Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Filmpje gangwerk Duitse herder

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Filmpje gangwerk Duitse herder

Ongelezen bericht door duitse herder »

malinois schreef:
duitse herder schreef:
Rocco schreef: Maar je kan je wel IPO mee doen maar in de top zul je ze bijna nooit zien
Alsof een hond alleen een goede werkhond is als hij IPO kan draaien :U: er zijn zat andere sporten maar dat schijnt nooit mee te tellen lijkt wel. Vergeet niet dat IPO ook erg veel afhangt van wie er naast de hond loopt
Maar een hond moet er wel goed voor in elkaar zitten anders wordt het een regelrechte ramp. Als ik sommige duitsers zie, idd. showlijnen dan, die kunnen met goed fatsoen niet eens meer een meterhaagje over...
Klopt zeker, alleen heb ik het erover dat het lijkt alsof alleen IPO telt en daar ben ik het niet mee eens. Een hond die prima flyball kan of behendigheid, zegt mij ook een hele hoop over de hond.

Ik vraag me serieus af wie nou zo een hond koopt... :blauwoog: beest loopt volledig op zijn achterpoten ipv voeten
Perry en Noah

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

duitse herder schreef:
malinois schreef:
duitse herder schreef:
Rocco schreef: Maar je kan je wel IPO mee doen maar in de top zul je ze bijna nooit zien
Alsof een hond alleen een goede werkhond is als hij IPO kan draaien :U: er zijn zat andere sporten maar dat schijnt nooit mee te tellen lijkt wel. Vergeet niet dat IPO ook erg veel afhangt van wie er naast de hond loopt
Maar een hond moet er wel goed voor in elkaar zitten anders wordt het een regelrechte ramp. Als ik sommige duitsers zie, idd. showlijnen dan, die kunnen met goed fatsoen niet eens meer een meterhaagje over...
Klopt zeker, alleen heb ik het erover dat het lijkt alsof alleen IPO telt en daar ben ik het niet mee eens. Een hond die prima flyball kan of behendigheid, zegt mij ook een hele hoop over de hond.

Ik vraag me serieus af wie nou zo een hond koopt... :blauwoog: beest loopt volledig op zijn achterpoten ipv voeten
Oh nee hoor, ik vind heel veel sporten zwaar wegen wat dat betreft dus ook behendigheid etc. :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Dat filmpje is echt om te huilen ja :eek:
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Selene schreef:
Laboriginals schreef:Van dit filmpje op PDE The Blog word je beslist niet vrolijk:
http://pedigreedogsexposed.blogspot.nl/
En dan verkoopt die top-showhondenkennel ook nog een driejarig teefje dat drachtig is van haar vierde nest!!
Wat ik me dan oprecht afvraag is waarom dit filmpje hier nu neergezet wordt, ik geloof dat niemand hier zo'n hond heeft en eigenlijk begin ik hetzelfde gevoel te krijgen als bij het zoveelste "klapkaken" topic.
Er zijn nog genoeg leuke duitse herders te vinden zonder dit soort extreme afwijkingen, waarom dit er zo uitlichten? :19:
Ben ik wel met je eens :E:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

In mijn onderschrift zie je op de linkerfoto 2 zwart bruine honden.

Dat zijn mijn combi fokjes ( 75% werklijn en 25 % show )
Zit KNPV bloed in

Net als bij de 2 100% werkhondjes op de rechterfoto waar ik ook bij op sta.
Vader van Kyto , de zwartbruine op die foto heeft SchH III , is aangekeurd in Kkl I en ook gewoon echt werklijn ( google anders op Leon vd Staatsmacht ;-) )

Het grauwe monstertje komt over overwegend Tsjechische lijnen , maar heeft ook Gringo vd Mohnwiese als opa
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Rocco schreef:Meestal uitzonderingen daar gelaten kunnen ze het mentaal en fysiek niet aan dit komt
omdat de meeste bruin zwarte op schoonheid zijn gefokt zijn hebbben te weinig driften etc

Maar je kan je wel IPO mee doen maar in de top zul je ze bijna nooit zien

De meeste bruin zwarte exemplaren belanden daarom ook gewoon als huishond

Dan heb ik het over de kyno honden
Wat een onzin. In de laatste 15 jaar hebben het er maar twee duitsers tot politiesurveillancehond geschopt in Nederland en dat waren beide zwart gele. :19:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Budkes op 01 sep 2012 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Zo, was ff op mijn teentjes getrapt, en heb nu de rest gelezen, maar als jij het over bruin zwart hebt dan bedoel je dus Kyno's....
Dat klopt natuurlijk ook niet, kleur heeft niets met show of werklijn te maken. Maar dat je de laatste tijd vooral veel wolfsgrauw ziet binnen de africhting klopt. Heeft volgens mij ook gewoon te maken met smaak, vraag en aanbod.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

kipo schreef:
laeken schreef:
kipo schreef:
Budkes schreef:Waarom niet 1 Duitse herder, dan verdubbelt meteen de genenpoel.

Dat wordt niet gedaan omdat geen enkele africhter op een hond zit te wachten met de genen van een showhond erin. Andersom idem. Je kan als eerste de ring verlaten. Shows en werk staan zo ver uit elkaar dat de combinatie tussen show en werk alleen nog gemaakt kan worden om huishonden te fokken. En dan nog kom je problemen tegen. Overmatige scherpte en anderzijds overmatige zenuwen ed. Dus beide lijnen zijn doorgefokt naar de verkeerde kant. Een werkhond kan misschien wat beter lopen en oogt wat stabieler kwa lichaam, hij is soms wel zeer lastig te mannen en snel agressief. Een showhond is vaak niet zo moedig en lichamelijk te gammel voor het echte werk. Dus ik vraag me af of het ras nog wel te redden is. Er waren een mooi stel Oostblok-honden een aantal jaar geleden toen de muur viel in Berlijn. Die zijn totaal weggefokt in de huidige werkhonden. Ze waren kleiner, moedig en zeer goed gebouwd.

Met de mechel idem. De werkers zijn totaal anders dan de standaard. Domweg de helft groter vaak en erg scherp bij vlagen. De showhonden zijn vaak klein, iel en soms nerveus. Niemand die werkt zit op inmening van showbloed te wachten. Andersom is inbreng van een werkhond ook niet gewenst. Dus het probleem wordt dat de normale huishond van dat ras soort van 2 extreme richtingen op wordt gefokt.
Weet ik wel, maar uiteindelijk bestaat er voor de DH -net als voor elk ras- wel maar 1 rasstandaard en zou het toch mogelijk moeten zijn om een hond te fokken die zowel in uiterlijk als in gedrag aan die standaard voldoet en die dus zowel geschikt moet kunnen zijn voor het werk als voor de show. Die splitsing zie je bij meer rassen en ik vind het zonde, je maakt je genenpoel er steeds kleiner mee.
Bij de weg, ik heb dit niet gezegd....
Gr. Aniek

Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Budkes schreef:
Rocco schreef:Meestal uitzonderingen daar gelaten kunnen ze het mentaal en fysiek niet aan dit komt
omdat de meeste bruin zwarte op schoonheid zijn gefokt zijn hebbben te weinig driften etc

Maar je kan je wel IPO mee doen maar in de top zul je ze bijna nooit zien

De meeste bruin zwarte exemplaren belanden daarom ook gewoon als huishond

Dan heb ik het over de kyno honden
Wat een onzin. In de laatste 15 jaar hebben het er maar twee duitsers tot politiesurveillancehond geschopt in Nederland en dat waren beide zwart gele. :19:
Ik weet welke honden dat zijn maar dat waren geen kynologische honden ik weet heus wel waar ik over praat

Om even een indruk te geven waar ik het over heb en wat er tegenwoordig rondloopt voor honden

http://www.mahlermeister.nl/deelnemers- ... oorzetters

ik doe zelf KNPV heb 2 oefendagen gezien en er loopt nu geen enkele kynoloog binnen de KNPV in heel Nederland
Laatst gewijzigd door Rocco op 01 sep 2012 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Budkes
Zeer actief

Joh, toevallig weet ik ook welke 2 honden dat zijn, en ze kwamen beiden uit de combifok.
Nogmaals kleur heeft niets met kyno of werklijn te maken.
Er heeft nagenoeg nog nooit een kyno binnen de KNPV gelopen, maar t wemelt nog steeds van de zwart-gelen in de werklijnen, want kleur heeft nu eenmaal helemaal niets met show of werklijn te maken.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Wat doen al die zwart-gelen daar nu toch op die foto's in je link. :U:

Lees jij wel goed? Ik snap je niet nl.?
Gr. Aniek

Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Budkes schreef:Joh, toevallig weet ik ook welke 2 honden dat zijn, en ze kwamen beiden uit de combifok.
Er heeft nagenoeg nog nooit een kyno binnen de KNPV gelopen, maar t wemelt nog steeds van de zwart-gelen in de werklijnen, want kleur heeft nu eenmaal helemaal niets met show of werklijn te maken.

Volgens mij snap jij niet waar ik het over heb ik heb het dus over de kyno hondjes die niet mee kunnen draaien in de
top africhting en deze zijn nou toevallig zwart en geen of bruin en geel en die fotootjes van jou dat is dus een COMBI
fok die zijn toevallig ook zwart en geel wat HEEL iets anders is dan een KYNO hondje.
Laatst gewijzigd door Rocco op 01 sep 2012 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Budkes
Zeer actief

Potverdikkeme, foto's van de oefendag in Didam van een paar jaar terug.....
Wat doen al die zwart-gelen daar nu toch......

http://www.knpvhonden.nl/20080831%20dhd ... 20dhdv.htm
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Rocco schreef:
Budkes schreef:Joh, toevallig weet ik ook welke 2 honden dat zijn, en ze kwamen beiden uit de combifok.

Volgens mij snap jij niet waar ik het over heb ik heb het dus over de kyno hondjes die niet mee kunnen draaien in de
top africhting en deze zijn nou toevallig zwart en geen of bruin en geel en die fotootjes van jou dat is dus een COMBI
fok die zijn toevallig ook zwart en geel wat HEEL iets anders is dan een KYNO hondje.
Jij bent degene die beweerde dat zwart gelen niet geschikt zijn binnen de KNPV en vooral verkocht werden als huishond omdat ze gebrek aan karakter hadden en slecht van bouw zijn.
Ik niet. Ik heb verschillende keren gezegd dat kleur niets met kyno of werklijn te maken heeft. :U:
Jij beweerd in 1 van je eerste quotes dat het kleur gerelateerd is. En daar reageer ik dus op.
Ik beweer niet dat kleur met karakter of bouw te maken heeft, sterker nog ik weet wel zeker dat dat niet zo is.
Maar als je dat niet bedoeld, dan moet je dat dus niet zeggen. :denken:
Gr. Aniek

Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Budkes schreef:Potverdikkeme, foto's van de oefendag in Didam van een paar jaar terug.....
Wat doen al die zwart-gelen daar nu toch......

http://www.knpvhonden.nl/20080831%20dhd ... 20dhdv.htm

Oefendag duitse herders dit zijn de honden die er NU rondlopen

www.forum.duitseherders.com/forum/phpBB ... 37&t=40631
Laatst gewijzigd door Rocco op 01 sep 2012 22:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Budkes
Zeer actief

Je link doet het niet...
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Maar nogmaals Rocco, wat heeft kleur er nu mee te maken?
Gr. Aniek

Afbeelding
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Even voorop gesteld dat de fokker van die hondje in het filmpje compleet is doorgeslagen en helaas zijn er nog steeds mensen die een dergelijk hondje kopen om,dat hij zo op commissaris Rex lijkt.

Was er geen vraag naar dan werd het niet verkocht en dus ook niet gefokt.
Ook het feit dat dit type honden voorop loopt bij een show zorgt er voor dat deze fokkerij in stand blijft.

Op de Haupt Zucht Schau die dit weekend in Ulm plaatsvindt zullen er ongetwijfeld een paar van dit soort exemplaren rondlopen.
Gisteren was de dag van het pakwerk en er zijn er toch heel wat die afgewezen zijn omdat het pakwerk gewoon onvoldoende was of wegens karakterzwakte.
http://www.sv-bszs.de/ergebnisse/ en dan onder TSB-Ergebnisse
Dan zijn er ook nog honden die er met hangen en wurgen doorheen zijn gekomen en de kans bestaat dat die ook nog eens voorop lopen in de show.
Dat moet dan weer voor de volgende generatie van ons ras gaan zorg
Ik hou mijn hart vast (en die is al niet zo best).

Dat kyno's niet voorop lopen in IPO en KNPV is niet verwonderlijk. Ze hebben die bouw niet en het doorzettingsvermogen niet om goed te presteren. Algemeen gesproken dan.

Dat heeft dus helemaal niks met kleur te maken !
Het lijkt er wel op of het heeft in ieder geval de schijn er van dat de kleur wolfsgrauw binnen de werklijnen de overhand heeft, maar ook een zwart-gele of zwart-bruine DH presteert prima in de top van de IPO en een zwarte DH staat zelfs op het NK KNPV voor PH2.
Laatst gewijzigd door CharlesvdBerkt op 01 sep 2012 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

dubbel
Laatst gewijzigd door CharlesvdBerkt op 01 sep 2012 22:04, 5 keer totaal gewijzigd.
Rocco
Zeer actief

Budkes schreef:Je link doet het niet...

NU wel www.forum.duitseherders.com/forum/phpBB ... 37&t=40631
Budkes
Zeer actief

Nee, nog niet
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Ja nu wel, maar ik snap je stelligheid voor geen meter, ik zie ook op de oefendag in Hengelo zwart gelen. :U:
Dus onderbouw je met je link mijn stelling nl dat kleur niets met werklijn of kyno te maken heeft.
Gr. Aniek

Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Budkes schreef:Nee, nog niet

wel hoor goed klikken :wink:
Rocco
Zeer actief

Budkes schreef:Ja nu wel, maar ik snap je stelligheid voor geen meter, ik zie ook op de oefendag in Hengelo zwart gelen. :U:
Dus onderbouw je met je link mijn stelling nl dat kleur niets met werklijn of kyno te maken heeft.
Dan moet je beter kijken op de foto,s is geen ene kynoloog te bekennen allemaal werklijnen
Budkes
Zeer actief

Jezus Rocco, dat heb ik tig berichten eerder al aangegeven, er heeft nagenoeg nog nooit een kynoloog gepresteerd in de KNPV, maar dat heeft toch niks met kleur te maken?

Een zwart gele is toch geen Kynoloog. :U:

Er lopen er notabene genoeg op de oefendag in je link. ZWART GELEN
Gr. Aniek

Afbeelding
Rocco
Zeer actief

CharlesvdBerkt schreef:Even voorop gesteld dat de fokker van die hondje in het filmpje compleet is doorgeslagen en helaas zijn er nog steeds mensen die een dergelijk hondje kopen om,dat hij zo op commissaris Rex lijkt.

Was er geen vraag naar dan werd het niet verkocht en dus ook niet gefokt.
Ook het feit dat dit type honden voorop loopt bij een show zorgt er voor dat deze fokkerij in stand blijft.

Op de Haupt Zucht Schau die dit weekend in Ulm plaatsvindt zullen er ongetwijfeld een paar van dit soort exemplaren rondlopen.
Gisteren was de dag van het pakwerk en er zijn er toch heel wat die afgewezen zijn omdat het pakwerk gewoon onvoldoende was of wegens karakterzwakte.
http://www.sv-bszs.de/ergebnisse/ en dan onder TSB-Ergebnisse
Dan zijn er ook nog honden die er met hangen en wurgen doorheen zijn gekomen en de kans bestaat dat die ook nog eens voorop lopen in de show.
Dat moet dan weer voor de volgende generatie van ons ras gaan zorg
Ik hou mijn hart vast (en die is al niet zo best).

Dat kyno's niet voorop lopen in IPO en KNPV is niet verwonderlijk. Ze hebben die bouw niet en het doorzettingsvermogen niet om goed te presteren. Algemeen gesproken dan.

Dat heeft dus helemaal niks met kleur te maken !
Het lijkt er wel op of het heeft in ieder geval de schijn er van dat de kleur wolfsgrauw binnen de werklijnen de overhand heeft, maar ook een zwart-gele of zwart-bruine DH presteert prima in de top van de IPO en een zwarte DH staat zelfs op het NK KNPV voor PH2.
De zwarten horen natuurlijk bij de werklijnen en niet bij de kyno afdeling
Rocco
Zeer actief

Budkes schreef:Jezus Rocco, dat heb ik tig berichten eerder al aangegeven, er heeft nagenoeg nog nooit een kynoloog gepresteerd in de KNPV, maar dat heeft toch niks met kleur te maken?

Een zwart gele is toch geen Kynoloog. :U:

Er lopen er notabene genoeg op de oefendag in je link. ZWART GELEN

:oohja: :oohja: :oohja: :oohja:
Laatst gewijzigd door Rocco op 01 sep 2012 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Budkes
Zeer actief

:Q: ik geef t op voordat ik doordraai.

Trouwens Rocco, één van die twee ZWART GELE surveillancediensthonden was van mij.
Gr. Aniek

Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Budkes schreef::Q: ik geef t op voordat ik doordraai.

Trouwens Rocco, één van die twee ZWART GELE surveillancediensthonden was van mij.
Ja maar dat was EEN COMBI MAAR GEEN 100 PROCENT KYNO en als die hond van jou was dan weet jij heus wel
het verschil tussen de werklijnen en de kyno lijnen
Laatst gewijzigd door Rocco op 01 sep 2012 22:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Budkes
Zeer actief

Kan iemand anders het misschien even overnemen. :jank: :jank: :jank:
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”