Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik ga in september beginnen met de cursus Algemene Vorming, zijn er meerdere die deze cursus gaan doen? Of is er iemand die deze cursus al gedaan heeft? Hoe was dat?
Het lijkt mij heel leuk en leerzaam!!
Heb de hele boel gevolgd en geslaagd. Hoop voor je dat t een beetje leuker is geworden, ik vond er bijzonder weinig aan Maar dat is alweer een poosje geleden, dus wie weet!
gyanty schreef:Ik ben vandaag met de vervolgcursus begonnen
Oke wat leuk! Hoe vond je de algemene vorming?
*Esther schreef:Heb de hele boel gevolgd en geslaagd. Hoop voor je dat t een beetje leuker is geworden, ik vond er bijzonder weinig aan Maar dat is alweer een poosje geleden, dus wie weet!
Wat jammer zeg! Wat was er niet leuk aan als ik vragen mag?
Dat is een cursus van O&O ( www.hondenopvoeding.nl) tot instructeur. Om instructeur via O&O te worden moet je de Algemene Vorming & Omgang Hond afgerond hebben. Met Algemene Vorming ga ik dus in september beginnen.
Algemene Vorming is echt algemene kennis over honden, klassikaal gegeven, dat valt wel te doen. Vervolgcursus was toendertijd weining inspirerend, ze zouden je bijna de lol van t lesgeven afnemen. Is niet gelukt helaas
*Esther schreef:Algemene Vorming is echt algemene kennis over honden, klassikaal gegeven, dat valt wel te doen. Vervolgcursus was toendertijd weining inspirerend, ze zouden je bijna de lol van t lesgeven afnemen. Is niet gelukt helaas
dat hoor ik van meerdere mensen en dat er zelfs mensen huilend de groep uit zijn gegaan bij omgang hond.
ik heb vorig jaar de algemene vorming gedaan. is wel een leuke cursus en ik heb er iig wel iets van geleerd. er zijn dingen die ik al deed als instructrice maar ik kon er geen naam aangeven en dat kan ik nu wel.
ellen
*Esther schreef:Algemene Vorming is echt algemene kennis over honden, klassikaal gegeven, dat valt wel te doen. Vervolgcursus was toendertijd weining inspirerend, ze zouden je bijna de lol van t lesgeven afnemen. Is niet gelukt helaas
dat hoor ik van meerdere mensen en dat er zelfs mensen huilend de groep uit zijn gegaan bij omgang hond.
ik heb vorig jaar de algemene vorming gedaan. is wel een leuke cursus en ik heb er iig wel iets van geleerd. er zijn dingen die ik al deed als instructrice maar ik kon er geen naam aangeven en dat kan ik nu wel.
ellen
Moet zeggen dat ik de OH ook vrij zwaar vond en idd, veel mensen huilend weggelopen. Ben wel blij dat ik m gehaald heb toen, heb er elke dag nog profijt van.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Algemene vorming vond ik vooral gezellig. We hadden een heel klein groepje en heel ongedwongen en lang niet allemaal mensen met ambities om instructeur te worden, ook gewoon beginnende hondeneigenaren die wat meer wilde weten.
Ik heb nu alleen de eerste lesdag gehad. Tja het is wel: het moet zo en zo en zo moet het punt. Maar tot nu toe kan ik mij er prima in vinden en is dat een verrijking geweest en verduidelijking van het programma op onze eigen hondenschool. Maar goed mijn zware lange weekend van 4 dagen heb ik pas niet aankomend maar weekend erop, dus vraag me dan meer haha. AV vond ik makkelijk. Volgens hun moest je er hard voor leren, maar geloof nooit dat ik dat gedaan heb. Had ook maar 1 of 2 foutjes in de toets. Een praktijkexamen vind ik veel spannender eigenlijk.
Jaap* schreef:Kan iemand even uitleggen waarom mensen jankend de deur uitlopen?
Omdat het in honden"opvoed en africht" land nog altijd zo is dat een paar mensen de wijsheid in pacht hebben en absoluut geen andere mening dulden.
Spreek je tegen dan wordt je afgebrand.
Het meest verbazingwekkende vind ik dat ik deze verhalen al zeker twintig jaar hoor, verandert er daar dan nooit wat?
Jaap* schreef:Kan iemand even uitleggen waarom mensen jankend de deur uitlopen?
Omdat ze niet als hond behandeld worden.
Tenminste zoals een hond behandeld behoort te worden.
Helaas.
Zoiets
tollerlover schreef:
*Esther schreef:Gewoon ja en amen knikken en slagen
dat had ik idd gehoord als hun zeggen dat wit blauw is er niet tegen in gaan maar mee praten en laat ik daar nu moeite mee hebben.
ellen
Daar heb ik ook veel moeite mee.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Nu ben ik ook totaal niet behept met wát voor opleiding dan ook maar, afgezien van het V.A.J.L.O. natuurlijk, maar als je het er niet mee eens bent kun je dat toch gewoon zeggen en daarna je plan trekken (blijven of vertrekken)
Of moet ik het meer zien als indoctrineren op een sekte-achtige manier ofzo?
Dan loop je ook gewoon weg lijkt me toch? Daar hoef ik geen diploma van in ieder geval. Ik zie de aanleiding van het tranendal niet?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap* schreef:Ik vind het allemaal nog steeds nogal cryptisch
Nu ben ik ook totaal niet behept met wát voor opleiding dan ook maar, afgezien van het V.A.J.L.O. natuurlijk, maar als je het er niet mee eens bent kun je dat toch gewoon zeggen en daarna je plan trekken (blijven of vertrekken)
Of moet ik het meer zien als indoctrineren op een sekte-achtige manier ofzo?
Dan loop je ook gewoon weg lijkt me toch? Daar hoef ik geen diploma van in ieder geval. Ik zie de aanleiding van het tranendal niet?
Wat ik ervan meegemaakt heb: je wilt lesgeven op de KC, die stelt het behalen van instructeursdiploma bij O&O verplicht. Daar wordt je enorm afgezeken maar weglopen kan niet want dan krijg je je diploma niet en mag je niet lesgeven.
Zit je gevangen in een Catch22
Waarom? Je kunt toch alle kanten op? Je erbij neerleggen of juist niet.
Desnoods zoek je zelf een veldje in de buurt en begin je voor jezelf.
De helft van het plezier zou me sowieso al vergaan als ik moest werken voor een club die een flutopleiding verplicht stelt. Als het een flutopleiding is tenminste.
Wat voor raars leer je daar eigenlijk precies?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
De opleiding is helemaal geen flut.
Zelfs vrij goed
Het enige is dat het geduld en de zorgvuldigheid die je leert te hebben tegenover de honden en je cursisten, niet wordt voorgeleefd door degenen die je les geven.
Die zijn niet allemaal zo geduldig.
Je leert daar voor een groepje cursisten te staan en ze te begeleiden bij hun oefeningen.
En om je cusisten wat kennis over honden te geven.
Volgens een positief trainingssysteem.
Heel in het kort gezegd
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje schreef:De opleiding is helemaal geen flut.
Zelfs vrij goed
Het enige is dat het geduld en de zorgvuldigheid die je leert te hebben tegenover de honden en je cursisten, niet wordt voorgeleefd door degenen die je les geven.
Je leert daar voor een groepje cursisten te staan en ze te begeleiden bij hun oefeningen.
Heel in het kort gezegd
Alleen vergeten ze om die opleiding ook positief te brengen; als ik het aantal gestresste aspirant instructeurs wat ik in de loop der jaren langs heb zien komen mag geloven. En inderdaad ongeveer eenderde (en zeker niet per definitie slechtste deel) besluit dat ze hier geen zin in hebben en houdt op met lesgeven. Met het eeuwig durende tekort aan instructeurs voor ogen is dat al zonde.
ranetje schreef:De opleiding is helemaal geen flut.
Zelfs vrij goed
Heel in het kort gezegd
Alleen vergeten ze om die opleiding ook positief te brengen; als ik het aantal gestresste aspirant instructeurs wat ik in de loop der jaren langs heb zien komen mag geloven. En inderdaad ongeveer eenderde (en zeker niet per definitie slechtste deel) besluit dat ze hier geen zin in hebben en houdt op met lesgeven. Met het eeuwig durende tekort aan instructeurs voor ogen is dat al zonde.
Dat bedoel ik
omgang hond zal best een goede cursus zijn maar ik denk niet voor iemand, zoals in mijn geval, al ruim 20 jaar hondentraining geeft. je hebt toch een eigen manier van lesgeven, omgaan met cursisten en honden, eigen gemaakt. daar leer je dan dat je het al jaren fout hebt gedaan.
ellen
tollerlover schreef:omgang hond zal best een goede cursus zijn maar ik denk niet voor iemand, zoals in mijn geval, al ruim 20 jaar hondentraining geeft. je hebt toch een eigen manier van lesgeven, omgaan met cursisten en honden, eigen gemaakt. daar leer je dan dat je het al jaren fout hebt gedaan.
ellen
Dat je het LEERT is één ding, kan nooit kwaad om wat andere dingen bij te leren.
Maar dat je één methode dwingend opgelegd krijgt en totaal afgebrand wordt als je graag de goede dingen van een andere methode wilt behouden gaat me te ver.
tollerlover schreef:omgang hond zal best een goede cursus zijn maar ik denk niet voor iemand, zoals in mijn geval, al ruim 20 jaar hondentraining geeft. je hebt toch een eigen manier van lesgeven, omgaan met cursisten en honden, eigen gemaakt. daar leer je dan dat je het al jaren fout hebt gedaan.
ellen
Dat je het LEERT is één ding, kan nooit kwaad om wat andere dingen bij te leren.
Maar dat je één methode dwingend opgelegd krijgt en totaal afgebrand wordt als je graag de goede dingen van een andere methode wilt behouden gaat me te ver.
dat ben ik met je eens. je bent nooit te oud om te leren maar dan wel op een normale manier.
ellen
Oh god, ik doe het nooit meer. Die hele hondenschoolkermis.
Voor omgang hond moet je ook wel de nodige stage lopen.
Dus het is niet zo dat je alleen met die 8 dagen les instructeur bent ...................
Dacht ik
Ik heb de cursus + examen niet gedaan dus dat weet ik niet
Dus het is niet zo dat je alleen met die 8 dagen les instructeur bent ...................
Dacht ik
Ja je moet stage lopen (al weet ik werkelijk niet meer hoeveel) en dan mag je stage lopen bij een hondenschool / KC die totaal andere ideeën heeft als wat je leert op O&O.
Leuk joh.
Is natuurlijk lang niet altijd zo, maar in de praktijk zie je dat nog wel eens langs komen.
En dan ben je ineens een goede instructeur?
Dacht ik
Ja je moet stage lopen (al weet ik werkelijk niet meer hoeveel) en dan mag je stage lopen bij een hondenschool / KC die totaal andere ideeën heeft als wat je leert op O&O.
Leuk joh.
Is natuurlijk lang niet altijd zo, maar in de praktijk zie je dat nog wel eens langs komen.
Geeft toch niet?
Daar leer je ook van