Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn hond is inbeslag genomen wat nu te doen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Re: mijn hond is inbeslag genomen wat nu te doen

Ongelezen bericht door Sanne!! »

En waar zijn de rellerds nu?

Zo die is weggepest en nu het volgende topic? Fijn voor de mensen die wel serieus antwoord gaven.
Ik ben blij dat Macho-Hayley per PB contact heeft die weet tenminste hoe het voelt.

Ik hoop zo dat je de afloop of hoe het er nu voor staat hier neer mag zetten.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Sanne!! schreef:
Ik hoop zo dat je de afloop of hoe het er nu voor staat hier neer mag zetten.
Ik ook!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Ik hoop ook op een positief bericht,......
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
peter1
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): mechelse / holandse herder

Ongelezen bericht door peter1 »

hallo allemaal
ik wil nog even reageren er is intussen al het een en ander gebeurd heb 3 dagen vast gezeten omdat ik hier in de buurt vlinke onenigheid heb gehad zo is het een hele lieve hond en zo kun je hem maar beter afmaken nou kan je vertellen dat hebben ze geweten hier in de buurt heb er 2 het ziekenhuis in geslagen en ik zelf 3 dagen hechtenis en het zal nog wel een staartje krijgen ik hou van mijn hond en ga door het vuur voor mijn hond het is mijn maatje en gaat overal mee naar toe neem hem zelf wel eens mee naar mijn werk en kan daarom nog steeds niet begrijpen waarom hij heeft gebeten wel is het duidelijk dat het om een bal ging dat is ook door div buren befestigd maar of ik daar wat aan heb ??? we hebben wel div stukken mogen ontvangen van onze advocaat en daar is dus ook die onenigheid door ontstaan er staan dingen in die niet kloppen en daar heb ik verhaal op wezen halen of dit tengoede komt aan rex geen idee
onze rex in afgelopen donderdag 31-09-2012 getest
heb geprobeerd er een uitslag uit te krijgen maar helaas doen ze dat niet ook weten we nu waar hij zit hij zit in een pension in goudswaard
ik heb contact daar gehad en zij wisten mij te vertellen dat het goed gaat met de hond ??? al heb ik daar zelf mijn twijvels over
er is ook een advocaat bezig op 12-09-2012 is de zitting en weten we wat er gaat gebeuren met rex tot die tijd moet ik mij rustig houden ook al is dit zeer moeilijk en pijnlijk onz hele huishouden staat op zijn kop we missen hem enorm
tot die tijd moeten we maar afwachten

groeten p
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

hj weet precies waneer de baas thuis komt
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nou dat gaat goed dan, als je je buren het ziekenhuis in mept krijg je je hond vast snel terug :ok:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Maeve schreef:Nou dat gaat goed dan, als je je buren het ziekenhuis in mept krijg je je hond vast snel terug :ok:
Het zal inderdaad niet geholpen hebben, maar moet je er nou zo bot bovenop?
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Irta »

peter1 schreef: er staan dingen in die niet kloppen en daar heb ik verhaal op wezen halen of dit tengoede komt aan rex geen idee
Als je bovenstaande zelf nu zo leest, wat denk je dan zelf...? :roll:
Afgaande op wat je hierboven typt, ben je voor iemand die zo graag zijn hond terug wil hebben niet bepaald handig bezig :ugh:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

peter1 schreef:hallo allemaal
ik wil nog even reageren er is intussen al het een en ander gebeurd heb 3 dagen vast gezeten omdat ik hier in de buurt vlinke onenigheid heb gehad zo is het een hele lieve hond en zo kun je hem maar beter afmaken nou kan je vertellen dat hebben ze geweten hier in de buurt heb er 2 het ziekenhuis in geslagen en ik zelf 3 dagen hechtenis en het zal nog wel een staartje krijgen ik hou van mijn hond en ga door het vuur voor mijn hond het is mijn maatje en gaat overal mee naar toe neem hem zelf wel eens mee naar mijn werk en kan daarom nog steeds niet begrijpen waarom hij heeft gebeten wel is het duidelijk dat het om een bal ging dat is ook door div buren befestigd maar of ik daar wat aan heb ??? we hebben wel div stukken mogen ontvangen van onze advocaat en daar is dus ook die onenigheid door ontstaan er staan dingen in die niet kloppen en daar heb ik verhaal op wezen halen of dit tengoede komt aan rex geen idee
onze rex in afgelopen donderdag 31-09-2012 getest
heb geprobeerd er een uitslag uit te krijgen maar helaas doen ze dat niet ook weten we nu waar hij zit hij zit in een pension in goudswaard
ik heb contact daar gehad en zij wisten mij te vertellen dat het goed gaat met de hond ??? al heb ik daar zelf mijn twijvels over
er is ook een advocaat bezig op 12-09-2012 is de zitting en weten we wat er gaat gebeuren met rex tot die tijd moet ik mij rustig houden ook al is dit zeer moeilijk en pijnlijk onz hele huishouden staat op zijn kop we missen hem enorm
tot die tijd moeten we maar afwachten

groeten p
Ik snap het wel, maar het lijkt me niet zo'n handige actie...
En een (in hun ogen) bijtgrage hond bij iemand die zijn handjes ook niet thuis kan houden.... :ugh:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Dat het niet handig is zal Peter ongetwijfeld zelf (achteraf gezien) zelf ook snappen. Ik moet toegeven dat als mijn honden worden weggehaald en in mijn ogen kloppen verhalen/aangiftes niet ik waarschijnlijk ook niet vol zal zitten met rationele gedachtes.
Handig?? Nee absoluut niet, of ik er wat mee zou doen?? Geen idee :U:
Of ik trots zou zijn op het feit dat ik mensen het ziekenhuis in heb geslagen, neuh ook weer niet.

Peter succes, en ik hoop (in ieders belang) dat je jezelf voortaan onder controle kunt houden.
En de groeten van de mannen :zwaai
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik kan me de reactie levendig voorstellen, dat het onverstandig was kan iedereen bedenken, maar ik zou niet kunnen garanderen dat ik niet hetzelfde zou doen... buurtroddels door bemoeizuchtige lui kunnen je het bloed onder de nagels vandaan halen.
Ik hoop echt dat je gauw nieuws hebt over je hond...
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

:O: :O: :O:

Ok. Je hebt zelf ook wel door dat dit niet de meest handige actie is geweest om je hond terug te krijgen :denken:
peter1
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): mechelse / holandse herder

Ongelezen bericht door peter1 »

nee dat klopt dit was zeker niet zo;n handige actie maar maar ze halen het bloed onder je nagels vandaan en ik kom op dat moment mij net meer beherzen
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

hj weet precies waneer de baas thuis komt
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

malinois schreef:Ik snap het wel, maar het lijkt me niet zo'n handige actie...
En een (in hun ogen) bijtgrage hond bij iemand die zijn handjes ook niet thuis kan houden.... :ugh:
En daar kan ik dan ook wel iets bij voorstellen ,ik vind het zelf ook niet zo'n handige combi moet ik bekennen :ugh:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

peter1 schreef:nee dat klopt dit was zeker niet zo;n handige actie maar maar ze halen het bloed onder je nagels vandaan en ik kom op dat moment mij net meer beherzen
Kan ik mij voorstellen, hopelijk werkt het niet in je nadeel. Weet je ook wanneer er besloten wordt of de hond terug mag komen?
Sanne!!
Zeer actief

Tjeeh wat een K*T reacties weer.

Nee tuurlijk is dat niet slim maar komop zeg hoe zou je zelf reageren?
Ik kan je best begrijpen en achteraf zul je ook wel weten dat het niet de meest slimme zet is geweest.

Ik zou alsnog excuses aanbieden baat het niet dan schaadt het niet ofzoiets.

Sterkte met deze situatie.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Sanne!! schreef:Tjeeh wat een K*T reacties weer.

Ik kan je best begrijpen en achteraf zul je ook wel weten dat het niet de meest slimme zet is geweest.

Nou ik zou in iedergeval niet reageren door mijn buurtgenoten in elkaar te slaan :piew:
Alleen al op basis van "waar bereik ik het beste mijn doel mee" is het niet de handigste aanpak.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Jij zult natuurlijk heel erg blij zijn om het ziekenhuis inn geramt te worden als je iets anders vind dan het baasje.? :scratch:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik kan je best begrijpen........
Nou, ik zou echt niet mijn buren het z'huis in slaan. En zeker niet als ik mijn hond terugwilde die wegens agressie in beslag is genomen. Ik kan het helemaal niet begrijpen, zo'n gebrek aan zelfbeheersing.
Erg vooroordeel-bevestigend, lijkt me :19:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Dat je zoiets als impulsreactie doet kan ik nog redelijk snappen, hoewel ze bij mij dan wel heel ver moeten gaan maar okay. Maar dat je het dan vrolijk op het forum zet met zo'n toon van: "ach foutje, als ik mijn hond maar terug krijg" gaat er bij mij niet in. Het bevestigd wel weer de gedachtegang van heel veel mensen over deze situatie :19: Als we het ff van de andere kant bekijken: een buurtbewoner mept een familielid/vriend van jouw het ziekenhuis in omdat die kennelijk iets heeft gezegd over zijn hond, kun je je dan nog verplaatsen in die persoon? Ik vind dat hoe dan ook aso gedrag hoor.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

tekkel schreef:

Ik kan je best begrijpen........
Nou, ik zou echt niet mijn buren het z'huis in slaan. En zeker niet als ik mijn hond terugwilde die wegens agressie in beslag is genomen. Ik kan het helemaal niet begrijpen, zo'n gebrek aan zelfbeheersing.
Erg vooroordeel-bevestigend, lijkt me :19:
Heel niet . :pffff:
Voor de meeste hier zegt het alleen maar dat je heel veel van je huntjie houd. :cool2:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

peter1 schreef:... heb er 2 het ziekenhuis in geslagen en ik zelf 3 dagen hechtenis en het zal nog wel een staartje krijgen...
denk je? ik zou me diep schamen als ik jou was en me eens toeleggen op de kunst van mensen verbaal affikken, om te beginnen al bij het feit dat je hier je hond niet vlotter mee terugkrijgt.

foei! het ziekenhuis inrammen, ben je nou helemaal.
Sanne!!
Zeer actief

Ik zeg ook niet dat ik het ermee eens ben en ik ben zelf zo ook totaal niet.
Maar ik kan begrijpen als je hond in beslag is genomen en je ten einde raad alles geprobeerd hebt en je krijgt van die misselijke opmerkingen dat je misschien te ver door draait misschien met waar alcohol in je lijf weet jij veel....

Dat het dom en hartstikke stom is is dat is wel bekend maar moet dat nog 60 keer gezegd worden?
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Het spijt me wel, dat je iemand een knal geeft kan nog uit woede, maar 2 man het ziekenhuis in slaan?
Dan ben je wel heel erg ver doorgedraaid hoor, je zou er duizelig van worden...........
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Ennath
Zeer actief

Sanne!! schreef:Ik zeg ook niet dat ik het ermee eens ben en ik ben zelf zo ook totaal niet.
Maar ik kan begrijpen als je hond in beslag is genomen en je ten einde raad alles geprobeerd hebt en je krijgt van die misselijke opmerkingen dat je misschien te ver door draait misschien met waar alcohol in je lijf weet jij veel....

Dat het dom en hartstikke stom is is dat is wel bekend maar moet dat nog 60 keer gezegd worden?
Ja, want het is niet alleen stom maar ook hartstikke asociaal.
Stom is het als je met je dronken kop de garagedeur aan barrels rijdt, daar heb alleen zelf maar last van. Als je daarentegen het nodig vind om anderen te bedreigen en in elkaar te slaan dan ben je een gevaar voor de omgeving. Een gevaar dat wat mij betreft niet hard genoeg aan gepakt kan worden.
Voor dergelijk gedrag zijn maar weinig excuses mogelijk en "rotopmerkingen over mijn hond" horen daar zeker nier bij
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Dat dus.
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

linlin schreef:
peter1 schreef:... heb er 2 het ziekenhuis in geslagen en ik zelf 3 dagen hechtenis en het zal nog wel een staartje krijgen...
denk je? ik zou me diep schamen als ik jou was en me eens toeleggen op de kunst van mensen verbaal affikken, om te beginnen al bij het feit dat je hier je hond niet vlotter mee terugkrijgt.

foei! het ziekenhuis inrammen, ben je nou helemaal.
Dat is helaas niet iedereen gegund. Begrijpen doe ik het ook niet.
Echter had ik ook een andere update verwacht. Ik ben geen jurist of wat dan ook maar mij lijkt het dat zoiets alleen maar tegen je gebruikt kan worden. Juist omdat TS er zelf niet betrokken was bij het incident.
Oh, dat schreef jij ook al maar dan anders :wink:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik denk maar zo dat deze meneer met de rug tegen de muur staat. Hij voelt zich misschien volkomen machteloos en in de steek gelaten.
Als zogenaamde getuigen vervolgens leugens gaan verspreiden dan kan het licht even uitgaan. Voor het geweld dient deze meneer een passende straf te krijgen. Ik praat het absoluut niet goed. Echter, ik kan me levendig voorstellen dat deze dingen gebeuren. Dat heeft niets met asocialiteit te maken. Ieder mens heeft een moment dat de grens van het fatsoen bereikt is.

Sterkte. Ik hoop dat Rex snel thuis is.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

EstherK schreef:Ik denk maar zo dat deze meneer met de rug tegen de muur staat. Hij voelt zich misschien volkomen machteloos en in de steek gelaten.
Als zogenaamde getuigen vervolgens leugens gaan verspreiden dan kan het licht even uitgaan. Voor het geweld dient deze meneer een passende straf te krijgen. Ik praat het absoluut niet goed. Echter, ik kan me levendig voorstellen dat deze dingen gebeuren. Dat heeft niets met asocialiteit te maken. Ieder mens heeft een moment dat de grens van het fatsoen bereikt is.

hier sluit ik me bij aan :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ennath
Zeer actief

EstherK schreef:Ik denk maar zo dat deze meneer met de rug tegen de muur staat. Hij voelt zich misschien volkomen machteloos en in de steek gelaten.

Sorry, ik kan het me niet voorstellen.
Dan bijt op je tanden, smijt thuis eens even met de deuren en schrijf je een brief op poten.
- en als je verstandig bent laat je die vervolgens liggen totdat je afgekoeld bent-
Je gaat niet, niet, niet je gram halen met je vuisten, zou leuk worden als iedereen dat doet. We hebben al genoeg geweldadigheden op straat van mensen die zich niet kunnen beheersen. Het volgende stapje is een moord omdat "ze" over je vrouw roddelen? :piew:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ennath schreef:

Sorry, ik kan het me niet voorstellen.
Dan bijt op je tanden, smijt thuis eens even met de deuren en schrijf je een brief op poten.
- en als je verstandig bent laat je die vervolgens liggen totdat je afgekoeld bent-
Je gaat niet, niet, niet je gram halen met je vuisten, zou leuk worden als iedereen dat doet. We hebben al genoeg geweldadigheden op straat van mensen die zich niet kunnen beheersen. Het volgende stapje is een moord omdat "ze" over je vrouw roddelen? :piew:
Het begint bij de mensen die leugens verspreiden over iets wat je ontzettend lief is. Als je dan al in het nauw gedreven bent dan kan dit tot geweld leiden. Dan is het stadium van brieven schrijven ruimschoots gepasseerd.
Heb jij wel eens zoiets meegemaakt?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”