Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Update Ben *Update 12-10
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Update Ben *Update 12-10
Omdat iedereen in het fototopic zo begaan reageerde, wilde ik jullie hier even op de hoogte houden.
Ben is een beetje aangekomen, zijn ribben zijn iets minder goed zichtbaar. Dat is dus positief.
Hij krijgt ipv 400gram per dag, nu ongeveer 700gram per dag, en iedere dag een botje/oortje.
Wel is het heel opvallend hoe zijn spiermassa aan het afnemen is, dat kan zijn omdat er iets speelt, of omdat hij niet dagelijks meer losloopt. Maar er wordt wel gewoon nog minstens 2 uur per dag gelopen met hem, wat in die zin dus geen extreme verandering is. Zijn gedrag is heel wisselend, ene dag gewoon vrolijk, andere dag heb ik het idee dat hij er weinig zin in heeft.
Of het ouder worden is of niet weet ik verder niet.
Kortom nog steeds enige onzekerheid eigenlijk, zou het de nasleep zijn van pension of toch medisch een probleem. We gaan dit weekend in beraad wat we verder willen ermee. We zijn zelf geen mensen die qua operaties hele gekke dingen willen doen, zeker gezien de moeilijkheid van de laatste operatie niet, maar zekerheid en het de hond makkelijk maken qua medicatie of eenvoudige ingrepen, mocht er iets spelen dat is uiteraard logisch.
Wordt vervolgd dus eigenlijk. En mochten er mensen nog ideeën hebben van mogelijke oorzaken, of zaken waar naar gekeken moet worden, dan hoor ik dat uiteraard graag.
Ben is een beetje aangekomen, zijn ribben zijn iets minder goed zichtbaar. Dat is dus positief.
Hij krijgt ipv 400gram per dag, nu ongeveer 700gram per dag, en iedere dag een botje/oortje.
Wel is het heel opvallend hoe zijn spiermassa aan het afnemen is, dat kan zijn omdat er iets speelt, of omdat hij niet dagelijks meer losloopt. Maar er wordt wel gewoon nog minstens 2 uur per dag gelopen met hem, wat in die zin dus geen extreme verandering is. Zijn gedrag is heel wisselend, ene dag gewoon vrolijk, andere dag heb ik het idee dat hij er weinig zin in heeft.
Of het ouder worden is of niet weet ik verder niet.
Kortom nog steeds enige onzekerheid eigenlijk, zou het de nasleep zijn van pension of toch medisch een probleem. We gaan dit weekend in beraad wat we verder willen ermee. We zijn zelf geen mensen die qua operaties hele gekke dingen willen doen, zeker gezien de moeilijkheid van de laatste operatie niet, maar zekerheid en het de hond makkelijk maken qua medicatie of eenvoudige ingrepen, mocht er iets spelen dat is uiteraard logisch.
Wordt vervolgd dus eigenlijk. En mochten er mensen nog ideeën hebben van mogelijke oorzaken, of zaken waar naar gekeken moet worden, dan hoor ik dat uiteraard graag.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 12 okt 2012 18:56, 3 keer totaal gewijzigd.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Update Ben
Hmm... lastig zeg! Is zijn rug wel helemaal goed? Geen hernia ofzo? Dat hij aankomt is positief. Maar dat zijn spiermassa afneemt weer niet... Eet hij wel met smaak?
RIP Cena
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Ja hij loopt verder prima, opstaan, rennen etc zijn allemaal geen punt. Mankt ook niet.SannePP schreef:Hmm... lastig zeg! Is zijn rug wel helemaal goed? Geen hernia ofzo? Dat hij aankomt is positief. Maar dat zijn spiermassa afneemt weer niet... Eet hij wel met smaak?
Hij eet zoals altijd met plezier, maar de ene keer wordt hij er wat vrolijker van dan de andere keer. Soms rent hij naar binnen na het wandelen als een idioot, wat hij eerst altijd deed, zeker met Apple erbij. ( ze krijgen altijd eten gelijk na het wandelen ) maar nu loopt hij soms op een heel kalm tempo'tje. Maar hij eet alles vrolijk op.
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Aimee, ik weet dat dit al heel lang bij Ben speelt en ik denk dat het vast wel eens gevraagd is aan je, maar is er wel eens naar spondylose gekeken bij hem?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Hoe bedoel je al heel lang? Dit is een week of 5 geleden begonnen, daartussen dan paar weken pension gehad. Nee niet spondylose omdat we niet het idee hebben dat er iets met zijn bewegingsapparaat is.Demi schreef:Aimee, ik weet dat dit al heel lang bij Ben speelt en ik denk dat het vast wel eens gevraagd is aan je, maar is er wel eens naar spondylose gekeken bij hem?
- krullie
- Zeer actief
drinkt en plast hij veel?
of is hij misschien nog zo actief dat het voer gewoon te weinig voor hem is?
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Nee niet extreem.krullie schreef:drinkt en plast hij veel?
Nou het is in die zin dan raar dat het dan ineens is veranderd. Hij liep eerst iedere dag uren los, en at toen rond de 400gram per dag, en dan ook nog eens de minder vette variant omdat hij te dik werd van de gewone vette variant.
Nu loopt hij niet meer dagelijks los, wandelt qua tijd nog wel evenveel, en krijgt dus 700gram van het vettere vlees, met een botje iedere dag, en komt wel een beetje aan, maar wordt er absoluut niet dik van, en verliest ineens spier op allerlei plekken.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Apple schreef:Hoe bedoel je al heel lang? Dit is een week of 5 geleden begonnen, daartussen dan paar weken pension gehad. Nee niet spondylose omdat we niet het idee hebben dat er iets met zijn bewegingsapparaat is.Demi schreef:Aimee, ik weet dat dit al heel lang bij Ben speelt en ik denk dat het vast wel eens gevraagd is aan je, maar is er wel eens naar spondylose gekeken bij hem?
Dan was het een andere hond sorry. Dacht dat Ben al eerder problemen had (manken oid)
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Fijn dat hij al weer wat is aangekomen
Hopelijk blijft hij dat nu door doen zodat hij weer een reserve opbouwd.
Hopelijk blijft hij dat nu door doen zodat hij weer een reserve opbouwd.
- Rebble
- Zeer actief
Demi schreef:Apple schreef:Hoe bedoel je al heel lang? Dit is een week of 5 geleden begonnen, daartussen dan paar weken pension gehad. Nee niet spondylose omdat we niet het idee hebben dat er iets met zijn bewegingsapparaat is.Demi schreef:Aimee, ik weet dat dit al heel lang bij Ben speelt en ik denk dat het vast wel eens gevraagd is aan je, maar is er wel eens naar spondylose gekeken bij hem?
Dan was het een andere hond sorry. Dacht dat Ben al eerder problemen had (manken oid)
Ik denk dat jij Macho van Samantha bedoelt
Ik heb geen verstand van medische zaken maar ik zou toch even een bezoekje brengen aan de dierenarts. Even luisteren of zijn hart het nog goed doet en mss het bloed laten onderzoeken? Zo'n duidelijke afname in gewicht maar vooral spieren in vrij korte tijd vind ik toch wel zorgwekkend.
Ik hoop natuurlijk dat het niets zorgwekkends ís

-
Fin
- Zeer actief
Van kanker kunnen ze afvallen. Ik zou dus een echo laten doen.
-
Sanner
- Zeer actief
Ik herken je verhaal van de hond van mijn moeder. Zijn spiermassa verdween ook ineens en viel erg af. Hij heeft nu onderzoeken gehad waar we nog de uitslagen van moeten krijgen. De dierenarts zelf dacht dat het zijn rug was, maar we merken verder ook niks aan hem.
Vervelend is dat, als je niet weet wat er met je beestje is.
Ik hoop dat Ben weer gauw de oude is. Fijn dat hij al wat aangekomen is.
Vervelend is dat, als je niet weet wat er met je beestje is.
Ik hoop dat Ben weer gauw de oude is. Fijn dat hij al wat aangekomen is.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Ik denk ook aan een probleem met zijn rug, zou daar eens goed naar laten kijken.
Is er een verandering in zijn blaf?
Is er een verandering in zijn blaf?
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
rak begon op een gegeven moment ook af te vallen en zijn spiermassa verdween
helemaal. ben bij 2 da's geweesd ma bijde hebben ze niets gevonden.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
-
Sanner
- Zeer actief
Bij mijn moeders hond kunnen ze dus ook niks vinden.. Hebben de uitslagen gehad. Vreemd allemaalrakker2000 schreef:rak begon op een gegeven moment ook af te vallen en zijn spiermassa verdween
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ben je er al mee bij de DA geweest? (Domme vraag misschien maar ik lees het niet in je verhaal
). Want we kunnen hier wel gaan speculeren maar ik vind dit wel enge klachten, daar zou ik sowieso mee naar de DA gaan en eerst eens alles goed laten onderzoeken voor je gaat nadenken over mogelijke operaties. Dat hij goed eet is hij prima natuurlijk maar wel symptoombestrijding, ik zou in dit geval wel willen weten wat de oorzaak is. Lijkt me niet alleen maar ouderdom als hij verder een prima conditie heeft.
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
klopt, vonden wij hier ook, en hoeveel je hem ook gaf hij kwam niet aan.Sanner schreef:Bij mijn moeders hond kunnen ze dus ook niks vinden.. Hebben de uitslagen gehad. Vreemd allemaalrakker2000 schreef:rak begon op een gegeven moment ook af te vallen en zijn spiermassa verdween
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Ja heb ik toen een ander topic voor gemaakt. Er is toen bloed afgenomen, hart en longen beluisterd, reflexen bekeken etc.Maeve schreef:Ben je er al mee bij de DA geweest? (Domme vraag misschien maar ik lees het niet in je verhaal). Want we kunnen hier wel gaan speculeren maar ik vind dit wel enge klachten, daar zou ik sowieso mee naar de DA gaan en eerst eens alles goed laten onderzoeken voor je gaat nadenken over mogelijke operaties. Dat hij goed eet is hij prima natuurlijk maar wel symptoombestrijding, ik zou in dit geval wel willen weten wat de oorzaak is. Lijkt me niet alleen maar ouderdom als hij verder een prima conditie heeft.
Niks uitgekomen. Hij is niet meer zo eng mager als op de foto's van laatst. Dat maakt dat hij er al een stuk beter uit ziet.
Hij is heel wisselend in gedrag ook, er zijn zat dagen waar hij gewoon normale Ben is, en af en toe heeft hij zo'n dag dat niks hem echt kan interesseren of opvrolijken.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Eic, is daar wel eens naar gekeken? De Labrador van mijn zusje had ongeveer dezelfde klachten als Ben, met name die spieren die verdwenen. Na veel onderzoeken was dat dus helaas het begin van eic
Ook zij dachten eerst dat het ouder worden was, maar helaas kwam er iets anders uit. Zeg natuurlijk niet dat hij het heeft, probeer met je mee te denken, maar vroeg me af of er wel eens aan gedacht is
Ook zij dachten eerst dat het ouder worden was, maar helaas kwam er iets anders uit. Zeg natuurlijk niet dat hij het heeft, probeer met je mee te denken, maar vroeg me af of er wel eens aan gedacht is
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Alleen maar fijn dat je met me meedenkt!Demi schreef:Eic, is daar wel eens naar gekeken? De Labrador van mijn zusje had ongeveer dezelfde klachten als Ben, met name die spieren die verdwenen. Na veel onderzoeken was dat dus helaas het begin van eic
Ik denk alleen wel dat hij wat te oud is voor nu pas de symptomen van EIC?
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Apple schreef:Alleen maar fijn dat je met me meedenkt!Demi schreef:Eic, is daar wel eens naar gekeken? De Labrador van mijn zusje had ongeveer dezelfde klachten als Ben, met name die spieren die verdwenen. Na veel onderzoeken was dat dus helaas het begin van eic
Ik hoop dat hij te oud is ervoor want het is echt geen pretje. Hoe oud is hij nu? De lab van mijn zusje was bijna 7 geloof ik toen het ontdekt werd
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Hij is bijna 9.Demi schreef:Apple schreef:Alleen maar fijn dat je met me meedenkt!Demi schreef:Eic, is daar wel eens naar gekeken? De Labrador van mijn zusje had ongeveer dezelfde klachten als Ben, met name die spieren die verdwenen. Na veel onderzoeken was dat dus helaas het begin van eic
Ik hoop dat hij te oud is ervoor want het is echt geen pretje. Hoe oud is hij nu? De lab van mijn zusje was bijna 7 geloof ik toen het ontdekt werd
We gaan vanavond weer naar de DA, qua gewicht zit hij nu wel aardig, maar spieren zijn toch wel verminderd. Dus in ieder geval die bult weer even aanprikken aangezien deze toch wel erg flink weer is.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben benieuwd en ik hoop dat het alemaal meevalt en dat de bult gewoon vet is, succesApple schreef:Hij is bijna 9.Demi schreef:Apple schreef:Alleen maar fijn dat je met me meedenkt!Demi schreef:Eic, is daar wel eens naar gekeken? De Labrador van mijn zusje had ongeveer dezelfde klachten als Ben, met name die spieren die verdwenen. Na veel onderzoeken was dat dus helaas het begin van eic
We gaan vanavond weer naar de DA, qua gewicht zit hij nu wel aardig, maar spieren zijn toch wel verminderd. Dus in ieder geval die bult weer even aanprikken aangezien deze toch wel erg flink weer is.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Nou weer terug van de DA.
Eerst even gewogen, hij is van 8 weken geleden 25,2kg naar nu 25,8kg gegaan. Wel iets erbij, maar staat niet echt in verhouding met hetgeen hij meer krijgt nu.
Kortom de DA deelt onze zorgen hierin. Ze heeft een aantal biopten genomen van de bult, vooral ook omdat er zich een soort tweede bult met een andere structuur naast heeft gevestigd.
We horen eind deze week, of begin volgende week hiervan de uitslag. Komt hier weer niks uit, gaan we urine en ontlasting controleren.
Kortom we zitten nog wel even in de molen vrees ik.
Eerst even gewogen, hij is van 8 weken geleden 25,2kg naar nu 25,8kg gegaan. Wel iets erbij, maar staat niet echt in verhouding met hetgeen hij meer krijgt nu.
Kortom de DA deelt onze zorgen hierin. Ze heeft een aantal biopten genomen van de bult, vooral ook omdat er zich een soort tweede bult met een andere structuur naast heeft gevestigd.
We horen eind deze week, of begin volgende week hiervan de uitslag. Komt hier weer niks uit, gaan we urine en ontlasting controleren.
Kortom we zitten nog wel even in de molen vrees ik.
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Vervelend dat er niet duidelijk is, wat er aan de hand is.
Sterkte met afwachten, en een knuf voor Ben.
Sterkte met afwachten, en een knuf voor Ben.
-
Natasja 2005
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje) - Aantal honden: 2
Sterkte met wachten op de uitslag van de biopt
Groetjes,
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Re: Update Ben *12-09 weer DA geweest
Sterkte en ik hoop dat het meevalt. Wachten op uitslagen is altijd vervelend.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
He gets, vervelend dat het niet beter gaat en je nog geen duidelijkheid hebt!
Hopelijk weet je snel meer!
RIP Cena
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Contacteer:
He wat balen. Weinig erbij, maar toch iets.
Sterkte met het wachten. Hopelijk heb je snel de uitslag!
Sterkte met het wachten. Hopelijk heb je snel de uitslag!