Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Filmpje gangwerk Duitse herder

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Filmpje gangwerk Duitse herder

Ongelezen bericht door Rocco »

Om nog even het verschil te laten zien in de variatie geel/zwart bruin

Kynoloog

Afbeelding

Werklijn

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lübeck

Afbeelding

Wolfsgrauw

Afbeelding

Zwart

Afbeelding

Dat er duitsers rondlopen met veel zwarte aftekening bij de KNPV is dat er nakomelingen rondlopen met. o.a Inox Haus Ming,Ibor v/d Blitse Dune
Gideon Gardefense en ook nog jonge Caro Brandevoort in de bloedlijnen allen zwarte Duitse herders
Laatst gewijzigd door Rocco op 03 sep 2012 15:03, 3 keer totaal gewijzigd.
Rocco
Zeer actief

[quote="Jip"]Om het nog makkelijker te maken.........de Kyno is zwart geel..........en de werklijn is zwart bruin..... :19:

:roll: nee dat klopt niet

En bv Hulphonden,reddingshonden,narcotica,speur,sorteerhonden etc zijn er in ale variaties maar daar gaat het hier niet over :wink:
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

laeken schreef:Dit is waar het had moeten stoppen. Dit vind ik dus wel mooi. Helaas is het blijkbaar nodig om te overdrijven. Zelf begrijp ik er niks van. Want als je toch nastreeft dat een hond een mooi gangwerk heeft en functioneel goed kan draven dan zie je toch meteen dat dat bij de honden in het eerste filmpje niet meer het geval is? :denken:

Dit vind ik dus zelf wel prachtig... :lol1:

... re=related
dit is inderdaad een pracht van een duitser uit show lijnen
Dianavdberkt
Zeer actief

Rocco schreef:Volgende week toch drie duitsers bij de Nederands kampioenschappen Eindhoven de duitsers komen eraan er komt een hele leuke lichting aan jonge honden

Maar als ik eerlijk moet zijn ben ik het wel met je eens :wink: ( als DH liefhebber)
wij zijn aanwezig op de zaterdag om de vaderhond van ons D nest weer eens aan het werk te zien. Caro van Brandevoort.
Dianavdberkt
Zeer actief

Rocco schreef:
Jip schreef:
Rocco schreef:Meestal uitzonderingen daar gelaten kunnen ze het mentaal en fysiek niet aan dit komt
omdat de meeste bruin zwarte op schoonheid zijn gefokt hebbben te weinig driften etc

Maar je kan e wel IPO mee doen maar in de top zul je ze bijna nooit zien

De meeste bruin zwarte exemplaren belanden daarom ook gewoon als huishond
als de bruin zwarte op schoonheid worden gefokt hoe zit dat dan met nesten waar zwarte en bruin zwarte worden geboren? of grauwe en bruin zwarte?
Als ik het over de bruin zwarte heb bedoel ik de kyno honden was is ik misschien niet duidelijk in er zijn ook
nog combi fokkers dus show als werklijn hier lopen ook nog honden tussen die soms leuk mee kunnen
draaien binnen de africhting en die er goed uit zien
er zijn genoeg zwart bruine werkhonden zonder kyno bloed hoor. Er zijn maar weinig combifok honden die super mee draaien in de sport ongeacht of dit KNPV of IPO is. Margareth de Leeuw is een fokker die combi's fokt en dit goed doet.
Rocco
Zeer actief

Jip schreef:
Rocco schreef:
Jip schreef:Om het nog makkelijker te maken.........de Kyno is zwart geel..........en de werklijn is zwart bruin..... :19:

:roll: nee dat klopt niet

En bv Hulphonden,reddingshonden,narcotica,speur,sorteerhonden etc zijn er in ale variaties maar daar gaat het hier niet over :wink:
:LOL: :LOL: waar gaat het dan wel over..... :19:

Jij zegt dat de zwarte en grauwe en zwart bruine herders honden zijn uit werklijnen en dat die dus ook geschikt zijn om te sporten en de Kyno is zwart geel en is minder geschikt om te sporten.......

en ik zeg dat kleur niks zegt want er zijn Kyno Herders die beter sporten dan grauwe.......

Ik snap wel dat je wilt duidelijk maken dat er werklijnen en showlijnen zijn en dat de kleur van de showlijn anders is dan de werklijn maar he.......het blijven honden he..... :lol1:

Er zijn hele lieve zachte grauwe die niet geschikt zijn voor de sport en er zijn pittige moedige kyno's die wel geschikt zijn voor de sport...... :wink:

100 % kyno vind je niet binnen de topafrichting dat is het verschil ik weet niet
of jij ook in de africhting zit anders zou je dat wel weten verder kan je heus wel de sport mee
in geen probleem
Rocco
Zeer actief

Dianavdberkt schreef:
Rocco schreef:
Jip schreef:
Rocco schreef:Meestal uitzonderingen daar gelaten kunnen ze het mentaal en fysiek niet aan dit komt
omdat de meeste bruin zwarte op schoonheid zijn gefokt hebbben te weinig driften etc

Maar je kan e wel IPO mee doen maar in de top zul je ze bijna nooit zien

De meeste bruin zwarte exemplaren belanden daarom ook gewoon als huishond
als de bruin zwarte op schoonheid worden gefokt hoe zit dat dan met nesten waar zwarte en bruin zwarte worden geboren? of grauwe en bruin zwarte?
Als ik het over de bruin zwarte heb bedoel ik de kyno honden was is ik misschien niet duidelijk in er zijn ook
nog combi fokkers dus show als werklijn hier lopen ook nog honden tussen die soms leuk mee kunnen
er zijn genoeg zwart bruine werkhonden zonder kyno bloed hoor. Er zijn maar weinig combifok honden die super mee draaien in de sport ongeacht of dit KNPV of IPO is. Margareth de Leeuw is een fokker die combi's fokt en dit goed doet.
Ik weet niet waar je heen wilt :mrgreen: :scratch: maar ik vind het prima
Ik heb hier boven nog wat foto,s neergezet en nou stop ik er echt mee :E:
Dianavdberkt
Zeer actief

Rocco schreef:
Dianavdberkt schreef:
Rocco schreef:
Jip schreef: als de bruin zwarte op schoonheid worden gefokt hoe zit dat dan met nesten waar zwarte en bruin zwarte worden geboren? of grauwe en bruin zwarte?
op je tekst
[/quote] die soms leuk mee kunnen draaien[/quote]
Rocco
Zeer actief

Dianavdberkt schreef:
Rocco schreef:
Dianavdberkt schreef:
Rocco schreef: Als ik het over de bruin zwarte heb bedoel ik de kyno honden was is ik misschien niet duidelijk in er zijn ook
op je tekst
die soms leuk mee kunnen draaien[/quote][/quote]

Is goed Diane jij draait al wat langer mee dan ik in de sport :wink: ....
Laatst gewijzigd door Rocco op 03 sep 2012 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Rocco
Zeer actief

Dianavdberkt schreef:
Rocco schreef:Volgende week toch drie duitsers bij de Nederands kampioenschappen Eindhoven de duitsers komen eraan er komt een hele leuke lichting aan jonge honden

Maar als ik eerlijk moet zijn ben ik het wel met je eens :wink: ( als DH liefhebber)
wij zijn aanwezig op de zaterdag om de vaderhond van ons D nest weer eens aan het werk te zien. Caro van Brandevoort.
Wij gaan ook kijken ben benieuwd
Laatst gewijzigd door Rocco op 03 sep 2012 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Dianavdberkt
Zeer actief

Rocco schreef:
Dianavdberkt schreef:

Wij gaan ook kijken ben benieuwd :wink:

helaas geen tijd om de andere brandenvoort reu te bekijken . die draait nl op vrijdag. errug jammer. ik moet zeggen dat Caro zijn best heeft gedaan in combi met onze Amai. zeer sterke karakters en zekere wezentjes.
Rocco
Zeer actief

Dianavdberkt schreef:
Rocco schreef:
Dianavdberkt schreef:

Wij gaan ook kijken ben benieuwd :wink:

helaas geen tijd om de andere brandenvoort reu te bekijken . die draait nl op vrijdag. errug jammer. ik moet zeggen dat Caro zijn best heeft gedaan in combi met onze Amai. zeer sterke karakters en zekere wezentjes.
Ik heb er toen 1 tje gezien pittig ding moet vast goed komen met de nakomelingen

Ben verder benieuwd hoe Caro gaat vererven in de toekomst..
Rocco
Zeer actief

Jip schreef:
Rocco schreef:
Jip schreef:
Rocco schreef:
:LOL: :LOL: waar gaat het dan wel over..... :19:

Jij zegt dat de zwarte en grauwe en zwart bruine herders honden zijn uit werklijnen en dat die dus ook geschikt zijn om te sporten en de Kyno is zwart geel en is minder geschikt om te sporten.......

en ik zeg dat kleur niks zegt want er zijn Kyno Herders die beter sporten dan grauwe.......

Ik snap wel dat je wilt duidelijk maken dat er werklijnen en showlijnen zijn en dat de kleur van de showlijn anders is dan de werklijn maar he.......het blijven honden he..... :lol1:

Er zijn hele lieve zachte grauwe die niet geschikt zijn voor de sport en er zijn pittige moedige kyno's die wel geschikt zijn voor de sport...... :wink:

100 % kyno vind je niet binnen de topafrichting dat is het verschil ik weet niet
of jij ook in de africhting zit anders zou je dat wel weten verder kan je heus wel de sport mee
in geen probleem
Ik zit niet in de topafrichting en heb daar ook helemaal geen behoefte aan...... :pffff:

Wat voor hond heb jij eigenlijk en wat doe je ermee?

Afbeelding

Afbeelding

Een jonge zwarte duitser en doe KNPV

Dit was in Hengelo oefendag D-H bij de jonge honden
Laatst gewijzigd door Rocco op 03 sep 2012 19:50, 2 keer totaal gewijzigd.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

doe mij deze maar :lol1:

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

maart schreef:doe mij deze maar :lol1:

Afbeelding
Ook heel mooi. Maar merk wel van mezelf dat ik wel van uiterlijk hou, maar liever nog een hond heb die graag werkt voor/met de baas.
Een bepaald ras moet wel wat karakter betreft toch enige herkenning hebben als je het in huis neemt.

Zag Atlas ook tussen de foto's van Rocco staan, leuk :ok:
en Lübeck, persoonlijk vond ik hem wat klein en gedrongen, maar wel een fantastische hond om te zien werken met zijn baas en enorm sociaal. Dat maakt(e) hem voor mij wel een toppertje als het om een duitse herder gaat.
Rocco
Zeer actief

Toevallig laat ik wat foto,s zien van de KNPV maar bij de IPO lopen ook een boel goede honden rond :ok:

Een hond die mij erg aanspreekt is A,Devil van Saskia Stark super sociaal maar een geweldige drive

www.youtube.com/watch?v=dFT9tnHtO5g

Kleur maakt mij niet uit het belangrijkste is zijn karakter en werklust wat ik hier al hoorde een goede hond heeft geen kleur.
Laatst gewijzigd door Rocco op 03 sep 2012 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
maart
Zeer actief

blondie schreef:
maart schreef:doe mij deze maar :lol1:

Afbeelding
Ook heel mooi. Maar merk wel van mezelf dat ik wel van uiterlijk hou, maar liever nog een hond heb die graag werkt voor/met de baas.
Een bepaald ras moet wel wat karakter betreft toch enige herkenning hebben als je het in huis neemt.

Zag Atlas ook tussen de foto's van Rocco staan, leuk :ok:
en Lübeck, persoonlijk vond ik hem wat klein en gedrongen, maar wel een fantastische hond om te zien werken met zijn baas en enorm sociaal. Dat maakt(e) hem voor mij wel een toppertje als het om een duitse herder gaat.
Je kent duidelijk de hond niet :F:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Mooie hond, Maart. wie is dit?

Edit: al gevonden:
Gucci du Triangle Magique
maart
Zeer actief

te laat, je was me al voor :F:
idd, Gucci. Mama van Kjerrootje :I:
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

En dan nu nog even voor Rocco

Bij het NK KNPV toch mooi een zwart/gele herder gedeeld eerste bij PH1 en een zwarte DH op de 7e plaats bij PH2 :tongue: :lol1:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

CharlesvdBerkt schreef:En dan nu nog even voor Rocco

Bij het NK KNPV toch mooi een zwart/gele herder gedeeld eerste bij PH1 en een zwarte DH op de 7e plaats bij PH2 :tongue: :lol1:
Ze zijn toch allebei grauw?

Edo

assan
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Echt grauw wil ik dit ook weer niet noemen, maar echt zwart/geel is het ook weer niet
Rocco
Zeer actief

Elly* schreef:
CharlesvdBerkt schreef:En dan nu nog even voor Rocco

Ze zijn toch allebei grauw?

Edo

assan
Volgens mij ook :D zijn geen kynologen in ieder geval :wink: als deze 2 worden aangezien voor bruin/geel/ zwart
dan weet ik het ook niet meer
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”