Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
fes/lou schreef:Het kan ook bij de eerste loopsheid, maar of het goed is voor je hond is een ander verhaal. Ze is nog niet eens fatsoenlijk uitgegroeid...
het KAN bij de eerste loopsheid maar dat is niet goed voor hun hond. 2e loopsheid kant wel, volgends de DA is mijn stafford wel klaar voor een nestje. Door haar bouw is zij wel sterk genoeg. Vanwaar de negativiteit? Ik doe haar niks hor. Ze is zwanger nu en ik geniet er van!! Ze is nog steeds knuffelig en speels, ze is een schat!!
Eigenlijk wordd het niet zozeer de leeftijd alhoewel dat ook mee speeld bedoeld.
Maar haar geestelijke ontwikkeling .
Heel vaak zijn jonge teven van deze leeftijd er nog niet echt aan toe om moeder te worden.
Waarom zo vroeg willlen laten jongen dan , ze heeft nog wel wat jaartjes te gaan waarin dat ook nog had gekunt.
Lili schreef:
nee ik heb niet gebeld, mijn moeder heeft al een paar keer nestjes gehad en zij zei dat dat hoort voor der bevalling, maar vraag me alleen af wanneer dit gaat gebeuren...
Ik mag toch hopen dat ondanks je aparte keuzes de gezondheid van je hondje en de pups voorop staat en even bellen kan de moeite niet zijn.
die andere foto is iets mis mee, Lily, die krijg ik niet geplaatst
Dankjewel!!!
Geweldige honden!
Wat een bonk van een reu.
Als je dan persè zo`n kruising wil maken , was dan op zijn minst zo verstandig geweest om er een reu voor te zoeken die qua verhoudingen en hoofd niet zo veel van haar verschilt.
Ik hoop echt voor je dat ze in staat is om zelf te bevallen en dat je niet alsnog naar de dierenarts moet voor keizersnede , omdat mams bekken toch te smal is voor de hoofdjes.
Ik had ook allang de dierenarts gebelt om te vragen of ik me zorgen moet maken dat ze groen slijm verliest.
Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding ~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~ (met dank aan Desi)
Dankjewel!!!
Geweldige honden!
Als je dan persè zo`n kruising wil maken , was dan op zijn minst zo verstandig geweest om er een reu voor te zoeken die qua verhoudingen en hoofd niet zo veel van haar verschilt.
Ik hoop echt voor je dat ze in staat is om zelf te bevallen en dat je niet alsnog naar de dierenarts moet voor keizersnede , omdat mams bekken toch te smal is voor de hoofdjes.
Ik had ook allang de dierenarts gebelt om te vragen of ik me zorgen moet maken dat ze groen slijm verliest.
Linda
Volgens de DA is dat geen probleem omdat er minimaal 9 pups in zitten, dan zijn ze kleiner dan als je een nestje kreeg met minder pups.. wat een negatief bericht zeg, als je niks leuks te melden heb dan maar niet hor!
patricia schreef:Groen slijm vind ik niet lekker klinken.
Sterkte met de bevalling van weer zo'n lijkt me leuk een nestje.
wat is dit voor rare opmerking?
Niks raars aan, gewoon de waarheid.
Je vind het toch leuk om eens een nestje te fokken niet dan?
Dit wel eens gelezen? misschien begrijp je mijn opmerking dan beter. http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... =6&t=78110
Als je niks negatiefs wilt horen moet je hier niet komen.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017 Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Voor jullie is het leuk, maar ik geloof niet dat er is nagedacht over het nest. Je zet een hele grote hond op een kleine en niet uitgegroeide hond. Daarnaast is het niet de makkelijkste kruising, marktplaats staat er niet voor niets vol mee. Ik zie nog wel wat van die pups in het asiel belanden. Maar ik zie dan ook eerlijk gezegd niet een meerwaarde aan dit nest.
Dat een hond kan dekken, wil nog niet gelijk zeggen dat je het ook moet doen.
Oh ja wat is daar raar aan dan ,dit is toch overduidelijk een nest waar niet over nagedacht is.
Hoeveel potentiele ,goede ,baasjes heb je al klaar staan voor je pups?
Weing wellicht gezien het feit dat je er al weken mee op mp aan het leuren bent
Voor jullie is het leuk, maar ik geloof niet dat er is nagedacht over het nest. Je zet een hele grote hond op een kleine en niet uitgegroeide hond. Daarnaast is het niet de makkelijkste kruising, marktplaats staat er niet voor niets vol mee. Ik zie nog wel wat van die pups in het asiel belanden. Maar ik zie dan ook eerlijk gezegd niet een meerwaarde aan dit nest.
Ik begrijp heel goed de argumenten van de 'critici', maar hebben die opmerkingen op dit moment een meerwaarde?? Laat Lily gewoon genieten van iets wat toch al een feit is.......en bederf dat moment niet.
TomCee schreef:Ik begrijp heel goed de argumenten van de 'critici', maar hebben die opmerkingen op dit moment een meerwaarde?? Laat Lily gewoon genieten van iets wat toch al een feit is.......en bederf dat moment niet.
Genieten doe je maar lekker van een chips als je daar trek in hebt. Of van een uitje waar je zin in hebt. Genieten puur uit eigenbelang doe je niet over de rug van dieren
TomCee schreef:Ik begrijp heel goed de argumenten van de 'critici', maar hebben die opmerkingen op dit moment een meerwaarde?? Laat Lily gewoon genieten van iets wat toch al een feit is.......en bederf dat moment niet.
Genieten doe je maar lekker van een chips als je daar trek in hebt. Of van een uitje waar je zin in hebt. Genieten puur uit eigenbelang doe je niet over de rug van dieren
ik geloof dat ze best goede tips heeft gehad al. En de meeste zijn er echt voor om het voor haar niet te bederven.
Slijmen voor de bevalling is goed. Groenslijm is slecht. En het laatste is blijkbaar het geval.
Nadenken voordat je en combi maakt is goed. Als hij al gemaakt is is slecht.
Iedereen hoopt dat de teef het er goed en levend vanaf brengt. Er is hier werkelijk niemand die iets anders hoopt.
Wel zijn er mensen waaronder ik die van dit topic een beetje koude rillingen krijgen. Een te jonge teef',een te groffe reu (grote maakt niet uit maar de verwachte omvang van schedel wel degelijk) de te verwachten karakters (moeder is nog niet eens volwassen dus dat is niet eens zeker wat haar karakter uit eindelijk is)
Dankjewel!!!
Geweldige honden!
Linda
Volgens de DA is dat geen probleem omdat er minimaal 9 pups in zitten, dan zijn ze kleiner dan als je een nestje kreeg met minder pups.. wat een negatief bericht zeg, als je niks leuks te melden heb dan maar niet hor!
Wat knap van je DA dat hij vanaf de buitenkant kan zien dat bekken van je teef wijd genoeg is voor een natuurlijke bevalling en de koppen niet te groot zijn. Overigens zegt het aantal pups die er op de echo te zien zijn NIKS over het aantal dat er daadwerkelijk geboren wordt.
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 01 sep 2012 18:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding ~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~ (met dank aan Desi)
Je vindt Marions opmerking om te kotsen? Ik vind het eerder vreemd dat jij het geluk van de eigenaar belangrijker vindt dan die van de hond.
Wat moet ze dan doen? Teiltje water of tegen de muur? Mensen, het is al gebeurd, daar kun je (helaas dat wel) niets meer aan veranderen. Steun haar dan gewoon op DIT moment.
Ik begrijp heel goed de argumenten van de 'critici', maar hebben die opmerkingen op dit moment een meerwaarde?? Laat Lily gewoon genieten van iets wat toch al een feit is.......en bederf dat moment niet.
[
Er staat iemand op het punt om pups te krijgen van een combinatie ,en dat durf ik bijna met zekerheid te zeggen ,van een kruising waar je nooit negen goede baasjes voor kan vinden.
Dat blijkt ook wel uit haar geleur al weken op mp.
Negen honden ,die als we uitgaan van een gemiddelde leeftijd van 10 jaar samen zo'n 90 hondenjaren vormen.
Hondenjaren waar ts verantwoordelijkvoor is.
Dat lijkt me even belangrijker dan jou domme gewauwel over haar momentje,dus je neemt het me vast niet kwalijk dat ik dat even naast me neerleg.
Jij snapt het nog steeds niet he Tom. Laten we het zo zeggen, een klein jong onuitgegroeid teefje en een hele grote forse reu geeft grote kans op problemen bij de geboorte. Waarom niet gewacht tot het diertje 2 jaar oud was, dan had ze iig zelf min of meer uitgegroeid geweest. Daarna kun je nog genoeg nestjes met har fokken, dat hangt echt niet van het eerste nestje op zeer jonge leeftijd af.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Muk schreef:
Ik begrijp je, maar ik deel de mening niet helemaal. Ik heb jarenlang in een asiel gewerkt en heb zooooooo vaak van die ondoordachte nesten langs zien komen dat ik er echt niet meer onverschillig tegenover sta. Kijk eens naar bijvoorbeeld een site als dierenasiels.com. De meeste asielhonden (of eigenlijk dieren) zijn kruisingen. De kruisingen die er het langst zitten zijn dit soort kruisingen. Mensen kopen een leuke pup die erg goedkoop is en er een beetje stoer uitziet, maar na zo'n anderhalf jaar is de lol er vanaf en belanden die in het asiel.
Ik kan begrijpen dat je een pretnestje van je teef zou willen, maar denk er dan goed over na. Zorg ervoor dat de teef is uitgegroeid, dat er een gelijk formaat reu opgaat en dat je in ieder geval een paar mensen kent die er wel een pup van willen hebben.
Jij snapt het nog steeds niet he Tom. Laten we het zo zeggen, een klein jong onuitgegroeid teefje en een hele grote forse reu geeft grote kans op problemen bij de geboorte. Waarom niet gewacht tot het diertje 2 jaar oud was, dan had ze iig zelf min of meer uitgegroeid geweest. Daarna kun je nog genoeg nestjes met har fokken, dat hangt echt niet van het eerste nestje op zeer jonge leeftijd af.
Fez, echt dat begrijp ik heel goed. Maar het is al gebeurd, en negatieve reakties, hoe begrijpelijk dan ook, maken het er niet beter op.
TomCee schreef:Wat moet ze dan doen? Teiltje water of tegen de muur? Mensen, het is al gebeurd, daar kun je (helaas dat wel) niets meer aan veranderen. Steun haar dan gewoon op DIT moment.
Nou eerlijk gezegd denk ik dat ene hond beter af is met een zachte dood na de geboorte dan een leven lang ongelukkig zijn.
En als ts dat wil voorkomen dan stel ik voor dat ze als de donder gaat proberen deze honden GOED te plaatsen.
Ik zou een vragenlijst gaan maken voor de potentiele kopers ,en ik zou iedere koper heel goed screenen en aan de tand voelen voordat ik er een hond zou plaatsen.
Dit soort honden is zo moeilijk goed plaatsbaar en dat is iets wat ts zich wel degelijk van te voren had moeten realiseren.
TomCee schreef:Wat moet ze dan doen? Teiltje water of tegen de muur? Mensen, het is al gebeurd, daar kun je (helaas dat wel) niets meer aan veranderen. Steun haar dan gewoon op DIT moment.
En meegaan in haar hoezee-stemming van "het is zoooooooooo spannend!"? Ja, het is spannend. Maar niet op de manier waarop zij het bedoeld. Het is spannend voor haar teef, en voor de toekomstige puppies. En sorry, dat vind ik niet leuk spannend.
Helaas kun je er niets aan veranderen, dat klopt.
Maar als een teef groen slijm verliest en er wordt niets ondernomen is het slecht. De ouders van Lili hadden op zijn minst het boek "De geboorte van een hond" van dhr. Naaktgeboren moeten lezen, dan had je in ieder geval de basiskennis van een hondendracht én bevalling gehad. Dat boek zou iedereen die wil fokken (verantwoord of niet) moeten lezen vóórdat er ook maar iets gedekt wordt.
Laatst gewijzigd door Muk op 01 sep 2012 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heet geen Fez.
Moeten we er dan een koetsjie koetsjie topic van maken? Leuk een nestje? Dan komen mensen er nooit achter dat ze dingen verkeerd aanpakken. Daarbij...groen slijm verliezen zonder duidelijke weeën is voor mij een tekebn dat er wat mis is, dus dat je de dierenarts moet bellen...
Ik heb een ker een teef gehad die tijdens de bevalling groen slijm verloor, die betreffende pup kwam er dood uit.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
En meegaan in haar hoezee-stemming van "het is zoooooooooo spannend!"? Ja, het is spannend. Maar niet op de manier waarop zij het bedoeld. Het is spannend voor haar teef, en voor de toekomstige puppies. En sorry, dat vind ik niet leuk spannend.
Maar jij mag best op me kotsen hoor.
ik heb hier zo'n medelijden met de moederhond dat ik me afvraag hoe ts dat heeft.