Inge O schreef:Irisz schreef: Of reageren op de nieuwe beloningskoekjes o.i.d. Ik ga niet meteen van het ergste uit.
ik zou het feit dat hij op bepaald voedsel reageert erger vinden dan dat hij giardia zou hebben - het eerste zou eerder wijzen op een allergie of in ieder geval een gevoeligheid in die richting, het tweede is gewoon een simpel parasietje dat in de meeste gevallen puur onschuldig is en verdwijnt na behandeling.
Auw pijnlijke uitspraak. Zo'n simpel parasietje is het niet.
Mijn hond had van pup af aan tot hij een maand of 4/5 was alleen maar diarree en dan waterdun en soms zelfs met bloed.
Volgens de dierenarts "gewoon" een darmontsteking dus ab erin...en nog eens... en nog eens... en ho!
Beestje was niet heel ziek maar kwam geen grammetje aan en dat kon zo niet langer doorgaan.
Heb de da toen verzocht te testen op een giardia infectie, aangezien ik hier over gelezen had en niet elke da hier standaard aan denkt. Da twijfelde ook maar liet toch een test doen. Hartstikke positief dus!
Mijn pup moest toen aan een zware ab die een grote aanslag op zijn lichaampje pleegde.
Heb hem toen overgezet op vers vlees en daarna nooit meer problemen gehad. Ja, tenzij hij ergens brokken krijgt, dan gaat het mis.
Ik zou het maandag wel aan de dierenarts vragen en ook nog even wachten met enten.
het zou aan het voer kunnen liggen. Broer en zus hoeven daar niet hetzelfde op te reageren. Heb dat hier al vaker aan de hand gehad. De ene pup doet het perfect op Hill's (van het asiel) en de ander krijg ik daarmee niet van de dunne af. Kan een gevolg zijn van het eiwit gehalte in de brok.