Je hoort 2 hengsten niet samen te zetten of meerfrank-bobby schreef:oh nou ik hoop juist dat baco wat pittiger wordt want zoals hij nu is is het een lulletje rozenwater en laat vreselijk over zich heen lopen door de anderen hengstenjolanda-mike schreef:goede paarden zijn spotgoedkoop in deze tijd.( nu jah vergeleken met een paar jaar terug)
een kleurtje fokken? Dat gaat haast niet hoor is van zoveel factoren afhankelijk , moet je wel weten wat je merrie en hengst vererven.
Maar goed , ik weet niet hoe handig TS met paarden is maar denk wel dat hengsten ongv. met de leeftijd van 4 flink gaan puberen , aangezien die van jou al dekt zal het helemaal een wakkere meneer zijn .
Dat zijn de makkelijkste paarden niet.
heb zelf ook nog een appaloosa shetlander een klop hengst staan bekend als niet de makelijkste is hij de eerste paar jaar ook echt niet geweest en nog steeds afentoe als hij echt iets niet wil kan ik weer vechten met hem maar over het algemeen is hij bij mij wel mak
en denk dat baco nooit zo zal zijn merk echt het karakter van zijn moeder heel lief en erg trouw is hij
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
baco zijn eerste merrie ( dekking)
Moderator: moderatorteam
-
Asta
Re: baco zijn eerste merrie ( dekking)
-
chrico
- Zeer actief
Wie bepaald dat wat wel of niet hoort?Asta schreef:
Je hoort 2 hengsten niet samen te zetten of meerhengsten vechten elkaar de tent uit. Ik zou haast zeggen je ben zo dom als het achterend van een varken maar dat is een belediging voor de varkentjes.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
nou jij hebt er veel kaas van gegeten zegAsta schreef:Je hoort 2 hengsten niet samen te zetten of meerfrank-bobby schreef:oh nou ik hoop juist dat baco wat pittiger wordt want zoals hij nu is is het een lulletje rozenwater en laat vreselijk over zich heen lopen door de anderen hengstenjolanda-mike schreef:goede paarden zijn spotgoedkoop in deze tijd.( nu jah vergeleken met een paar jaar terug)
een kleurtje fokken? Dat gaat haast niet hoor is van zoveel factoren afhankelijk , moet je wel weten wat je merrie en hengst vererven.
Maar goed , ik weet niet hoe handig TS met paarden is maar denk wel dat hengsten ongv. met de leeftijd van 4 flink gaan puberen , aangezien die van jou al dekt zal het helemaal een wakkere meneer zijn .
heb zelf ook nog een appaloosa shetlander een klop hengst staan bekend als niet de makelijkste is hij de eerste paar jaar ook echt niet geweest en nog steeds afentoe als hij echt iets niet wil kan ik weer vechten met hem maar over het algemeen is hij bij mij wel mak
en denk dat baco nooit zo zal zijn merk echt het karakter van zijn moeder heel lief en erg trouw is hijhengsten vechten elkaar de tent uit. Ik zou haast zeggen je ben zo dom als het achterend van een varken maar dat is een belediging voor de varkentjes.
hengsten zonder merries gaat meestal prima
bij mij lopen 1 ruin van 25 samen met een palomino shet hengst van 10 en die stippel van mij van 5 en baco dan
en ze weten hun plaats prima wie de baas is wisselt af en toe tussen de 2 shets en verder dan zo nu en dan een wondje komt het niet
vindt dit beter dan een hengst eenzaam zetten

-
Asta
Nou ja dat is zo. maar heb het wel van ervaren paardenbezitters en fokkers hoor waar ik ook reed. Maar het is meer normaal dan vreemd dat hengsten elkaar de tent uitvechten. Je kan er beter een ruin bijzetten en bij jonge hengsten beter een ruin met ervaring om de jonge hengsten op te voeden. Als je hengst plat word gewalst door de anderen laat je dat toch niet samen staan 
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
zoals jij het zegt, is het echt niet altijd hoor, ken en kende meer dan genoeg hengsten die samen op het land stonden, zeker als er geen merrie bij staat, is het vaak geen enkel probleemAsta schreef:Je hoort 2 hengsten niet samen te zetten of meerfrank-bobby schreef:oh nou ik hoop juist dat baco wat pittiger wordt want zoals hij nu is is het een lulletje rozenwater en laat vreselijk over zich heen lopen door de anderen hengstenjolanda-mike schreef:goede paarden zijn spotgoedkoop in deze tijd.( nu jah vergeleken met een paar jaar terug)
en denk dat baco nooit zo zal zijn merk echt het karakter van zijn moeder heel lief en erg trouw is hijhengsten vechten elkaar de tent uit. Ik zou haast zeggen je ben zo dom als het achterend van een varken maar dat is een belediging voor de varkentjes.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
baco wordt af en toe een beetje gepest door op dit moment de baas de palomino shet en dan splitzen ze zich zelf in 2 groepjes en is het klaarAsta schreef:Nou ja dat is zo. maar heb het wel van ervaren paardenbezitters en fokkers hoor waar ik ook reed. Maar het is meer normaal dan vreemd dat hengsten elkaar de tent uitvechten. Je kan er beter een ruin bijzetten en bij jonge hengsten beter een ruin met ervaring om de jonge hengsten op te voeden. Als je hengst plat word gewalst door de anderen laat je dat toch niet samen staan
baco en de stippel staan al samen sinds baco net op de wereld is en de stippel zijn opvoeder was geworden
ik laat ze echt niet elkaar de tent uit knokken maar af en toe een ruzie heb ik geen problemen mee
heb ik ook wel eens hier thuis in de roedel honden
dat hou je toch met roedels of kudde,s

-
chrico
- Zeer actief
Maar dat gebeurd toch niet zoals hij zegtAsta schreef:Nou ja dat is zo. maar heb het wel van ervaren paardenbezitters en fokkers hoor waar ik ook reed. Maar het is meer normaal dan vreemd dat hengsten elkaar de tent uitvechten. Je kan er beter een ruin bijzetten en bij jonge hengsten beter een ruin met ervaring om de jonge hengsten op te voeden. Als je hengst plat word gewalst door de anderen laat je dat toch niet samen staan
Zolang er geen rede tot knokken is (merries) hoeft dit niet fout te gaan.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
dit dusyamie schreef:zoals jij het zegt, is het echt niet altijd hoor, ken en kende meer dan genoeg hengsten die samen op het land stonden, zeker als er geen merrie bij staat, is het vaak geen enkel probleemAsta schreef:Je hoort 2 hengsten niet samen te zetten of meerfrank-bobby schreef:oh nou ik hoop juist dat baco wat pittiger wordt want zoals hij nu is is het een lulletje rozenwater en laat vreselijk over zich heen lopen door de anderen hengstenjolanda-mike schreef:goede paarden zijn spotgoedkoop in deze tijd.( nu jah vergeleken met een paar jaar terug)

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
dankjeCleva schreef:Ik vind het in ieder geval een prachtig hengstje!

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Ja, stel je voor!frank-bobby schreef:jezus ja dan kost het veulen indd meer dan het evt zou op kunnen brengen
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
niet zo opvattentekkel schreef:Ja, stel je voor!frank-bobby schreef:jezus ja dan kost het veulen indd meer dan het evt zou op kunnen brengen
maar gaat r om als je m nu in deze tijd moet verkopen met de paarden markt van nu
kijk als je voor je zelf zoiets wilt zou ik wel zeggen doen

-
Muk
Ik lees op een ander forum dat de merrie 2 jaar is.LongFields schreef: Hoe oud is de merrie eigenlijk?
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
oh op welk forum dan ?Muk schreef:Ik lees op een ander forum dat de merrie 2 jaar is.LongFields schreef: Hoe oud is de merrie eigenlijk?
ik weet namelijk nergens van
heb in haar mond gekeken en ze is ongeveer 10 a 12 jaar oud dus het klopt niet

-
Asta
Nou ik kon sportfokkers, spring, draf, ren, geen van allen deed dat. Maar ja
die weten niks natuurlijk.
Zelfs een gemiddelde manege adviseert het niet he want 1 schop op poot=potentieel gebroken poot. Dus waarom het risico nemen.
Ik zou zelf het risico niet nemen door 2 hengsten samen te zetten waarvan er 1 bazig is en al wonden heeft verzorgd.
Zelfs een gemiddelde manege adviseert het niet he want 1 schop op poot=potentieel gebroken poot. Dus waarom het risico nemen.
Ik zou zelf het risico niet nemen door 2 hengsten samen te zetten waarvan er 1 bazig is en al wonden heeft verzorgd.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
tuurlijk zit er een risico aanAsta schreef:Nou ik kon sportfokkers, spring, draf, ren, geen van allen deed dat. Maar jadie weten niks natuurlijk.
en ik heb zelf zoiets van heb liever dat ze een kort leuk leven hebben dan een lang een kut leven dus eenzaamheid
een paard is een kudde dier niet gemaakt om alleen te staan
en natuurlijk hoop ik dat zo een ongeluk niet gebeurd daar niet van

-
Muk
Ik heb geen verstand van paarden, maar in dat topic werd dit vermeld.Cleva schreef:Als je daar een twee jaar oud deerntje in ziet weet je niet waar je over praat.Muk schreef:Ik lees op een ander forum dat de merrie 2 jaar is.LongFields schreef: Hoe oud is de merrie eigenlijk?
Kan niet.
-
Asta
Verantwoord fokken betekent niet eenzaamheid. Hoe simpel ben je dan. Heb ik ook niet gepost.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
oke welk topic dan?Muk schreef:Ik heb geen verstand van paarden, maar in dat topic werd dit vermeld.Cleva schreef:Als je daar een twee jaar oud deerntje in ziet weet je niet waar je over praat.Muk schreef:Ik lees op een ander forum dat de merrie 2 jaar is.LongFields schreef: Hoe oud is de merrie eigenlijk?
Kan niet.
ik heb het namelijk nergens anders staan dan hier

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
nee het ging toch niet om fokken maar hengsten samen houden ? of lees ik nu vekeerd?Asta schreef:Verantwoord fokken betekent niet eenzaamheid. Hoe simpel ben je dan. Heb ik ook niet gepost.

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
okeCleva schreef:Nee.frank-bobby schreef:of lees ik nu vekeerd?

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ah lieve hengst toch juistAsta schreef:Nou ik kon sportfokkers, spring, draf, ren, geen van allen deed dat. Maar jadie weten niks natuurlijk.
-
Asta
yamie schreef:ah lieve hengst toch juistAsta schreef:Nou ik kon sportfokkers, spring, draf, ren, geen van allen deed dat. Maar jadie weten niks natuurlijk.
ik wist dat die ging komen, maar nederlands is mn goeiste vak niet, en gezien was het toch al
wel een schatje idd nu alleen nog realistisch zijn. Sint bernard, sint paard!
-
Lillith
- Zeer actief
Spannend...mooie foto's..
dat is weer eens iets anders dan KI
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
dankjeLillith schreef:Spannend...mooie foto's..

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Oh meestal scharen die wel hun jonge paarden in waaronder ook de hengsten.Asta schreef:Nou ik kon sportfokkers, spring, draf, ren, geen van allen deed dat. Maar jadie weten niks natuurlijk.
Die lopen dan ook in grote groepen jonge hengsten in de opfok omdat het goedkoper is en dat ook wel tot 2 jaar en soms langer.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Mooie foto;'s hoor 
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- jolanda-mike
- Actief
- Mijn ras(sen): amstaff
- Aantal honden: 1
Wees gewaarschuwd je hengst is nu jong ,observeer het goed als die puberen gaat kan die echt gaan matten en henggsten zijn dan in staat tot de dood te vechten ,hoefd idd niet maar de hengsten die hier staan matten o leven en dood en dat is niet de uitzondering op de regel

-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
Asta schreef:Nou ik kon sportfokkers, spring, draf, ren, geen van allen deed dat. Maar jadie weten niks natuurlijk.
en jij hebt gereden enz???
dan weet je ook dat het benen zijn en geen poten
- iones
- Zeer actief
Oh man wat een bullshit toch weer! Ook hengsten hebben maatjes nodig, het zijn kuddedieren weet je nog? En je hebt karakters waar het soms onderling erg kan klikken.Asta schreef: Je hoort 2 hengsten niet samen te zetten of meerhengsten vechten elkaar de tent uit. Ik zou haast zeggen je ben zo dom als het achterend van een varken maar dat is een belediging voor de varkentjes.
Als je twee hengsten bij elkaar zet die elkaar de tent uit vechten, dan zie je dat toch??? En dan haal je ze toch uit elkaar?
Gottegot we zijn weer in de afzeikmodus hoor. Elk twijgje aangrijpen om als een stok mee te slaan....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen