Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer naar dierenarts..

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Aantal honden: 1

Weer naar dierenarts..

Ongelezen bericht door Gon »

Er kon vanmorgen geen afspraak gemaakt worden, wegens omstandigheden...

Ik moet maar weer met Famke naar de DA, elke keer wordt er een waarschijnlijke diagnose gesteld, nou ja medicijnen er voor, Famke knapt weer wat op, en een paar weken later is ze weer misslijk.
De laatste keer medicijnen meegekregen tegen zuurbranden (omeprasol), ik blij, want dat hielp!!

Maar, het is heel wisselend, de ene dag gaat het goed, de andere dag weer wat minder. Soms braakt ze, vanmorgen ook weer. Sinds gisteren ligt ze alleen maar te slapen, wil niet lopen, en is misselijk...Ik wordt er zo moedeloos van :(:

Het zal nu wel een op een echo en een bloedonderzoek uit lopen, omdat er waarschijnlijk meer aan de hand is :U: Nu afwachten voor wanneer ik een afspraak kan maken, en zien dat ik een auto kan lenen, of dat er iemand mee rijdt, want mijn auto is weer eens ter reparatie :oeps:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Loek
Zeer actief

Re: Weer naar dierenarts..

Ongelezen bericht door Loek »

Hoe vaak krijgt ze per dag eten ? Soms kunnen honden gewoon ook misselijk zijn omdat ze bijv. maar een keer per dag eten :wink:
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Ocharme :( sterkte hopelijk vinden ze wat er loos is.

Ik kan je niet echt helpen,maar Big heeft zoiets ook gehad en ik heb toen allerlei opties gekregen van verschillende DA's.
Waaronder alleen op rijst met bonen tot speciaal voer.

Nu ben ik erg eigenwijs en heb verschillende dingen geprobeerd tot ik bij mijn ouders was en Big daar de brokken van Drazic op had gegeten.
en daar werd hij niet misselijk van en gaf niet over en die vervelende kuch was ook weg.
Het blijkt dus gewoon dat Big het niet goed doet op vlees,naja jammer dan dan maar over op brokken en dat gaat nu erg goed.
Gon
Zeer actief

Ze heeft nu brokken bij de Da vandaan: Meradog kalkoen/rijst. Dat voer ik nu 3 a 4 keer per dag. Ze kreeg voorheen twee keer per dag brokken.

Morgenmiddag ga ik met haar naar de DA..
Afbeelding
magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Ongelezen bericht door magnum »

Is er al eens een algemeen bloedonderzoek geweest?

Want misselijkheid, veel slapen, lamlendig voelen enz.... kan ook duiden op problemen met de nieren.

Zeg natuurlijk niet dat het dat is, dat kan alleen een bloedonderzoek uitwijzen.
Maar het is het eerste wat er bij mij te binnen schiet.
Afbeelding
Gon
Zeer actief

Dierenarts (de andere, er zitten er twee), zei dat hij toch redelijk onschuldig tabletjes wilde geven, tegen darminfectie. Ze heeft nl sinsds gisteravond ook weer wat dunne ontlasting, eerste is stevig en het laatste dun. In het bloedonderzoek zie je bijna niets over de darmen.....Dat heeft dus niet veel zin.

Hij zei, de kan ook psychisch zijn. Het is begonnen toen ik Ayla in huis haalde, dus zou het daar mee te maken kunnen hebben... :denken: Ayla zoek Famke steeds op, en Famke heeft daar niet altijd zin in, snauwt haar af, maar Ayla is een doorzetter....Ik moet haar af en toe echt even appart gooien, ze zit nu in de gang te jammeren, en Famke is in de huiskamer... :lol1: Anders moet ik ayla naar buiten laten gaan.... :denken:
Nou ja, het is weer afwachten dus....
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Klinkt een beetje als wat Bonnie ook had/heeft.

Zij krijgt nu al een tijdje elke ochtend Ulcogant een half uur voor haar eten,
Haar eten is Royal Canin intestinal, als ik hier een beetje gekookt water overheen doe, en goed prak, heeft ze er niet tot weinig last van.
Ze krijgt 4-6x pd een beetje eten. ( eerst kreeg ze brokken, maar die verdraagt ze niet, geen enkele brok, toen carnibest, dat ging een tijdje goed, maar steeds na een tijd werd het minder. dit gaat nu al een tijdje goed )
Voor het naar bed gaan krijgt ze 0,4ml Ranitidine. dit mag ze 3x pd, maar we zitten op 1x.
Als ze echt last heeft van maagzuur/misselijk/gras willen eten, dan krijgt ze 0,4 primperan, maar dat is nu al bijna 2 maanden niet meer voor.

Hoe is het nu met Famke?
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Gon
Zeer actief

Famke krijgt s'avonds ruim voor het eten omeprasol tegen teveel maagzuur, dat is nu een stuk beter. Ze heeft een pijnstiller en ontstekingremmer gekregen omdat ze last van haar darmen heeft.

Ik heb Ayla nu in de gang en boven, en Famke heeft de rest van het huis, beiden even appart.Zo'n jonge kat zorgt er wel voor, heel veel aandacht te krijgen, met haar capriolen. Tja, het kan best zijn dat Famke daar last van heeft, en het op de darmen slaat, tja, je weet het niet....Stiekum hoop ik dat het psychisch is, en niets lichamelijk.... Dan moet Ayla maar meer appart zitten, ze vermaakt zich wel, en anders maar naar buiten...
Afbeelding
*Marina*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Marina* »

magnum schreef:Is er al eens een algemeen bloedonderzoek geweest?

Want misselijkheid, veel slapen, lamlendig voelen enz.... kan ook duiden op problemen met de nieren.

Zeg natuurlijk niet dat het dat is, dat kan alleen een bloedonderzoek uitwijzen.
Hier denk ik ook aan.

Bloedtest en dan vooral naar de nierwaardes laten kijken er is volgens mij ook wel iets te zien aan het soortelijk gewicht van de urine, maar ben er niet goed in thuis.
Gon
Zeer actief

*Marina* schreef:
magnum schreef:Is er al eens een algemeen bloedonderzoek geweest?

Hier denk ik ook aan.

Bloedtest en dan vooral naar de nierwaardes laten kijken er is volgens mij ook wel iets te zien aan het soortelijk gewicht van de urine, maar ben er niet goed in thuis.
Ik wacht het even af..
Afbeelding
Lola96
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lola96 »

Het is gekomen sinds Ayla er bij is gekomen.
Schrokt Famke haar eten niet op omdat ze bang is dat Ayla het pakt?

Ik zou ook alle medische redenen uit willen sluiten.
Zou idd een bloedonderzoek laten doen.
Komt daar niks uit kun je altijd nog maag en buik laten scannen.
Het is geen hondje dat van speelgoed/tennisballen eet?
Als dat het geval is zou ik direct een scan van de maag laten maken.

Sterkte ermee, hoop dat ze snel weer de oude is!
Gon
Zeer actief

Nee, ze eet geen speelgoed e.d. Maar het kan best psychisch zijn. Ze is wel anders sinds Ayla er bij is gekomen.Schrokken deed ze idd, dus ik probeer nu van alles uit om haar niet zo te laten schrokken en ayla in een andere ruimte zetten.

Ik laat Ayla nu buiten lopen, steeds appart houden is ook heel lastig, je doet een deur open en de kat komt weer binnen rennen, vreet gelijk iets uit, waardoor je weer aandacht aan de kat moet besteden. Ze is nu druk bezig vlinders te willen vangen.... :lol1:

Ik zie het dus even aan...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”