Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ervaring/meningen over Brit premium?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute
Aantal honden: 2

ervaring/meningen over Brit premium?

Ongelezen bericht door Wolf77 »

http://www.ambawa.be/britvoedinghonden.html

Ik voer zelf al een tijdje biofood en kvv ( smuldier ), nu heb ik hier eens een zak van meegenomen, kijken wat ze daarvan vinden. Mensen hier die het voeren of ervaringen of meningen erover?
Mojuan
Zeer actief

Re: ervaring/meningen over Brit premium?

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik kan geen mening geven, want ik zie nergens ingredienten (samenstelling).
Kun je dat van de zak overtypen?
:zweep:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

sorry hoor, maar de ingrediënten maken niet of het een goed voer is, jammer dan.
de hond en of die het er goed op doet is veel belangrijker :wink: en dat zul je dus gewoon uit moeten proberen.
dat kan niemand anders voor je doen of beslissen, alleen de hond.
Ik snap die vraag sowieso vaak niet, de enige waar het om gaat en die het moet vreten, en die het er goed op moet doen,wordt niet bekeken.
we vragen het liever op het Honden forum, ,zodat mensen kunnen gaan lopen zippen over ingrediënten en teksten.
Echt, ik heb net Kip gegeten, met sate saus en extra sambal t zal vast niet gezond zijn- MAAR/ ik doe het er prima op :ok:
en ik vraag ook niemand wat hij.zij ervan vind :pffff: :wink:
Mojuan
Zeer actief

Je hebt gelijk als je zegt dat ingrediënten lang niet alles zeggend zijn.
Er zijn honden die heel slecht reageren op een voeding die in theorie zowat 'halleluja' moet zijn, en die supergoed reageren op een heel goedkope brok uit de supermarkt.
Daar ben ik me zeker bewust van!

Maar als iemand vraagt naar een mening, dan wil ik die best geven op basis van de ingrediënten.
Ik kan bijvoorbeeld wel zeggen dat er erg veel van het één of ander inzit. Toch blijft het een kwestie van proberen en goed kijken naar of je hond het lust, of de ontlasting goed is, en of de vacht mooi blijft/gaat glanzen enz.

Ach, en ik heb een hond die gewoon heel veel afwisseling nodig heeft.
Want wát ze ook krijgt, in eerste instantie doet ze het (bijna) overal goed op, en dan ineens na een aantal weken of maanden gaat het helemaal mis. En dan krijgt ze diarree, dat wordt water en dan heeft ze een fikse darminfectie.
En eindelijk nu ze 8 jaar is ben ik daar achter gekomen. Wat een gedoe zeg. Nu wissel ik dus heel vaak af en heel veel af, en nu eeeeeeiiindelijk nooooooit meer problemen... sjongejonge (doe maar moeilijk)

Ik gaf haar een tijdlang Darf eko, en dat ging helemaal super, tot ineens ze daar hardstikke ziek van werd, en ik maar de Darf de schuld geven :oeps:
En ze kreeg een tijdlang Orijen, ook helemaal super, tot ook ineens ze dáár weer hardstikke ziek van werd.... en ik snapte er maar niets van.
Wolf77
Zeer actief

@sandra; Ho ja, snap zelf ook wel dat t per hond verschillend is natuurlijk.
Maar voor t zelfde geldt is t zulk baggere rotzooi, kan natuurlijk ook.
Met de biofood gaat t hier prima, kan bij jouw hond weer heel anders zijn, maar als 9 van de 10 mensen zeggen dat t drie keer niks is, dan zal ik dat al niet gauw proberen dan.
wasmaarunvraagjehe
zal later eens de inhoud hier neerzetten
Mojuan
Zeer actief

Hoe kwam je er eigenlijk bij om Brit mee te nemen terwijl Biofood zo goed gaat?
Is het vanwege de prijs misschien? En waar verkopen ze dit eigenlijk, ik had er nml nog nooit van gehoord.

Ah, even via google gezocht:
http://www.brit-petfood.be/index.php?op ... &Itemid=71
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mijn hond staat nu op Burns, en de hoofdingrediënten zijn aardappel en varken en de meeste hier zullen het geen schoonheidsprijs geven / Maar hij doet het er super op :cheer: :cheer: :cheer: :ok: / nadeel is dat een hond van 70 kilo dus 700 gram op een dag zou moeten eten, voordeel is hij poept maar 1 keer per dag daarvan,dus het verteerd blijkbaar wel goed
terwijl hij op het veelgeprezen smuldier of lotgering 6 keer op een dag zijn ingewanden naar buiten leek te Sch((ten :wink:
ook van barf, pukkels en jeuk, terwijl iedereen daar zo ongeveer van staat te jodelen van enthousiasme / het is zo goed en geweldig.
en dit is niet mijn eerste hond hoor, die blijkbaar heel anders is dan het gros.
Ik zoek het dus gewoon altijd zelf wel weer uit, en dat lukt prima.
ze kunnen hier op het forum, een klein beetje inschatte, wat als gezond zou moeten worden beschouwd, maar niet hoe je hond reageert.
zijn hier ook honden op het forum die het super doen op Lidl brokken, dus laat je niet gek maken :ok:
Mojuan
Zeer actief

Ja dat is zo, elke hond reageert weer totaal anders op voedsel.

Ik ben ook mijn eigen plan gaan trekken sinds Romeo vlak voor zijn overlijden echt géén vers meer kon eten, en het toen zo goed ging op Yarrah kip/rijst sensitive (is overigens bijna niet meer te verkrijgen).

Nu doe ik het dus ook op mijn eigen manier, en ik combineer zoals ík dat wens en als ik zie dat het goed gaat met mijn honden vind ik het prima.
Zal me een worstje wezen wat wie dan ook daarvan meent te vinden.

Vandaag een zak Canex senior light gekocht om te proberen voor Moos, ze krijgen hier alleen in het weekend brok, maar hij is dus gisteren gecastreerd en hij is 11 jaar. Dus ik dacht, laat ik eens iets lekker commercieels kopen.
Wolf77
Zeer actief

waarom ik die zak heb meegenomen? had eens zin in wat anders te proberen denk ik
qua prijs zit ie volgens mij gelijk aan de bio. weet niet zeker, van de bio neem ik meestal een zak van 15 kilo, en van deze een kleine genomen, om eens te proberen.
Bij senior heb ik er nooit op gelet, en die kreeg steeds supermarkt brokken of vlees uit blik. die is inmiddels 15.
sinds husselpupke zie ik pas wat een rotzooi er vaak inzit, en zouten en dingen wat vaak zo onnodig is.
vandaar sinds vorig jaar pas ermee in de weer, en kvv en biofood gaat prima. voor de biofood ook andere brokken geprobeert.
de bio blijft, maar vind t ook weleens leuk om "even wat anders"te kunnen geven.
Mojuan
Zeer actief

Oke, duidelijk. En begrijpelijk, ik heb dat ook.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”