Toch open ik nu een nieuw topic, want in plaats vanverbetering zie ik dat ze slechter wordt.
Ik typ dit met de tranen in mijn ogen, omdat ik nooit meer een hond pijn willaten lijden zoals toen bij Calsey. Voor de nieuwere mensen het topic staat vast nog ergens over haar.
Cujo begoneen week of 2 geleden echt wat slechter te lopen. Maar ja die periodes had ze wel vaker van een dag of 5 en dan zag je weer verbetering. Nu niet.
Dus toch maar naar haar allergrootste vriend gegaan haar dierenarts. Hij voelde meteen de stijfheid in haar rug in het midden bij haar lendewervels als ik het goed zeg en bij een stukje lopen kon hij ook goed zien dat ze zichzelf een bepaald loopje had aangeleerd om die rug te ontzien. Ze is voor enorm breed gespierd achter erg smal. Dit komt doordat ze haar gewicht allemaal op haar voorkant gooit om haar achterhand te ontzien. Hierdoor liep ze waarschijnlijk ook voor mank. Advies fysio en anders prednison en corthaphen. Alleen corthaphen is link bij haar, ze heeft al eens van een soort gelijk iets een maagbloeding gehad.
Goed fysio kon meteen aan huis komen en trok eigenlijk dezelfde conclusie als de dierenarts. Wel voelde ze een behoorlijke grote bult onderhuids. Bij navraag bij de dierenarts of hij dat niet gevoeld had zei hij dat hij dat zeker wel gevoeld had, maar Cujo heeft veel bulten en zijn ook allen aangeprikt waarvan dit er toen een was. Alleen was deze nu gegroeid, maar de andere vetbulten zijn ook groter geworden.
Fysio gehad dus en ze zei al, er komen nu 2 enorme rotdagen aan. Ze zat zo vast met haar spieren dat ze echt last zou krijgen van de massage. Nou dat klopte.... Maar dag 3 stond ze ineens weer te schooien in de keuken en moesten de voor en achterdeur weer bewaakt worden.
Dus ik dacht, yes vooruitgang. Gisteren ging het helaas weer minder. Ze is wel mee geweest met wandelen met de rest; lees wij zijn op een bankje gaan zitten en de rest heeft elkaar zo goed als afgemaakt op een groot veld. Cujo lag heerlijk te genieten naast het bankje en te kijken wat de rest deed. Dat is het enige geluk wat ik heb, ze is van nature een hele rustige hond.
Vanochtend ging het weer slechter en zakte ze echt door haar achterhand
Contact gehad met fysio over dat het slechter werd ipv beter en of het niet verstandig was om met aquatraining te beginnen. Haar advies was nog niet eerst moeten de spieren los
Toch lees en krijg ik van alle kanten het advies juist zo snel mogelijk te beginnen met aquatraining want daar worden haar spieren ook losser van.
Ik weet het niet meer
Ik weet wel dat Cujo voor mij echt alles is en ik daarom niet wil dat ze lijdt. Maar zonder Cujo? Ik denk dat ze mij naast haar mogen begraven....
Als ze eenmaal met moeite is opgestaan en we lopen een stukje loopt ze toch wel redelijk goed. Wel op het tempo van een dame van bijna 10, maar soms loopt ze harder dan de rest. Ze heeft wel moeite met gras waar overal hobbels in zitten.
Verder viel het mij gisteren op dat een van haar polsen ineens dikker was en warm, heeft ze nog niet eerder gehad.
En voordat jullie denken dat ze alleen maar zielig ligt de hele dag, niets is minder waar. Ze is vrolijk staat met speeltjes klaar vindt het nog steeds nodig om de andere in huis te vertellen wat wel en niet mag dus eigenlijk hoe ze altijd is. Alleen als ze een tijd ligt en moet opstaan hou ik het liefst mijn ogen dicht de eerste minuut. Ze wankelt dan moet echt haar evenwicht vinden en letterlijk op gang komen
Ik weet het jullie kunnen verder niks met mijn verhaal, maar soms helpt het om van je af te schrijven.
En Cujo is nou eenmaal een hond die je nooit meer tegen komt in je leven en echt nog wat jaartjes bij me moet blijven ondanks haar leeftijd voor een Rottweiler
Ze is echt mijn allessie