baco wist de eerste paar dagen niet echt wat hij er nou mee moest spelen of iets anders ? haha
maar naar een paar dagen kwam zijn natuurlijk instinct omhoog
filmpje

foto`s

Moderator: moderatorteam

dit is zichtbaar vanaf de openbare weg en dus strafbaarVoordien reden de hengstenhouders gedurende het dekseizoen elke dag rond door de regio met hun hengsten op de vrachtauto om de merries op de natuurlijke manier te laten dekken aan huis. Dat wil zeggen: achter het huis. Want in Nederland is een wet die zegt dat zulke acties niet zichtbaar mogen zijn vanaf de openbare weg. U bent dus gewaarschuwd.

Probeer de spermabank eensInge schreef:Ok...... je gaat nu ook al met een paard fokken???
Wordt het niet tijd om eens te stoppen met het zich laten voortplanten van al jouw dieren?
Je honden, je katten, nu ook al je paard.... ik ben benieuwd wanneer we gaan horen dat je jezelf hebt voortgeplant
baco heb ik een paar maanden geleden gemeten toen was hij 1.30 miones schreef:Wat meet Baco eigenlijk? En is hij ook onder het zadel? Hoe is zijn karakter?
Ik vind het werkelijk een verrekte leuk beest!
Hij doet mij denken aan Bartje. Dat was een kruising met ijslander en fjord en nog het een en ander. Hij had ongeveer dezelfde kleurstelling als Baco. Omdat Bartje zo braaf was, is hij nooit gecastreerd.

Hij had toch een vriendin, zo'n jong grietje met die Ambull?Asta schreef:Moet ie eerst nog een fokteef zien te vinden

Ja maar dan moet je wel weten waar die hem in moet douwen tochInge schreef:Hij had toch een vriendin, zo'n jong grietje met die Ambull?Asta schreef:Moet ie eerst nog een fokteef zien te vinden
oke dit wist ik indd nietfenneke schreef:ben je hier van op de hoogte?
dit is zichtbaar vanaf de openbare weg en dus strafbaarVoordien reden de hengstenhouders gedurende het dekseizoen elke dag rond door de regio met hun hengsten op de vrachtauto om de merries op de natuurlijke manier te laten dekken aan huis. Dat wil zeggen: achter het huis. Want in Nederland is een wet die zegt dat zulke acties niet zichtbaar mogen zijn vanaf de openbare weg. U bent dus gewaarschuwd.

Ruim twee jaar voor een dekking..Tara schreef:Is dat niet heel erg jong voor een dekking?frank-bobby schreef:baco heb ik een paar maanden geleden gemeten toen was hij 1.30 miones schreef:Wat meet Baco eigenlijk? En is hij ook onder het zadel? Hoe is zijn karakter?
Hij doet mij denken aan Bartje. Dat was een kruising met ijslander en fjord en nog het een en ander. Hij had ongeveer dezelfde kleurstelling als Baco. Omdat Bartje zo braaf was, is hij nooit gecastreerd.
zal hem morgen wel ff opmeten
hij is nu ruim 2 jaar maar zoals hij nu als hengst is en zo blijft dan wordt hij ook niet gecastreerd
Te jong om te dekken? Normaal moet een hengst toch minimum 3 jaar zijn om gekeurd te worden en daarna mag hij pas dekken?Stol schreef:Ruim twee jaar voor een dekking..Tara schreef:Is dat niet heel erg jong voor een dekking?frank-bobby schreef:baco heb ik een paar maanden geleden gemeten toen was hij 1.30 miones schreef:Wat meet Baco eigenlijk? En is hij ook onder het zadel? Hoe is zijn karakter?
hij is nu ruim 2 jaar maar zoals hij nu als hengst is en zo blijft dan wordt hij ook niet gecastreerd
waar is hij precies te jong voor dan?
Asta schreef:Ja maar dan moet je wel weten waar die hem in moet douwen tochInge schreef:Hij had toch een vriendin, zo'n jong grietje met die Ambull?Asta schreef:Moet ie eerst nog een fokteef zien te vinden![]()
oh god wat grof
Het is moeilijk hè...MJ schreef: en hou een keer op met het gedram onder elkaar. Het wordt erg vervelend op deze manier.
komt vast ook ooit wel een keerInge schreef:Ok...... je gaat nu ook al met een paard fokken???
Wordt het niet tijd om eens te stoppen met het zich laten voortplanten van al jouw dieren?
Je honden, je katten, nu ook al je paard.... ik ben benieuwd wanneer we gaan horen dat je jezelf hebt voortgeplant

zou het niet wetenStol schreef:Ruim twee jaar voor een dekking..Tara schreef:Is dat niet heel erg jong voor een dekking?frank-bobby schreef:baco heb ik een paar maanden geleden gemeten toen was hij 1.30 miones schreef:Wat meet Baco eigenlijk? En is hij ook onder het zadel? Hoe is zijn karakter?

dankje zal tegen die tijd het veulen ook wel een topic gevengabester schreef:leuk paardje heb je! ben wel heel benieuwd hoe het veulen eruit komt te zien

ik weet prima wat ik aan het doen benTara schreef:Je hebt geen flauw benul wat je nou eigenlijk aan het doen bent hè?frank-bobby schreef:zou het niet wetenStol schreef:Ruim twee jaar voor een dekking..Tara schreef: Is dat niet heel erg jong voor een dekking?
Ik vroeg me af of twee jaar niet heel jong is om een hengst al te laten dekken.
Een paard is namelijk pas rond zijn 5e jaar helemaal uitgegroeid, en een hengstje van twee jaar lijkt me ook qua karakter nog helemaal niet uitgegroeid.
Ik zou liever een paar jaar wachten, zodat je meer kunt zeggen over karakter, gezondheid en meer van zulke details.
Maar goed, dat zou mijn insteek dan weer zijn...

ja leuk!frank-bobby schreef:dankje zal tegen die tijd het veulen ook wel een topic gevengabester schreef:leuk paardje heb je! ben wel heel benieuwd hoe het veulen eruit komt te zien

de merrie lijkt veel kleiner dan ze is hoor scheelt ongeveer 15 cm dus niet heel veel alleen is de merrie veel slanker dan baco dus toont hij ook groter en zij kleinertekkel schreef:Is die merrie niet te klein? Of is het niet zoals bij honden, dat het geen goed idee is om een tekkelteefje te laten dekken door een rottweilerreu?

Ik heb geen verstand van paarden, dus zou het mijn god ook niet weten waar de grens ligt van de leeftijd, daarom leek het mij persoonlijk sterk dat ruim 2 jaar te jong is voor dekken (nog maals, geen verstand ervan dus) ruim 2 jaar voor een bevalling, snap ik dan weer wel dat dat te jong zou zijn, dat lijkt me iets zwaarder en een grotere belasting voor het lichaam dan dekkenTara schreef:Je hebt geen flauw benul wat je nou eigenlijk aan het doen bent hè?frank-bobby schreef:zou het niet wetenStol schreef:Ruim twee jaar voor een dekking..Tara schreef: Is dat niet heel erg jong voor een dekking?
Een paard is namelijk pas rond zijn 5e jaar helemaal uitgegroeid, en een hengstje van twee jaar lijkt me ook qua karakter nog helemaal niet uitgegroeid.
Ik zou liever een paar jaar wachten, zodat je meer kunt zeggen over karakter, gezondheid en meer van zulke details.
ik zal zo voor de zekerheid is ff kijken maar zover ik weet ben ik een hijStol schreef:Ik heb geen verstand van paarden, dus zou het mijn god ook niet weten waar de grens ligt van de leeftijd, daarom leek het mij persoonlijk sterk dat ruim 2 jaar te jong is voor dekken (nog maals, geen verstand ervan dus) ruim 2 jaar voor een bevalling, snap ik dan weer wel dat dat te jong zou zijn, dat lijkt me iets zwaarder en een grotere belasting voor het lichaam dan dekkenTara schreef:Je hebt geen flauw benul wat je nou eigenlijk aan het doen bent hè?frank-bobby schreef:zou het niet wetenStol schreef: Ruim twee jaar voor een dekking..
Maar het verbaasd mij dat TS even veel weet als dat ik weet. Terwijl het toch haar hengst is (toch?) die ze uitleent zodat hij een merrie kan gaan dekken.

Dat maakt je niet slimmer hoor. Heb je ook nog meer toe te voegen?frank-bobby schreef:ik zal zo voor de zekerheid is ff kijken maar zover ik weet ben ik een hijStol schreef:Ik heb geen verstand van paarden, dus zou het mijn god ook niet weten waar de grens ligt van de leeftijd, daarom leek het mij persoonlijk sterk dat ruim 2 jaar te jong is voor dekken (nog maals, geen verstand ervan dus) ruim 2 jaar voor een bevalling, snap ik dan weer wel dat dat te jong zou zijn, dat lijkt me iets zwaarder en een grotere belasting voor het lichaam dan dekkenTara schreef:Je hebt geen flauw benul wat je nou eigenlijk aan het doen bent hè?frank-bobby schreef: zou het niet weten
Maar het verbaasd mij dat TS even veel weet als dat ik weet. Terwijl het toch haar hengst is (toch?) die ze uitleent zodat hij een merrie kan gaan dekken.
wat moet ik er verder nog aan toevoegen?Stol schreef:Dat maakt je niet slimmer hoor. Heb je ook nog meer toe te voegen?frank-bobby schreef:ik zal zo voor de zekerheid is ff kijken maar zover ik weet ben ik een hijStol schreef:Ik heb geen verstand van paarden, dus zou het mijn god ook niet weten waar de grens ligt van de leeftijd, daarom leek het mij persoonlijk sterk dat ruim 2 jaar te jong is voor dekken (nog maals, geen verstand ervan dus) ruim 2 jaar voor een bevalling, snap ik dan weer wel dat dat te jong zou zijn, dat lijkt me iets zwaarder en een grotere belasting voor het lichaam dan dekkenTara schreef: Je hebt geen flauw benul wat je nou eigenlijk aan het doen bent hè?

Dit soort zaken zijn toch zaken waar je alles van af moet weten, wat wel en niet mag, qua leeftijd? Natuurlijk kan je alles wel op elkaar flikkeren maar dat is de bedoeling van fokken toch niet? Of vind jij van wel?frank-bobby schreef:wat moet ik er verder nog aan toevoegen?Stol schreef:Dat maakt je niet slimmer hoor. Heb je ook nog meer toe te voegen?frank-bobby schreef:ik zal zo voor de zekerheid is ff kijken maar zover ik weet ben ik een hijStol schreef: Ik heb geen verstand van paarden, dus zou het mijn god ook niet weten waar de grens ligt van de leeftijd, daarom leek het mij persoonlijk sterk dat ruim 2 jaar te jong is voor dekken (nog maals, geen verstand ervan dus) ruim 2 jaar voor een bevalling, snap ik dan weer wel dat dat te jong zou zijn, dat lijkt me iets zwaarder en een grotere belasting voor het lichaam dan dekken
verder over het dragen en dekken ben ik het met je eens