Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Twijfelgevalletje, nu naar DA of wachten tot maandag

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Aantal honden: 1

Re: Twijfelgevalletje, nu naar DA of wachten tot maandag

Ongelezen bericht door Gon »

Irisz schreef:
Bmamavan2 schreef:
Inge O schreef:
Irisz schreef: Of reageren op de nieuwe beloningskoekjes o.i.d. Ik ga niet meteen van het ergste uit.
ik zou het feit dat hij op bepaald voedsel reageert erger vinden dan dat hij giardia zou hebben - het eerste zou eerder wijzen op een allergie of in ieder geval een gevoeligheid in die richting, het tweede is gewoon een simpel parasietje dat in de meeste gevallen puur onschuldig is en verdwijnt na behandeling.
Auw pijnlijke uitspraak. Zo'n simpel parasietje is het niet.
Mijn hond had van pup af aan tot hij een maand of 4/5 was alleen maar diarree en dan waterdun en soms zelfs met bloed.
Volgens de dierenarts "gewoon" een darmontsteking dus ab erin...en nog eens... en nog eens... en ho!
Beestje was niet heel ziek maar kwam geen grammetje aan en dat kon zo niet langer doorgaan.
Heb de da toen verzocht te testen op een giardia infectie, aangezien ik hier over gelezen had en niet elke da hier standaard aan denkt. Da twijfelde ook maar liet toch een test doen. Hartstikke positief dus!
Mijn pup moest toen aan een zware ab die een grote aanslag op zijn lichaampje pleegde.
Heb hem toen overgezet op vers vlees en daarna nooit meer problemen gehad. Ja, tenzij hij ergens brokken krijgt, dan gaat het mis.

Ik zou het maandag wel aan de dierenarts vragen en ook nog even wachten met enten.
het zou aan het voer kunnen liggen. Broer en zus hoeven daar niet hetzelfde op te reageren. Heb dat hier al vaker aan de hand gehad. De ene pup doet het perfect op Hill's (van het asiel) en de ander krijg ik daarmee niet van de dunne af. Kan een gevolg zijn van het eiwit gehalte in de brok.
Ik weet dat Giardia soms behoorlijke vormen aan kan nemen, dus onderschat het ook zeker niet. Maar ik denk niet dat het Giardia is. Geen koorts, geen misselijkheid of braken, eet en drinkt goed en is hartstikke levendig. Daarnaast is zijn poep niet waterdun zoals jij hierboven omschrijft. Dus het zou me ten zeerste verbazen, maar zal het uiteraard laten bekijken maandag bij de DA.
Bij Giardia hebben ze geen koorts, heb ik mij laten vertellen....
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Irisz schreef: Ik weet dat Giardia soms behoorlijke vormen aan kan nemen, dus onderschat het ook zeker niet. Maar ik denk niet dat het Giardia is. Geen koorts, geen misselijkheid of braken, eet en drinkt goed en is hartstikke levendig. Daarnaast is zijn poep niet waterdun zoals jij hierboven omschrijft. Dus het zou me ten zeerste verbazen, maar zal het uiteraard laten bekijken maandag bij de DA.
dat hadden mijn honden ook allemaal niet toen ze toch wel degelijk een giardia besmetting hadden ;)
ik vind het goed dat je het laat testen, is het wel giardia ben je er met een kuurtje vanaf en is het dat niet hoef je je hoofd er verder ook niet over te breken ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Volgens mij moet je dan wel vandaag al beginnen met ontlasting bewaren toch?
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Buiten de spuitpoep en soms bloed bij de ontlasting had mijn pup ook geen ziekteverschijnselen. Hij kwam alleen niet aan.
Weet niet of er een megabelang aan gehecht wordt tegenwoordig want de meeste dierenartsen staan vaak niet eens stil bij de mogelijkheid dat het giardia kan zijn.
Het schijnt ook hele lange tijd niet veel voorgekomen te zijn maar tegenwoordig weer meer de kop op te steken. De dierenarts op het asiel gaf aan dat dit kan komen door alle import uit het buitenland en doordat honden vaker meegaan naar het buitenland.
Voor pups kan het wel een gevaarlijke parasiet zijn als hij deze langere tijd meedraagt.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik kan me de reactie van Inge_O goed voorstellen, ik lees hier ook altijd complete paniek bij sommige mensen als een hond maar een dag wat dunnere ontlasting heeft, direct Gardia, dierenarts, paniek!!! (Niet TS hoor)
Dan denk ik tjee mensen doe eens rustig joh... ik heb inmiddels al wel wat honden gehad maar nog nooit maar enige seconde zo dramatische paniek gehad bij een beetje dunne ontlasting... zelfs niet bij een dagje diarree.... Laat staan dat ik ooit een hond op Gardia heb laten testen. Het KAN idd. maar dat is niet de oorzaak bij elk zacht poepje.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

renee-uk schreef:
Irisz schreef: Ik weet dat Giardia soms behoorlijke vormen aan kan nemen, dus onderschat het ook zeker niet. Maar ik denk niet dat het Giardia is. Geen koorts, geen misselijkheid of braken, eet en drinkt goed en is hartstikke levendig. Daarnaast is zijn poep niet waterdun zoals jij hierboven omschrijft. Dus het zou me ten zeerste verbazen, maar zal het uiteraard laten bekijken maandag bij de DA.
dat hadden mijn honden ook allemaal niet toen ze toch wel degelijk een giardia besmetting hadden ;)
ik vind het goed dat je het laat testen, is het wel giardia ben je er met een kuurtje vanaf en is het dat niet hoef je je hoofd er verder ook niet over te breken ;)
Oke dat wist ik niet, dat het ook voor kan komen zonder enige symptomen verder.
Maar ik laat het sowieso even uitzoeken. :ok:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

nathalie schreef:Volgens mij moet je dan wel vandaag al beginnen met ontlasting bewaren toch?
Waarom? Denk dat ik gewoon de 'verse' van maandag opvang?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Irisz schreef:
nathalie schreef:Volgens mij moet je dan wel vandaag al beginnen met ontlasting bewaren toch?
Waarom? Denk dat ik gewoon de 'verse' van maandag opvang?
Nee, van 3 dagen verzamelen. Aangezien het vrij lastig te vinden is ;)
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Giardia komt er niet altijd uit, dus neem je over het algemeen van drie dagen mee.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Oh ok, dat wist ik niet. Dan ben ik nu sowieso al te laat.
Maare, vandaag ook de hele dag diarree-vrij! :cheer: Dus denk dat het niet eens meer nodig is.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

he super. dat is goed nieuws.
Plaats reactie