Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pup en kvv
Moderator: moderatorteam
-
Mama Mirjam
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
pup en kvv
Hoi. Dribbel smult 3 keer per dag heerlijk van zijn portie smuldier.
Hij is er helemaal gek op en likt zijn bak perfect schoon.
In het begin kreeg hij maar zo'n 150 gr per keer. Nu zit hij inmiddels op 2 keer 300 en 1 keer 200 gr. In totaal dus 800 gr per dag. Hij is nu 4,5 maand weegt 15,5 kg. Hij krijgt nu dus ongeveer 5%van zijn lichaamsgewicht.
Zijn volwassen gewicht zal ongeveer 35 kg zijn. Daar 2%van is 750gr.
Klopt het dat hij nu meer eet dan wanneer hij volwassen is?
Zo ja, met welke leeftijd ga je dat dan ongeveer terugbrengen?
Hoop dat jullie me kunnen helpen
Groetjes Mirjam
Hij is er helemaal gek op en likt zijn bak perfect schoon.
In het begin kreeg hij maar zo'n 150 gr per keer. Nu zit hij inmiddels op 2 keer 300 en 1 keer 200 gr. In totaal dus 800 gr per dag. Hij is nu 4,5 maand weegt 15,5 kg. Hij krijgt nu dus ongeveer 5%van zijn lichaamsgewicht.
Zijn volwassen gewicht zal ongeveer 35 kg zijn. Daar 2%van is 750gr.
Klopt het dat hij nu meer eet dan wanneer hij volwassen is?
Hoop dat jullie me kunnen helpen
Groetjes Mirjam
- mirretje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een mechelse herder
Re: pup en kvv
ja het klopt dat hij wat meer nodig heeft als hij nog in de groei is. Maar ik vind 800 gram wel veel. Rocco (mechelse herder van ik denk nu 25 kilo) is nu 7 maanden en krijgt 500 gram kvv van lotgering en 's avonds nog een bodempje brokjes. Of 4 kippennekken gedurende de dag.
Hoe ziet je pup er nu uit. Daar kijk ik altijd naar. Ik vind het vreselijk als een hond te dik is dus ik let heel erg op zijn lijf. Hij is mooi slank en zodra ik zijn laatste ribben ga zien dan voer ik hem dus ietsie bij. Maar dat zal ook per ras verschillend zijn denk ik...
Hoe ziet je pup er nu uit. Daar kijk ik altijd naar. Ik vind het vreselijk als een hond te dik is dus ik let heel erg op zijn lijf. Hij is mooi slank en zodra ik zijn laatste ribben ga zien dan voer ik hem dus ietsie bij. Maar dat zal ook per ras verschillend zijn denk ik...
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja, Skadi bijvoorbeeld zat op het hoogtepunt van haar groeispurt op een kilo kvv per dag, en daarnáást nog botwerkMama Mirjam schreef:Klopt het dat hij nu meer eet dan wanneer hij volwassen is?
Toen ze wat romiger begon te worden ben ik gaan afbouwen. Volgens mij was dat zo rond de 10 maanden. Ik voer op het oog.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Saar2012
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)
Ik had ergens een schema gezien:
0-4 maanden: 50 gram/kg
4-7 maanden: 40 gram/kg
7-10 maanden: 30 gram/kg
10+ maanden: 20 gram/kg
Saar is nu ruim 5 maanden en zit op zo'n 800 gram kvv en ze weegt ongeveer 20 kg. Maar wij kijken inderdaad ook gewoon naar Saar. Te dun is wat meer geven, te dik is wat minder voeren. Vind het nog wel lastig soms hoor, maar gewoon goed in de gaten houden!
0-4 maanden: 50 gram/kg
4-7 maanden: 40 gram/kg
7-10 maanden: 30 gram/kg
10+ maanden: 20 gram/kg
Saar is nu ruim 5 maanden en zit op zo'n 800 gram kvv en ze weegt ongeveer 20 kg. Maar wij kijken inderdaad ook gewoon naar Saar. Te dun is wat meer geven, te dik is wat minder voeren. Vind het nog wel lastig soms hoor, maar gewoon goed in de gaten houden!

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
ik voer altijd op het oog maar kiefer kreeg toen hij nog in de groei was wel 10 a 12% . dus het verschilt per hond.

- SanBoy
- Actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso!!
Wat hierboven gezegd is dus... Voeren op het oog!
Heel belangrijk je hond goed in de gaten te houden wanneer je het over de hoeveelheid voeding hebt.
klopt wel dat die heerlijke groeiende puppekes meer eten dan een volwassen hond! Verbruiken ook super veel natuurlijk!
Heel belangrijk je hond goed in de gaten te houden wanneer je het over de hoeveelheid voeding hebt.
klopt wel dat die heerlijke groeiende puppekes meer eten dan een volwassen hond! Verbruiken ook super veel natuurlijk!
- corina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Ik zou je pup goed in de gaten houden en idd op het oog voeren.
Wordt hij/zij te dik dan geef je minder en wordt hij te mager dan geef je meer.
Het ene mens heeft ook meer nodig dan het andere.
Wordt hij/zij te dik dan geef je minder en wordt hij te mager dan geef je meer.
Het ene mens heeft ook meer nodig dan het andere.
Groetjes Corina & Spot

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
-
Chris78
- Actief
Ik vond de richtlijnen handig om een startpunt te bepalen maar zit nu op een punt dat de pup iets mollig begon te worden, dus heb ik de hoeveelheid KVV verminderd. Ik zie nu resultaat. Zodra de pup te mager wordt ga ik weer meer geven. Het zal wel ff zoeken worden naar de juiste hoeveelheid 
-
TomCee
- Zeer actief
Onze pup is gisteren bij de DA geweest (10 weken, prikje halen). Ze zit goed qua gewicht (en ik denk dat het belangrijk is om dat periodiek vast te leggen), maar zeker niet te laag. Ze krijgt ca. 150 gr brokken, en 1/3e bakje (ong. 130 gr.) Smuldier p/dag. Af en toe een scheutje yoghurt, af en toe een stukje groente. Pup weegt 7.5 kg. Het is (denk ik) moeilijk om op die leeftijd 'op het oog' te voederen, en al helemaal om af te gaan op d'r eetlust. Want in dat laatste geval kan ze wel een koe op per dag
Puppies kunnen hier maandelijks gratis naar de DA voor controle, en dat is voor ons een mooie manier om d'r gewicht cq. voedingspatroon in de gaten te houden. oh, en ze is een boxer pup 
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
Wat Hutsje zegt. Tadej (xHH) kreeg bv als pup al net zo veel als nu; 800 gram/dag. ALs ik haar meer geef eet ze op een gegeven moment heel slecht (ze is sowieso soms al een moeilijke eter), maar als ik haar minder geef wordt ze al snel echt mager.
Wanneer je aan je hond begint te zien dat hij minder gulzig eet en/of dikker wordt, is het dus tijd om te gaan minderen met voer.
Wanneer je aan je hond begint te zien dat hij minder gulzig eet en/of dikker wordt, is het dus tijd om te gaan minderen met voer.
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Ik geef mijn hondje nu 100-130 gram per dag, 8 maanden oud en 7,4 kg. Ik train veel met gedroogde vleessnacks dus dat komt erbij.
Ik heb het schema van 50 gram/kg in het begin niet aangehouden, hij kreeg minder.
Misschien kun je ook eens andere KVV erbij geven? Het is goed om minimaal 4 verschillende diersoorten/eiwitten te geven.
En max 2 keer per week vis voor de omega's.
Ik heb het schema van 50 gram/kg in het begin niet aangehouden, hij kreeg minder.
Misschien kun je ook eens andere KVV erbij geven? Het is goed om minimaal 4 verschillende diersoorten/eiwitten te geven.
En max 2 keer per week vis voor de omega's.