock een telefoonnummer gekregen van een Belgische dierenarts. Zij zegt dat ik mijn hond vandaag nog wel moet inenten en dan kunnen ze gewoon mee. Mocht ik gecontroleerd worden is de kans niet groot dat ze in beslag genomen worden (omdat ik ze nog wel heb laten enten en er dus nog wel iets aan heb gedaan) en ik krijg dan wel een boete, maar die is maar 50 euro. Zou ik naar risicogebieden gaan (dus de Ardennen) en ze zijn niet of niet op tijd ingeent zou ik wel problemen krijgen. We zullen zien...
Suzanne
Ik heb me lang ingehouden hoor! Maar "stop" "nou" "'eens" "met" "alles" "tussen" "aanhalingstekens" "te" "zetten". Het leest "heel erg iiritant".
En TS: Gewoon naar de da, honden laten enten en bij de datum vorige maand erin laten zetten.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- vania
- Zeer actief
Omdat ik dat nogal stom vindEnnath schreef:Waarom niet, je zou in Nederland een verplichting op de Veluwe kunnen hebben en niet in de overige delen van de Provincies waar de Veluwe op ligt.vania schreef:dus in principe is die regel geldig voor heel Luxemburg en niet alleen voor de Ardennen, ze kunnen toch niet een halve provincie een regel opleggen en de andere helft niet?Ennath schreef:Dat er in de Ardennen met Rabiës besmette vossen aangetroffen zijn.vania schreef: Eigenlijk is dat toch stom, de Ardennen ligt in België![]()
Ik vind het nogal van het gekke, dat je je hond wel moet enten als je naar de Ardennen gaat, maar niet als je wel naar Luxemburg gaat, maar de Ardennen vermijd, dat is gewoon stom, maar aan de andere kant, er zijn hier wel meer stomme regels
Eigenlijk best stom, ik woon geheel niet in de Ardennen, ik woon in het noorden van België en toch lopen er hier achter in het bos ook gewoon vossen rond, die kunnen dan toch ook Rabiës hebben
het enige dat ik weet is dat alle honden die shows lopen (dus ook Belgische honden die nog nooit naar het buitenland geweest zijn) Rabiës moeten hebben, ivm dat er in Antwerpen op een show eens ene hond (buitenlandse) is geweest die Rabiës zou hebben (de Da vertelde mij dat toen)
aan TS: ik zou gewoon laten enten straks en de situatie uitleggen aan je DA, misschien wil hij/zij de datum wel ff een paar weken naar voren schuiven (is bij Darko toen ook gebeurd, ik ben toen begin 2008 geweest en op zijn penning stond 2007, omdat hij eigenlijk 3weken van te voren (was toen eind 2007) die enting moest gehad hebben)
-
Ennath
- Zeer actief
Nou die vossen waren toen in de Ardennen aangetroffen: vandaar Rabiës enten voor de Ardennen.vania schreef: Omdat ik dat nogal stom vind![]()
![]()
Ik vind het nogal van het gekke, dat je je hond wel moet enten als je naar de Ardennen gaat, maar niet als je wel naar Luxemburg gaat, maar de Ardennen vermijd, dat is gewoon stom, maar aan de andere kant, er zijn hier wel meer stomme regels![]()
Eigenlijk best stom, ik woon geheel niet in de Ardennen, ik woon in het noorden van België en toch lopen er hier achter in het bos ook gewoon vossen rond, die kunnen dan toch ook Rabiës hebben![]()
het enige dat ik weet is dat alle honden die shows lopen (dus ook Belgische honden die nog nooit naar het buitenland geweest zijn) Rabiës moeten hebben, ivm dat er in Antwerpen op een show eens ene hond (buitenlandse) is geweest die Rabiës zou hebben (de Da vertelde mij dat toen)
aan TS: ik zou gewoon laten enten straks en de situatie uitleggen aan je DA, misschien wil hij/zij de datum wel ff een paar weken naar voren schuiven (is bij Darko toen ook gebeurd, ik ben toen begin 2008 geweest en op zijn penning stond 2007, omdat hij eigenlijk 3weken van te voren (was toen eind 2007) die enting moest gehad hebben)
En blijkbaar niet aan de kust dus daarom (nog) niet voor de kust verplicht (enz. enz.)
Maar kan morgen anders zijn hoor, als ze een dolle vos in Blankenberge vinden bijvoorbeeld
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik zou het wel durven, heb het nl. zelf regelmatig gedaan, wedstrijdje in belgie kijken of even gasttrainen en nooit bij nagedacht dat de jonge hond destijds nog niet geent was... bedacht ik me eigenlijk pas een jaar later toen ik de enting wel gaf voor een WK wat verder van huis. Ik weet zeker dat meer clubgenoten hun honden niet geent hebben gehad toen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
theoretisch ja, praktisch nee... je wordt hooguit teruggestuurd.Suzanne123 schreef:Wat jij wilt maar een kans "niet groot"op in beslagname is MIJ veel te groot!!!ikkeonline schreef:Ik heb via de organisatie van Woefstock een telefoonnummer gekregen van een Belgische dierenarts. Zij zegt dat ik mijn hond vandaag nog wel moet inenten en dan kunnen ze gewoon mee. Mocht ik gecontroleerd worden is de kans niet groot dat ze in beslag genomen worden (omdat ik ze nog wel heb laten enten en er dus nog wel iets aan heb gedaan) en ik krijg dan wel een boete, maar die is maar 50 euro. Zou ik naar risicogebieden gaan (dus de Ardennen) en ze zijn niet of niet op tijd ingeent zou ik wel problemen krijgen. We zullen zien...
Suzanne

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi