Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vrijwilligerswerk versus profesionalisering kynologie

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

vrijwilligerswerk versus profesionalisering kynologie

Ongelezen bericht door Es »

Er komen steeds meer tekorten aan vrijwilligers ook binnen de kynologie, logisch gevolg is dat het steeds meer betaald werk zou kunnen worden (bijv. het organiseren van shows en activteiten).

Vinden jullie dat een goede zaak want zo wordt het kwalitatief beter (hopelijk), maar ook duurder (denk ik).

Het zou daarom kunnen zijn dat (ras)honden nog duurder en meer elitair worden, er minder verkocht zullen worden en de genenpoel kleiner zal worden enz enz...

Wat vinden jullie?
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Re: vrijwilligerswerk versus profesionalisering kynologie

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik denk dat het helemaal niet beter wordt. Dan maar minder shows, dat zou de rashond ook geen verkeerd doen naar mijn mening.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik zie dat betaalde gebeuren alleen maar als een achteruitgang. De drempel om mee te doen wordt hoger (vanwege de nog hogere prijzen), het aantal toeschouwers vermindert daardoor en uiteindelijk draai je jezelf de nek om.
Laatst gewijzigd door Muk op 31 aug 2012 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Muk

Nanna schreef:
Muk schreef: De drempel om mee te doen wordt kleiner (vanwege de nog hogere prijzen)
Je bedoelt natuurlijk dat de drempel hóger wordt ;-)
Oja :oeps:
Even aanpassen. Wat slordig van mij.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Wat betreft hondentraining/ gedrag/ opvoeding ben ik voor professionalisering. Een cursus kostte 20 jaar geleden voor ons 25 gulden, puppytraining kost nu al snel €120,- voor 10x. Kijk ik naar de kwaliteitsvooruitgang en de investering in een jonge hond voor de rest van het leven van de hond, dan is dit absoluut een verbetering!

Wat betreft shows, minder of afschaffen zou ik geen probleem vinden.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Renske schreef:Wat betreft hondentraining/ gedrag/ opvoeding ben ik voor professionalisering. Een cursus kostte 20 jaar geleden voor ons 25 gulden, puppytraining kost nu al snel €120,- voor 10x. Kijk ik naar de kwaliteitsvooruitgang en de investering in een jonge hond voor de rest van het leven van de hond, dan is dit absoluut een verbetering!

Wat betreft shows, minder of afschaffen zou ik geen probleem vinden.
Ik ben er wel voor dat degene die een cursus geeft, de nodige kennis heeft opgedaan van hondengedrag, leerprincipes en liefst ook nog een cursus over hoe les te geven, maar ik ben bang dat als alle trainingen zoveel gaan kosten, een boel mensen niet meer naar cursus gaan. Shows afschaffen heb ik minder moeite mee, ik zou het wel jammer vinden als de rashond uitsterft, maar die nadruk op uiterlijk moet verminderen, ook al voor de rashond zelf.
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Ik heb geen bezwaar tegen betaalde trainers naast het huidige aanbod, maar de prijzen voor een 'normale' puppycursus mogen niet teveel oplopen.
Sponsoring van puppycursusen zou ook een goede zaak kunnen zijn. Een combinatie via een DA praktijk of omgeven met RC reclame kan helpen de kosten onder controle te houden als er een tekort komt aan gratis vrijwilligers. Het lijkt me niet dat er volbetaalde beroepstrainers ingezet moeten worden voor de normale cursussen, maar voor een bescheiden 'onkostenvergoeding' zijn mensen vaak ook wel te porren.

Shows en hondensport vind ik echt iets van en voor vrijwilligers. Als die er niet meer zijn, dan kan de wereld ook zonder wel blijven bestaan ;) Vergoedingen (behalve reiskosten voor keurmeesters/trainers) vind ik hierbij echt niet aan de orde.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Es
Zeer actief
Contacteer:

Maar juist voor shows zie je vaak oproep voor hulp staan.
Op elke wandeling is
Muk

Plumeau schreef:Ik heb geen bezwaar tegen betaalde trainers naast het huidige aanbod, maar de prijzen voor een 'normale' puppycursus mogen niet teveel oplopen.
Mee eens. Hoe duurder dit soort cursussen worden, hoe minder cursisten je krijgt. Juist de eerste basiscursussen moeten zo laagdrempelig mogelijk zijn.
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Es schreef:Maar juist voor shows zie je vaak oproep voor hulp staan.
Dan zal het aanbod aan shows dus af gaan nemen, tenzij de deelnemers flink veel willen betalen voor beroepskrachten...
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Ik vind showen zelf heel erg leuk om te doen, maar de kosten :schrik: Ik ga er niet om liegen dat het me soms gewoon te duur is. Alhoewel ze er voor een puppycursus ook wat van kunnen tegenwoordig.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Es
Zeer actief
Contacteer:

Inschrijvingen lopen terug hoor ik (weet het niet zeker).
Op elke wandeling is
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Zoiets hebben ze bij het concour hippique in Eindhoven gedaan. Een jaarlijks evenement aan de Karpedonkse Plassen. Vroeger heel gezellig, friettent en ijsjes en dat was het. En toen moest het allemaal chique de friemel worden met grote tenten, dure stands etc etc. Resultaat: het is dit jaar gecancelled, ze kregen de begroting niet rond........

Ze moeten de shows, behalve op uiterlijk ook op gezondheid en wat mij betreft ook op karakter gaan beoordelen. Lijkt me heel wat beter.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”