Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Brokken en KVV
Moderator: moderatorteam
-
mum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een hondje
- Aantal honden: 1
- hewi
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Brokken en KVV
Ik geef smorgens Cavom brokken en savonds smuldier { wel de complete versie} Leo heeft een gevoelige maag
en reageert hier prima op Ollie eet ook smuldier soms...soms ook niet als hij geen zin heeft. Donna krijgt savonds carnibest { alleen de puppyvariant lust ze die is het meest gemalen}Ollie en Donna kunnen altijd brokken eten er staat altijd een bakje voor ze,en ze doen het er al jaren goed op
dus ik geloof niet zo in dat brokken niet gelijk met versgedoe.
en reageert hier prima op Ollie eet ook smuldier soms...soms ook niet als hij geen zin heeft. Donna krijgt savonds carnibest { alleen de puppyvariant lust ze die is het meest gemalen}Ollie en Donna kunnen altijd brokken eten er staat altijd een bakje voor ze,en ze doen het er al jaren goed op
dus ik geloof niet zo in dat brokken niet gelijk met versgedoe.
- Liesbeth
- Zeer actief
Dat is echt niet altijd zo. Een roofdier in het wild eet wat er voor handen is. Als hij/zij leeft in een biotoop met alleen of voornamelijk kleine prooidieren, dan zal hij/zij ook vaak kleine hapjes hebben.Jion schreef:Bedankt voor de info en links! Interessant inderdaad!![]()
Overigens kunnen een paar tienden van procenten een heel groot verschil maken. Ik zou in ieder geval wel verwachten dat de spijsvertering van honden zich in de loop van de domesticatie heeft aangepast aan het veranderde eetpatroon (af en toe een flinke prooi versus heel vaak allerlei kliekjes). Vandaar waarschijnlijk ook het extra stukje darm.
Daarnaast kan je menig huishond ook heel goed een aantal keer per week een grotere hoeveelheid voeren en één of meer vastendagen houden.
99,999% is 1/10.000% minder dan 100%, niet een paar tienden
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dan schijt ie wat vakerLoek schreef:Een huishond ligt zijn halve leven op de bank, een wolf is altijd in beweging, heeft een aktievere spijsvertering en eet wanneer hij de kans krijgt, lijkt me nogal een verschilmalinois schreef:wat is er anders in de spijsvertering van een wolf en van een huishond? Want daar ging het hier over...Loek schreef:De vergelijking van wolven en huishonden gaat totaal mankmalinois schreef: ik heb geen onderzoeken nodig, ik kijk liever naar ervaringen en hoe het normaal zou gaan... door een wolf wordt ook gewoon netjes zoveel mogelijk opgevreten wat er te vreten valt en daar wordt echt geen verschil gemaakt tussen langzaam en snel verteren... ook niet in de tijd dat ze de afvalrestjes van de mens meekregen....
(misschien ff de links lezen die hierboven staan)
Of wil jij zeggen dat mijn hond dus een ander spijsverteringssysteem heeft (dus er van binnen anders uitziet) dan de gemiddelde huishond? Mijn hond kun je vergelijken met een (top)sporter gezien de beweging die hij krijgt.
En heb jij dus een ander spijsverteringssysteem dan Usain Bold?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Dat versvoer fabrikanten aanraden om geen brokken te voeren, lijkt me logisch natuurlijk
Verder mogen geloof ik, alleen nederlandse hondjes geen brok en vers doorelkaar eten. Onzin is het dus. Gewoon proberen. Gaat je hond niet kotsen en krijgt hij/zij geen diarree, is er niks aan de hand.
Verder mogen geloof ik, alleen nederlandse hondjes geen brok en vers doorelkaar eten. Onzin is het dus. Gewoon proberen. Gaat je hond niet kotsen en krijgt hij/zij geen diarree, is er niks aan de hand.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Loek
- Zeer actief
Wat maak jij toch rare vergelijkingen, van het spijsverteringssysteem van een wolf naar hond en mensmalinois schreef: dan schijt ie wat vakerDat maakt het spijsverteringssysteem op zich niet anders.
Of wil jij zeggen dat mijn hond dus een ander spijsverteringssysteem heeft (dus er van binnen anders uitziet) dan de gemiddelde huishond? Mijn hond kun je vergelijken met een (top)sporter gezien de beweging die hij krijgt.
En heb jij dus een ander spijsverteringssysteem dan Usain Bold?
Sorry, kan jou op dit vlak toch niet echt serieus nemen, ik adviseer je om eens op barfplaats of een ander hondenvoedingsforum te lezen
- Bonnie F
- Zeer actief
Het feit dat honden en wolven hun stijsverteringsorganen anders gebruiken, wil nog niet zeggen dat ze anders zijn....
Net als dat mijn lichaam niet wezelijk verschilt met at van een topsporter. Het gebruik verschilt wel....
Net als dat mijn lichaam niet wezelijk verschilt met at van een topsporter. Het gebruik verschilt wel....

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- Bonnie F
- Zeer actief
pokkentelefoon... Sorry

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
- Aantal honden: 2
Want daar basseer jij jouw visie op?Loek schreef:Wat maak jij toch rare vergelijkingen, van het spijsverteringssysteem van een wolf naar hond en mensmalinois schreef: dan schijt ie wat vakerDat maakt het spijsverteringssysteem op zich niet anders.
En heb jij dus een ander spijsverteringssysteem dan Usain Bold?![]()
Sorry, kan jou op dit vlak toch niet echt serieus nemen, ik adviseer je om eens op barfplaats of een ander hondenvoedingsforum te lezen
Ik kan niet voor Malinois spreken natuurlijk, maar ik BEN een hele tijd actief lid geweest van een rauw voer forum, en daar waren ze het roerend eens met de theorie die Malinois hier weergeeft. Op rauw voer fora verzinnen ze hun theoretische onderbouwing heus niet zelf, dat neemt men ook over van zgn autoriteiten op rauw voer gebied.
Ik voer mijn honden inmiddels 5 jaar rauw (zelf samengesteld, beiden vanaf pup), en als het echt zo een beroerd dieet zou zijn, zou je toch denken dat ze inmiddels toch wel eens wat zouden mankeren (helemaal omdat de DD nou niet bepaald bekend staat als gezond ras), niet? En als het mijn honden heel toevallig bespaard zou blijven, zou toch minstens een flink percentage van de op deze manier gevoerde honden gezondheidsproblemen moeten ontwikkelen.
Daarnaast, niet iedere hond ligt de hele dag op de bank (zoals Malinois ook al terecht aangeeft).
En mijn hond eet ook wanneer ze de kans krijgt
En tot slot is haar vergelijking zo raar nog niet aangezien jij de wolf als een soort topsporter lijkt te zien wanneer je 'm vergelijkt met een hond. Afgezien van of deze vergelijking terecht is of niet, om daaruit te concluderen dat de spijsvertering niet hetzelfde kan zijn, zou betekenen dat de spijsvertering van een topsporter als Bolt anders in elkaar zou moeten zitten dan de spijsvertering van een lui, bankhangend persoon. En dat lijkt mij toch echt niet.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Daar komt t vandaan schat, dus ik zou maar eens snel gaan bijlezen. Overigens Ita schrijft wat ik dus bedoel.Loek schreef:Wat maak jij toch rare vergelijkingen, van het spijsverteringssysteem van een wolf naar hond en mensmalinois schreef: dan schijt ie wat vakerDat maakt het spijsverteringssysteem op zich niet anders.
En heb jij dus een ander spijsverteringssysteem dan Usain Bold?![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Mojuan
- Zeer actief
Als ik Julia brok en/of kvv voer, moet zij ook tweemaal daags eten omdat ze anders gal gaat spugen.Jion schreef:
En verse muisjes zijn toch echt andere koek dan (gekookte) kliekjes mensenvoer.![]()
Mijn honden moet ik trouwens echt tweemaaldaags voeren, anders gaan ze gal spuwen.
Maar als ik haar Barf geef (wolvenvoedsel zo jij wilt) dan kan ze gerust eens per dag, of zelfs eens per twee dagen eten zonder problemen.
Hieruit concludeer ik dat niet het spijsverteringsstelsel van mijn hond anders is dan van de wolf, maar dat haar voedsel ervoor zorgt dat haar spijsverteringsstelstel anders reageert. Juist, omdat ze dus eigenlijk 'verkeerd' voedsel krijgt dat niet is aangepast aan haar binnenwerk.
Wolvenvoedsel is dus wat dat betreft eigenlijk het beste, toch kies ik ervoor om af te wisselen om verschillende redenen.
Maar ga nu geen appels met peren vergelijken, want het ligt aan de voeding die jij geeft, hoe het lichaam van jouw hond reageert.
Feit is dat het spijsverteringsstelsel gewoon voor bijna 100 procent gelijk is aan dat van een wolf, of je nou wilt of niet.

-
Mojuan
- Zeer actief